abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:10:52 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68811040
Gisteren was een mooie portret te zien over Job Cohen op de televisie. Misschien wel de beste bestuurder, beste burgemeester en beste politicus van Nederland. Job Cohen heeft als burgemeester van Amsterdam meer nuttige dingen gedaan voor Nederland dan Balkenende voor heel Nederland.

En hij was in 2003 zo dicht bij het premierschap Slechts twee zeteltjes kwam hij tekort.

Hier te zien:
http://player.omroep.nl/?aflID=9454506

Het gegeven dat Amsterdam niet zo in brand is gevlogen als het neofascistische Rotterdam kun je mede op zijn conto kunt schrijven. Wel kreeg de beste man vanuit zijn partij flinke kritiek toen hij tamelijk hard omging met de CAO-eisen van de brandweermannen, maar ook die aanval liet hij van zich afglijden alsof het Teflon Tony in zijn hoogtijdagen betrof.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68811106
Geenstijl/Powned had ook zo'n mooi portret gemaakt. Hij zwaait niet naar de buren
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:18:27 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68811293
Ik word er een beetje moe van dat er onevenredig veel aandacht voor Amsterdam is op tv.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:27:18 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68811581
had cohen en zijn pvda-vrindjes weer wat belastinggeld over om mooie sier te maken. slappe zak stront is het.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:29:42 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68811670
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:10 schreef Klopkoek het volgende:

Het gegeven dat Amsterdam niet zo in brand is gevlogen als het neofascistische Rotterdam kun je mede op zijn conto kunt schrijven.
Ja. Je moet wel echt ultra-super-mega-extreem links zijn om zo'n absurd statement met de meest ernstige serieuzigheid hier neer te posten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:46:32 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68812250
Nee. De CP scoorde ook goed in Rotterdam en de NSB scoorde ook beter in Rotterdam dan in Amsterdam.

Dat die traditie is gecontinueerd is ook mede Cohen's verdienste geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:47:32 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68812293
Van de wiki:
quote:
"Ik heb altijd gezegd dat het een aanpak van hard én zacht is, maar op de één of andere manier blijft alleen het sociale deel hangen. Dat moet dan maar. Het is natuurlijk wel zo dat je beter kan voorkomen dat mensen afglijden en in die probleemgroep komen, dan dat je ze eruit moet halen."
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68812392
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
Nee. De CP scoorde ook goed in Rotterdam en de NSB scoorde ook beter in Rotterdam dan in Amsterdam.

Dat die traditie is gecontinueerd is ook mede Cohen's verdienste geweest.
Echt oud links hier brrrrr
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:53:42 #9
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68812538
Ja ik ben zo'n enge linkse
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68812643
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:53 schreef Klopkoek het volgende:
Ja ik ben zo'n enge linkse
Zo'n Marcel van Dam type?

Die pro-allochtonen is en ons geld aan allochtonen en ontwikkelingslanden geeft
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:57:54 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68812714
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:18 schreef BasEnAad het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat er onevenredig veel aandacht voor Amsterdam is op tv.

had je enig idee hoe zielig die post over zou komen? .

[ Bericht 4% gewijzigd door HeatWave op 08-05-2009 16:07:47 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:03:50 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68812940
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

had je enig idee hoe zielig die post over zou komen? .
Makkelijke reactie. Nederland is groter dan Amsterdam, dat wordt vooral bij de publieken nogal eens vergeten. Het wordt irritant.
Niet een repo over een ander belangrijk iemand, nee hoor, lekker makkelijk, we blijven in Amsterdam en nemen Job Cohen. Het is ook zo weinig gevarieerd.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:08:10 #13
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_68813093
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:47 schreef Klopkoek het volgende:
Van de wiki:
[..]

nee dat zegt lekker veel bedoel je
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:12:14 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68813219
TS woont denk ik niet in Amsterdam?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:25:10 #15
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_68813699
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:12 schreef Megumi het volgende:
je haalt me de woorden uit de mond
niet dat ik er wel woon, maar goed
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:02:51 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_68821144
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:12 schreef Megumi het volgende:
Dat is toch duidelijk of niet

Trouwens een mooie column over Cohen
quote:
En het feest ging door
Uitgegeven: 2 mei 2009 07:12
Laatst gewijzigd: 3 mei 2009 11:22

Het geschiedde in die dagen dat de heersers van het koninkrijk der Nederlanden hun eigen volk waren gaan vrezen. Door Arjan Dasselaar

‘Ik zou het niet erg vinden als mensen zeggen: “Het is mooi geweest.”’

Wie sprak deze hoopvolle doch passieve en krachteloze woorden over het beëindigen van de feestelijkheden rond Koninginnedag, nadat er in Apeldoorn doden waren gevallen bij een mislukte aanslag op het Koninklijk Huis?

(A) Annie Rosing, 38, inwoner van de Amsterdamse volkswijk De Jordaan, die machteloos toe moest zien hoe dronken types de hoofdstad op stelten bleven zetten terwijl de dag bezoedeld was door een moordpartij waarbij de koninklijke familie net niet getroffen werd?

(B) Marius Job Cohen, 61, burgemeester van Amsterdam en aldus bij machte de feestelijkheden te beëindigen. Tevens deelnemer aan de ‘driehoek’, het overlegorgaan waarin politie, Openbaar Ministerie en burgemeester praten over het bewaken van de openbare orde.

Niet de baas

Het juiste antwoord is, helaas, niet (A). Dat is ernstig. Het betekent dat de burgemeester van de hoofdstad op zijn eigen grondgebied niet de baas was. Of niet wilde zijn. Welk van de twee was het?

Zou het kunnen dat Cohen de festiviteiten wel wilde stopzetten, maar dat niet kon? Burgemeesters mogen niet veel, maar wel iets. Zo is hij of zij machtig als het gaat om de openbare orde.

Daarnaast is het ambt van burgemeester een typisch Hollandse bestuursfunctie: eentje waarin je met veel praten en overleggen een hoop gedaan kunt krijgen. Ook als iets misschien formeel niet tot je bevoegdheden behoort.

Zelf uitzoeken

Maar het Radio 538-feest op het Museumplein hoste gewoon door. Volgens Het Parool liet Cohen ‘de organisatoren zelf bepalen of ze de feesten lieten doorgaan’.

Directeur Jan-Willem Brüggenwirth van Radio 538 zei op RTL4 dat de gemeente Amsterdam liet weten dat de muziekzender het zelf maar uit moest zoeken. Radio 538 ging vervolgens door tot acht uur.

Werk van de burgemeester

Niet sterk, wel begrijpelijk. Bedrijven als Radio 538 moeten geen beslissingen nemen met mogelijke gevolgen voor de openbare orde. Dat is het werk van de burgemeester.

Wat deed de gemeente dan wel? Nou, opnieuw volgens Het Parool: ‘Op circa twintig lichtborden [vroeg de gemeente] aan de bezoekers om naar huis te gaan uit respect voor de slachtoffers in Apeldoorn.’

Nederland anno 2009: leiden is vragen. Heel voorzichtig vragen: via nog geen twintig lichtborden op een stad met een oppervlakte van 219 vierkante kilometer.

Op het podium

Wat er natuurlijk had moeten gebeuren is het volgende. Cohen had op zijn fiets moeten stappen, zesde versnelling richting Museumplein. Podium op, microfoon in de hand, en als een leider uitleggen waarom het feestje voortijdig afgebouwd zou worden.

Desnoods gefaseerd, als dat vanwege beperkte treincapaciteit echt niet anders kon. Dat vereist dan wel een leider die natuurlijk gezag heeft, iets wat een voorwaarde zou zijn voor een gekozen burgemeester.

Bang voor het volk

Het gedrag van Cohen was geen incident. In mijn eigen stadsdeel, Bos en Lommer, ging het feest op het gelijknamige plein ook nog geruime tijd door nadat landelijk de vlaggen op overheidsgebouwen al halfstok waren bevolen. De stadsdeelvoorzitter bleek op zijn privénummer niet bereikbaar.

Waarom greep Cohen niet in? Huiverig voor het volk, waarvan mij in de afgelopen 12 jaar niet is opgevallen dat het zo gevaarlijk is dat het als een Mongoolse horde gepaaid moet worden?

Bang voor een claim van Radio 538, dat bij een formeel bevel van Cohen wellicht om schadevergoeding had kunnen vragen? Of wou de korpschef niet?

Applaus voor Aboutaleb

Het maakt niet uit, want het kan ook anders. Ahmed Aboutaleb, lid van dezelfde partij als Cohen, nam in Rotterdam wel de juiste maatregelen.

Hij gelastte veel festiviteiten af, sprak het publiek toe – tot applaus - en bewees daarmee dat karakter meer zegt over je geschiktheid als burgemeester dan het aantal paspoorten dat iemand heeft.

Ja, sommige bedrijven waren boos. Ja, sommige bezoekers waren teleurgesteld. Maar Aboutaleb liet zien dat een echte leider ook het voorbeeld geeft in goede manieren. Zoals rouwen op een dag dat Nederland zeven mensenlevens verloor na een mislukte poging tot regicide.
Bron

Geeft precies aan hoe goed Cohen is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_68830099
Wat een indrukwekkende man. Hij heeft definitief mijn hart gewonnen. Hij ontroert mij.

Maar Job Cohen - Amen.
pi_68830621
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is toch duidelijk of niet

Trouwens een mooie column over Cohen
[..]

Bron

Geeft precies aan hoe goed Cohen is
Mooie column? De auteur slaat de plank juist compleet mis.

In veel steden, waaronder Rotterdam, waren er officiële, door de gemeente georganiseerde activiteiten. Aboutaleb kon die vrij makkelijk afgelasten, in de hoop dat de rest het goede voorbeeld volgt.

Maar in Amsterdam waren helemaal geen officiële activiteiten. Cohen kon dus zelf niks afgelasten, hij zat dus in een totaal andere situatie dan Aboutaleb.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2009 00:27:38 ]
pi_68836673
Job Cohen. Hopelijk wordt hij nog een keer premier.
pi_68851405
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:52 schreef SCH het volgende:
Ja, hij lijkt me het meest geschikt. Een rustige, verstandige man. Zal het heel wat beter doen dan die kluns van een Balkenende.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_68852376
Premier zal hij wel niet willen worden?
pi_68852825
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:52 schreef peye het volgende:
Premier zal hij wel niet willen worden?
Hij was in 2003 kandidaat namens de PvdA, maar toen kwamen ze 2 zetels tekort. En hij heeft in een interview gezegd er klaar voor te zijn.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:12:03 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68855375
quote:

"moeder te koop!"
pi_68859956
ja ik heb er ook een van jobje

pi_68860023
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:04 schreef tntkiller het volgende:
ja ik heb er ook een van jobje

[ afbeelding ]

Wat onsmakelijk zeg
pi_68862709
Cohen, Aboutaleb .........................
Slappe LINKSE hap, die zouden eigenlijk gelijk moeten worden ontheven van hun functie.
Hun ambt onwaardig,maar dat zijn we wel gewend van de linkse kliek.
Wanneer komt het verstand boven drijven bij de overheid,en zet dan gelijk alle slappe linkse gasten de laan uit.
Ze doen meer kwaad dan goed.
Tijd dat de PVV aan de macht komt.
pi_68862912
quote:
Op zondag 10 mei 2009 02:19 schreef detlevico het volgende:
Slappe LINKSE hap, die zouden eigenlijk gelijk moeten worden ontheven van hun functie.
Hun ambt onwaardig,maar dat zijn we wel gewend van de linkse kliek.
Wanneer komt het verstand boven drijven bij de overheid,en zet dan gelijk alle slappe linkse gasten de laan uit.
Ze doen meer kwaad dan goed.
Nu snap ik je post in het 'piraten Verdonk' topic....
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_68875365
quote:
Slappe LINKSE hap (...) ambt onwaardig (...) linkse kliek.
(...) slappe linkse gasten (...) meer kwaad dan goed.
Goede post! Ga zo door!
  zondag 10 mei 2009 @ 16:38:51 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68875980
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:23 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Goede post! Ga zo door!
briljant verweer
pi_68876627
Ik ben zelf Amsterdammer en ik vind (tezamen met de overgrote meerderheid van de Amsterdammers) Cohen een uitstekende burgemeester.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_68876654
Detlevico, jij stuk inteelt, je begrijpt er niets van. Ga terug naar je caravan.
Sum es est, sumus estis sunt
  zondag 10 mei 2009 @ 17:11:03 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68877067
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:57 schreef Leevancleef het volgende:
Ik ben zelf Amsterdammer en ik vind (tezamen met de overgrote meerderheid van de Amsterdammers) Cohen een uitstekende burgemeester.
ben je geboren in amsterdam?
pi_68877267
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ben je geboren in amsterdam?
Mag je alleen een mening over je geboorteplaats hebben?
pi_68885910
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:57 schreef Leevancleef het volgende:
Spreekt de allochtoon.
pi_68887337
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:53 schreef detlevico het volgende:

[..]

Spreekt de allochtoon.
En dat zijn geen mensen die een mening hebben volgens jou ofzo?
pi_68887612
quote:
oei.. berufsverbot instellen ...
het ambtenaarschap wordt verboden voor linkse mensen..?
hoever af is dat van een rechtse dictatuur ?
we vieren toch op 5 mei de bevrijding van dat soort dictatuur?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-05-2009 22:39:38 ]
pi_68920213
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:26 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat zijn geen mensen die een mening hebben volgens jou ofzo?
Jazeker mogen ze dat,maar het spatte er van af dat hij of zij? een allochtoon is.
Want hij of zij? had het over ik en de overgrote meerderheid van Amsterdam.
Nou dan weet je het wel,niet waar?
Vraag het maar aan een ras echte Amsterdammer of kop thee Job Cohen zo`n goede bestuurder is.
Nou? nou?
pi_68921873
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef detlevico het volgende:

[..]

Jazeker mogen ze dat,maar het spatte er van af dat hij of zij? een allochtoon is.
Want hij of zij? had het over ik en de overgrote meerderheid van Amsterdam.
Nou dan weet je het wel,niet waar?
Vraag het maar aan een ras echte Amsterdammer of kop thee Job Cohen zo`n goede bestuurder is.
Nou? nou?

Zo te zien lukt het je niet om ook maar één zin fatsoenlijk Nederlands voort te brengen. En dan mekkeren over allochtonen.
pi_68923871
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo te zien lukt het je niet om ook maar één zin fatsoenlijk Nederlands voort te brengen. En dan mekkeren over allochtonen.
Spreekt een Amsterdammer,die graag thee drinkt met Job Cohen?
pi_68924938
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:18 schreef detlevico het volgende:

[..]

Spreekt een Amsterdammer,die graag thee drinkt met Job Cohen?
Geen idee, heb nog nooit met Cohen thee gedronken.
pi_68956051
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Hallo! ik mekker alleen over de criminele allochtonen,en over vaak linkse bestuurders en politici die niets maar ook helemaal niets doen tegen de overlast van die criminele allochtonen.
Duidelijk?
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:44 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_69029022
quote:

Als hem dat lukt gaat hij een ding zeker bewijzen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')