abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68896782
Ik denk dat Dirk Scheringa het spelletje gewoon heel slim speelt en het maximale qua afkoopsom eruit probeert te halen. Hij zal toch wel ervaren en realistisch genoeg zijn om te beseffen dat je dit Louis niet kan ontnemen nadat hij AZ kampioen heeft gemaakt, ondanks dat doorlopende contract ja. Ook Dirk weet dat Louis redelijk op leeftijd is, AZ in het niet staat bij Bayern en hij er nu nog het maximale uit kan halen aangezien Louis' contract tot 2010 loopt en hij dan vrij is om te gaan en staan waar hij wil. Dirk probeert dus nog een miljoen of 2 los te peuteren bij Bayern
X
  maandag 11 mei 2009 @ 10:20:48 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68896795
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:14 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als hij het bij de onderhandelingen gezegd zou hebben, dan zou ik het pas eerlijk vinden. Dit vind ik gewoon een steek in de rug voor een club die hem ook in zware tijden gesteund heeft. Ik denk namelijk niet dat Bayern ook nog interesse gehad zou hebben in van Gaal AZ had verlaten toen ze ronde de 12e plek stonden.
Voor de goede orde: het was Van Gaal die toen op het punt stond zijn contract in te leveren en daarmee ook zijn afkoopsom de brandhaard in zou gooien.

Van Gaal wordt gewoon stelselmatig veel te hard aangepakt door die hypocriete journalisten in dit land. En dan vind ik het prachtig dat hij soms die achterlijke broodmongolen even uitsnauwt. Van Basten heeft nu ook ondervonden wat voor smerige kontkruipers die voetbaljournalisten zijn en het prachtige van Van Gaal is dat hij zich er niets van aan trekt, dat maakt hem zo goed.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68897136
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de goede orde: het was Van Gaal die toen op het punt stond zijn contract in te leveren en daarmee ook zijn afkoopsom de brandhaard in zou gooien.
Waarna de club vervolgens toch besloot om van Gaal te behouden en een nieuw contract voor te schotelen.
quote:
Van Gaal wordt gewoon stelselmatig veel te hard aangepakt door die hypocriete journalisten in dit land. En dan vind ik het prachtig dat hij soms die achterlijke broodmongolen even uitsnauwt. Van Basten heeft nu ook ondervonden wat voor smerige kontkruipers die voetbaljournalisten zijn
Wanneer is van Gaal ten onrechte aangepakt in zijn AZ periode? Ik herinner met vooral een van Gaal die begon te flippen nadat er niet eens zulke gekke vragen gesteld werden.
quote:
het prachtige van Van Gaal is dat hij zich er niets van aan trekt, dat maakt hem zo goed.
En dat maakt hem direct zo ongeschikt voor de absolute top. Hij is zo eigenwijs (''Hij is slimmer dan de rest'') dat hij botst met toonaangevende spelers die hun eigen vrijheid opeisen. Bovendien heeft hij al vaak genoeg laten zien niet om te kunnen gaan met de media. Als hij in Nederland al zo begnt te flippen, hoe zal het dan wel niet in Duitsland gaan? De Nederlandse pers zijn lieverdjes vergeleken met Bild Zeitung en andere media in Duitsland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 11-05-2009 11:02:03 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 10:44:58 #54
10754 alki
Alfisti
pi_68897480
Hij word de nieuwe Trappatoni van Bayern
Cuore Sportivo
pi_68897629
quote:
. De trainer had het over pure rancune als grootste drijfveer om met een andere club dan Ajax de Nederlandse titel te halen. ,,Dan laat ik zien dat ze een heel grote fout hebben begaan. Normaal gesproken zou ik niet met AZ hebben willen praten.”
pi_68897704
Ik vind het altijd leuk om Louis aan het woord te zien, zorgt tenminste voor wat spektakel en is weer eens wat anders dan een brave Bert van Marwijk. Hij zal zich in Bayern eerst wel van zijn goede kant laten zien, dat kan hij goed. Overigens denk ik dat hij Schaars wel meeneemt.
X
  maandag 11 mei 2009 @ 10:59:41 #57
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68897930
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:32 schreef Blawh het volgende:

[..]
Als hij in Nederland al zo begnt te flippen, hoe zal het dan wel niet in Duitsland gaan? De Nederlandse pers zijn lieverdjes vergeleken met Bild Zeiting en andere media in Duitsland.
Dat gaat nog wat worden inderdaad.. Oorlog met de media.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 11 mei 2009 @ 11:00:48 #58
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68897965
quote:
Liefst vijf miljoen euro bedraagt de afkoopsom in het doorlopende contract van Louis van Gaal met AZ. Alhoewel Bayern München en de hoofdtrainer vrijwel akkoord zijn over een tweejarig contract (met een optie voor nog een seizoen), houdt AZ-voorzitter Dirk Scheringa vast aan de miljoenenclausule. Bayern heeft Van Gaal reeds verwittigd dat de club niet van plan is om ook maar een deel van dat bedrag te betalen. (Kicker)
--------------------------------------------------------------------------------
Louis van Gaal geeft de moed niet op en heeft het bestuur van Bayern München zelfs voorgesteld om de samenwerking met Jupp Henyckes met een seizoen te verlengen, zodat hij volgend jaar zomer zonder ook maar enige contractuele verplichtingen toch de overstap kan maken. Op die wijze voldoet hij ook aan de wens van Dirk Scheringa om samen de volgende Champions League in te gaan. (Mittelbayerische Zeitung)
The soap continues...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:07:22 #59
33189 RM-rf
1/998001
pi_68898187
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:44 schreef alki het volgende:
Hij word de nieuwe Trappatoni van Bayern
dat is een nogal voorbarige uitspraak...

Trappatoni is absoluut een God in Duitsland door zn periode bij Bayern, en vooral zn manier van praten, die wel vol fouten en verkeerde zinsconstructies zat, maar die juist daardoor tot volledig geaccepteerde uitdrukkingen kwam ('wie ein flasche leer' kun je ook nu probleemloos zegen en iedere duitser weet exact wat je ermee bedoelt).

Hierbij speelde het oom sterk mee dat het vakmanschap en de emotionele beleving van Trappatoni verschrikkelijk gerespecteerd werd en nog steeds word... niemand zou wat slechts over hem durven beweren.
En hij zou ieder moment eigenlijk ook voor de fans mogen terugkomen.

Alles leuk over van Gaal, maar die laat altijd ook weinig respect en positieve gevoelens achter bij clubs waar hij geweest is en zelfs successen geboekt (zelfs Ajax had eigenlijk wel genoeg van hem)...

Zou Van Gaal kunnen bereiken bij München wat Trappatoni deed, zou hij zichzelf compleet nieuw moeten uitvinden (misschien zou het ook wel een goed idee zijn)...
Ik heb echter een klein beetje het idee dat Van Gaal gaat denken dat je als coach in duitsland extra arrogant moet zijn (hét clichebeeld van Bayern bij veel nederlanders)... maar dan maakt hij nog geen twee maanden vol... juist bij bayern, waar in de toplaag het al wemelt van de 'grote Mannen' (mensen als Hoeness, Ribeck, Rummenigge en Beckenbauer, waar je verdomd voor moet opassen als die in je nek hijgen)....

Eerlijk gezegd geef ik Van Gaal een erg kleine kans er te slagen... _als_ hij het zou doen dan slaagt hij ook flink, maar ik denk dat de kans dat hij niet de herfst haalt vele malen groter is (meer dan 50%)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_68898387
Van Gaal is een coach, die een club moet hebben waarbij hij van scratch een team moet kunnen opbouwen. Daar ligt zijn kracht. Dus Ajax in de jaren negentig en nu dan AZ.

Bij een topclub als Barcelona of Bayern Munchen hoef je met een jaar als vorig jaar met AZ niet aan te komen. Bovendien is dan een contract voor 2 jaar te kort.

Hetzelfde geldt trouwens voor het NL elftal of welk land dan ook.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 11 mei 2009 @ 13:50:09 #61
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68903294
quote:
Hoeness onzeker over komst Van Gaal

Uli Hoeness is er niet meer zo zeker van dat AZ-trainer Louis van Gaal naar Bayern München komt. Een akkoord tussen Bayern en de coach is er wel, maar manager Hoeness vreest de onwrikbare opstelling van Dirk Scheringa.

"Tussen Van Gaal en ons is alles helder", vertelde Hoeness zondag aan Der Kicker. Tijdens twee gesprekken werden de looptijd van het contract (twee jaar) en de financiën geregeld. Maar Bayern München verkeert nu in onzekerheid over de vrijgave van de succescoach. "Als het klopt wat ik lees, komt hij niet", aldus Hoeness.

De manager kan alleen maar hopen op een 'ja' uit Alkmaar. "Zo niet, dan kunnen we niet veel doen. Dan moeten we de zaak opnieuw overdenken", liet Hoeness weten. Een afkoopsom wil de recordkampioen van Duitsland namelijk niet betalen.
Dan kan je bij Scheringa nog wel eens een serieus probleem hebben... Ik vind het trouwens debiel dat ze niet willen betalen bij BM. Voor een speler die eerder vertrekt doe je het wel, maar voor een trainer niet!?
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_68904093
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Dan kan je bij Scheringa nog wel eens een serieus probleem hebben... Ik vind het trouwens debiel dat ze niet willen betalen bij BM. Voor een speler die eerder vertrekt doe je het wel, maar voor een trainer niet!?
Dat is waar, vind ik ook onzinnig.

Maar goed, stel Sheringa wil een afkoopsom maar BM blijft weigeren deze te betalen. Wat dan? Een coach aanhouden die eigenlijk weg wil lijkt mij ook niet verstandig....
pi_68904392
Aan de ene kant heb ik geen zin in een herhaling van de situatie met Lamzaad, aan de andere kant staat wel "Ik dien altijd mijn contract uit!"; laat hem nu maar de daad bij het woord voegen...
  maandag 11 mei 2009 @ 14:49:07 #64
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68905623
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:16 schreef Gatalin het volgende:
Aan de ene kant heb ik geen zin in een herhaling van de situatie met Lamzaad, aan de andere kant staat wel "Ik dien altijd mijn contract uit!"; laat hem nu maar de daad bij het woord voegen...
Ja zo is het toch, je maakt afspraken (ja weet het lekker naief) en dan schreeuw tegen alles en iedereen dat je een fatsoensrakker bent... Dan denk ik, okido! Laat maar eens zien...
  maandag 11 mei 2009 @ 14:51:21 #65
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_68905690
Ik denk dat Louis die eventuele afkoopsom dan zelf gewoon betaalt.
><(({°>
  maandag 11 mei 2009 @ 15:07:28 #66
33189 RM-rf
1/998001
pi_68906187
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

als Van Gaal een afspraak maakt dat hij bij voortijdig ontslag bij Bayern zònder afkoopsom bereid zou zijn te vertrekken, denk ik dat Hoeness best bereid zou zijn hem nu bij Scheringa weg te kopen.
maar betalen zowel bij het aannemen van een trainers, maar ook nog eens als ze falen en vorotijdig ontslagen worden, is iets teveel van het goede.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_68907875
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef BigKahuna het volgende:
Ik denk dat Louis die eventuele afkoopsom dan zelf gewoon betaalt.
Denk dat Dirk af ziet van die afkoopsom uiteindelijk . Een coach die niet graag wil moet je niet tegen houden. Zeker als hij je zover heeft gebracht.
pi_68913192
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Denk dat Dirk af ziet van die afkoopsom uiteindelijk . Een coach die niet graag wil moet je niet tegen houden. Zeker als hij je zover heeft gebracht.
Dan heeft Louis de reactie van AZ niet goed ingeschat

Misschien gaat hij flink meer verdienen bij Bayern, dat hij die afkoopsom makkelijk uit eigen zak kan betalen.

Om een trainer tegen zijn wil bij een club te houden, heeft AZ weinig aan volgens mij.
  maandag 11 mei 2009 @ 18:28:23 #69
254913 Don.Balon
Loves a great play
pi_68913256
Die idiote Duitsers moeten eerst maar is gewoon langs gaan dan lopen rellen via journalisten.
Casillas, Iniesta, Puyol, Torres, Villa y Xavi, candidatos. Encuesta: ¿quién merece el premio?
  maandag 11 mei 2009 @ 18:29:33 #70
254913 Don.Balon
Loves a great play
pi_68913287
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:26 schreef rja het volgende:

[..]

Dan heeft Louis de reactie van AZ niet goed ingeschat

Misschien gaat hij flink meer verdienen bij Bayern, dat hij die afkoopsom makkelijk uit eigen zak kan betalen.

Om een trainer tegen zijn wil bij een club te houden, heeft AZ weinig aan volgens mij.
Volgens mij zal hij niet FLINK meer verdienen. AZ is best ver gegaan voor hem...
maar natuurlijk zal hij wel meer gaan verdienen..
Casillas, Iniesta, Puyol, Torres, Villa y Xavi, candidatos. Encuesta: ¿quién merece el premio?
pi_68913440
Hoeveel verdient ie bij AZ dan?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_68913500
Welke spelers gaat ie meenemen?
  maandag 11 mei 2009 @ 18:39:58 #73
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_68913608
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:34 schreef Neuroscience het volgende:
1,5 miljoen las ik laatst.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 11 mei 2009 @ 18:42:21 #74
254913 Don.Balon
Loves a great play
pi_68913668
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:34 schreef Neuroscience het volgende:
Minimaal 1.5 per jaar verdient die meneer
quote:
Dat Scheringa als bankier en eigenaar van AZ zijn hakken in het zand zet, heeft louter te maken met het verkrijgen van een forse schadeloosstelling. Volgens insiders ligt de afkoopsom voor Bayern München rond de 2,5 miljoen euro. Dat bedrag zou opgebouwd zijn uit 1,5 miljoen euro aan jaarsalaris van Van Gaal en een miljoen erbovenop voor de kosten die AZ eventueel gaat maken voor het binnenhalen van een nieuwe trainer.
v Gaal zal ook vast een bonus hebben gehad voor het kampioenschap.(geen zekerheid)

Hm, oke als je er zo over nadenkt en kijkt wat een coach als bayern verdient..Misschien een miljoentje meer?
Ach.

http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)gerBijLeverkusen.htm
quote:
Klaus Toppmöller heeft zijn contract met Bayer Leverkusen verlengd tot de zomer van 2005. Zijn oude verbintenis liep tot het einde van dit seizoen. Hij krijgt bovendien een flinke opslag en zal met een jaarsalaris van rond de 2,5 miljoen euro een van de bestbetaalde trainers in Duitsland worden.
Andere bron over Salaris...

http://www.sportweek.nl/detail.asp?newsid=27106&groupid=2 [sup]2007[/sup]

quote:
Van Gaal gaat de komende seizoenen naar verluidt zo’n twee miljoen euro per jaar aan salaris verdienen. Hij heeft bovendien de toezegging gekregen dat hij jaarlijks tientallen miljoenen mag spenderen aan nieuwe aankopen.
Voorzitter Dirk Scheringa sluit niet uit dat Van Gaal ook na het WK van 2010 aan AZ verbonden blijft. “Ik denk niet dat zijn houdbaarheidsdatum na vijf jaar verstreken zal zijn.”
pi_68913783
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:37 schreef SCH het volgende:
Waarschijnlijk bijna allemaal, zoals ie dat ook deed toen ie van Ajax naar Barcelona ging. Pelle zal ie wel in Nederland laten.
pi_68914157
Ik begrijp beide standpunten wel maar nu riskeert AZ een breuk tussen AZ en van Gaal. En dat is niet handig als je hem nog ooit terug wil zien daar.
pi_68914906
quote:
Dirk gaat wel hapje eten met Louis

ALKMAAR - Trainer Louis van Gaal heeft maandag na de laatste training van het seizoen afscheid genomen van de spelers van AZ. Hij weet niet of hij ze op 12 juni tijdens de eerste oefensessie van het nieuwe voetbaljaar terugziet. De oefenmeester vertrekt graag naar Bayern München.

,,Bayern München is een soort droomclub van mij,’’ zei hij maandagavond op de kampioensreceptie. ,,Maar ik weet echt niet of ik ook naar Duitsland vertrek. Het is nu gewoon niet goed om alles te vertellen. Begrijp me goed, het kost me heel veel energie om geloofwaardig te blijven. Maar voorzitter Dirk Scheringa heeft hetzelfde probleem. We zien wel hoe het afloopt.’’

Van Gaal kan bij Bayern München een contract voor twee jaar tekenen. De Duitse recordkampioen heeft zich echter nog nooit bij AZ gemeld. ,,Dus ik hoef nog nergens over na te denken,’’ gaf voorzitter Dirk Scheringa aan. ,,Louis heeft een contract tot aan het einde van het volgende seizoen bij AZ. En we willen met de beste trainer de Champions League in. Of het klopt dat de situatie tussen ons een beetje bekoeld is? Nee hoor, we gaan maandagavond samen iets eten.’’

Scheringa benadrukte dat Van Gaal volgens zijn contract nooit vroegtijdig naar een clubteam mag vertrekken. ,,Louis heeft alleen in zijn verbintenis op laten nemen dat hij van vijf landen bondscoach mag worden. Ik hoef me wat dat betreft dus geen zorgen te maken. Of AZ iets heeft aan een coach die liever naar Bayern München vertrekt? Dat is geen relevante vraag. Ik heb niets van Bayern München gehoord.’’

Van Gaal bevestigde dat de Duitse club nog geen contact heeft opgenomen met de clubleiding van de kersverse kampioen van Nederland. ,,En ik weet ook waarom, maar ik kan daar ook niets over zeggen. Soms is het beter om je mond te houden. Al zorgt dat voor veel onduidelijkheid. Ik kan er ook niets aan doen dat iedereen over deze situatie wil schrijven. Ik denk wel dat ik later kan uitleggen waarom ik nu niets kan zeggen.’’

Dieter Hoeness, de manager van Bayern München, vertelde maandag aan het Duiste tijdschrift Der Kicker dat de komst Van Gaal nog lang niet zeker is. ,,Tussen ons en Van Gaal is alles helder,’’ stelde hij. ,,Wij zijn er wel uit, maar AZ is ook nog een partij. Daarom ben ik er niet meer zeker van dat Van Gaal de nieuwe trainer van Bayern München wordt.’’
  maandag 11 mei 2009 @ 19:46:41 #78
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68915659
ik vind de visie van scheringa meer dan terecht. contract is contract. als je daar onderuit wil komen dien je transfersom te betalen

bovendien is van gaal het mijns inziens verplicht om bij az te blijven. als hij destijds was ontslagenm door az was hij waarschijnlijk niet meer aan de bak gekomen als toptrainer. nu staat hij weer helemaal in de picture.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 11 mei 2009 @ 19:58:39 #79
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68916158
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:46 schreef Fortitudo het volgende:
bovendien is van gaal het mijns inziens verplicht om bij az te blijven. als hij destijds was ontslagenm door az was hij waarschijnlijk niet meer aan de bak gekomen als toptrainer

Van Gaal heeft 3x Ajax kampioen gemaakt, 2x kampioen met Barca, 1x de wereldbeker met Ajax en 1x de Champions League met Ajax en omdat ie een paar spelertjes bij een provincieclubje waar ie uit rancune zit niet aan het spelen krijgt issie afgeschreven?

Hoogmoed komt voor de val
pi_68916159
quote:
Ik denk dat je wel een vinkje kan zetten achter of Schaars, of De Zeeuw.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68916284
quote:
Hopelijk Pelle
  maandag 11 mei 2009 @ 20:33:44 #82
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68917538
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:58 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Van Gaal heeft 3x Ajax kampioen gemaakt, 2x kampioen met Barca, 1x de wereldbeker met Ajax en 1x de Champions League met Ajax en omdat ie een paar spelertjes bij een provincieclubje waar ie uit rancune zit niet aan het spelen krijgt issie afgeschreven?

Hoogmoed komt voor de val
sinds 2000 ofzo geen succes meer. dan is het einde in zicht.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_68917623
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:33 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

Hoe noem je de prijs van AZ dan?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68917950
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:36 schreef RayMania het volgende:

[..]

Hoe noem je de prijs van AZ dan?
Hij had het erover dat als hij vorig jaar ontslagen was.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:56:22 #85
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68923006
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:33 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

Gelukkig was daar de reddende engel AZ
pi_68924064
nou als van Gaal vorig jaar bij AZ was ontslagen dan stond Ajax dit seizoen weer bij hem op de stoep hoor. Als je als trainer zoveel prijzen hebt gewonnen kom je altijd wel ergens aan de bak
pi_68927957
Hopelijk komt het rond, altijd leuk, NLse coaches bij buitenlandse topclubs
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:40:02 #88
33189 RM-rf
1/998001
pi_68930177
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij had het erover dat als hij vorig jaar ontslagen was.
zelfs Hiddink is een aantal malen ontslagen; Fenerbahce, Real Madrid in 2000, en nog erger daarna ook volledig mislukt bij Real Betis ... waarna hij Spanje totaal een gesloten boek was en hi eigenlijk niet zoveel keuzes had (behalve dan in 'mindere' competities);
Dat hij toen naar Zuid-Korea ging had ook daarmee te maken....

een coach kan altijd een 'nieuwe start' maken en altijd zijn er wel clubs die op zoek zijn naar ervaren managers met de nodige bekers op hun Palmares..
Ook Van Gaal valt hieronder en zal, als hij in een periode komt waarin de clubs hem uitkotsen, weer als nationale teammanager of -coach weer aan de slag kunnen (wat ik Van Gaal ook wel zie doen, eventueel als hij in Bayern na enkele maandjes moet opstappen).

Het verschil is hooguit welke salariseisen hij kan stellen en uit hoeveel clubs hij zou kunnen kiezen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:06:43 #89
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68930855
quote:
'Van Gaal hoopt vandaag duidelijkheid te krijgen'

Louis van Gaal denkt dinsdag duidelijkheid te krijgen over zijn toekomst. De oefenmeester, die AZ graag wil verruilen voor Bayern München, hoopt volgens AD/Sportwereld in de komende 24 uur van zijn werkgever te horen of een transfer naar Zuid-Duitsland bespreekbaar is. De clubleiding van de landskampioen voerde maandagavond topberaad over de wens van de trainer.

Van Gaal is zelf al rond met Bayern, dat door de Amsterdammer ‘een droomclub’ genoemd werd. Der Rekordmeister hoopt de coach deze week nog te kunnen presenteren als de opvolger van de eerder ontslagen Jürgen Klinsmann, maar moet wachten op het jawoord van AZ. Voorzitter Dirk Scheringa wil Van Gaal echter niet kwijt en houdt de succestrainer aan zijn doorlopende contract. Van Gaal zelf beweert echter dat was afgesproken dat hij mocht vertrekken wanneer hij AZ naar een prijs had geleid.

Teammanager Uli Hoeness liet maandag nog weten dat een transfer opeens ‘twijfelachtig’ is geworden, maar voorzitter Karl-Heinz Rummenigge heeft vertrouwen in een goede afloop. “De situatie is heel helder”, zegt hij. “Van Gaal heeft nog een contract tot 2010 en hij heeft ons expliciet verteld dat hij dat persoonlijk zal oplossen met het bestuur van zijn club. Wij weten van de afspraak tussen hem en voorzitter Scheringa, dat hij als hij een belangrijke titel binnenhaalt onder zijn contract uit kan. Dus wachten we even af.”

Rummenigge zegt met interesse de uitspraken te hebben gelezen van Scheringa, die zich met hand en tand verzet tegen het vertrek van zijn trainer. “Maar we laten ons niet in de war brengen door een interview van Scheringa in de krant”, aldus Rummenigge. “Nee, Bayern heeft ook geen plan B opgesteld voor het geval Van Gaal niet komt. Wij zijn eruit met hem. Van Gaal heeft er nadruk op gelegd in zijn gesprekken met ons dat hij het probleem met zijn club persoonlijk oplost. Daar vertrouwen we dus op."
We zijn benieuwd!
pi_68930990
Louis gaat sowieso weg. Hij is niet tegen te houden. De enige overgebleven vraag is .. gaat hij op een nette manier weg of niet.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:19:24 #91
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68931183
quote:
Dikke kus voor Dirk

ALKMAAR - Het was een kampioensreceptie met een rouwrandje, zo knikte Dirk Scheringa instemmend, nadat hij zijn toehoorders bij AZ had toegesproken. "Dit is na 28 jaar heel apart, we hebben dubbele gevoelens bij de titel. Het is prachtig, maar behelst ook het risico dat er aan je prominente mensen getrokken wordt." De eigenaar/voorzitter keek nog eens ernstig de zaal rond en zei: "Zoals bekend staat ook onze coach in de belangstelling."

Wat heet: Louis van Gaal was weliswaar ook aanwezig, maar de beide heren die zolang zij aan zij optrokken, kwamen totaal niet bij elkaar in de buurt. Een week lang spraken zij niet met elkaar, maar toen er honderd receptieminuten verstreken waren en de trainer maar bleef praten, kwam Scheringa toch om de hoek zeilen.

"Louis, ik heb al gezegd dat we ons tot de feiten moeten beperken", luidde subtiel de hint om niet te veel te zeggen tegen de huisjournalisten. Op dat moment brak het ijs, kwamen de topmannen van AZ weer on speaking terms . Want Van Gaal kuste zijn president vol op de wang, en zei hem: "Dirk, wij houden van elkaar." Het was een opening om weer tot elkaar te komen, al was het maar om daarna als onbeschadigde AZ'ers uit elkaar te kunnen gaan.

Scheringa nodigde Van Gaal en zijn echtgenote Truus vervolgens uit voor een diner en dat werd door de coach aanvaard, zodat hij de eerste plooien weer glad kon proberen te strijken. Er is wat dat betreft genoeg werk aan de winkel. Van Gaal gaf gisteren na geruime tijd volmondig toe, dat hij zich erg ongemakkelijk voelde onder de huidige toestand. "Ik, en met mij de andere vier mensen die leiding geven aan AZ, moeten er heel veel (negatieve) energie in stoppen om geloofwaardig te bijven", zei de trainer, die zo graag naar Bayern München gaat.
pi_68934055
Bij voetbal international werd gister gezegd dat Bayern van Gaal wellicht niet meer wil, omdat van Gaal de voorwaarden voor zijn overgang rooskleuriger zou hebben voorgsteld dat ze daadwerkelijk zijn. We zullen wel zien.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:22:32 #93
33189 RM-rf
1/998001
pi_68935014
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:50 schreef Neuroscience het volgende:
Bij voetbal international werd gister gezegd dat Bayern van Gaal wellicht niet meer wil, omdat van Gaal de voorwaarden voor zijn overgang rooskleuriger zou hebben voorgsteld dat ze daadwerkelijk zijn. We zullen wel zien.
Lijkt me goed mogelijk... een erg slechte binnenkomer is het zeker.

Bij Beierse mannenbroeders als Rummenigge, Beckenbauer en Hoeness is zoiets een erg slechte binnenkomer, als blijkt dat je kennelijk niet op je woord te vertrouwen bent...
Als Van Gaal idd gezegd zou hebben dat zn doorlopende contract bij AZ geen probleem was, zullen ze dan aangenomen hebben en slaat dat wat hen betreft direkt terug op degen die de belofte gedaan heeft, nl. van Gaal (met een hollandse koopman als Scheringa moeten de Bayern al helemaal zo weinig mogelijk van doen hebben, dat zal zéker niet samengaan, een centenman tegen de vrijstaat-boeren)
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:33:59 #94
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68942002
quote:
Van Gaal rekent op fiat van AZ

Alkmaar, 12 mei. Louis van Gaal heeft goede hoop dat hij binnen twee dagen van AZ toestemming krijgt om trainer te worden van Bayern München. Hij kan bij de Beierse voetbalclub een tweejarig contract tekenen.

Van Gaal had gisteravond volgens een betrokkene een redelijk verlopen gesprek met de leiding van AZ, die bestond uit voorzitter Dirk Scheringa, technisch directeur Marcel Brands, algemeen directeur Toon Gerbrands en penningmeester René Neelissen. Morgen is er een vervolggesprek. Dan valt de beslissing of de succestrainer mag vertrekken of zijn contract moet uitdienen. „We willen Louis uiteraard niet kwijt, maar we beseffen dat we hem niet ten koste van alles kunnen behouden”, zegt Brands.

Van Gaal beroept zich op de mondelinge toezegging van Scheringa dat hij AZ eerder mag verlaten als hij de club de landstitel zou bezorgen. Dat is tevens de reden waarom Bayern München geen contact met AZ heeft opgenomen. De voorzitter van AZ verkondigde gisteravond op de kampioensreceptie van zijn club dat die afspraak niet bestaat.

Scheringa vindt dat Bayern de fatsoensregels heeft overschreden door zich niet te melden in Alkmaar. Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge van de Duitse recordkampioen zegt in diverse media dat zijn club niet van plan is een afkoopsom voor Van Gaal te betalen en dat de trainer zelf te kennen heeft gegeven met zijn huidige werkgever een regeling te treffen. Als Van Gaal alsnog geen toestemming krijgt van AZ om naar Zuid-Duitsland te verhuizen, zal hij zijn contract bij de Nederlands kampioen uitdienen. Als hij wel vertrekt, moet AZ snel op zoek naar een opvolger.

Gisteravond maakte Van Gaal nog eens duidelijk dat Bayern München voor hem een droomclub is, een sportieve uitdaging. Twee keer eerder kon hij de overstap maken, maar toen kwam dat er niet van. De eerste keer was hij dienst van FC Barcelona, vervolgens liet hij een baan als coach van Oranje prevaleren.

In het programmablad van AZ, voor het slotduel van zondag tegen SC Heerenveen (3-1), ‘smeekte’ hij Scheringa bijna om clementie. „Europese topclubs als Bayern München, Chelsea of Real Madrid staan niet in verhouding met AZ. Daarom hoop ik dat er met Dirk over te praten valt dat hij mij dat contractjaar wil schenken.” Doet Scheringa dit niet, dan is er volgend seizoen op z’n minst sprake van een vertrouwensbreuk. „Het is in deze zaak moeilijk onze geloofwaardigheid te behouden”, aldus Van Gaal. „Zowel voor mij als het bestuur van AZ.”

Van Gaal nam gisteren afscheid van zijn spelers en de technische staf van AZ met de woorden: „Ik wens iedereen een fijne vakantie. Misschien zien we elkaar in juni terug voor de eerste training. Misschien ook niet.” Volgens Duitse media wil Van Gaal Andries Jonker (technisch directeur Willem II) en Frans Hoek (keeperstrainer) meenemen naar München.
Zow meneer gaat al op de knieen in de pers, wel kut dat ie ook Hoek meeneemt..
Maar aan de andere kant probeerd ie nu Scheringa onder druk te zetten en dat moet je nu juist niet doen......
pi_68942421
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:33 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Zow meneer gaat al op de knieen in de pers, wel kut dat ie ook Hoek meeneemt..
Maar aan de andere kant probeerd ie nu Scheringa onder druk te zetten en dat moet je nu juist niet doen......
Hoezo is het kut dat hij Hoek meeneemt?

En als Scheringa hem heeft toegezegd dat hij eerder mocht vertrekken als AZ kampioen zou zijn, dan moet hij niet nu gaan miepen.
pi_68958386
quote:
Duitse media wachten op Van Gaal
Door MARCEL VAN DER KRAAN

MÜNCHEN - De Duitse media en aanhang van Bayern München zijn massaal in afwachting van de komst van Louis van Gaal. Dinsdag maakte Cees Wijburg, de intermediair die de coach van AZ samenbracht bij de Belgische voetbalbond, bekend dat de trainer definitief niet voor een duo-baan (AZ en België) kiest.

Dat was eigenlijk al duidelijk geworden door de grote interesse van Bayern, maar de bevestiging deed de Duitsers vermoeden dat een ontknoping in de ‘soap’ rond het contract van Van Gaal nabij is.

Op de luchthaven in München staan journalisten en fotografen al sinds gisteren paraat voor het geval de Nederlandse oefenmeester onverwacht aankomt voor een presentatie bij Bayern.

Passagierslijsten worden gecheckt, spotters zijn ingehuurd en alle kranten en tv-stations focussen zich op het moment dat Van Gaal zijn eerste stap zet op Duitse bodem.

Voorlopig moet echter eerst overeenstemming worden bereikt tussen Van Gaal en AZ-voorzitter Scheringa, die nog geen signaal heeft gegeven dat de coach inderdaad een afspraak heeft over een vertrek bij het veroveren van de landstitel.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:04:50 #97
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68960066
Ik kan jullie vertellen uit eerste hand (van een famielid die bij DSB werkt) dat er toch wel "spanning" is intern.
Niet vanwege het weggaan van Van Gaal dat gebeurd maar het probleem zit hem in het meenemen van spelers.
Schaars wilt niet maar ziet toch een hele mooie kans (CL) maar ook bij de spitsen schijnt er beweging te zijn.
Toni wilt weg en Louis wilt Dembele of Mounir mogelijk meenemen.

Ik ben benieuwd, dat LVG gaat das een feit, maar wie neemt ie (allemaal) mee?!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:25:50 #98
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68961061
Eigenlijk vind ik dat (het meenemen van goede spelers) nog kwalijker dan dat hij zelf onder z'n contract uit wil. Hij naait AZ dan eigenlijk dubbel.
pi_68962488
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:25 schreef Veerboot het volgende:
Eigenlijk vind ik dat (het meenemen van goede spelers) nog kwalijker dan dat hij zelf onder z'n contract uit wil. Hij naait AZ dan eigenlijk dubbel.
Koekje van eigen deeg hè! Naaide AZ Willem II niet toen van Geel daarheen ging en half Willem II meenam?
pi_68963025
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:59 schreef TTD het volgende:

[..]

Koekje van eigen deeg hè! Naaide AZ Willem II niet toen van Geel daarheen ging en half Willem II meenam?
Ik meende dat daar een seizoen tussen zat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')