quote:U hebt gezocht op het woord: douchen.
RESULTAAT
dou·chen douchte, h gedoucht een douche nemen: ik douch iedere morgen
lekker krassen, dan win je nog eens watquote:
een emo?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
lekker krassen, dan win je nog eens wat
Grappig... Ik hoop niet dat 25 je leeftijd is.quote:
Ja, en bij 'lopen' is het: gelopen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Skylark. het volgende:
Wel raar dan, bij racen is het: geracet.
jij wou 'm naar R&P hebbenquote:
Al lang niet meer.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Grappig... Ik hoop niet dat 25 je leeftijd is.
Dat er nog een "e" tussen staat slimmerik.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja, en bij 'lopen' is het: gelopen.
Wat is je punt?
Racen is een Engels leenwerkwoord, douchen niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat er nog een "e" tussen staat slimmerik.
Dat komt omdat racen uit het engels komt en dus et heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Skylark. het volgende:
Ok, fenks.
Alweer een mysterie opgelost!
Geract is ook zoiets hč.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Skylark. het volgende:
Ok, fenks.
Ja dat weet ik dan weer niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Racen is een Engels leenwerkwoord, douchen niet.
Dus waarom die vergelijking?
Klopt.quote:
quote:
Ik heb de ts gevonden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Skylark. het volgende:
Ok, fenks.
Maar niet bij leenwoorden!quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:39 schreef wazoomie het volgende:
[..]
De stam is het werkwoord -en. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
Zag ik daar vvt staan?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:40 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Bij een voltooid deelwoord.
[ afbeelding ]
Het is wel een leenwoord, uit het Frans. Maar leenwoorden zijn geleend en staan op dat moment in de Nederlandse taal dus moet je ze gewoon normaal vervoegen. Tochquote:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:41 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Zag ik daar vvt staan?
[ afbeelding ]
quote:voltooid verleden tijd
quote:Het voltooid deelwoord (ook wel verleden deelwoord of participium perfectum) is een vorm van een werkwoord, die in het Nederlands gebruikt wordt om de voltooid verleden tijd, de voltooid tegenwoordige tijd en de voltooid toekomende tijd te vormen. Het voltooid deelwoord maakt deel uit van het werkwoordelijk gezegde.
Nee. Of nou ja, wel als het een typefout is.quote:
Dat komt omdat je het uitspreekt als rees dacht ik...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Skylark. het volgende:
Ok, fenks.
Slaat nergens op. Wat heeft verkeerd typen te maken met een type.quote:
Kudos voor het herkennen van een overduidelijk Frans woord als Nederlands/Duits.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat komt omdat racen uit het engels komt en dus et heeft.
Douchen is gewoon nederlands(of mofs)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |