quote:Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
En hennen leggen ook eieren als er geen haan is.
quote:Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
Heeft een hen dan een haan nodig om een ei te leggen?
Nee. Maar blijkbaar denken veel mensen van wel. Ik heb zelf kippen (alleen hennen) en er wordt vaak met verbazing gereageerd als blijkt dat ze eieren leggen, ook al heb ik geen haan...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In feite zijn eieren de menstruatie van een kip...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2009 15:13 schreef Montov het volgende:
Ik kreeg tijdens de brugklas wat onbekend wit spul, wat geweldig was om door je neus te inhaleren. Ik vond het maar vreemd, maar later begreep ik dat het drugs was.
Bronquote:Goed in zijn (slappe) was zitten, d.w.z. in eigenlijken zin veel slappe was hebben, eene soldatenuitdrukking. Slappe, zwarte was wordt gebruikt voor het glimmend maken van het ledergoed. Bij overdracht gebruikt men deze uitdr. in den zin van er warm bij zitten, bemiddeld zijn, 't goed kunnen stellen, wat achter 't linnen hebben
Oef, dat is wel vies zeg.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
Weet niet of het al een keer genoemd is, maar dan nogmaals een keertje:
Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.
Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.
Machine voor eiworsten: http://www.sanovoeng.com/idd342.asp
[ afbeelding ]
Wat is de diepere gedachte dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
Ze lullen maar door in die reclames.. er zitten geen punten tussen de zinnen.. zoietsquote:
Wat is de diepere gedachte dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karweiquote:
omg dat heb ik nu pas doorquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:03 schreef Hymen_Copter het volgende:
Dat de uitspraak ''Saved by the Bell'' van een Engelse legende komt.
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.
In ieder geval zijn die 'fabriekseieren' de regel bij voorverpakte broodjes en voorverpakte salades met plakjes ei erop. Ik meen trouwens dat het niet helemaal puur ei is maar dat er ook bindmiddelen doorheen gaan (gelatine?) om ervoor te zorgen dat de plakjes niet uit elkaar vallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijdenik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |