abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2009 @ 13:02:04 #51
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68868200
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:54 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel anders.
Alleen als je echt niet zou begrijpen dat ik dat bedoelde, wat enigszins naïef zou zijn.
quote:
Het gaat natuurlijk niet om de bedragen en over dit jaar maar over de onduidelijkheid van wat je nou moet betalen aan de staat.
Zo heb je transportbelasting en bij mijn weten is dat er gekomen nadat wij die marktwerking door onze strot geduwd gekregen hebben en dat zou nou toch juist goedkoper zijn voor de consument?
De personen in de OP, en jij blijkbaar ook, komen er 'ineens' achter dat ze rond de 50% van hun energie aan belasting betalen. Was dat vorig jaar dan 45% en nog acceptabel? Of is er ineens een dermate grote stijging dat ze nu zo verontwaardigd reageren?

Ik ben het ook niet geheel eens met die marktwerking, maar moet je echt zoveel meer betalen door die marktwerking buiten de gestegen energieprijzen om? En als het niet over dit jaar gaat, dan doet die marktwerking er ook niet toe.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 10 mei 2009 @ 13:02:51 #52
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68868223
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo willen we dat. Als je het wil veranderen druk je volgende keer maar op een ander knopje of verhuis je maar naar het buitenland.
Er zijn mensen die geheel libertarisch netwerken voor mobiele telefonie aanleggen in Somalië. Je moet gewoon verder kijken dan je door etatisme geschapen leefomgeving.
pi_68868241
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:56 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ben je de bouwfraude alweer vergeten of de Betuwelijn of de Noord-Zuid lijn?
Wij betalen meer dan de helft van ons inkomen aan de staat en nog komen ze niet rond van al dat geld, ra ra hoe kan dat?
Ik las een artikel van een accountant die uitkwam op een totale belastingdruk van liefst 71% !!!
nothing will change without a rebel
  zondag 10 mei 2009 @ 13:05:22 #54
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68868300
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:56 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ben je de bouwfraude alweer vergeten of de Betuwelijn of de Noord-Zuid lijn?
Wij betalen meer dan de helft van ons inkomen aan de staat en nog komen ze niet rond van al dat geld, ra ra hoe kan dat?
Nee, ik noemde de betuwelijn zelfs. Maar een heel land besturen is wel even wat complexer dan een paar blunders, hoe groot ook, eruit lichten. Over het algemeen genomen ben ik tevreden met hoe het in Nederland loopt, ja.

Oh, en hoezo kunnen ze niet rond komen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68868302
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:49 schreef HassieBassie het volgende:
Ach, hoewel er zo'n beetje overal belasting op wordt geheven is het nog niet genoeg. Nederland heeft niet voor niets een begrotingstekort en een staatsschuld waar je U tegen zegt.. De belastingen zullen nog wel flink gaan stijgen de komende jaren, aangezien de uitgaven uiteraard niet naar beneden gaan. Of die belasting nou op energie zit of op inkomen, dat boeit eigenlijk ook niet..
De nederlandse staatsschuld is de een na hoogste, alleen Ierland is een tikkeltje hoger.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:06:16 #56
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68868325
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:57 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ben er meestal wel voor om in 'grote' projecten of bedragen ook de nuance te zoeken. Bijvoorbeeld, waar gaat dat geld dan heen, levert het ook wat op, zou afschaffing of iets anders doen echt 200 tot 500 miljoen schelen, dat soort dingen.

Maar ik vind inderdaad dat bij de EU een hoop meer vreemde of onnodig dure beslissingen langs komen. Die maandelijkse verhuizing voorop. Dus, gaat allen stemmen binnenkort!

Valt me sowieso op dat de EU, afgezien van wat afgeven op slechte besluiten, hier nauwelijks leeft. In Duitsland hangen al posters voor de EU-verkiezingen en zijn de lijsttrekkers bij veel mensen bekend. Zeker voor iets waar nog zo veel verbetering nodig is, mag daar wel wat meer aandacht naar uit.
Waar woon je dan? Hier in A'dam hangen in ieder geval ook al overal posters. Maar ik ga niet stemmen. Ik stem altijd, maar nooit voor Europa. Dat is volgens mij de enige manier om duidelijk aan te geven dat je tegen de huidige EU bent.

De EU zou weer EEG moeten zijn en zich beperken tot economische samenwerking. Politieke samenwerking leidt nergens toe (behoudens eventueel een gezamenlijk buitenlands beleid), behalve tot wanstaltige maatregelen die nooit recht doen aan de situatie in de individuele landen.
Stop the world, I want to get out.
pi_68868401
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:40 schreef Lkw het volgende:

[..]

Tot een paar jaar geleden betaalde je OZB voor een huurwoning. Ook zoiets belachelijks dat niet uit te leggen valt. Die is afgeschaft, maar ja, het geld moet ergens vandaan getrokken worden hè. Dus gaat men ergens anders heffen. Een effectiever functionerende overheid zou veel kosten besparen, maar zolang de meerderheid braaf belasting blijft betalen, zal daar niet gauw serieus op worden ingezet.
Je slaat de spijker op zijn kop. De naam en de strategie van de achterdeurbelastingheffingen is puur fantasie. Jouw betaling niet, die is heel echt, ieder jaar weer dus.

Ook achterdeurbelastingen worden echt niet afgeschaft, wel uitgebreid en verhoogd !
pi_68868494
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:02 schreef De_Hertog het volgende:

Alleen als je echt niet zou begrijpen dat ik dat bedoelde, wat enigszins naïef zou zijn.
Misschien moet je wat duidelijker schrijven voortaan.
quote:
De personen in de OP, en jij blijkbaar ook, komen er 'ineens' achter dat ze rond de 50% van hun energie aan belasting betalen. Was dat vorig jaar dan 45% en nog acceptabel? Of is er ineens een dermate grote stijging dat ze nu zo verontwaardigd reageren?

Ik ben het ook niet geheel eens met die marktwerking, maar moet je echt zoveel meer betalen door die marktwerking buiten de gestegen energieprijzen om? En als het niet over dit jaar gaat, dan doet die marktwerking er ook niet toe.
Het gaat beetje bij beetje en ineens kom je erachter dat de helft aan belastingen opgaat.
Dat is de grote tovertruuk.
Audaces fortuna juvat
  zondag 10 mei 2009 @ 13:13:11 #59
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68868524
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:05 schreef bendk het volgende:

[..]

De nederlandse staatsschuld is de een na hoogste, alleen Ierland is een tikkeltje hoger.
Hoe kom je hierbij? Het lijkt me stug dat structurele potverteerders als Italië en België een (relatief) kleinere staatsschuld hebben dan Nederland.
pi_68868535
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:03 schreef bendk het volgende:

Ik las een artikel van een accountant die uitkwam op een totale belastingdruk van liefst 71% !!!
Dat zou best kunnen.
De vraag is allen of dat soort mensen het dan over de bruto of netto bedragen hebben.
Audaces fortuna juvat
pi_68868560
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, ik noemde de betuwelijn zelfs. Maar een heel land besturen is wel even wat complexer dan een paar blunders, hoe groot ook, eruit lichten. Over het algemeen genomen ben ik tevreden met hoe het in Nederland loopt, ja.

Oh, en hoezo kunnen ze niet rond komen?
Ze kunnen niet rondkomen omdat er elke keer weer een belasting bijkomt er ze kunnen niet rondkomen omdat die staatsschuld maar blijft groeien.
Audaces fortuna juvat
pi_68868755
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:13 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen.
De vraag is allen of dat soort mensen het dan over de bruto of netto bedragen hebben.
je portemonnee bedragen !
pi_68868924
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is en blijft een onzinnige vergelijking, me dunkt. Wat is in essentie nou niet radioactief? Het probleem dat mensen hebben met kerncentrales, het radioactief-probleem, is niet de constante straling, maar de levensgevaarlijke en vervuilende stoffen die overal terechtkomen wanneer zo'n kerncentrale ontploft. Of de hoge concentratie vervuilende stoffen die al dan niet per ongeluk geloosd worden. Nee, die vergelijking gaat helemaal mank, nog steeds.
Als je het stuk leest, dan zul je zien dat kolencentrales een ongelofelijke hoeveelheid radioactief materiaal de lucht in pompen. En dat is nou net waar jij over klaagt wat kerncentrales doen, "als die ontploffen". Ten eerste is het maar de vraag of er nog ooit zo'n centrale gaat ontploffen en daarnaast is het maar de vraag of die vervuiling groter is dan wat kolencentrales uitbraken. Of beter, hoe lang al onze kolencentrales radioactief materiaal de lucht in kunnen pompen, voordat die hoeveelheid gelijk is aan 1 ontplofte Tjernobyl.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_68868931
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Het lijkt me stug dat structurele potverteerders als Italië en België een (relatief) kleinere staatsschuld hebben dan Nederland.
Hierbij een stukje daarover en een grafiek. Het valt me overigens van je tegen dat je er zo weinig vanaf weet. Verdiep je eens als je een mening wilt hebben...

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_rood__.html?p=3,1
  zondag 10 mei 2009 @ 13:31:32 #65
93664 waht
Mushir
pi_68868934
Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor die gekke Amerikanen die met hun AR-15's schreeuwend door de straten rennenrijden als er ook maar een gerucht is dat de belastingen worden verhoogd.

Maar voor mij staat onomstotelijk vast dat iedereen die op dit punt de belastingen nog verder wil verhogen, zichzelf direct diskwalificeert in een discussie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68869177
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je het stuk leest, dan zul je zien dat kolencentrales een ongelofelijke hoeveelheid radioactief materiaal de lucht in pompen. En dat is nou net waar jij over klaagt wat kerncentrales doen, "als die ontploffen". Ten eerste is het maar de vraag of er nog ooit zo'n centrale gaat ontploffen en daarnaast is het maar de vraag of die vervuiling groter is dan wat kolencentrales uitbraken. Of beter, hoe lang al onze kolencentrales radioactief materiaal de lucht in kunnen pompen, voordat die hoeveelheid gelijk is aan 1 ontplofte Tjernobyl.
Je herhaalt de slechte vergelijking. Een betere vergelijking, over deze vergelijking: een aantal duizend steentjes uit de ruimte doen niets, een komeet, samengesteld even groot, is wel bedreigend. De vragen hoe veilig het allemaal is, ja, goede vragen, maar hebben niets te maken met de onzinnige stelling dat kolencentrales meer radioactieve stoffen uitstoten dan kerncentrales -natuurlijk doen ze dat!- en dat kritiek op de potentiële radioactieve gevaren van kerncentrales dus niet gerechtvaardigd is, of iets dergelijks. Het is haast propaganda, zo'n vergelijking.
quote:
En dat is nou net waar jij over klaagt wat kerncentrales doen, "als die ontploffen".
Ach ja, jij ziet al snel iets als 'klagen', kennelijk, want er wordt nergens geklaagd, maar goed, stel dat: och, jee, inderdaad, klagen over mogelijk ontploffende kerncentrales en de vervuiling daardoor, waar gaat het heen.
pi_68869269
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:31 schreef waht het volgende:
Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor die gekke Amerikanen die met hun AR-15's schreeuwend door de straten rennenrijden als er ook maar een gerucht is dat de belastingen worden verhoogd.

Maar voor mij staat onomstotelijk vast dat iedereen die op dit punt de belastingen nog verder wil verhogen, zichzelf direct diskwalificeert in een discussie.
Maar ook de verdeling van de opbrengsten, het doel. Slechts 3% van de wegenbelasting gaat naar de wegen, de rest in de grote pot.
Opcenten (auto) gaat geheel naar algemene middelen van de provincie, daar snap ik werkelijk helemaal niets van. Iets van: bij je buurman aanbellen en hem om geld vragen met als doel om er zelf lekker van te gaan eten.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:46:07 #68
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_68869319
quote:
De Limburgse ondernemer Arthur en zijn zoon Richard Paes konden hun
ogen niet geloven toen zij een specificatie opvroegen van Essent voor
hun winkelpand in Maastricht. De gas- en elektriciteitsnota bestaat
maar liefst voor de helft uit BELASTING!
Weer een hoernalist met geen enkel besef van hoe NL werkt...
Dit is bij de meeste ondernemers al jaren bekend, dus er is namelijk geen nieuws hiermee.

NL heeft zo een beetje de hoogste belastingdruk voor een land waar geen erts, olie of ander 'gratis geld' uit de grond komt.
Gas hebben we zelf wel , maar dat is handel en inkomsten voor een verkwistende
regering, dus zwaar belast.

regiotoeslag
meter huur
dagkosten
transport kosten
energiebelasting PER kiloewattuur
vastrecht
energiebelasting PER m3 gas
19% over dat bedrag...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 13:49:28 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68869416
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:31 schreef bendk het volgende:
Maar ik heb dit artikel vooral geplaatst om de onzichtbare Haagse trucendoos zichtbaar te maken.
Men laat heel slinks de normale belastingen maar liggen en gaat nu massaal over tot het incasseren via de achterdeur van het stemvee.

Er is per definitie geen grens, wordt dit dus de nieuwe regel ?
Belastinginkomsten met "een mileu-inslag", aka energiebelasting:

1999: 2.294.000.000
2008: 4.785.000.000

bron: cbs.nl
Carpe Libertatem
  zondag 10 mei 2009 @ 13:53:17 #70
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68869517
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:31 schreef bendk het volgende:

[..]

Hierbij een stukje daarover en een grafiek. Het valt me overigens van je tegen dat je er zo weinig vanaf weet. Verdiep je eens als je een mening wilt hebben...

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_rood__.html?p=3,1
Het percentage staatsschuld ten opzichte van het BNP van zowel Italië als België is ruim hoger dan dat van Nederland.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68869658
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kernenergie is de groenste stroom die er is. Maar dat zal er wel nooit ingaan bij jou zolang je de achterhaalde Greenpeace-ellende blijft geloven.
Je kan het bij dit soort discussies beter gewoon bij de feiten houden en dan scoort kernenergie gewoon erg matig. Er moet technisch echt nog een hele grote stap gemaakt worden voor het echt een volwaardig alternatief kan vormen. Maar goed dat de libertarische prietpraat bij jou niet meer opgaat als het om kernenergie gaat is al langer bekend .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 10 mei 2009 @ 14:01:57 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68869755
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

Maar ik ga niet stemmen. [...]

De EU zou weer EEG moeten zijn en zich beperken tot economische samenwerking.
Zonde dat je niet gaat stemmen dan. Je hebt een mening er over, maar door niet te stemmen zal die mening nooit gehoord worden. Meer dan aangeven dat je er tegen bent laat je namelijk weten dat het je niet zo veel kan schelen wat er gebeurd. En dat is dan weer veel te makkelijk uit te leggen als 'het gaat wel best zo'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68869767
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan het bij dit soort discussies beter gewoon bij de feiten houden en dan scoort kernenergie gewoon erg matig.
Hoezo?
  zondag 10 mei 2009 @ 14:03:19 #74
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68869798
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:12 schreef Colnago het volgende:

[..]

Misschien moet je wat duidelijker schrijven voortaan.
Als jij anders daadwerkelijk dacht dat ik uit het niets geld terug had gekregen zal ik mijn taalgebruik inderdaad aanpassen voor je.
quote:
Het gaat beetje bij beetje en ineens kom je erachter dat de helft aan belastingen opgaat.
Dat is de grote tovertruuk.
Dus volgens jou heeft het evenveel nieuwswaarde als morgen een bericht in de krant staat dat iemand stomverbaasd is dat 42% van zijn salaris naar de belastingen gaat?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68869823
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:22 schreef kawotski het volgende:
Electriciteit en gas kost mij iets van 50 euro per maand , eenpersoonshuishouden, volgens mij is 50% daarvan belasting uit mn hoofd (moet het eens nakijken)
Hoe zit dat bij jullie? Ik denk een kleinverbruiker te zijn maar wat zijn jullie maandelijkse kosten? Ik vind het jammer dat ik niet beloond wordt voor mijn zuinigheid.
Ik zit op 45 euro voorschot per maand, ook een eenpersoonshuishouden. Maar het is bij mij allemaal nog niet helemaal goed ingeregeld, ben hier vorig jaar heen verhuisd. En heb toen van maart t/m november in totaal maar iets van 25 euro aan stroom hoeven te betalen (na afrekening ivm o.a. heffingskorting).
Denk dat ik aan het eind dus nog wel weer wat terug krijg.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')