Van: http://www.dagelijksestandaard.nl/?p=6343quote:Een interessante toegift bij de Politieke Barometer van deze week wordt gevormd door een onderzoek naar de vraag of de PVV na een goed resultaat bij de volgende verkiezingen nu wel of niet mag/moet meeregeren. Het interessantst zijn de antwoorden van de PVV-aanhangers zelf. Over regeringsdeelname zijn ze redelijk eensgezind (96 procent vindt dat het niet alleen mag maar ook gewoon moet). Ze zijn niet bang voor een LPF-effect bij eventuele regeringsdeelname - slechts 2 procent vreest dat het ten koste zou gaan van de populariteit van de partij. Maar dan komen we bij de meest opmerkelijke, om niet te zeggen ronduit verbijsterende bevinding:
Toch is er onder de PVV-aanhang sprake van twijfel. Men vindt weliswaar dat regeringsdeelname een must is en heeft ook niet het gevoel dat de populariteit van de partij zou lijden onder zo’n nieuwe rol, maar tegelijkertijd is één op de drie PVV-kiezers van mening dat het verstandig zou zijn om in de oppositie te blijven. Diezelfde twijfel zien we als we vragen naar een eventuele rol van Wilders als premier van dit land. Slechts de helft van de mensen die nu PVV zouden gaan stemmen, is van mening dat hij daarvoor de juiste man is.
De helft van zijn eigen kiezers wil Wilders dus niet als premier. Dit is een probleem van jewelste voor de PVV.
Wie bedoel je dan? De Kamerleden?quote:Op zondag 10 mei 2009 11:44 schreef timmmmm het volgende:
En dan te bedenken dat de rest van zijn partij bestaat uit een bijeengeraapt zooitje missfits
Angst, pure angst. Ik krijg een echte Fortuyn deja-vu.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:32 schreef huhggh het volgende:
Jezus, gaan de linksen nou elk berichtje aangrijpen om hun frustaties over Wilders elke keer weer op te rakelen om daar anderen mee lastig te vallen?
Zo te zien is alleen die Graus een missfit, de rest heeft een keurige pagina op tweedekamer.nl.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:44 schreef timmmmm het volgende:
En dan te bedenken dat de rest van zijn partij bestaat uit een bijeengeraapt zooitje missfits
Ik lees dat de helft en een derde iets zeggen over meeregeren of niet dus waar staat dat alle stemmers er zo over denken?quote:Op zondag 10 mei 2009 11:27 schreef rguijs het volgende:
[..]
Van: http://www.dagelijksestandaard.nl/?p=6343
Haha, Wilders wil premier worden, maar zijn stemmers vinden dat helemáál niet goed.![]()
Het wordt subtieler gespeeld. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Angst, pure angst. Ik krijg een echte Fortuyn deja-vu.
Ik lig op de grond van het lachen, zo bang zijn ze. Maarja angst en het opjutten zal ook hier weer leiden tot het inspireren van rare Volkert. Ik mis alleen Kok nog die op de staatstelevisie tijd inruimt tot het eenzijdig waarschuwen voor de "asociaal" (paniekreactie) en een Thom de Graaf met zn Hitler vergelijkingen. Dat komt nog wel als Wilders nog meer stijgt in de peilingen.
dion gaus!quote:Op zondag 10 mei 2009 11:44 schreef timmmmm het volgende:
Hou nu eens op Wilders met Hitler te vergelijken!quote:Op zondag 10 mei 2009 12:35 schreef huhggh het volgende:
Ookal beweert men iets anders te zijn:
Als het kwaakt als een eend,
Het loopt als een eend
....dan is het gewoon een eend.
Tara Singh Farma van GROEN LINKS met zelfverzonnen ziektes bedoel je?quote:
dat doet Geert er straks toch gewoon even bij?quote:Op zondag 10 mei 2009 15:02 schreef arjan1212 het volgende:
dion graus das echt een gediscrimineerde limburger.. die krijgt vast uit sympatie veel stemmen
burgemeester van venlo lijkt me wel wat voor hem
Dat dusquote:Op zondag 10 mei 2009 17:00 schreef Leevancleef het volgende:
Wellicht omdat een groot deel van zijn stemmers enkel op hem stemt uit onvrede over de rest van de partijen. Ze willen niet echt dat Wilders meeregeert, het gaat ze enkel om het choqueren.
Gaan die mensen dan straks echt op hem stemmen of vinden ze de 'shock' van de peilingen al genoeg?quote:Op zondag 10 mei 2009 17:00 schreef Leevancleef het volgende:
Wellicht omdat een groot deel van zijn stemmers enkel op hem stemt uit onvrede over de rest van de partijen. Ze willen niet echt dat Wilders meeregeert, het gaat ze enkel om het choqueren.
Die gaan echt op hem stemmen, want aan peilingen alleen heb je natuurlijk niet zoveel.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gaan die mensen dan straks echt op hem stemmen of vinden ze de 'shock' van de peilingen al genoeg?
Och, de andere kant van het spectrum mag door diezelfde jankzakkerige Calimero's van de PVV zonder meer worden uitgemaakt voor landverrader, allochtonenvriendje, dhimmi en zo nog het één en ander.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben er heilig van overtuigd dat wilders veel minder dan 26 zetels gaat halen. eerder 13 of 15. neemt niet weg dat je als 'wildersstemmer' vogelvrij bent om nazi of nsb'er genoemd te worden. heel apart.
quote:Op zondag 10 mei 2009 17:00 schreef Leevancleef het volgende:
ik vind het era en de leefomstandigheden een groter verschil maken dan jouw zoete, linkse vergelijkingen bij mensen die 'halt' durven roepen.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, de andere kant van het spectrum mag door diezelfde jankzakkerige Calimero's van de PVV zonder meer worden uitgemaakt voor landverrader, allochtonenvriendje, dhimmi en zo nog het één en ander.
En ik ben met je eens dat de vergelijking met NSB'ers niet opgaat. Die hadden namelijk niks tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Bovendien konden de aanhangers van Mussert gewoon lid worden van de NSB en hun stem laten horen, in tegenstelling tot de hobbyclub van Ome Geert. Dus daarin heb je wel gelijk, een vergelijking met de NSB gaat niet echt op. Met de NSDAP daarentegen....
Bepaalde zaken zijn door alle eeuwen heen hetzelfde. De leefomstandigheden doen niks ter zake. De geluiden die nu opklinken hebben onder andere namen en andere banieren eeuwenlang geklonken, met steeds hetzelfde resultaat. Daar kun je je kop voor in het zand steken en op de man gaan spelen met je 'zoete linkse vergelijkingen' (alsof zelfs vergelijkingen onderhavig zijn aan politieke voorkeurenquote:Op zondag 10 mei 2009 19:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het era en de leefomstandigheden een groter verschil maken dan jouw zoete, linkse vergelijkingen bij mensen die 'halt' durven roepen.
vergelijkingen raken derhalve kant noch wal.
Goh, dus het CDA is het probleem?quote:Op zondag 10 mei 2009 19:15 schreef henkway het volgende:
[..]
men is ontevreden over acht jaar zout zuur
terwijl er tientallen miljarden worden verkwezelt aan betuwelijnen en EU geld en JSF straaljagers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |