ik ga dus voor het eerst zelf pizza proberen te maken in mn combi-magnetronquote:Op zaterdag 9 mei 2009 07:52 schreef The_Hives het volgende:
nu een paar geroosterde sneden brood met tonijn. Vanavond nog geen idee. Misschien doe ik die hier nog op
Wil eigenlijk zelf pizza maken, maar heb geen goede pizza vorm oid
Als je hem aan de onderkant zet dan wordt je bodem waarschijnlijk kei en keihard..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik ga dus voor het eerst zelf pizza proberen te maken in mn combi-magnetron. Gebruik ook geen pizzavorm maar een bakblik dat dan op het rooster erg dicht tegen de bovenkant aan zit.
Vraagje voor de cul-ers:
Het is zeker niet verstandig (ivm de bodem van de pizza) om het bakblik gewoon op de onderkant te zetten? Aangezien de luchtstroom er dan niet onder door kan.....
Nog even wat ingrediënten halen (bloem, tomaatblokjes in sap, gehakt, champions ed)
okay. Thnx, met brood heb ik er nooit last van, maar pizzabodem zal er iets gevoeliger voor zijnquote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als je hem aan de onderkant zet dan wordt je bodem waarschijnlijk kei en keihard..
Vriendje blijft ineens eten, dus schuift m'n eten door naar morgenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:07 schreef LastRequest het volgende:
Ik ga zo ontbijten/lunchen met gebakken ei + spek.. en witte bonen in tomatensaus
Vanavond eet ik asperges, spinazie varkenshaasje in champignon-roomsaus, peultjes en gebakken aardappeltjes.
het is toch geen vrijdagquote:
Mannenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:15 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Vriendje blijft ineens eten, dus schuift m'n eten door naar morgen
Dat doen ze expres, zodat jij de volgende keer weer gaat.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:55 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Mannen![]()
Ik stuur meneer naar de AH om varkenshaasjes te kopen, komt ie terug met karbonades.. ach.. het smaakte redelijk.
Hahahaha daar zit eigenlijk wel wat inquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat doen ze expres, zodat jij de volgende keer weer gaat.
Soms moet je een beetje uit de band springen tochquote:Op maandag 11 mei 2009 17:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat eet de helft van jullie toch extreem goed![]()
Zometeen nasi
tot vanavondquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga nu çig köfte maken om de komende dagen van te snacken
Vanavond gevulde aubergine met een prutje van lamsgehakt, pijnboompitjes en peterselie. Met een kwak dikke turkse yoghurt erbij
Oeh, dat klinkt érg lekker!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:11 schreef Enfermera het volgende:
Vanavond een lekker receptje van Jamie: pasta met broccoli, kaas, pesto & basilicum
Nou, dat was dus eens, maar nooit meer. Getverdemme.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:40 schreef minilot het volgende:
(voor het eerst!) pittige stukjes tofu.
(...)
Ik waag me zelden aan vleesvervangers, eigenlijk heb ik er een hekel aan... Niet-vlees dat doet alsof het vlees is, brrr! Dus het zal mij benieuwen.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, dat was dus eens, maar nooit meer. Getverdemme.
Ik eet al een tijdje nog maar zo'n twee keer per week vlees, maar ik heb afgelopen dagen voor het eerst wat verschillende vleesvervangers geprobeerd.. En ik vind ze allemaal ranzig! Nou ja, weet ik dan ook weer.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]. Zie ook wel eens die reclames, maar waag me er ook niet aan
Nou hier is het elke dag vlees, vis of gevogeltequote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik eet al een tijdje nog maar zo'n twee keer per week vlees, maar ik heb afgelopen dagen voor het eerst wat verschillende vleesvervangers geprobeerd.. En ik vind ze allemaal ranzig! Nou ja, weet ik dan ook weer.Terug naar creatief koken zonder vlees, in plaats van 'koken' met die nepperds.
Mja, dat bedoel ik dus. Juist dat soort dingen heb ik de afgelopen dagen geprobeerd, en bluh, wat kreeg ik daar een vreselijk fabrieksgevoel van! Vast handig voor mensen die het lastig vinden om een maaltijd zonder vleesachtig element op tafel te zetten, maar voor mij is het niks!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:38 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Nou hier is het elke dag vlees, vis of gevogelte.
Misschien moet je anders van dat soja-'vlees' proberen. Heb volgens mij ooit wel zo'n burger gehad die op zich wel binnen te houden was
quote:
De 'soort van cheesecake' was heerlijk!quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond wraps met gekruid gehakt, tomatensalsa, ijsbergsla, komkommer, ui, paprika, creme fraiche met limoensap en geraspte kaas! Hmm! Vriendinnetjes komen eten en iedereen kan beleggen naar wens![]()
Als toetje ga ik zo ongebakken cheesecake van gordon ramsey maken met aardbeien ipv bosbessen
doe er dan zelf een keer wat aanquote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:28 schreef Butterfly91 het volgende:
Nu een maisbol met kipfilet, kaas, gekookt eitje en een schijfje tomaat.
Vanavond brood
dan kan je je familie toch eens verrassen door op vrijdag/zaterdag door wat in elkaar te breien? Beter dan weer 2 dagen broodquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:18 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Ik heb nog niks te kiezen![]()
Er waren ook piccolini's, dus niet alleen brood dit keer.
True, misschien doe ik dat wel een keertjequote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:55 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dan kan je je familie toch eens verrassen door op vrijdag/zaterdag door wat in elkaar te breien? Beter dan weer 2 dagen brood
En hier in CUL kan je genoeg ideetjes opdoen
Kan je nu al vertellen dat het lekker isquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:00 schreef littledrummergirl het volgende:
wraps met gerookte kip sour cream en avocadonooit geprobeerd nog, een expirimentje dus!
Mag ik bij jou komen eten?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:57 schreef Zo-is-dat het volgende:
Asperges met eigengemaakt hollandaise saus, ei en beenham. Erbij een aardappelgratin en een biefstukje.
Geserveerd met een lekker glas witte wijn!
haha mooiquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:26 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Kan je nu al vertellen dat het lekker is
Hihi, ik weet niet of je dat wilt hoor; eerste keer asperges zelf maken, eerste keer hollandaisesaus en ben ook nog geen ervaren biefstuk bakker... Weet waar je aan begint dus..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mag ik bij jou komen eten?Ah toe?
Ik neem het risico welquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Hihi, ik weet niet of je dat wilt hoor; eerste keer asperges zelf maken, eerste keer hollandaisesaus en ben ook nog geen ervaren biefstuk bakker... Weet waar je aan begint dus..
waar kan je nog spruitjes krijgen danquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:34 schreef mien-moeke het volgende:
Stamppot spruitjes met worst van de Hema!![]()
![]()
Eigen kweek van opa, vers uit de vrieser!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
waar kan je nog spruitjes krijgen dan
de mr. is patatjes aan het halen voor erbij, kunnen we eindelijk zo etenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:31 schreef Mirjam het volgende:
ben nu een beenham aan het ontdooien, die gaat daarna de oven in, dus 't wordt een latertje vandaag
doe mij ook eens zo'n opaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:03 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Eigen kweek van opa, vers uit de vrieser!
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:51 schreef Shirley het volgende:
Aardappels met worteltjes en koolvisfilet, samen met een lekker gekruide uiengehaktbal
Als toetje had ik pistache ijs van Hertog Jan![]()
Morgen moeders hachee!!
quote:
Super van je en wat een werk! Wil het aankomende winter ook een keer gaan maken, maar dan zal ik idd de tijd ervoor moeten nemen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nu spekkoek aan het maken, maar wat een geduld heb je daarvoor nodigPfewww...
Zeker gaan doen! Het is het lange wachten en het geduld echt waardquote:Op donderdag 21 mei 2009 09:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Super van je en wat een werk! Wil het aankomende winter ook een keer gaan maken, maar dan zal ik idd de tijd ervoor moeten nemen.
en zojuist kwam ik nog een pakje (quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:27 schreef The_Hives het volgende:
nu soep (een beetje van mezelf en een beetje van maggi) met afgebakken petite pains, vanavond rösti, zalmmoot en verse bietjes
Buiten bqq, binnen opeten it is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:48 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik ga zo een omelet maken.
Vanavond als het weer een beetje meewerkt barbecueën.
Wegens het niet nadenken over de dag (hemelvaart dusquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vanavond rijst met kip, broccoli en een sausje
Oeh, zoooo lekker is dat hč!?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |