abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69513609
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:30 schreef SiGNe het volgende:
Coney Island, Bronx, Flushing, Yonkers, Bowery, Long Island, Rhode Island mag je nog weven uileggen, wat zijn de Nederlandse namen daarvan dan?
Coney Island komt van Conyne Eylandt ofwel Konijn Eiland
Flushing komt van Vlissingen af.
Rhode Island komt van Roodt Eylandt
Yonkers van Jonker of Jonkheer
Bowery komt van Bouwerij, wat we tegenwoordig Boerderij noemen

Bronx komt van Jonas Bronk, een Zweed die voor Nederland vaarde.

Long Island is niet helemaal duidelijk.

(bron: wikipedia)

Waar ik net achter kwam, is dat je naast Queens in New York ook Kings hebt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:15:41 #202
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_69514335
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:52 schreef Rocho het volgende:

[..]

Coney Island komt van Conyne Eylandt ofwel Konijn Eiland
Flushing komt van Vlissingen af.
Rhode Island komt van Roodt Eylandt
Yonkers van Jonker of Jonkheer
Bowery komt van Bouwerij, wat we tegenwoordig Boerderij noemen

Bronx komt van Jonas Bronk, een Zweed die voor Nederland vaarde.

Long Island is niet helemaal duidelijk.

(bron: wikipedia)

Waar ik net achter kwam, is dat je naast Queens in New York ook Kings hebt.
Flushing Vlissingen.. aan de ene kant denk je, hoe komen ze erop, aan de andere kant is het ook weer logisch... weer wat geleerd..
Utrecht heb je trouwens ook in New York hoorde ik laatst..
pi_69524175
Ach ja, het jammer dat we een klein landje waren, er waren niet genoeg immigranten in Nederland En ook nog eens met de grootste vloot ter wereld, groter dan die van Engeland en Frankrijk bij elkaar opgeteld. Daardoor is New York uiteindelijk maar weggedaan, het had veel te weinig immigranten terwijl de Engelse kolonies langs de oostkust juist enorm hard groeiden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:03:36 #204
45 SiGNe
pi_69527225
De Engelsen boden Suriname aan in ruil voor Nieuw Amsterdam en in Nieuw Amsterdam was niet veel te vinden en in Suriname hadden ze Bauxiet...en slaven! en dan was er ook nog een groot deel van Suriname nog niet ontdekt, dus wie weet wat er allemaal te vinden was.
Ik geloof dat ze de boel geruild hebben voor een daalder..
Ergens wel jammer anders was de kans groot geweest dat Nederlands de wereldtaal zou zijn geworden..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:10:31 #205
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69527414
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef SiGNe het volgende:

Ergens wel jammer anders was de kans groot geweest dat Nederlands de wereldtaal zou zijn geworden..
Misschien, maar misschien ook niet. Het is natuurlijk niet zo dat een Hollands Amerika volledig overeen zou komen met het huidige Amerika, alleen met een andere taal.
Sowieso waren de eerste Engelse kolonisten om godsdienstige redenen gevlucht en wilden ook echt een nieuwe, utopische maatschappij opbouwen. Hollandse kolonisten waren meer avonturiers die er gewoon voor de handel zaten. De WIC had ook zoiets van: als we maar een paar handelsposten aan de kust hebben vinden we het al best. Misschien waren ze dan na verloop van tijd verjaagd door de indianen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:01:04 #206
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69537541
Dat Rectum niet alleen het laatste stukje van je darmen is, maar ook een dorpje in Twente (en ik kom uit Twente ) .
Je zult maar in Rectum wonen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_69543284
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Flushing Vlissingen.. aan de ene kant denk je, hoe komen ze erop, aan de andere kant is het ook weer logisch... weer wat geleerd..
Utrecht heb je trouwens ook in New York hoorde ik laatst..
New Utrecht.
Brooklyn komt van het Nederlandse Breukelen vandaan.
Life is Music
pi_69543341
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:39 schreef Unhuman het volgende:
Nieuw-Zeeland is wel een bekend land denk ik ook Vernoemd naar 'ons' Zeeland.
Meen je dat nou?
Life is Music
pi_69545245
Om even in te haken op het "wereldse nederland". Niet alleen in de Nederlandse gebieden en Zuid Afrika spreekt men een variant op het nederlands, nee in al deze landen:

Zelfs in Namibië spreken ze een soort mengeling van Nederlands en creools
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zaterdag 30 mei 2009 @ 02:59:58 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69546590
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:47 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

New Utrecht.
Brooklyn komt van het Nederlandse Breukelen vandaan.
Bushwick (wijk in Brooklyn) komt van Boswijk.
2000 light years from home
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:12:04 #211
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69547447
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:49 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
En Tasmanië naar Abel Tasman.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:34:26 #212
45 SiGNe
pi_69547629
Zit nu wat muziek te luisteren via internet denk ik heee.. de Prodigy met Outer space.. kom ik er opeens achter dat het een of ander reggae bandje is..
Het is allemaal geript van Max Romeo & The Upsetters - I chase the Devil

Versie van de Prodigy vind ik beter moet ik zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 30-05-2009 15:30:24 ]
pi_69550876
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef MaLo het volgende:
Dat Rectum niet alleen het laatste stukje van je darmen is, maar ook een dorpjegehucht in Twente (en ik kom uit Twente ) .
Je zult maar in Rectum wonen .
Mijn oom en tante wonen er
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:28:16 #214
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69551440
De Hudson rivier en alle daar van afgeleide namen komen van Henry Hudson, zelf weliswaar Engels maar tijdens zijn tochten in dienst van de VOC.

Overigens zou Nederlands echt geen wereldtaal zijn geworden als Nieuw Amsterdam niet was geruild. Als het al niet later zou zijn opgeslokt door de Verenigde Staten zoals is gebeurd met andere Nederlandse kolonies in onder andere Wisconsin, dan zou het hooguit een vergelijkbare status hebben met het Frans in Quebec in Canada.
Daarnaast was de ruil voor die tijd prima, Nederland heeft meer aan Suriname gehad dan Engeland aan Nieuw Amsterdam / New York.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Hertog op 30-05-2009 13:35:09 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:34:53 #215
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69551603
Na doorklikken op mijn eigen link kom ik er zojuist achter dat New York niet genoemd is naar de stad York, maar naar James II van Engeland, voor zijn kroning Hertog van York.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69553030
Ik kwam er op m'n 4e achter dat mijn opa en oma de ouders zijn van mijn ouders en ik er dus een bloedband mee heb. Ik dacht daarvoor dat ouders, zodra hun kind geboren was, naar een willekeurig stel mensen (ouderen) ging om te vragen of zij de opa en oma van hun kind wilden zijn
pi_69555512
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:49 schreef Noire het volgende:
Ik kwam er op m'n 4e achter dat mijn opa en oma de ouders zijn van mijn ouders en ik er dus een bloedband mee heb. Ik dacht daarvoor dat ouders, zodra hun kind geboren was, naar een willekeurig stel mensen (ouderen) ging om te vragen of zij de opa en oma van hun kind wilden zijn
omfg!
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:06:24 #218
206345 Magenta
Full of colour
pi_69555738
Kwam ik van de week tegen; de vlag van de UK (Verenigd Koninkrijk) bestaat uit een combinatie van vlaggen van Engeland, Ierland (bepaald type, niet de huidige vlag) en Schotland. Wel behoorlijk logisch, nooit verder over nagedacht. Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).

Zo dus:
http://upload.wikimedia.o(...)he_Union_Jack-fr.png
~Fin
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:32:08 #219
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_69557536
Wat voor mij ook een enorme openbaring was (hij is vast al vaker genoemd) is toen ik erachter kwam dat mijn ouders niet alles weten. Dat ze net zoals ik, alles maar doen zoals hen het beste lijkt, en niet beter weten, want ook zij leven het leven voor het eerst.

Ik was echt al 16 of 17 toen ik daarachter kwam.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:55:33 #220
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_69558091
Heel heeeeeeeeel vroeger toen ik samen met m'n vader voetbal aan het kijken was dacht ik dat PSV toendertijd bij het tonen van de opstelling nog niet kon kiezen of Jan Vennegoor of (Jan) Hesseling moest spelen...

Kan het niet beter uitleggen
pi_69558588
We snappen het
pi_69558991
Ik snapte nooit hoe groot de stad "Ausfahrt" wel niet was elke keer weer als we door Duitsland reden..
Baby darling doll face honey
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:41:41 #223
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69559166
Dat negerzoenen niet "negenzoenen" heten... Er zaten er altijd zo mooi 9 in een pakje. Helaas bestaan ze niet meer...
censuur :O
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:45:48 #224
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_69559254
Ze bestaan nog wel, maar heten nu gewoon 'zoenen'. Heb er vrijdag nog wat gehad .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:57:44 #225
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69559539
Ik weiger die politiek correcte dingen te kopen...
censuur :O
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:41:54 #226
257777 n_gger
people who annoy you
pi_69560627
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:06 schreef Magenta het volgende:
Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).

Noord Ierland heeft nooit een officiële vlag gehad en Wales was (denk ik) onderdeel van Engeland, als een graafschap of zo.

Ik kwam er een tijdje terug pas achter dat alle letters e van Heineken "lachen"
pi_69564610
Over dat Nederlands in buitenlandse talen:

Coney Island => Konijn Eiland (Coneyn Eylant?)
Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer
Bowery => Bouwerij / Boerderij
Long/Rhode Island => Lang / Roode Eiland

Ook heeft het Russisch veel maritieme termen overgenomen uit het Nederlands. Daarbij moet je denken aan termen als "sjtoerman" (stuurman, ook wel navigator) "flag" (vlag, vaandel), "kaptin" (Kapitein), en "sljoez" (sluis).

Even een ander taalkundig weetje:

De term 'kiss my ass' komt van een van de verhalen van een middeleeuwse rukker genaamd Geoffrey Chaucer. Het exacte verhaal ken ik niet (meer), maar het idee was dus dat een gast verliefd was op een vrouwmensch, en dat die vrouw dus haar reet uit het raam heeft gestoken toen die gast midden in de nacht om kusjes kwam vragen . Uit 'The Millers Tale' (1366):

"But with his mouth he kiste hir naked ers."

Leraren Engels, kraakt mij af.
Daar schijnt de uitdrukking dus vandaan te komen.
Moeder, waar is mijn pils?
pi_69570003
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef SiGNe het volgende:

Ik geloof dat ze de boel geruild hebben voor een daalder..
Dát is nu een stukje Nederlandse geschiedsvervalsing. Voor het geval je mocht denken dat alleen Amerikanen, Chinezen etc. een gunstigere voorstelling hebben van hun geschiedenis dan de werkelijkheid.

De ruil die veel mensen zich voorstellen, met daarbij nog het idee 'hadden we niet moeten doen, dan was Amerika nu van ons geweest', is niet wat er werkelijk gebeurde. De realiteit is dat Nederland verwikkeld was in een oorlog met Engeland en dat men uiteindelijk geen keus had dan het tekenen van een verdrag, waarin Nieuw Amsterdam werd afgestaan aan Engeland. Van verkopen voor een daalder was geen sprake: Nederland moest zelfs geld tóe geven. Wikipedia:
quote:
The treaty stipulated that New York (formerly New Netherland) would henceforth be an English possession and that Suriname, captured by the Dutch in 1667, would remain their colony, confirming the status quo of 1667. An "indemnity" of two million guilders was paid by the Dutch.
  zondag 31 mei 2009 @ 11:03:29 #229
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69570055
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dát is nu een stukje Nederlandse geschiedsvervalsing. Voor het geval je mocht denken dat alleen Amerikanen, Chinezen etc. een gunstigere voorstelling hebben van hun geschiedenis dan de werkelijkheid.

De ruil die veel mensen zich voorstellen, met daarbij nog het idee 'hadden we niet moeten doen, dan was Amerika nu van ons geweest', is niet wat er werkelijk gebeurde. De realiteit is dat Nederland verwikkeld was in een oorlog met Engeland en dat men uiteindelijk geen keus had dan het tekenen van een verdrag, waarin Nieuw Amsterdam werd afgestaan aan Engeland. Van verkopen voor een daalder was geen sprake: Nederland moest zelfs geld tóe geven. Wikipedia:
[..]
Daarnaast was New York niet de enige bezitting in Amerika en hadden de Engelse kolonisten al de hele kust in handen, dus ook zonder die ruil was Amerika echt niet 'van ons' geweest. En tot slot hebben de Engelsen minder plezier gehad van New York dan de Nederlanders van Suriname
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69570108
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:06 schreef Magenta het volgende:
Kwam ik van de week tegen; de vlag van de UK (Verenigd Koninkrijk) bestaat uit een combinatie van vlaggen van Engeland, Ierland (bepaald type, niet de huidige vlag) en Schotland. Wel behoorlijk logisch, nooit verder over nagedacht. Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).

Zo dus:
http://upload.wikimedia.o(...)he_Union_Jack-fr.png
Toen de vlag werd ontworpen was niet alleen Noord-Ierland, maar héél Ierland deel van het Verenigd Koninkrijk. Vandaar dat Saint Patrick's Flag en niet de Ulster Banner in de vlag is opgenomen.
In die tijd hoorde Wales bij het Koninkrijk Engeland dus vandaar dat Wales niet afzonderlijk vertegenwoordigd is in de Union Jack.

Ook aardig om te weten is dat de vlag een boven- en een onderkant heeft, je kan hem dus verkeerd om uithangen. En dat gebeurt ook wel eens, wat tot pijnlijke situaties kan leiden. Zie bv. Flag mistake at UK-China ceremony.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:50:50 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69601097
Om even in te haken op die oorlog tussen engeland en nederland: die oorlog waren we eigenlijk enorm aan het verliezen. Echter, door een miraculeuze dolemansactie van de Ruyter die de theems opvoer naar Chatham, de toenmalige marinebasis van engeland, en daar totaal onverwachts in de hol van de leeuw opdook (door een ketting heen) en vrijwel de gehele engelse zeemacht vernietigde dwong engeland om akkoord te gaan met een vredesverdrag. Nederland mocht blij zijn om vanuit een vrijwel verloren positie opeens nog een onderhandelingspositie te krijgen.

Deze slag bij Chatham is, ondanks dat het nou juist een van de grootste triomfen van nederland is, volledig onder gesneeuwd. Het is overigens ook de laatste keer ooit dat engeland op eigen grondgebied verslagen is in de geschiedenis.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:33:28 #232
45 SiGNe
pi_69605759
Bakvissen zijn kleine vissen die als ze door de vissers op zee gevangen worden in een bak worden gegooid omdat ze nog te klein zijn voor consumptie, die bakvissen werden dan later weer teruggegooid in de zee.
Hoor ik net op 3FM
pi_69606261
wat een topic
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 1 juni 2009 @ 18:16:58 #234
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_69608691
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:52 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Over dat Nederlands in buitenlandse talen:

Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer

Ook heeft het Russisch veel maritieme termen overgenomen uit het Nederlands. Daarbij moet je denken aan termen als "sjtoerman" (stuurman, ook wel navigator) "flag" (vlag, vaandel), "kaptin" (Kapitein), en "sljoez" (sluis).

Even een ander taalkundig weetje:

De term 'kiss my ass' komt van een van de verhalen van een middeleeuwse rukker genaamd Geoffrey Chaucer. Het exacte verhaal ken ik niet (meer), maar het idee was dus dat een gast verliefd was op een vrouwmensch, en dat die vrouw dus haar reet uit het raam heeft gestoken toen die gast midden in de nacht om kusjes kwam vragen . Uit 'The Millers Tale' (1366):

"But with his mouth he kiste hir naked ers."

Leraren Engels, kraakt mij af.
Daar schijnt de uitdrukking dus vandaan te komen.
Op m'n opleiding hebben we Chaucer wel behandeld, maar dat verhaal heb ik nooit gehoord. Opzich zou het wel iets kunnen zijn dat hij geschreven heeft. Die gast was op z'n zachtst gezegt aardig progressief voor z'n tijd.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_69616823
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:44 schreef Timmor het volgende:
Jaren lang gedacht dat het WarFteiner was

[ afbeelding ]
Dit probleem heb ik altijd gehad met de naam Walt Disney op de donald duck.

toen ik klein was altijd gedacht dat het Walt Disnep was.
Care ?
pi_69616983
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:52 schreef PocketAceBas het volgende:

[..]

Dit probleem heb ik altijd gehad met de naam Walt Disney op de donald duck.

[ afbeelding ]

toen ik klein was altijd gedacht dat het Walt Disnep was.
Ik wilde vragen of deze dan nu in de OP mocht.. maar hij staat er al in
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_69617102
Dat in de Donald Duck strips alle zinnen eindigen met een uitroepteken of vraagteken. Dus nooit gewoon met een punt. Daar kwam ik achter toen ik 20 was ofzo, was mij nooit eerder opgevallen.
pi_69619370
Ik dacht altijd dat een 1.8 liter 4-cylinder motor 4*1800cc aan motorinhoud had, en dat een 2.0 liter 6-cylinder maarliefst 6*2000cc aan motorinhoud had.
  maandag 1 juni 2009 @ 23:05:59 #239
84341 alsem
ja toch
pi_69619902
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:00 schreef Triptamine het volgende:
Om even in te haken op het "wereldse nederland". Niet alleen in de Nederlandse gebieden en Zuid Afrika spreekt men een variant op het nederlands, nee in al deze landen:

[ afbeelding ]

Zelfs in Namibië spreken ze een soort mengeling van Nederlands en creools
In namibie spreken ze een mengeling van duits, engels, frans, nederlands en ook nogeens de lokale taal, zo kan iedereen zeggen dat ze hun eigen taal daar spreken
quote:
[b]Op zaterdag 30 mei 2009 23:52
Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer
vet, ik woon op de brink in zutphen, dus kom ik eigenlijk uit de bronx kom ik nu net achter

[ Bericht 24% gewijzigd door alsem op 01-06-2009 23:13:00 ]
pi_69718172
Ik kom er dus nu net achter (door een tv programma)

Dat dat masker uit de film Scream is gebaseerd op het schilderij De Schreeuw

Foto

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2009 22:00:21 ]
pi_69718818
Ik ontdek door het nieuws van vandaag dat een Alpinist niet per se in de Alpen hoeft te klimmen, mag ook een ander gebergte zijn.
pi_69719525
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ontdek door het nieuws van vandaag dat een Alpinist niet per se in de Alpen hoeft te klimmen, mag ook een ander gebergte zijn.
echt?
Ik dacht ook alleen door de Alpen
pi_69728624
Dat het merk CANDA, niet uit Canada komt maar staat voor C&A !
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69735279
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef TheFrankey het volgende:

Foto

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jezus, dat ik daar nooit op gekomen ben, het is zo obvious ook
pi_69738619
Leuk topic!

Wat ik vroeger nooit begreep was wat droge wijn precies was...
"Als ik dit glas droge wijn over je heengooi, waarom ben je dan toch nat?"

(Nu weet ik dat het niet-zoete wijn is, maar snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze het 'droog' noemen...)
pi_69738680
Dat vlugge japie dezelfde was als bassie
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:31:26 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69739267
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:10 schreef aiemkoel het volgende:
Leuk topic!

Wat ik vroeger nooit begreep was wat droge wijn precies was...
"Als ik dit glas droge wijn over je heengooi, waarom ben je dan toch nat?"

(Nu weet ik dat het niet-zoete wijn is, maar snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze het 'droog' noemen...)
Omdat witte wijn 'droog' is aan suikers (oftewel geen suiker bevat). In het frans is droog 'sec', en dat betekend ook wel dor/verlaten, ze hebben deze term in de wereld gewoon letterlijk overgenomen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:50:47 #248
45 SiGNe
pi_69742143
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:13 schreef Psychonikeo het volgende:
Dat vlugge japie dezelfde was als bassie
Dat wist ik vroeger ook niet, maar ik dacht ook dat clowns altijd gesminkt rondliepen, dat deden Bassie en Pipo tenslotte ook.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:52:18 #249
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_69742194
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef TheFrankey het volgende:

Foto

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Valerio zeker? Ik wist het ook niet, geloof ik. Maar 't is wel logisch inderdaad.
pi_69749259
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Valerio zeker? Ik wist het ook niet, geloof ik. Maar 't is wel logisch inderdaad.
Precies!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')