abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68866151
quote:
Een interessante toegift bij de Politieke Barometer van deze week wordt gevormd door een onderzoek naar de vraag of de PVV na een goed resultaat bij de volgende verkiezingen nu wel of niet mag/moet meeregeren. Het interessantst zijn de antwoorden van de PVV-aanhangers zelf. Over regeringsdeelname zijn ze redelijk eensgezind (96 procent vindt dat het niet alleen mag maar ook gewoon moet). Ze zijn niet bang voor een LPF-effect bij eventuele regeringsdeelname - slechts 2 procent vreest dat het ten koste zou gaan van de populariteit van de partij. Maar dan komen we bij de meest opmerkelijke, om niet te zeggen ronduit verbijsterende bevinding:

Toch is er onder de PVV-aanhang sprake van twijfel. Men vindt weliswaar dat regeringsdeelname een must is en heeft ook niet het gevoel dat de populariteit van de partij zou lijden onder zo’n nieuwe rol, maar tegelijkertijd is één op de drie PVV-kiezers van mening dat het verstandig zou zijn om in de oppositie te blijven. Diezelfde twijfel zien we als we vragen naar een eventuele rol van Wilders als premier van dit land. Slechts de helft van de mensen die nu PVV zouden gaan stemmen, is van mening dat hij daarvoor de juiste man is.

De helft van zijn eigen kiezers wil Wilders dus niet als premier. Dit is een probleem van jewelste voor de PVV.
Van: http://www.dagelijksestandaard.nl/?p=6343

Haha, Wilders wil premier worden, maar zijn stemmers vinden dat helemáál niet goed.
pi_68866247
Jezus, gaan de linksen nou elk berichtje aangrijpen om hun frustaties over Wilders elke keer weer op te rakelen om daar anderen mee lastig te vallen?
Peilingen en zo zijn leuk, maar de echte peiling is de verkiezing zelf.

Als het je nou dwars blijft zitten zou ik zeggen:
- zoek vrienden, of
- koop een hond

PS: wiens kloon ben jij nu weer?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68866275
Dit gaat niet per se over peilingen, maar over het feit dat de PVV-stemmer helemaal niet wil dat hij premier wordt. Hijzelf wil dat wel. Daar zit dus een zekere kloof tussen burger en politiek.
  zondag 10 mei 2009 @ 11:38:34 #4
188345 Py
op zich
pi_68866347
Mensen zijn het blijkbaar eens met de standpunten van de PVV.
Maar er is geen alternatief voor de partij van Wilders.
Dus dan maar Wilders. Bij gebrek aan beter.

De boodschapper is vervangbaar. De boodschapper is slechts een medium om de boodschap over te brengen.
  zondag 10 mei 2009 @ 11:44:44 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_68866445
En dan te bedenken dat de rest van zijn partij bestaat uit een bijeengeraapt zooitje missfits
Laffe huichelaar
pi_68866658
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:44 schreef timmmmm het volgende:
En dan te bedenken dat de rest van zijn partij bestaat uit een bijeengeraapt zooitje missfits
Wie bedoel je dan? De Kamerleden?
  zondag 10 mei 2009 @ 12:17:55 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68867177
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:32 schreef huhggh het volgende:
Jezus, gaan de linksen nou elk berichtje aangrijpen om hun frustaties over Wilders elke keer weer op te rakelen om daar anderen mee lastig te vallen?
Angst, pure angst. Ik krijg een echte Fortuyn deja-vu.

Ik lig op de grond van het lachen, zo bang zijn ze. Maarja angst en het opjutten zal ook hier weer leiden tot het inspireren van rare Volkert. Ik mis alleen Kok nog die op de staatstelevisie tijd inruimt tot het eenzijdig waarschuwen voor de "asociaal" (paniekreactie) en een Thom de Graaf met zn Hitler vergelijkingen. Dat komt nog wel als Wilders nog meer stijgt in de peilingen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_68867469
quote:
Zo te zien is alleen die Graus een missfit, de rest heeft een keurige pagina op tweedekamer.nl.

Zoals De Roon:

Onderwijs

* hbs-b
* Nederlands recht

Loopbaan

* wetenschappelijk medewerker VU Amsterdam (1974-1980)
* medewerker wetgeving Ministerie van BZK (1980-1983)
* Officier van Justitie (1983-2003)
* Advocaat-Generaal (2003-2006)
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_68867576
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:27 schreef rguijs het volgende:

[..]

Van: http://www.dagelijksestandaard.nl/?p=6343

Haha, Wilders wil premier worden, maar zijn stemmers vinden dat helemáál niet goed.
Ik lees dat de helft en een derde iets zeggen over meeregeren of niet dus waar staat dat alle stemmers er zo over denken?
Verder zou ik die vraag wel eens willen zien want het zou best kunnen dat mensen zeggen dat het alleen zin heeft om te regeren als de PVV de grootste partij gaat worden.
Audaces fortuna juvat
pi_68867584
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:17 schreef Napalm het volgende:

[..]

Angst, pure angst. Ik krijg een echte Fortuyn deja-vu.

Ik lig op de grond van het lachen, zo bang zijn ze. Maarja angst en het opjutten zal ook hier weer leiden tot het inspireren van rare Volkert. Ik mis alleen Kok nog die op de staatstelevisie tijd inruimt tot het eenzijdig waarschuwen voor de "asociaal" (paniekreactie) en een Thom de Graaf met zn Hitler vergelijkingen. Dat komt nog wel als Wilders nog meer stijgt in de peilingen.
Het wordt subtieler gespeeld. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Men heeft natuurlijk nu wel geleerd om het voortaan wat omzichtiger aan te pakken, maar het beoogde doel blijft natuurlijk hetzelfde.
En daar valt men mee door de mand.
Maar wat is dat toch de laatste tijd met al die kloontjes die zich eerst onbevangen en neutraal proberen opstellen, een politieke vraag stellen (achteraf blijkt dat altijd retorsich te zijn) om dan enkele dagen later te zien dat de aap uit de mouw komt en men eigenlijk uitgesproken anti-Wilders is.
Nogmaals het wordt nu alleen wat omzichtiger en voorzichtiger gespeeld.

Ookal beweert men iets anders te zijn:
Als het kwaakt als een eend,
Het loopt als een eend
....dan is het gewoon een eend.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:42:24 #11
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68867748
quote:
dion gaus!
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zondag 10 mei 2009 @ 12:46:50 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68867852
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:35 schreef huhggh het volgende:

Ookal beweert men iets anders te zijn:
Als het kwaakt als een eend,
Het loopt als een eend
....dan is het gewoon een eend.
Hou nu eens op Wilders met Hitler te vergelijken!
Intelligent, but fucked up.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:33:55 #13
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68868982
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:42 schreef Stroekie het volgende:

[..]

dion gaus!
Tara Singh Farma van GROEN LINKS met zelfverzonnen ziektes bedoel je?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tara_Singh_Varma
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_68871921
dion graus das echt een gediscrimineerde limburger.. die krijgt vast uit sympatie veel stemmen

burgemeester van venlo lijkt me wel wat voor hem
  zondag 10 mei 2009 @ 15:40:01 #15
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68873240
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:02 schreef arjan1212 het volgende:
dion graus das echt een gediscrimineerde limburger.. die krijgt vast uit sympatie veel stemmen

burgemeester van venlo lijkt me wel wat voor hem
dat doet Geert er straks toch gewoon even bij?
Venlo is het vast te dierbaar om het aan iemand anders over te laten
en Limburgse bestuurders combineren nogal graag hun functies
Neem maar eens een voorbeeld aan Jos van Reij/rey uit Roermond
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_68876712
Wellicht omdat een groot deel van zijn stemmers enkel op hem stemt uit onvrede over de rest van de partijen. Ze willen niet echt dat Wilders meeregeert, het gaat ze enkel om het choqueren.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_68876759
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:00 schreef Leevancleef het volgende:
Wellicht omdat een groot deel van zijn stemmers enkel op hem stemt uit onvrede over de rest van de partijen. Ze willen niet echt dat Wilders meeregeert, het gaat ze enkel om het choqueren.
Dat dus
pi_68877368
quote:
Gaan die mensen dan straks echt op hem stemmen of vinden ze de 'shock' van de peilingen al genoeg?
pi_68878214
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gaan die mensen dan straks echt op hem stemmen of vinden ze de 'shock' van de peilingen al genoeg?
Die gaan echt op hem stemmen, want aan peilingen alleen heb je natuurlijk niet zoveel.
  zondag 10 mei 2009 @ 18:51:59 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68879713
ik ben er heilig van overtuigd dat wilders veel minder dan 26 zetels gaat halen. eerder 13 of 15. neemt niet weg dat je als 'wildersstemmer' vogelvrij bent om nazi of nsb'er genoemd te worden. heel apart.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 10 mei 2009 @ 19:12:16 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68880277
quote:
Op zondag 10 mei 2009 18:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben er heilig van overtuigd dat wilders veel minder dan 26 zetels gaat halen. eerder 13 of 15. neemt niet weg dat je als 'wildersstemmer' vogelvrij bent om nazi of nsb'er genoemd te worden. heel apart.
Och, de andere kant van het spectrum mag door diezelfde jankzakkerige Calimero's van de PVV zonder meer worden uitgemaakt voor landverrader, allochtonenvriendje, dhimmi en zo nog het één en ander.

En ik ben met je eens dat de vergelijking met NSB'ers niet opgaat. Die hadden namelijk niks tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Bovendien konden de aanhangers van Mussert gewoon lid worden van de NSB en hun stem laten horen, in tegenstelling tot de hobbyclub van Ome Geert. Dus daarin heb je wel gelijk, een vergelijking met de NSB gaat niet echt op. Met de NSDAP daarentegen....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_68880397
quote:
men is ontevreden over acht jaar zout zuur

terwijl er tientallen miljarden worden verkwezelt aan betuwelijnen en EU geld en JSF straaljagers
  zondag 10 mei 2009 @ 19:21:17 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68880554
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Och, de andere kant van het spectrum mag door diezelfde jankzakkerige Calimero's van de PVV zonder meer worden uitgemaakt voor landverrader, allochtonenvriendje, dhimmi en zo nog het één en ander.

En ik ben met je eens dat de vergelijking met NSB'ers niet opgaat. Die hadden namelijk niks tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Bovendien konden de aanhangers van Mussert gewoon lid worden van de NSB en hun stem laten horen, in tegenstelling tot de hobbyclub van Ome Geert. Dus daarin heb je wel gelijk, een vergelijking met de NSB gaat niet echt op. Met de NSDAP daarentegen....
ik vind het era en de leefomstandigheden een groter verschil maken dan jouw zoete, linkse vergelijkingen bij mensen die 'halt' durven roepen.

vergelijkingen raken derhalve kant noch wal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 10 mei 2009 @ 19:26:07 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68880711
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het era en de leefomstandigheden een groter verschil maken dan jouw zoete, linkse vergelijkingen bij mensen die 'halt' durven roepen.

vergelijkingen raken derhalve kant noch wal.
Bepaalde zaken zijn door alle eeuwen heen hetzelfde. De leefomstandigheden doen niks ter zake. De geluiden die nu opklinken hebben onder andere namen en andere banieren eeuwenlang geklonken, met steeds hetzelfde resultaat. Daar kun je je kop voor in het zand steken en op de man gaan spelen met je 'zoete linkse vergelijkingen' (alsof zelfs vergelijkingen onderhavig zijn aan politieke voorkeuren ), feit isdat er altijd groepen zijn geweest, die zichzelf moreel hoger geplaatst voelden dan groepen, die niet hetzelfde geloof aanhingen, dezelfde gewoonten hadden of dezelfde huidskleur hadden. De club van Wilders is slechts de laatste in een lange, lange rij, die vermoedelijk wel teruggaat tot de eerste holenmensen.

If it walks like a chicken....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_68880839
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:15 schreef henkway het volgende:

[..]

men is ontevreden over acht jaar zout zuur

terwijl er tientallen miljarden worden verkwezelt aan betuwelijnen en EU geld en JSF straaljagers
Goh, dus het CDA is het probleem?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')