quote:Risotto met vis (pittig)
Ingrediėnten
Saffraanrisotto
50 gr boter
knoflook
veel ui
4 tot 6 chilipepertjes
ev. iets van champignons
rozijnen
pijnboompitten
selderij
witte, droge wijn
visboullion (maak ik gewoon van een blokje)
Kabeljouw (of andere witte vis)
Voorbereiding
Nauwelijks: uit en eventueel champignons snijden, pepertjes en knoflook fijnmaken, jezelf een glas wijn inschenken en een glas wijn klaarzetten voor door de vis.
Bereidingswijze
Risotto met saffraan koken met 300 ml visboullion en de boter (ca 7-8 min.).
Ui, knoflook en 4-6 chilipepertjes bakken, champignons meebakken, daarna goed glas witte wijn toevoegen, handje rozijnen en pijnboompitten erbij, net als een behoorlijke dosis selderijblad. Als dit lekker pruttelt witte vis (bijv. kabeljouw) erin en nog 3 min. laten pruttelen.
Dat heb ik nooit gedaan, en ik was meestal elke keer in de afwasmachine: geen enkel probleem. Blijkbaar heb ik geluk gehad of zo.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben mijn nieuwe vijzel aan het prepareren "as seen on fok": Nieuwe vijzel
Wat voor een heb je dan?quote:Op maandag 18 mei 2009 11:18 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gedaan, en ik was meestal elke keer in de afwasmachine: geen enkel probleem. Blijkbaar heb ik geluk gehad of zo.
Ik stond vannacht om 3 uur in haar slaapkamer om haar te troosten, ze wil maar niet ophouden met aan mijn armen hangen, op straat wil ze achter ieder dier of insect aan en als ze haar zin niet krijgt probeert ze het met krijsen. Ze vind poezen wel heel lief.quote:Op maandag 18 mei 2009 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Laten we niet vergeten dat het ook een vervelend en opdringerig hondje is. Ik stond vannacht om 5 uur buiten om hem te laten plassen, hij wilde maar niet ophouden met aan m'n veters trekken, op straat wil hij overal achteraan, en als hij zijn zin niet krijgt zet hij het op een krijsen. Oh, en hij is ook nog niet zo lief voor de katten (de arme drommels).
Vanavond heb ik puppycursus en dan hoop ik een begin te maken met het bijbrengen van fatsoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |