Bronquote:Kimi Raikkonen: “We made a stupid mistake. It’s a real shame because the car was much better than the one we had in the previous races and we had every chance of getting a good result. I didn’t get any particularly good laps on my only run in Q1, but we thought my best time would be enough to make it to Q2 and so I stayed in the garage. There’s no point in saying whose fault it was, because we can’t do anything about it now. I certainly wasn’t keen on doing another run as I was thinking of saving a set of new soft tyres for Q3 and the team reckoned we could make it. Tomorrow’s race will be tough and we will try and make the best of the situation. The F60 has improved, maybe not yet to the level of the best, but we’re definitely getting closer.”
Chris Dyer: “We have worked so hard to bring new components here for the F60 and the result of those efforts was confirmed today by Felipe’s performance. Unfortunately, we were unable to fully exploit this improvement, because we made a serious mistake in our evaluation of Q1, believing that Kimi’s time would have been good enough to get him through to the next stage. It was a serious error which is really regrettable. We will try to make up for it tomorrow in a race which he will start from way down the order. Felipe is on a good strategy and although we wait to see the fuel levels of the other drivers, we can aspire to a podium finish. As usual, reliability will be the number one priority.”
De wagens moeten 620 KG zwaar zijn zonder brandstof. Teams met KERS proberen hier onder te blijven door allerlei trukjes zoals lichtere chassis (Ferrari) en zo licht mogelijke coureurs. Dit heeft veel kritiek gekregen omdat het 'concept' veel druk op de coureurs legt om zo licht mogelijk te zijn en hierdoor het ongezonde benaderd.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is het leeg gewicht van de wagens? Wagens zonder KERS zijn toch lichter? Dan is het verschil in brandstof tussen Button en Massa misschien wel minimaal.
605 kg dusquote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:09 schreef RobinC het volgende:
[..]
De wagens moeten 620 KG zwaar zijn zonder brandstof. Teams met KERS proberen hier onder te blijven door allerlei trukjes zoals lichtere chassis (Ferrari) en zo licht mogelijke coureurs. Dit heeft veel kritiek gekregen omdat het 'concept' veel druk op de coureurs legt om zo licht mogelijk te zijn en hierdoor het ongezonde benaderd.
Die rijdt volgend jaar niet meer voor Ferrari. Wat een stelletje prutsers daar. Eerst Massa laten staan, en nu Kimi. Was anders wel benieuwd wat Kimi kon uitrichten...quote:
Mijn fout.quote:
Ze hebben gewoon de uitslag van vorig invers gedaanquote:Op zondag 10 mei 2009 11:34 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat is nu eigenlijk de oorzaak dat de teams volkomen door elkaar geschut zijn dit jaar? Ik weet het, nieuwe regels. Maar heeft iemand ergens een goede analyse geschreven? Ik zou graag wat meer achtergrond informatie hierover lezen, want ik zit echt met verbazing te kijken.
En toen werd je wakkerquote:Op zondag 10 mei 2009 13:31 schreef M.Melandri het volgende:
Button en Vettel in bocht 1 eruit. Barri en Massa gaan strijden voor de overwinning, welke massa uiteindelijk wint
Zeker, staat toch ook duidelijk op die bandenwarmers.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat zeiden ze net op de BBC over Kubica's auto? ''They fitted the tires on the wrong side of the car...''
Das dan roch wel, uhm onbegrijpelijk eerlijk gezegdDat je zoiets gebeurt in de race onder druk oké maar in de qualificatie
Ik denk dat dit hem geen podium op gaat leveren. Dat lukte Schumacher nog wel toen de Ferrari zo zwaar goed was, maar met de huidige McLaren in dit startveld haalt hij dat echt niet.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:49 schreef Rainesz het volgende:
Hamilton zou volgens de BBC indd ook een 1 stopper maken...genoeg brandstof voor 29 ronden voor hem.
Heerlijk inderdaadquote:
ik eigenlijk ook, heb nooit zo'n hekel aan hem gehad, wel aan de reclamesquote:Op zondag 10 mei 2009 13:54 schreef Atreidez het volgende:
Ik voel me zelfs een beetje schuldig tov Mol
Bij Kimi is er nu al een probleem mee geloof ikquote:Op zondag 10 mei 2009 14:02 schreef Rainesz het volgende:
Ben benieuwd hoe KERS werkt op die Ferrari...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |