MG30DFX is om te huildenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:29 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Mja gewoon hoeveel ik mijn amp verkoop :d Als ik dat zou doen dan, of het verstandig is weet ik nog niet.
ik lees wel dat mijn roland veel beter geluid heeft dan een MG30DFX, maar die is dan ook wat cheaper
En onze Ares staat er gewoon tussen!! Wat worden kleine jongens toch groot hè...quote:
Tja, ik zou eten toch inderdaad wat belangrijker vinden dan een nieuwe gitaar, maar goed, wie ben ik?quote:
Wie ik? Niet alleen hoor, Kramtried is de laatste maanden ook niet echt punk meer te noemenquote:
Jammer dat het zo'n klere end weg isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:58 schreef Aresdreams het volgende:
ik dank u allen voor de support![]()
*overspoeld wordt door emoties*
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:15 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zou geloof ik niet zo gelukkig worden op zo'n festival. Maar cool is het wel. [ afbeelding ]
Absoluut! Volgens kun je ook best aardig scoren met merchandising op zo'n festivalquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:28 schreef Aresdreams het volgende:
is mooie exposure
en verder dat het zo ver weg is: mooi weekje vakantie
Precies, het is een investering!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:11 schreef metallicattim het volgende:
jahzeker, voor 400 euro heb je 50 T-shirts in kleur bedrukt. En hoe meer je er besteld des te goedkoper!
verpatsen voor 15 euro per stuk >> 750 euro!
En je krijgt er nog naamsbekendheid mee ook, misschien nog wel belangrijker dan een paar centen verdienen.
Ik heb nog wel een andere suggestiequote:
zat te denken aan een rocker 30, vooral omdat het een kleine amp is... me twin is niet te tillen en me plexi gaat te hard. beiden echt super goede versterkers, maar niet echt bruikbaar voor thuis en in de band.quote:
Het is een fijn bakkie, ik heb er ook eentje gehad maar na een paar maanden weer verkocht, het was toch niet mijn ding. Ik miste toch een reverb en enige EQ op het cleane kanaal. Maar op laag volume klinkt hij inderdaad nog steeds goed. Ben benieuwd wat je er van vindt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:52 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
zat te denken aan een rocker 30, vooral omdat het een kleine amp is... me twin is niet te tillen en me plexi gaat te hard. beiden echt super goede versterkers, maar niet echt bruikbaar voor thuis en in de band.
die orange kost nieuw 900 euro, valt erg mee. maar moet het nog wel even uitproberen in de winkel, maar de youtube filmpjes hebben me al overtuigd. soort van plexi bijtend geluid, en klinkt ook op laag niveau goed, en weegt maar 24 kilo! (dat tegen die twin van bijna 50 kilo..)
Bloed op je gitaar is wel erg MetalZ/GothiC/Emoquote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:22 schreef Andyy het volgende:
Fuck, m'n middelvinger gesneden op het werk toen ik een fles wou openen(ik ken mijn eigen krachten niet)
nu moet ik niet te enthousiast spelen/snel willen tappen anders wordt het een bloedbad
Wat voor elementen heb je in je gitaar?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:05 schreef guitarguy het volgende:
Goed ik ben nog steeds op zoek naar een overdrive/distortion pedaal. Heb een Fender Hotrod Deville 8x10
Heb even geluisterd naar de boss modellen en vind ze allemaal beetje hetzelfde klinken. Degene die me wel aanspraken van boss zijn de overdrive en megaoverdrive. Heeft er iemand ervaringen met distortion pedalen van Line 6?
Stickers met toonkamersquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:10 schreef Meursault het volgende:
Wat is precies het probleem met dat ze hetzelfde klinken? Wat zoek je precies?
Ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:17 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja.Wil je ene Powned sticker hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Death solves all problems: no man, no problem.
Heb minihumbuckers in me gibson studio explorer en normale humbuckers in me epi SGquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat voor elementen heb je in je gitaar?
Hoe vervormd wil je het hebben?
Ah, die kan ik wel regelen via mein bruder!quote:
Dan nietquote:Op zaterdag 9 mei 2009 08:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ah, die kan ik wel regelen via mein bruder!
(ik heb zelf het shirt, maar geen stickers gekregen)
Da's snelquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:44 schreef Daantke het volgende:
zo ik ben bijna op adam cs, nu nog die kerel vinden die mn bas wil hebben
je moet daar achttien zijn toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar houden ze wel van leuke jonge knullen, schijnt.
Ja ja van horen zeggen zekerquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar houden ze wel van leuke jonge knullen, schijnt.
Hoeveel nummers gaan er uiteindelijk op komen ?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:04 schreef Cynic het volgende:
Zo, weer een paar uurtjes studio gehad. In totaal heb ik nu 2,5 nummer erop staan. Nog even een lijntje van gisteren overnieuw gedaan. Aanvankelijk had ik die met effecten ingespeeld, maar we hebben nu besloten alles droog op te gaan nemen. Er staan hier een paar hele mooie analoge bakken waar net iets betere delays en reverbs uit komen dan mijn rack.
Komende donderdag en vrijdag weer verder.
Wel wennen he als je droog geluid op je koptelefoon hebt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:04 schreef Cynic het volgende:
Zo, weer een paar uurtjes studio gehad. In totaal heb ik nu 2,5 nummer erop staan. Nog even een lijntje van gisteren overnieuw gedaan. Aanvankelijk had ik die met effecten ingespeeld, maar we hebben nu besloten alles droog op te gaan nemen. Er staan hier een paar hele mooie analoge bakken waar net iets betere delays en reverbs uit komen dan mijn rack.
Komende donderdag en vrijdag weer verder.
Je kan over de koptelefoon natuurlijk wel een goed signaal doen en alleen het droge opnemen dat lijtk me het meest logische toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:56 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wel wennen he als je droog geluid op je koptelefoon hebt.
Ik vind het idd geval altijd een beetje onwennig te direct.
Wel beter voor de strakheid van je spel en idd het later toevoegen van effecten is ook beter omdat je tijdens het mixen als alles bij elkaar zit je erachter kan komen dat je teveel modulatie hebt en dan hang je (Tijd/geldgebrek).
Succes met het opnemen van de rest
Tja maar eigenlijk wil je ook zo strak mogelijk spelen en daarom juist zonder effecten opnemen*quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je kan over de koptelefoon natuurlijk wel een goed signaal doen en alleen het droge opnemen dat lijtk me het meest logische toch?
Een stuk of 9, duren meestal een 5-6 minuten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoeveel nummers gaan er uiteindelijk op komen ?
En hoelang zijn jullie nummer ongeveer![]()
Je staat er trouwens versteld van hoeveel fouten je met z'n allen maakt op zo'n cd. Als je erg precies bent dan vind je er echt honderden. We hebben echt geluk dat we nu de tijd en de mogelijkheden hebben om te proberen dat een beetje binnen de perken te houden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:48 schreef The_Dean het volgende:
Strak spelen is overrated.
Zeg maar waar die heen moetquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:08 schreef KaMo het volgende:
Van de mensen met bandjes hier, wie hebben er allemaal stickers? Ik ben namelijk een bass aan het volstickeren!
Dus als er donaties zijn!
Komt ook doordat je het veel beter kan horen als je alleen je eigen spoor afluistert.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je staat er trouwens versteld van hoeveel fouten je met z'n allen maakt op zo'n cd. Als je erg precies bent dan vind je er echt honderden. We hebben echt geluk dat we nu de tijd en de mogelijkheden hebben om te proberen dat een beetje binnen de perken te houden.
Nog even een aanvullingquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:43 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Tja maar eigenlijk wil je ook zo strak mogelijk spelen en daarom juist zonder effecten opnemen*
* Al kan je met de nodige software een hoop doen om iets strak te laten klinken
Ik gebruik sowieso niet zo heel veel gain, dat is ook live bijna altijd een slecht idee.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:10 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Komt ook doordat je het veel beter kan horen als je alleen je eigen spoor afluistert.
Vergelijk het eens met je geluid in de oefenruimte met alle zooi door elkaar en de weerkaatsing plus een bak ruis.
Daarom met minder gain en goed ingestelde noise gates repeteren en alleen life of in de studio met de gain op gewenst niveau
Dat is inderdaad het makkelijkste om in te spelen. Vaak hebben gitaristen wel distortion en effecten nodig om een 'feel' te krijgen. Ook als je bijvoorbeeld in je eigen delay wilt spelen is het wel fijn om de delay te horen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je kan over de koptelefoon natuurlijk wel een goed signaal doen en alleen het droge opnemen dat lijtk me het meest logische toch?
Ik vind het vooral met 2 gitaristen snel dan een chaos worden, heb em zelf meestal net op een 3e open staan ofzo dan gaat het wel prima, hoor je tenminste nog wat je doetquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik gebruik sowieso niet zo heel veel gain, dat is ook live bijna altijd een slecht idee.
Die "feel" is nergens voor nodig, die mixen we er later wel inquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het makkelijkste om in te spelen. Vaak hebben gitaristen wel distortion en effecten nodig om een 'feel' te krijgen. Ook als je bijvoorbeeld in je eigen delay wilt spelen is het wel fijn om de delay te horen.
Echt nietquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:48 schreef The_Dean het volgende:
Strak spelen is overrated.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:47 schreef GoodGawd het volgende:
Die Fender Monterey Pop Festival Strat is zo hot enzo...any idea hoeveeel die dingen kosten?
[ afbeelding ]
Zijn ze trouwens wel in Nederland die dingen? Op internet valt er weinig over te vinden in Nederlandse winkels.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Product: Fender Jimi Hendrix Monterey Stratocaster
Price Paid: US $1450
Submitted 05/17/2004 at 05:57pm by Sean Stephenes
bron,
http://reviews.harmony-ce(...)ey+Stratocaster/10/1
Dat kan idd ook, ik heb een 'feel' knop op mn mengpaneel. Maar die mag ik alleen gebruiken voor ballads anders staat er stroom op.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die "feel" is nergens voor nodig, die mixen we er later wel in
Ik zal proberen er aan te denken de volgende keer wat foto's te maken van de tafel enzo, is misschien wel interessant voor mensen. Mij zegt het niet zo veel.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat kan idd ook, ik heb een 'feel' knop op mn mengpaneel. Maar die mag ik alleen gebruiken voor ballads anders staat er stroom op.
![]()
Inderdaad!!!!quote:Op zondag 10 mei 2009 15:18 schreef The_Dean het volgende:
Jij liever dan ik.
Ja, ik heb er zelf nooit een gitaar gekocht, maar een vriend vn mij wel, het is een zeer degelijke winkel. Ze hebben voornamelijk high end spul, importeren allerlei zeldzame gitaren etc. Goeie zaak.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef Stoeprand het volgende:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met deze gitaarwinkel? Is deze winkel een beetje betrouwbaar? Qua prijzen en kwaliteit? Dan weet ik of ik hier ooit een nieuwe gitaar moet kopen, als het ooit nodig is.
Zoooo, een andere gitaar op mijn amp =quote:
Ja dat ding krijg vlug een grote beurt, alle electronica nalopen, en de hals/kop opnieuwe finischen (met sticker!)quote:
Publicitiet is publicitiet kerlquote:Op zondag 10 mei 2009 21:43 schreef KaMo het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/41951429
Yez, een 3voor12 debuut.
Jammer dat het van een van onze minst drukke optredens ooit was
Ja, ben der ook wel blij meequote:
Dat was mijn eerste versterkerquote:Op zondag 10 mei 2009 21:57 schreef Newde het volgende:
Ook een nieuweling op het forum!
Ik ben in het bezit van een Silvertone SSL1 en Greg-Bennett d-1. Misschien niet het meest indrukwekkende arsenaal, maar klinkt zeker goed!(speel nu bijna 2 jaar)
Mijn volgende aankoop wordt waarschijnlijk een effecten boxje, ik zit te kijken naar een Line6 pod x2, goede keus?
Oja, mijn versterker is een Marshall MG 15 DFX.
Haha precies!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:11 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste versterkeroefenversterkertje!
Die Jackson! Niiiice!quote:Op zondag 10 mei 2009 20:22 schreef GuitarJJ het volgende:
Een Marshall mg100dfx, heb nog een boss me-50 multi-effect maar die gebruik niet zo vaak de laatste tijd
pics:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Geen ervaring mee, maar ook niet veel slechte dingen over gehoord.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:31 schreef Newde het volgende:
[..]
Haha precies!![]()
Ik zal kijken of ik binnenkort foto's kan maken!![]()
Maar weer terug op dat effectenboxje, Line6 POD X2 goede keus?
Beide zijn onderdeel van Samick en die maakten geen slechte spullen. Als de spullen van Silvertone en Greg Bennett van dezelfde kwaliteit zijn, is er niets mis mee.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:57 schreef Newde het volgende:
Ook een nieuweling op het forum!
Ik ben in het bezit van een Silvertone SSL1 en Greg-Bennett d-1. Misschien niet het meest indrukwekkende arsenaal, maar klinkt zeker goed!(speel nu bijna 2 jaar)
Mijn volgende aankoop wordt waarschijnlijk een effecten boxje, ik zit te kijken naar een Line6 pod x2, goede keus?
Oja, mijn versterker is een Marshall MG 15 DFX.
Vind je het gek, kijk dan man! Beauty!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Beide zijn onderdeel van Samick en die maakten geen slechte spullen. Als de spullen van Silvertone en Greg Bennett van dezelfde kwaliteit zijn, is er niets mis mee.
Sinds ik mijn Samick weer terug heb, heb ik mijn andere gitaren bijna niet meer aangeraakt, zegt genoeg denk ik.
Die mag alleen wel eens gepoetst wordenquote:
Hoi,quote:Op maandag 11 mei 2009 00:11 schreef GuitarJJ het volgende:
Neen, hij is passive
Hmm, heb even gekeken. Ben er geen expert in, maar volgensmij loopt de hals een klein beetje bol naar achter :S
Klopt niet helemaal. De elementen in een Jackson DXMG zijn altijd passief, maar dan wel van EMG. Die wat ik jou toen verkocht heb kwamen uit zo'n gitaarquote:Op maandag 11 mei 2009 00:01 schreef The_Dean het volgende:
Dan zijn het bij de Feedback echt mongolen, hier vandaan zijn het gewoon passieve humbuckers. Wil niet zeggen dat ze daarom slecht klinken, maar het heeft volgens mij weinig met EMG te maken. Loopt hij ook op batterijen dan?
Das altijd leuk!quote:Op zondag 10 mei 2009 14:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zal proberen er aan te denken de volgende keer wat foto's te maken van de tafel enzo, is misschien wel interessant voor mensen. Mij zegt het niet zo veel.
Hmmm, ok. Interessantquote:Op maandag 11 mei 2009 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. De elementen in een Jackson DXMG zijn altijd passief, maar dan wel van EMG. Die wat ik jou toen verkocht heb kwamen uit zo'n gitaarIk heb overigens inderdaad wel eens van die EMG-HZ elementen gezien zonder die zwarte kapjes, maar dacht eigenlijk dat Jackson die niet gebruikte. Bij die van mij zaten er dus gewoon van die kapjes overheen. Heb zelf de elementen vervangen door actieve exemplaren.
En nu zitten ze in een gitaar van mijquote:Op maandag 11 mei 2009 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
Klopt niet helemaal. De elementen in een Jackson DXMG zijn altijd passief, maar dan wel van EMG. Die wat ik jou toen verkocht heb kwamen uit zo'n gitaarIk heb overigens inderdaad wel eens van die EMG-HZ elementen gezien zonder die zwarte kapjes, maar dacht eigenlijk dat Jackson die niet gebruikte. Bij die van mij zaten er dus gewoon van die kapjes overheen. Heb zelf de elementen vervangen door actieve exemplaren.
Goh, gaan ze nu alle leden van dit topic rond?quote:Op maandag 11 mei 2009 09:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
En nu zitten ze in een gitaar van mij
Ik heb ze pas een week maar tot nu toe bevallen ze prima.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
Goh, gaan ze nu alle leden van dit topic rond?Maar ze bevallen dus goed? Mooi
Mij bevallen de actieve elementen toch net wat beter, alhoewel ik de laatste tijd weer verrekte veel op mijn good old Yamaha speel...
quote:
Plaats maken voor... ?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:31 schreef Meursault het volgende:
[..]
Heel fijn dingetje ook.
Ik zit er over te denken 'm te verkopen..
Ik zou hem gewoon houden, stel voor dat je later die stijl wel gaat bevallen en anders spaar je gwoon door dan heb je voor elke stijl een gitaar.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:59 schreef Meursault het volgende:
Ik zoek een andere gitaar. Deze gitaar is iets te over the top. De elementen zijn nogal zwaar en dat is soms fijn, maar niet de hele tijd. Ik speel te weinig in die stijl.
Ik wil een strat met seymour duncan hot rail als brug element en daarboven 2 dimarzio single coils..![]()
Deze gitaar was echt een te mooie aanbieding op dat moment, maar ik moest binnen een uur beslissen. Hij stond in Amersfoort in de winkel en er waren al andere potentiele kopers. Ik denk dat ik 'm wel voor een prijs weg kan doen die me bevalt, maar ik ben nog bang dat ik er spijt van krijg. Ik wacht nog even..
Ik vond de DiMarzio's beter klinken, maar ik heb niet echt ervaring met SD singlecoils. Alleen met de Hotrail.quote:
Het punt is dat ik daar op het moment echt geen geld voor heb. En voor m'n gitaarspel zou het beter zijn als ik nu een andere gitaar zou hebben, want ik speel te weinig.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:19 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon houden, stel voor dat je later die stijl wel gaat bevallen en anders spaar je gwoon door dan heb je voor elke stijl een gitaar.
Toch zou ik hem niet weg doen. Van gitaren verkopen komt huilen.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:23 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik vond de DiMarzio's beter klinken, maar ik heb niet echt ervaring met SD singlecoils. Alleen met de Hotrail.
[..]
Het punt is dat ik daar op het moment echt geen geld voor heb. En voor m'n gitaarspel zou het beter zijn als ik nu een andere gitaar zou hebben, want ik speel te weinig.
Plus dat ik het een beetje zonde vind om een Ibanez Prestige te bezitten zonder hem te gebruiken zoals hij gebruikt moet worden en enigszins te verwaarlozen..
Onderstaande is ook erg gaafquote:Op maandag 11 mei 2009 18:54 schreef Jorikjet het volgende:
de enige gitaar waarvan ik spijt heb dat ik hem weg heb gedaan is me gretsch duo jet...
[ afbeelding ]
oja, liedje van de dag
Drummer weer terug?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:10 schreef The_Dean het volgende:
Goedenmorgen!
Vanavond weer eens lekker oefenen, kan ik mijn zwarte V ook weer eens uitlaten
Ohja, dat is ook zo. Goede oplossing in ieder geval.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:59 schreef The_Dean het volgende:
Nee, dat niet helaas, we hebben onze [drum]roadie als tijdelijke drummer
Kunnen we toch wat in 'vorm' blijven.
Ja, ze vliegen zo de deur uit. Heb je altijd met die snelle metalgitaren...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:10 schreef The_Dean het volgende:
Goedenmorgen!
Vanavond weer eens lekker oefenen, kan ik mijn zwarte V ook weer eens uitlaten
Of aan mijquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:30 schreef The_Dean het volgende:
Het is maar goed dat je links bent, anders was ik hem allang aan jou kwijt geweest.
Zo'n zanger hebben wij ook gehad. Die waren we al vrij snel zat.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:18 schreef Ewout1 het volgende:
en als onze zanger niet komt opdagen, ligt hij buiten
Da's minder.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo'n zanger hebben wij ook gehad. Die waren we al vrij snel zat.
Sindsdien is er bij ons ook niet meer echt sprake van zang
Soms hebben zangers een goede reden niet te komen (zie mijn verhaal eerder)quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:18 schreef Ewout1 het volgende:
Hoi,
ik lees hier al tijdje, maar post niet vaak.
Ik heb net een nieuwe amp, Tiny Terror. Klinkt heerlijk voor dat geld!
Straks nog eens repeteren, en als onze zanger niet komt opdagen, ligt hij buiten
"Geen zin" is niet echt een goeie redenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Soms hebben zangers een goede reden niet te komen (zie mijn verhaal eerder).
Kloptquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:28 schreef Ewout1 het volgende:
[..]
"Geen zin" is niet echt een goeie reden
Klopt! Seymour Duncan SH-5 en SH-1 er in en gaaaaaanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:30 schreef The_Dean het volgende:
Het is maar goed dat je links bent, anders was ik hem allang aan jou kwijt geweest.
Ga je zelfquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo'n zanger hebben wij ook gehad. Die waren we al vrij snel zat.
Sindsdien is er bij ons ook niet meer echt sprake van zang
Dan zijn we wel de perfecte afsluiter. Ik krijg de zalen wel leegquote:
Hoe doen jullie dat nu dan? Huren jullie af en toe een ruimte?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:25 schreef brother52 het volgende:
Klopt, maar ik zie het er nu al weer van komen dat er tot na de zomer niet geoefend word.
Dat hebben al eerder gehad, je kunt er achter aan blijven zitten maar op een gegeven moment houd het op.
En de laatste tijd zijn we ook niet zo heel erg vaak helemaal compleet.
Ik wordt er onderhand een beetje moe van.
Inderdaad, we huren af en toe een ruimte.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:32 schreef Cynic het volgende:
Hoe doen jullie dat nu dan? Huren jullie af en toe een ruimte?
quote:
We zijn met iets bezig binnenkort, maar wat er vast staat is het 18 juli en dan weer 5 septemberquote:
Krijg je van die dingen dat tegen de tijd dat de gig is de band al uit elkaar is....2 jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:20 schreef Cynic het volgende:
Kijk, dat krijg je dus! Voor beginnende bands is geen plek op festivals omdat Iron Maiden en Slayer overal al geboekt zijn. Ook alvast voor de komende 5 jaar.
Hoi,quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nu een beetje met Amplitube aan het spelen, wat een geweldige dingen zijn dat!
Ik heb alleen nogal wat latency die ik niet weg krijg, is dat altijd zo? Ben nu gewoon clean aan het inspelen, kijk ik later wel hoe het klinkt met echte geluiden.
Op hoeveel sporen kan je tegelijk zo'n plugin draaien trouwens?
Je kan de bus gebruiken als je dezelfde settings voor meerdere tracks wil hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:02 schreef Cynic het volgende:
Amplitube 2quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:30 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
Je kan de hardware buffer size instellen bij pro tools om dit te verminderen zie link,
http://www.digitalburn.or(...)-size-and-pro-tools/
![]()
klinkt idd lekker Amplitube welke versie heb je?
Ik heb een Tascam US122 (de oude, grijs/blauwe)quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:44 schreef Witchfynder het volgende:
Hm, ook maar proberen dan. Hoe prikken jullie je pc in?
Da's een hammond-orgel, die wegen een ton. Lijkt me niet dat dit orgeltje dat geluid kan maken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:13 schreef Gitaarmat het volgende:
als ik geld over had voor dat orgeltjekun je daar zo'n geluid mee krijgen als in child in time- deep purple? dat soort geluid?
Hey onderschat deze wolf in schaapskleren niet!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's een hammond-orgel, die wegen een ton. Lijkt me niet dat dit orgeltje dat geluid kan maken.
Gebruiken die geen hammond meer dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:35 schreef Bazzel het volgende:
Staat genoeg op youtube, van die figuren die sultans of swing op zo'n ding spelen enzo.
Daarnaast speelt Green Hornet er ook mee. (www.greenhornet.nl)
Gooi eens door een buizenstack en we horen wel wat er gebeurtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's een hammond-orgel, die wegen een ton. Lijkt me niet dat dit orgeltje dat geluid kan maken.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gebruiken die geen hammond meer dan?
Nu je het zegt, dat is ook het enige wat ik ze heb zien gebruiken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:59 schreef Bazzel het volgende:
[ afbeelding ]
ik weet niet beter dan dat ze dit dingetje hebben.
De latency is ook heel erg afhankelijk van je geluidskaart... Een onboard-kaartje werkt meestal voor geen meter.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nu een beetje met Amplitube aan het spelen, wat een geweldige dingen zijn dat!
Ik heb alleen nogal wat latency die ik niet weg krijg, is dat altijd zo? Ben nu gewoon clean aan het inspelen, kijk ik later wel hoe het klinkt met echte geluiden.
Ehm nee teminste als je pro tools LE8 gebruikt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Amplitube 2
Volgens mij heb ik 2 bussen, dus ik kan hem 2 keer gebruiken?
Als ik dit een beetje aan de praat krijg kan mijn POD 2.0 ook de deur uit.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:36 schreef Aresdreams het volgende:
zo, mijn bas heeft al weer een stukje minder fretbuzz
Hij heeft zo eentjequote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De latency is ook heel erg afhankelijk van je geluidskaart... Een onboard-kaartje werkt meestal voor geen meter.
Nee, volgens mij niet. Waar heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:49 schreef Daantke het volgende:
Moet je voor het afstellen van je nek per se de snaren eraf halen?
Is het wel nodig je hals bij te stellen dan? Kun je het niet bij je brug afstellen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:50 schreef Daantke het volgende:
en mijn actie is veel te laag dus dan moet ik tegen de klok in draaien toch?
ja, maar de bas is best clean, dus minder fretbuzz is fijnerquote:
LOLs dan heb je nix aan mijn tipsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:08 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, maar de bas is best clean, dus minder fretbuzz is fijner
ik gebruik Ableton live 4
in samenwerking met audacity
Wachten sucksquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:53 schreef GoodGawd het volgende:
Als die Groove Factory Faggots mijn gitaar deze week niet leveren, moet ik denk ik naar TROS opgelicht![]()
Ze hebben nu namelijk per mail beloofd de gitaar deze week te leveren, jaja die verhalen kennen we nu wel
Mail je ze terug: deze week leveren of ontbinding van de koopovereenkomst. Heb je al wat betaald aan hen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:53 schreef GoodGawd het volgende:
Als die Groove Factory Faggots mijn gitaar deze week niet leveren, moet ik denk ik naar TROS opgelicht![]()
Ze hebben nu namelijk per mail beloofd de gitaar deze week te leveren, jaja die verhalen kennen we nu wel
Idd doet me denken aan onze ouwe stek (Traantje weg pinktquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:25 schreef Witchfynder het volgende:
Jullie oefenhoek blijft keihard heerschen!.
Heb je nou ook nog een 15" speaker meedraaien?quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:12 schreef The_Dean het volgende:
Bel ze dan gewoon even man... Niet meteen zo
Stel dat zij onverhoopt ook even moesten wachten op de leverancier...
quote:De door u bestelde gitaar is hier binnen en zal deze week aan u worden geleverd.
Nogmaals onze excuses voor de vertraging
waren de tips dan ook voor mij bedoelt?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:46 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
LOLs dan heb je nix aan mijn tips
ach zeur niet man, hoe lang wacht je nou?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:53 schreef GoodGawd het volgende:
Ja, maar jouw gitaar moest met de hand gebouwd worden. Als je een product besteld wat er gewoon moet zijn dan moet dat binnen afzienbare tijd geleverd worden. Zo niet, dan moet de winkel daar wat meedoen, maar niet de klant een beetje laten bungelen. Als de fabrikant of de importeur aan het kloten is (zoals bij mij destijds met mijn cabinet), moet de winkel op een moment toch maar eens duidelijk met de klant bespreken wat er nog mogelijk is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:41 schreef Aresdreams het volgende:
ach zeur niet man, hoe lang wacht je nou?
ik heb meer dan een half jaar op mijn nieuwe gitaar gewacht.
Nee, die ga ik komend weekend wel maken. Ik was de vorige keer nogal bezig met opnemenquote:
Hm, is er geen kans dat dat orgeltje ook op een of andere manier in Haarlem komt?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:10 schreef Bazzel het volgende:
Ik verkoop wat dingen waar ik niets mee doe, misschien zitten hier liefhebbers?
[ afbeelding ]
Dit is niet de mijne, die staat in de oefenruimte en is iets afgeragder.
Heeft een halsscheurtje gehad, maar dat is vakkundig gerepareerd.
Als er iemand serieus geinteresseerd is wil ik wel even fototjes maken.
Incl koffer 250 euro
[ afbeelding ]
Jaren 60/70 Japans? ding Moet worden afgesteld en de electronica kraakt.
80 euro
[ afbeelding ]
Phillicorda orgeltje, jaren 70, cool voor bluesrock etc. 100 euro
Alles ophalen in Groningen, gitaren eventueel in Haarlem.
Sinds 17 april. Met het bericht dat het 5-10 dagen zou duren. Toen hij er toen nog niet was mailde ik op een vrijdag wanneer ik hem kon verwachten. Zou na het weekend komen. Maar kwam toen niet. Dus toen heb ik nog een mailtje gestuurd, nu moet hij deze week komen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:41 schreef Aresdreams het volgende:
ach zeur niet man, hoe lang wacht je nou?
ik heb meer dan een half jaar op mijn nieuwe gitaar gewacht.
Heel erg veel succesquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Jullie hebben echt een relax hok Dean
Pff toch maar niet doorgegaan met die nieuwe drummer hij heeft zich niet echt bewezen, dus toch maar de andere gekozenNu hebben we 2 jams om hem klaar te maken voor de 2 optredens in het weekend
Benieuwd of dat allemaal gaat lukken
Er moeten 6 nummers in, gister eerste jam gehad bijna 5 nummers al erin gekregen dus komt hopelijk wel goed![]()
En dan weer zo'n wedstrijdje kan je het mooi opnemen tegen bandjes die al weet ik het hoeveel jaren samen spelen
Maar komt goed
Dan is het handig dat je een backup had!quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Er moeten 6 nummers in, gister eerste jam gehad bijna 5 nummers al erin gekregen dus komt hopelijk wel goed![]()
En dan weer zo'n wedstrijdje kan je het mooi opnemen tegen bandjes die al weet ik het hoeveel jaren samen spelen
Maar komt goed
Ja we zaten zo erg te twijfelen dat we het ook niet wisten, toen hem voordeel van de twijfel gegeven maarja moest hij zich wel bewijzen maar dat heeft ie niet echt kunnen doen. Dusja dan maar zoquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan is het handig dat je een backup had!
Mijn ervaring is trouwens dat de meeste bands de grootste moeite hebben een stabiele line-up te houden, dus ik denk dat het wel meevalt met die bands die al jaren samenspelen.
Daar hebben we het over een half jaartje wel weer overquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Denk dat we nu wel een behoorlijk stabiele line up hebben![]()
hoop ik
Een half jaar het volhouden is voor ons wel behoorlijk stabielquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar hebben we het over een half jaartje wel weer over
Ik heb een plaat voor m'n kopquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:07 schreef The_Dean het volgende:
Wij hebben ook nog geen plaat met deze bezetting uitgebracht hoor
Yes als het goed is wel, hoe het precies werkt moet je mij ook niet vragenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:59 schreef Cynic het volgende:
Wat is een pre-out? Dat je alleen de voortrap gebruikt ofzo?
netzo iets als met mij en de BCC, maar donderdag komt eindelijk de koelkast en zijn we er mee klaarquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar jouw gitaar moest met de hand gebouwd worden. Als je een product besteld wat er gewoon moet zijn dan moet dat binnen afzienbare tijd geleverd worden. Zo niet, dan moet de winkel daar wat meedoen, maar niet de klant een beetje laten bungelen. Als de fabrikant of de importeur aan het kloten is (zoals bij mij destijds met mijn cabinet), moet de winkel op een moment toch maar eens duidelijk met de klant bespreken wat er nog mogelijk is.
In mijn geval zeiden ze dat ze geen vertrouwen meer hadden dat Ashdown ooooit dit cabinet nog zou bouwen, dus kon ik mijn geld terug krijgen. Toen heb ik maar een ander cabinet uitgezocht en kreeg ik daar nog korting op ook. En daarom kom ik nog steeds bij die winkel.
Ja preciesquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:16 schreef Aresdreams het volgende:
haha, ja das fijn he?
gewoon je eigen cab neer zetten kan zelfs ook nog binnen de ombouwtijd
vaak zat gehad dat de drummer toch snel een kwartier bezig is, en dan kan je op je gemakt ff de cab omwisselen en ff je eigen versterker aansluiten, plus effecten neerleggen als je ze hebt, stemmen en kijken of het geluid goed is, heb je nog tijd over om een biertje te drinken
Idd!quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom snappen organisatoren nooit dat het makkelijker is om over je eigen versterker te spelen
"Ja het is handige als jullie over de backline spelen die daar al staat dat gaat sneller ivm het ombouwen"
En dan leg je uit dat als je je eigen versterker neerzet dat je dan niet eerst een kwartier aan het kloten bent met instellingen om er een fatosenlijk geluid uit te krijgen en de enige tijd die het kost, die 30 sec zijn om dat ding het podium op te tillen
En dan nog blijven ze zitten bitchen djeez denk eenz logisch na
Mensen die geen muziek zooi spelen en denken dat alles hetzelfde klinkt en eht prima over die versterker is, en het een kwestie van de aan knop aan zetten en dat er dan geluid goed geluid uit komt![]()
Ook zo'n gast... "ja ik ben zelf bassist en als je het niet hoort moet je gewoon bij je versterker gaan staan hoor".quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Belachelijk idden dan nog erachteraan roepen, ja ik ben ook muzikant geweest ik weet hoe het wereldje werkt
ja wereldje werkt boeiend maar dan kan je je het toch wel hélemaal zelf indenken hoe of wat
Ja, word hem niet. Kom asap wel even bij je thuis.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Gitaarmat het volgende:
@ The_Dean:
Heb je al wat van je baas gehoord ivm komende dinsdag?
Dat is nog wel een half uur verder rijden hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, word hem niet. Kom asap wel even bij je thuis.
Ja of dan is het geluid op je plek eens goed geregeld, sta je aan de andere aknt van het podium hoor je opeens niksmeerquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ook zo'n gast... "ja ik ben zelf bassist en als je het niet hoort moet je gewoon bij je versterker gaan staan hoor".
a) Er staat nog een toetsenist tussen;
b) Wij metalgastjes bewegen op het podium en staan niet als een stel introverte autisten op het podium te vegeteren.
Toen dimde hij in.
Jij bent ook te klein. Zullen we jou ook maar niet op die gitaar laten, dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:19 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Supermooi, het nummer was te klein, en heb ik dus maar niet eropgedaan
quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:19 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Supermooi, het nummer was te klein, en heb ik dus maar niet eropgedaan
Ik ga er niet op liggen ofzoquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jij bent ook te klein. Zullen we jou ook maar niet op die gitaar laten, dan?.
Lifequote:Op woensdag 13 mei 2009 21:01 schreef Aresdreams het volgende:
Live is meant to be a struggle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |