abonnement Unibet Coolblue
pi_68789240
Aangezien ik met de op-een-na-laatste post het topic bijna vol gooide heb ik maar een nieuwe aangemaakt.
Ik heb hem ook gelijk omgedoopt door "in eigen tuin" te laten vervallen. Zodat mensen zonder tuin, maar met een balkon of plantjes in huis niet worden buitengesloten.

Als dit niet goed is moet een modje het maar even aanpassen...
pi_68789302
En nogmaals mijn laatste bijdrage uit het vorige topic.

Gisteren maar even twee Bougainvillea's gehaald bij de Praxis voor de hoognodige kleur in de tuin


In de voortuin had een van mijn hortensia's onder de grond zelf een takje afgelegd. Deze was helemaal weer gaan wortelen, dus deze heb ik op de gok afgeknipt, in twee stukken verdeeld en in potten gedaan.
De ene staat er een beetje zielig bij, maar de andere lijkt na een weekje toch wel te blijven leven...


Mijn (vorig jaar) zelfgekweekte en opgepotte stekje van de vlinderstruik doet het ook lekker:


En als laatste nog een quiz:
Wat is dit boompje in mijn voortuin?


Dit is een zoom op de blaadjes:
pi_68790140
Ja, ik heb dezelfde struik waarvan jij dat boompje hebt maar hoe het heet
Leuk die vlinderstruik! De mijne gaat flink groeien nu! En de meidoorn staat in bloei
(niet zo gek want het is mei bloes )

pi_68795223
bij ons is de Helleboris op het mooist, de druiven heb ik moeten behandelen tegen wolluis, meteen de eerste blaadjes waren vol eitjes, over 8 dagen nog een keer spuiten, dat moet de larven doden. biologisch natuurlijk.
De Puta Madre
pi_68798201
TVP ter herinnering, dit weekend wil ik even foto's maken van mijn tuin.

Alvast een voorproefje, zo zag de tuin er uit op 04-08-08.

  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:19:49 #6
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68809227
Ik hou daar wel van, zo'n wilde tuin.

Met zo'n rommel beginnen en eindigen met een mooie tuin vol bloeiende planten geeft mij 't meeste voldoening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_68812647
Nou die tuin was niet eens wild meer, er stond alleen onkruid in en achterin wat oninteressante struiken, dus alles is er uit gehaald. Ik hou op zich wel van 'wilde' tuinen maar dan wel met kleurrijke bloemen en planten.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:00:23 #8
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68812825
Dat bedoel ik, 'beginnen' met rommel, onkruid is immers rommel, alles d'r uit slopen, opnieuw straten, borders leggen, planten kopen en planten.

Het hele traject van niks tot nette tuin dus.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 9 mei 2009 @ 08:36:33 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68835151
Meld!

Nooit verwacht maar die tuin ga ik toch steeds leuker vinden. Alleen ben nog een ontzettende newbie. Dus alle info is welkom.

Ik hoop dat ze die Passieflora nog bij Karwei hebben, maar vrees dat ie allang op is. Maar ga vandaag toch maar ff voor plantjes kijken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_68835166
het boompje lijkt op laurier.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:33:43 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68837507
Bougainvillea op stam van Karwei:



Bougainvillea met hekwerkje van Praxis:



Fuchsia van Praxis:



Boompje van de buren dat altijd erg mooi bloeit:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:53:53 #12
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_68845022
Vlakbij mijn huis is een klein parkje maar foto's geschoten:
















Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:48:35 #13
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_68848158
Mijn tuintje afgelopen week. Okay, de boom stond er al toen ik kwam wonen en de bloemetjes zijn uit zichzelf verschenen, maar ooit ga ik zélf aan de slag! Wacht maar tot de schutting staat! Ik vond het gewoon een mooie foto...

You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_68858958
Het blijft een raar idee dat het jouw achtertuin is zo
  zondag 10 mei 2009 @ 00:20:33 #15
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_68860435
Ja, ik weet het! Zelf vind ik het ook raar.
Maar oooooit komt het vast goed...ooit heb ik weer geld en maak ik er echt een prachttuin van!
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zondag 10 mei 2009 @ 00:26:47 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68860623
Is dat je achtertuin? Waar is je omheining dan?
Saartje
pi_68861336
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Is dat je achtertuin? Waar is je omheining dan?
Daar heeft ze een topic over : Wat vraagjes over m'n tuin...
  zondag 10 mei 2009 @ 00:54:07 #18
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68861376
Oh, ik pluis meestal niet eerst iemands history door voor ik reaguur
Saartje
pi_68861423
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh, ik pluis meestal niet eerst iemands history door voor ik reaguur
Dat snap ik, vandaar de link
  zondag 10 mei 2009 @ 00:58:44 #20
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68861510
ff snel doorgebladderd, dank u
Lastig zo`n achtertuin!
Mijn tuin begint nu, het 3e jaar, eindelijk ergens op te lijken. Het is nog steeds niet helemaal naar m`n zin maar dat hoeft ook niet, vind het fijn om het onder m`n handen te zien groeien en bloeien.
Foto`s heb ik niet Dus je moet me maar op m`n woord geloven
Saartje
  zondag 10 mei 2009 @ 16:47:59 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_68876320
Even een kopietje uit het bonsaitopic voor degenen die daar niet komen (en omdat ik gewoon blij ben met m'n bonsaï )

De grote foto's waren niet zo scherp, ga ik morgen even opnieuw maken met een statief erbij, maar ik heb wel wat macrofotootjes gemaakt..


Acer Palmatum "Blood Good" (gekocht bij kwekerij Roos, ik gok 5-6 jaar oud)


Acer Palmatum "Ozidono Nishiki" (gekocht bij kwekerij Roos, ik gok 5-6 jaar oud)


Pinus Parviflora (gekocht bij Lodder Bonsaï, 16 jaar oud nu)


Serissa Foetida (bladeren gesnoeid zodat de nieuwe bladeren kleiner worden en blijven) (4 jaar oud gok ik)


soort spar, weet niet wat het is omdat ik 'm zelf uit de grond heb gehaald (ik gok 3-4 jaar oud)


Pinus Densiflora (gekocht als zaailing) (3 jaar oud nu)


Larix (zelf uit het bos gehaald, ik gok nu 3-4 jaar oud)
pi_68884849
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:47 schreef SiGNe het volgende:
Even een kopietje uit het bonsaitopic voor degenen die daar niet komen (en omdat ik gewoon blij ben met m'n bonsaï )

De grote foto's waren niet zo scherp, ga ik morgen even opnieuw maken met een statief erbij, maar ik heb wel wat macrofotootjes gemaakt..

[ afbeelding ]
Acer Palmatum "Blood Good" (gekocht bij kwekerij Roos, ik gok 5-6 jaar oud)

[ afbeelding ]
Acer Palmatum "Ozidono Nishiki" (gekocht bij kwekerij Roos, ik gok 5-6 jaar oud)

[ afbeelding ]
Pinus Parviflora (gekocht bij Lodder Bonsaï, 16 jaar oud nu)

[ afbeelding ]
Serissa Foetida (bladeren gesnoeid zodat de nieuwe bladeren kleiner worden en blijven) (4 jaar oud gok ik)

[ afbeelding ]
soort spar, weet niet wat het is omdat ik 'm zelf uit de grond heb gehaald (ik gok 3-4 jaar oud)

[ afbeelding ]
Pinus Densiflora (gekocht als zaailing) (3 jaar oud nu)

[ afbeelding ]
Larix (zelf uit het bos gehaald, ik gok nu 3-4 jaar oud)
Wel grappig die bonsai's...
Misschien kan je ook een egale achtergrond gebruiken voor de foto's. Dan komen je 'boompjes' er beter uit.
  zondag 10 mei 2009 @ 21:53:34 #23
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_68885915
De zon was net weg, daardoor zijn de foto's wat minder, achtergrond is namelijk meer belicht dan het onderwerp..
de grote foto's waren daardoor ook mislikt, verkeerd focuspunt enzo.
Morgen wil ik proberen om grote foto's te maken

Dit is een foto die ik vorig jaar heb genomen (toen was de zon overigens ook weg), daar kan je de boompjes wat groter op zien.
pi_68886939
Ik ben even vergeten een totaalplaatje te maken van mijn tuin.
Maar hier komen de planten en bloemen die ik nu heb staan, het is nog niet echt veel want alles is in augustus 2008 en dit voorjaar geplant.

Ik heb de plantjes van mijn moeder gekregen, maar ik vergeet altijd de namen. Dus willen jullie alsjeblieft de namen van de planten noemen, dan sla ik de foto's op onder de bestandsnaam van de naam van de plant.
Ik ben echt een tuinn00b.


Plantje is nog steeds zielig.








Lief











[ Bericht 4% gewijzigd door Syytön op 10-05-2009 22:38:49 ]
  zondag 10 mei 2009 @ 22:24:11 #25
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68887241
Mijn tuin nu:


Vanmiddag klimrozen geplant, bramen, klapbessen en de passeflora gepot.
Het wordt steeds vrolijker met die kleurtjes.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')