quote:
had hij in barcelona niet precies eenzelfde begin? ... sterker nog, bij Ajax begon hij net zozeer bagger en was de reden dat Ajax aan het eind van 1991-92 geen kampioen was, vooral de verloren punten in de eerste wedstrijden....
Hij heeft domweg zn tijd nodig, en zeker bij bayern héél veel te doen, wil hij zijn stijl er ook doorheen drukken
Ik denk dat van Gaal niet zo eenvoudig weggaat, maar wel de tijd en geduld ook nodig zal hebben... domweg omdat wat hij doet iets totaal anders is dan wat Duitsers an sich al bekend zijn, maar bij bayern bijna als 'fundament' van de voetbalfilosofie gold.... het spelen op zekerheid, gebruiken van mentaliteit, doorzettingsvermogen, conditie, en techniek, inzicht en spelcontrole overlaten aan een enkele 'leidersfiguur'; veel dieners en een enkele 'spelmaker'
Dat zal zeker zn tijd kosten ... ik neem overigens ook aan dat de Leiding bij Bayern (mensen als Hoeness en Rummenigge) dat ook weten en doorhebben dat ze zulk een experiment ook zn tijd moeten geven en niet op basis van drie tegenvallende spelen zomaar 'eventjes' moeten opgeven omdat het 'succes niet zo snel komt'.
(overigens denk ik wel dat het beter zal zijn op termijn als Ribery snel vertrekt en voor dat geld een door Van Gaal gekozen (jonge) speler komt... imho is Ribery niet de speler zoals Rivaldo in 1997 bij Barcelona in welke rol Van Gaal hem een beetje lijkt te drukken, en is Ribey te oud en ervaren om door een 'leraar-type als Van Gaal alles verteld te krijgen)
[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 24-08-2009 12:11:54 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25