quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:05 schreef Nashje het volgende:
Menzo vandaag in Metro trouwens:
"Frank Rijkaard en Johan Neeskens zouden, als je het mij vraagt, perfect zijn. Ze zijn beschikbaar en ik weet zeker dat Rijkaard wil, hij heeft het alleen nooit geroepen. Dat doe je niet als een trainer onder druk staat."
Al weer!?! Hoe vaak per dag melden ze dat? En gaan ze dan ook even vermelden wat er besproken is?quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:21 schreef Ordinair het volgende:
3FM wist te melden dat er vandaag gesprekken zijn gevoerd tussen Frank en Ajax.
Sterke assistent erbij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:21 schreef Catullus het volgende:
Ik hoop voor Ajax dat Frenk niet komt. Die is veels te lief voor het trainerschap bij Ajax.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:21 schreef Catullus het volgende:
Ik hoop voor Ajax dat Frenk niet komt. Die is veels te lief voor het trainerschap bij Ajax.
GV, Frankie en Koetje.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:22 schreef N.i.c.k het volgende:
hoop toch echt op Co. Meer ervaring, en meer van de harde leerschool. Die kan onontgonnen grond omploegen. Rijkaard is te soft. Wil te veel pleasen. Dat is een kwaliteit, maar niet op het moment dat er harde woorden moeten vallen. Rijkaard heeft nog nooit een team neer moeten zetten. En bovendien kunnen we die altijd nog wel volgend jaar polsen, als Co weg is.
(zoals al eerder gezegd mag van mij ook Vermaelen een andere club gaan zoeken. Zal nog een leuk bedrag opleveren ook).
Ik vind het ook weer een sprong in het diepe.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:22 schreef N.i.c.k het volgende:
Rijkaard heeft nog nooit een team neer moeten zetten. En bovendien kunnen we die altijd nog wel volgend jaar polsen, als Co weg is.
Volgens mij heeft Rijkaard toch ook flink zitten hakken in de selectie van Barcelona.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:22 schreef N.i.c.k het volgende:
hoop toch echt op Co. Meer ervaring, en meer van de harde leerschool. Die kan onontgonnen grond omploegen. Rijkaard is te soft. Wil te veel pleasen. Dat is een kwaliteit, maar niet op het moment dat er harde woorden moeten vallen. Rijkaard heeft nog nooit een team neer moeten zetten. En bovendien kunnen we die altijd nog wel volgend jaar polsen, als Co weg is.
Nee dat mag niet meer. Doe ik dus ook niet meerquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:25 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Hij zoekt nog wat plaatjes van Willem
Dat is niet helemaal waar. Bij Sparta kreeg hij van bestuur op technisch gebied carte blanche en haalde vervolgens o.a. Aron Winter, Tom Sier en Regi Blinker, etc.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:22 schreef N.i.c.k het volgende:
Rijkaard heeft nog nooit een team neer moeten zetten.
Zijn ze snel mee danquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:21 schreef Ordinair het volgende:
3fm kan zoveel zeggen. Sinds wanneer zijn die goed ingevoerd bij Ajax.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:21 schreef Ordinair het volgende:
Hoeveel ervaring had Louis van Gaal voordat hij hoofdtrainer werd bij Ajax?quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:27 schreef marcb1974 het volgende:
Mjah. hoeveel ervaring moet je hebben als coach om goed genoeg te zijn
ja toen ik het postte bedacht ik me dat die stelling te bout was. Anyhow, dat dat bij Barcelona gelukt is wil nog niet zeggen dat zijn kwaliteit daar ligt. En dat Co dat niet beter zou kunnen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:27 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rijkaard toch ook flink zitten hakken in de selectie van Barcelona.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:34 schreef Barca het volgende:
[ afbeelding ]
Statistieken van Rijkaard
ALS TRAINER:
geen
Jah als je al een topic opent wanneer er pas 290 post in het oude topic zijn is dat ook niet zo vreemd he.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
Jeeej het is de_kromme weer gelukt een Ajaxtopic te openen
![]()
Wie wordt onze nieuwe trainer?![]()
Ja ... ik heb 't ook maar ergens anders weggeplukt.quote:
je heet nog wel barca en gaat dan zeggen dat rijkaard geen prijzen heeft gewonnen als trainerquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja ... ik heb 't ook maar ergens anders weggeplukt.
versteegrobjequote:Op donderdag 7 mei 2009 19:41 schreef Palmboom313 het volgende:
# Middenveld
Daley Blind
Rasmus Lindgren
Kennedy Bakircioglu
Urby Emanuelson
Ismaïl Aissati
Gabri * enkelband gescheurd
Siem de Jong
Jan-Arie van der Heijden
Evander Sno
Willem van Hanegem
Mitchell Donald * zware knieblessure
Eyong Enoh
De_Krommewat ben jij flauw zeg niet te geloven
Ik heb deze OP niet geplaatst hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:41 schreef Palmboom313 het volgende:
# Middenveld
Daley Blind
Rasmus Lindgren
Kennedy Bakircioglu
Urby Emanuelson
Ismaïl Aissati
Gabri * enkelband gescheurd
Siem de Jong
Jan-Arie van der Heijden
Evander Sno
Willem van Hanegem
Mitchell Donald * zware knieblessure
Eyong Enoh
De_Krommewat ben jij flauw zeg niet te geloven
Al aangepast.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:44 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik heb deze OP niet geplaatst hoor.
nee maar je hebt wel de wiki van het topic aangepast.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:44 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik heb deze OP niet geplaatst hoor.
Tis net Rots.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Jah als je al een topic opent wanneer er pas 290 post in het oude topic zijn is dat ook niet zo vreemd he.
Ik zeg helemaal niks. Heb een site gevonden via Google en daar de tekst van gekopieerd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:41 schreef koemleit het volgende:
[..]
je heet nog wel barca en gaat dan zeggen dat rijkaard geen prijzen heeft gewonnen als trainer
Klopt. Een stuk of 6 topics geleden heb ik dat al gedaan. Het duurde eerst nog een topic of 3 voordat er iemand achter kwam...Kun je nagaan hoe nuttig zo'n OP is, hoe goed die gelezen wordtquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
nee maar je hebt wel de wiki van het topic aangepast.
Ik ben diep van binnen ook gewoon een Ajacied. Ben daarnaast groot fan van Van Hanegem. Met Feyenoord heb ik echter vrij weinigquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:32 schreef DuvelDuvel het volgende:Jeeej het is de_kromme weer gelukt een Ajaxtopic te openen
![]()
Wie wordt onze nieuwe trainer?![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
nee maar je hebt wel de wiki van het topic aangepast.
Je moet gewoon niet aan de OP zittenquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:47 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Klopt. Een stuk of 6 topics geleden heb ik dat al gedaan. Het duurde eerst nog een topic of 3 voordat er iemand achter kwam...Kun je nagaan hoe nuttig zo'n OP is, hoe goed die gelezen wordt![]()
Maar bij dit topic kon ik er dus weinig aan doen.
Huh? Ik heb nog nooit iemand gezien die zegt Ajacied te zijn en daarnaast fan van Van Hanegem. Van Hanegem = Feyenoord. Waarom heb je niet een mooi Ajaxlogo in je UI danquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:49 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik ben diep van binnen ook gewoon een Ajacied. Ben daarnaast groot fan van Van Hanegem. Met Feyenoord heb ik echter vrij weinig
Zal ik ook niet meer doen. Tis éénmalig geweest. Vond het wel een geslaagde grap eigenlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:50 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet aan de OP zitten
Nogmaals; dat zegt niet zoveel, als ze hem langer de tijd hadden gegeven..quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nog even een keer voor de Co roepers..
[ afbeelding ]
De op twee na slechtste coach in de historie van de club.
quote:Ajax traint twee keer besloten
Na alle commotie rondom het opstappen van Marco van Basten als trainer, heeft Ajax besloten twee keer achter gesloten deuren te trainen in aanloop naar het duel met FC Twente.
Dat meldt de Amsterdamse club in een persverklaring. Interim-trainer John van 't Schip prepareert zijn selectie in alle rust op het duel met Twente, waarin alleen de derde plaats nog op het spel staat voor Ajax.
Het vertrek van Van Basten bracht veel teweeg. Zo kraakte icoon Johan Cruijff de structuur van Ajax. "De organisatie deugt van geen kanten, er zijn niet voor niets in twaalf jaar elf trainers versleten", zei hij ondermeer.
Was ook wel grappig opzich. Maar je TT zijn wat minder geslaagd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Zal ik ook niet meer doen. Tis éénmalig geweest. Vond het wel een geslaagde grap eigenlijk.
Dat zal me echt een zorg zijn hoe ze trainen. Dit seizoen is toch weer neuk. Al trainen ze in shirts van Haarlem.quote:
Oke. Maar als je bedenkt dat ik gewoon een Ajacied ben, is dit toch gewoon een hele normale TTquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:53 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Was ook wel grappig opzich. Maar je TT zijn wat minder geslaagd.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:21 schreef Ordinair het volgende:
Benieuwd hoe druk het is zondag. Waren plannen voor iets toch. Zullen wel niet doorgaan nu.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:56 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dat zal me echt een zorg zijn hoe ze trainen. Dit seizoen is toch weer neuk. Al trainen ze in shirts van Haarlem.
Dat gifjequote:Op donderdag 7 mei 2009 19:57 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Staat het fragment inmiddels online?
waarom niet ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Benieuwd hoe druk het is zondag. Waren plannen voor iets toch. Zullen wel niet doorgaan nu.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:57 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Staat het fragment inmiddels online?
Wie de fuck zijn Coen en Sander.quote:Tijdens een nieuwsbulletin in de Coen en Sander show kwam dit nieuws ter sprake.
DJ's BNN. Sander doet Ranking the stars. Was ooit streaker op Wimbledon.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wie de fuck zijn Coen en Sander.
Lijkt mij een lulverhaal.
Voorlopig is dit verhaal niet serieus te nemen. Klaar.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:22 schreef Barca het volgende:
[..]
DJ's BNN. Sander doet Ranking the stars. Was ooit streaker op Wimbledon.
Jawelquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:29 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Voorlopig is dit verhaal niet serieus te nemen. Klaar.
Dat is ook nog nergens bevestigd door iemand van Ajax?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:23 schreef Noshiba het volgende:
Frank staat bovenaan het lijstje, voorderest zijn er een aantal namen die niet op het lijstje voorkomen die wel genoemd worden.
Het zal misschien ook wel zo zijn. Maar zolang alleen die omhooggevallen DJ's ermee komen...quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:30 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Jawel(en ik weet ook niet hoe die dj's erbij komen maar oke)
Ja.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is ook nog nergens bevestigd door iemand van Ajax?
Ik weet het niet, het zou opzich kunnen maar vraag het me af.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:30 schreef behangplakker het volgende:
Frank lijkt me ondanks alles nog steeds haalbaar
Waar dan? Of heb je inside-info?quote:
Wat heeft Ronald dat Ajax naar een hoger plan kan helpen dan?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef 16meter het volgende:
Denk dat Ronald Koeman de beste kaarten in handen heeft en het meest te trappelen staat.
Cotje gaat naar AZ en Rijkaard naar een grotere club.
Over LvG is nog niks bekend, denk dat hij niet naar Bayern gaat.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef 16meter het volgende:
Denk dat Ronald Koeman de beste kaarten in handen heeft en het meest te trappelen staat.
Cotje gaat naar AZ en Rijkaard naar een grotere club.
Weinig? Probeerde ook niet te zeggen dat ik Koeman graag naar Ajax zie komen. Wel een man met ervaring en geen belabberde staat van dienst. Denk ook wel dat hij als coach gegroeid is sinds zijn periode bij Ajax. Maar het is een clubhopper en de persoon Ronald Koeman bij Ajax... liever niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:39 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Wat heeft Ronald dat Ajax naar een hoger plan kan helpen dan?
Via iemand, maar zoals mclaren of hoe het je ook mag schrijven. Zijn ze totaal niet mee bezig, voorderest gewoon de speculerende namen met Rijkaard op 1 en daarna Adriaanse, Koeman etc. Niet heel veel speciaals maar ik heb een bloedhekel aan geruchten wil altijd wat bevestiging.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waar dan? Of heb je inside-info?
Volgens mij gaat dit weer een zomer lang een hoop insiders opleveren op Ajax Netwerk, hier en uiteraard op de weblog van DappreStrijders![]()
![]()
.
Van Gaal zei zelf al dat ie aan z'n Duits moest werken, dus ga er maar van uit dat ie gaat.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:40 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Over LvG is nog niks bekend, denk dat hij niet naar Bayern gaat.
Van Gaal zal inderdaad wel gewoon naar Bayern gaan. Daar ga ik in ieder geval wel vanuit.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Gaal zei zelf al dat ie aan z'n Duits moest werken, dus ga er maar van uit dat ie gaat.
Blind moet ook nog een kans krijgen. Donald ook.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:47 schreef Dvm86 het volgende:
@ Nashje
Omdat Van der Heijden een kans moet krijgen - juist door zijn blessure, zoals alle jeugdspelers die krijgen. Er is een verschil tussen jeugdspelers die er klaar voor zijn en die dat nog niet zijn.
Dan denk ik dat Louis naar Ajax komt en dan Ballack ook.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Gaal zei zelf al dat ie aan z'n Duits moest werken, dus ga er maar van uit dat ie gaat.
right iemand die geen engels spreekt, flikker toch op manquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:50 schreef Nashje het volgende:
Juande Ramos mag toch vertrekken bij Real? Waarom niet gewoon proberen..
Ook wel een persoon die langer kan blijven zitten, toch? Hoewel ie de laatste jaren wel vreselijk aan het clubhoppen is.
De Boer kan vertalen. Oleguer en Gabri ook.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:54 schreef ASroma het volgende:
[..]
right iemand die geen engels spreekt, flikker toch op man![]()
gewoon rijkaard of koeman, prima solide keuzes, geen gekke dingen nu.
Dat is erg handig idd haha...quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:56 schreef Nashje het volgende:
[..]
De Boer kan vertalen. Oleguer en Gabri ook.
Koeman.
de man die ajax als laatste naar een kampioenschap loosde en op een haar na de halve finale cl miste.....quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:56 schreef Nashje het volgende:
[..]
De Boer kan vertalen. Oleguer en Gabri ook.
Koeman.
Inderdaad, maw: allebei nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat is erg handig idd haha...
Koeman nog liever dan Ramos.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
..na voorbereidend werk van Adriaanse.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:58 schreef ASroma het volgende:
[..]
de man die ajax als laatste naar een kampioenschap loosde en op een haar na de halve finale cl miste.....
Dat zeker nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Laten we het hopenquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:00 schreef Dvm86 het volgende:
Als het waar is dat Rijkaard al een gesprek met Ajax heeft gevoerd, mogen we dan aannemen dat hij interesse heeft?
dat wordt altijd gezegd, enorme dooddoeners. Doet echter niks af aan de prestaties die hij heeft neergezet, ik zie liever rijkaard maar vindt koeman voor de rest geen slechte keuze.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
..na voorbereidend werk van Adriaanse.
Dat klopt. Maar dit is een heel andere situatie. Nu loopt het namelijk voor geen meter. Ik denk niet dat Koeman het wel draaiende kan krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:04 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat wordt altijd gezegd, enorme dooddoeners. Doet echter niks af aan de prestaties die hij heeft neergezet
Hij heeft Barca weer op de rails gekregen, en hoequote:Op donderdag 7 mei 2009 21:15 schreef Black-Death het volgende:
Waarom heeft iedereen zo'n vertrouwen in Rijkaard?
Plus dat hij in 2000 Oranje fantastisch liet voetballenquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:16 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Hij heeft Barca weer op de rails gekregen, en hoe
Maar kan hij spelers beter maken? Wat bij Ajax echt nodig is..quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:16 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Hij heeft Barca weer op de rails gekregen, en hoe
En Peter van Vossen liet invallen tegen Italië omdat ie altijd stiekem met hem rookte in diens gezamelijke Ajax tijd...quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:17 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Plus dat hij in 2000 Oranje fantastisch liet voetballen
het is een peoplesmanager, one of the guys type, maar wel no-nonsense en verwacht wel van spelers dat ze voor hem door het vuur gaan. Dat hebben we nodig.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:15 schreef Black-Death het volgende:
Messi, Xavi en Iniesta (om er maar een paar te noemen) zijn niet bepaald minder geworden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:18 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar kan hij spelers beter maken? Wat bij Ajax echt nodig is..
Plus de goeie connecties van Rijkaard. Hij ligt bij iedereen goed. Kans dat een Neeskens of bijvoorbeeld een Seedorft dan komt is groter.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:15 schreef Black-Death het volgende:
Dat was inderdaad een fout. Maar goed, wie wil jij dan?quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En Peter van Vossen liet invallen tegen Italië omdat ie altijd stiekem met hem rookte in diens gezamelijke Ajax tijd...
Ben bang dat Seedorf dan een gevalletje-Stam wordt en dat zou nogal zonde zijn eigenlijk.. Maar peoplesmanager is wel waar inderdaad..quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Plus de goeie connecties van Rijkaard. Hij ligt bij iedereen goed. Kans dat een Neeskens of bijvoorbeeld een Seedorft dan komt is groter.
De meeste kunnen wel voetballen. Hun basisniveau is goed maar bij Ajax zie je daar niks van terug. Er moet juist een team van worden gemaakt. Met duidelijkheid en vastigheid. Solide basis waarin plaats is voor individuele acties.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:18 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar kan hij spelers beter maken? Wat bij Ajax echt nodig is..
Krkicquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Plus de goeie connecties van Rijkaard. Hij ligt bij iedereen goed. Kans dat een Neeskens of bijvoorbeeld een Seedorft dan komt is groter.
Van Gaal of Hiddink. Of inderdaad dan maar Rijkaard en Neeskens. Iedere trainer heeft momenteel ook zijn nadelen. Gek, bij Van Basten zag ik enkel voordelen...quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een fout. Maar goed, wie wil jij dan?
Komen beiden niet. Daarbij kun je van Hiddink en Van Gaal ook wel wat fouten verzinnen...quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van Gaal of Hiddink. Of inderdaad dan maar Rijkaard en Neeskens. Iedere trainer heeft momenteel ook zijn nadelen. Gek, bij Van Basten zag ik enkel voordelen...
Hiddink is een held, maar gaat een beetje het grote geld achterna.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:27 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Komen beiden niet. Daarbij kun je van Hiddink en Van Gaal ook wel wat fouten verzinnen...
Suarez zal dan wel een Baby Benz krijgen. Die valt namelijk ook om bij diverse testen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:59 schreef Nashje het volgende:
[..].
Na het sluiten van een contract met Mercedes, lijkt de komst van McClaren ook wel dichterbij.
Een goede grap van D-Kquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Suarez zal dan wel een Baby Benz krijgen. Die valt namelijk ook om bij diverse testen.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Suarez zal dan wel een Baby Benz krijgen. Die valt namelijk ook om bij diverse testen.
Inderdaad zeg.quote:
Maar 12 jaar te laat.quote:
12 jaar te laat? Volgens mij is het pas sinds vandaag bekend dat Ajax in Mercedes gaat rijden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:50 schreef 16meter het volgende:
[..]
Maar 12 jaar te laat.
toen kiepte de destijds nieuwe A-klasse bij de eland test
Toch niet zo goed dus.
Dan nog. Voor zijn doen een fantastische grap.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:50 schreef 16meter het volgende:
[..]
Maar 12 jaar te laat.
toen kiepte de destijds nieuwe A-klasse bij de eland test
Toch niet zo goed dus.
ipv dat heel feyenoord eens een heel seizoen overeind blijft...quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is dan weer jammer Chadiquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:59 schreef Chadi het volgende:
Bij feyenoord krijgen ze auto's uit de sloop regelingdan heeft de selectie jeugd sentiment weer terug
HAHAquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:59 schreef Chadi het volgende:
Bij feyenoord krijgen ze auto's uit de sloop regelingdan heeft de selectie jeugd sentiment weer terug
Je bedoelt dat ze oldtimers hebben. Daar scouten ze namelijk op.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:59 schreef Chadi het volgende:
Nee dat bedoelt hij niet, anders had hij dat wel gezegd. Neem ik aan...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze oldtimers hebben. Daar scouten ze namelijk op.
Dat gaat toch niet door?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Best een hoop. Nu weet ik tenminste waar die verhoging van mijn SCC naar toe gaat
Allemaal trabantjesquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze oldtimers hebben. Daar scouten ze namelijk op.
Ajax users hierquote:
No shit sherlock.quote:
Dus bij Feyenoord kan ik gratis een seizoenskaart halen?quote:
WTFquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
No shit sherlock.
Je hoeft mij echt niet te vertellen dat het nergens over gaat. Maar die verhoging moeten we gewoon betalen hoor...
Lees het eens goed dat artikel. Ajax koopt die auto's zelf niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Best een hoop. Nu weet ik tenminste waar die verhoging van mijn SCC naar toe gaat
Zelfde wereld spelers waar van gaal niets mee klaar kon makenquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:16 schreef wolferl het volgende:
Toch niet Rijkaard.
Degradeerde met Sparta, bij Barcelona had hij de beste spelers van de wereld en een assistent die top was. Hij deed het met dezelfde spelers, maar met nieuwe assistent Neeskens heel matig, spelers leefde als dronken Romeinse soldaten.
Nee alsjeblieft geen Rijkaard, want dan staan we volgend jaar weer te janken dat Rijkaard er geen moer van gebakken heeft. En ook geen Koeman, trainers die lopen te lobbyen moet je niet hebben.
Eto'o? Ronaldhino? Deco?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zelfde wereld spelers waar van gaal niets mee klaar kon maken
Volgende keer zal ik een PI gebruiken. Ik verwees daarmee naar het stukje op AFCA.nl wat ik onzin vond...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees het eens goed dat artikel. Ajax koopt die auto's zelf niet.
We zijn niet allemaal zo stoer als jijquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
WTF
Doe je capuchon op ga protesteren man!
Ik had allang bij het Maasgebouw gestaan!
Ik meen 200 euroquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zo stoer als jij
Wat betaal jij dan voor je SCC?
En jij zit achter het doel? Dat is dan ongeveer even duur als bij Ajax. Moet je nu gaan protesteren? Want hetgeen je voorgeschoteld kreeg, was toch niet echt best hequote:
Nee, ik sta dan op de lange zijdequote:Op donderdag 7 mei 2009 22:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
En jij zit achter het doel? Dat is dan ongeveer even duur als bij Ajax. Moet je nu gaan protesteren? Want hetgeen je voorgeschoteld kreeg, was toch niet echt best he
Ik vind wel dat dat erg overdreven wordt. Er wordt aan Koeman GEVRAAGD of hij het een uitdaging zou vinden, en hij geeft eerlijk antwoord. Niet zoveel mis mee imo.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:16 schreef wolferl het volgende:
En ook geen Koeman, trainers die lopen te lobbyen moet je niet hebben.
Ik dacht dat die kaarten achter het doel ook 200 euro waren hoor. Eens checken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vage shit. Dus kaarten achter het doel zijn duurder dan op de lange zijde?
Tjah, als zou ik geld toekrijgen.quote:
Waar is Ronaldihno nou ??? Wat stelt ie voor? Wat was Eto'o die werd gewoon afgedankt. Deco kwam wel omdat ie goed speelde.quote:
Gast, jij suckt (piemels).quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
M.i. dient Ajax de volgende zaken aan te pakken als ze weer succesvol willen worden:Sleutelen aan de jeugdopleiding. Er moeten weer echte Ajax spelers worden opgeleid. Wie was de laatste veelscorende spits uit de eigen jeugdopleiding? Bergkamp? Er moet gerichter worden aangekocht: beter 2 directe versterkingen dan 5 voor de breedte. Er moet een trainer komen voor de lange termijn, een trainer die visie heeft en er echt verstand van heeft: m.i. zijn dat 1 van de volgende 3: Co, Hiddink of van Gaal. De Harde Kern moet bij zichzelf te rade gaan waarom ze Ajax niet die steun hebben kunnen brengen om hun elftal én coach naar een hoger plan te tillen. Eventueel een weekje mee laten kijken bij het legioen. Haal in je technische staf alleen technische mensen uit de Ajax cultuur. Accepteer geen middelmaat meer: verwijder spelers als Blind, Verthonghen e.d. ²
Kluivertquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
M.i. dient Ajax de volgende zaken aan te pakken als ze weer succesvol willen worden:Sleutelen aan de jeugdopleiding. Er moeten weer echte Ajax spelers worden opgeleid. Wie was de laatste veelscorende spits uit de eigen jeugdopleiding? Bergkamp?
Hiddink heeft al aangegeven niet te willen komen las ik..quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
M.i. dient Ajax de volgende zaken aan te pakken als ze weer succesvol willen worden:Sleutelen aan de jeugdopleiding. Er moeten weer echte Ajax spelers worden opgeleid. Wie was de laatste veelscorende spits uit de eigen jeugdopleiding? Bergkamp? Er moet gerichter worden aangekocht: beter 2 directe versterkingen dan 5 voor de breedte. Er moet een trainer komen voor de lange termijn, een trainer die visie heeft en er echt verstand van heeft: m.i. zijn dat 1 van de volgende 3: Co, Hiddink of van Gaal. De Harde Kern moet bij zichzelf te rade gaan waarom ze Ajax niet die steun hebben kunnen brengen om hun elftal én coach naar een hoger plan te tillen. Eventueel een weekje mee laten kijken bij het legioen. Haal in je technische staf alleen technische mensen uit de Ajax cultuur. Accepteer geen middelmaat meer: verwijder spelers als Blind, Verthonghen e.d. ²
Ik denk niet dat dat de reden was dat ze er uit vlogen hoor. Die 2 penalties daarentegenquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En Peter van Vossen liet invallen tegen Italië omdat ie altijd stiekem met hem rookte in diens gezamelijke Ajax tijd...
Wat moet je daar nu tegen doen als coach hé?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de reden was dat ze er uit vlogen hoor. Die 2 penalties daarentegen.
Brutil Hosequote:
Kunnen ze Keje Molenaar niet strikken? Die man is kundig, financieel onafhankelijk en kan ook als huisadvocaat fungeren. Hij is ook een man die de cultuur kent en een bindmiddel kan zijn tussen bestuur en spelers.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:30 schreef Radegast het volgende:
Als ik het rapport Coronel lees dan is een nieuwe hoofdcoach halen nu niet prioriteit #1.
Eerst maar eens een nieuwe technisch directeur zien te vinden.
Erm... Danny Blind zit daar niet voor jan joker natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:30 schreef Radegast het volgende:
Als ik het rapport Coronel lees dan is een nieuwe hoofdcoach halen nu niet prioriteit #1.
Eerst maar eens een nieuwe technisch directeur zien te vinden.
Die gaat toch weer terug naar Sparta? Of heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Erm... Danny Blind zit daar niet voor jan joker natuurlijk.
Danny is toch geen TD nu of wel? En als hij dat wel is, mag hij dan bepalen wie Van Basten opvolgt?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Erm... Danny Blind zit daar niet voor jan joker natuurlijk.
Hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Die gaat toch weer terug naar Sparta? Of heb ik iets gemist?
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Geen idee, zoiets kwam in me op.quote:
Welterusten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:05 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Geen idee, zoiets kwam in me op.
Ik moet gaan slapen, dat is het
Clarence wou eerst nog een keer voor de CL spelen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dan keert Clarence ook terug naar huis.
En als beloning schoffeerde van Basten hem.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vind het bij Ajax altijd maar vaag wie beslist wie de nieuwe coach wordt. Schijnt dat Cruijff een groot aandeel in de aanstelling van Van Basten heeft gehad.
Blijft een vaag verhaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En als beloning schoffeerde van Basten hem.²
Of dat zo is weet ik niet. Wat ik wel hoorde is dat Cruijff naar die ledenraadvergadering kwam omdat hij had gehoord dat ze daar Van Gaal wilden terughalen als hoofdcoach. Dat wilde hij voorkomen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vind het bij Ajax altijd maar vaag wie beslist wie de nieuwe coach wordt. Schijnt dat Cruijff een groot aandeel in de aanstelling van Van Basten heeft gehad.
Verthonghen? Vermealen en Cvitanitsz mogen ook weg zeker?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:Accepteer geen middelmaat meer: verwijder spelers als Blind, Verthonghen e.d. ²
quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:De Harde Kern moet bij zichzelf te rade gaan waarom ze Ajax niet die steun hebben kunnen brengen om hun elftal én coach naar een hoger plan te tillen. Eventueel een weekje mee laten kijken bij het legioen. ²
ja, want die slagen daar wel glansrijk inquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
M.i. dient Ajax de volgende zaken aan te pakken als ze weer succesvol willen worden:De Harde Kern moet bij zichzelf te rade gaan waarom ze Ajax niet die steun hebben kunnen brengen om hun elftal én coach naar een hoger plan te tillen. Eventueel een weekje mee laten kijken bij het legioen.
Ja hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Welke vedettes?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:47 schreef toma het volgende:
Rijkaard tja.. Zou hij de vedettes van Ajax zover kunnen krijgen dat ze alle individuele kwaliteiten in dienst willen stellen voor het teambelang?
Ik wou zeggen, volgens mij is alleen Suarez een raspaardje. Misschien die dikke Micky nogquote:
Aissati kan ook wel een vedette worden. Maar dan houdt het echt op.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, volgens mij is alleen Suarez een raspaardje. Misschien die dikke Micky nog
Dat zie je wel vaker,quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:12 schreef toma het volgende:
[..]
Vooral Suarez. Hij kan geweldig voetballen. Maar hij is geen teamspeler.
Valt wel mee, hij had zat assistsquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:12 schreef toma het volgende:
[..]
Foppe die met z'n team ging gymen. Dat waren leuke beeldenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Doen de jongens weleens aan teambuilding? Ik bedoel, gaan de gastjes weleens bowlen of paintballen? Want daar lijkt het met juist aan te schorten, 11 mensen, maar geen team.²
Tuurlijk. Maar ik heb het meer over wanneer de tegenstander in balbezit is. Het lijkt wel of hij zich soms niet kan motiveren om intensief mee te verdedigen.quote:
En terecht. Met zulke kwaliteiten hoeft dat ook niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:20 schreef toma het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar ik heb het meer over wanneer de tegenstander in balbezit is. Het lijkt wel of hij zich soms niet kan motiveren om intensief mee te verdedigen.
Hij is degene die tekeer gaat in de kleedkamer, hij geeft veel assists, op de training zie je hem vaak voor sfeer zorgen. Waarom is Suarez geen teamspeler, omdat hij niet altijd mee verdedigt?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:12 schreef toma het volgende:
[..]
De kunst afkijken in Alkmaar en nu ook nog ergens in Twente is al een goed begin om terug naar de basis te gaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:18 schreef Nashje het volgende:
Rijkaard, Neeskens, Koeman of Adriaanse dus.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat supporters van andere clubs de perfecte trainer van Ajax zouden vinden (als ze heel eerlijk zijn. feyenoorders hoeven dus geen mening te geven. Psvers kunnen over het algemeen gelukkig nog wel serieus zijn). Dus echt een trainer waarbij ze denken dat Ajax er wel weer mee bovenop komt. Misschien duiken er nog wat leuke namen op.
Tuurlijk wel. Heb jij dinsdag Manchester gezien? Rooney verdedigde net zo hard mee als Evra. Zo hoort het.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:21 schreef De_kromme het volgende:
[..]
En terecht. Met zulke kwaliteiten hoeft dat ook niet.
Dan kun je wachten op de mooie ballen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:21 schreef De_kromme het volgende:
[..]
quote:Emanuelson: 'Niet de intentie Ajax te verlaten'
Geschreven op vrijdag, 8 mei om 09:18
Ajax hoeft zich voorlopig niet druk te maken over een vroegtijdig vertrek van Urby Emanuelson. De 22-jarige Amsterdammer sprak onlangs zijn zorgen uit over de recente ontwikkelingen in de hoofdstad, maar beweert nu dat zijn bewoordingen verkeerd zijn geïnterpreteerd. “Ik heb na dit seizoen nog een contract voor twee jaar en ik ben tevreden met de manier waarop het nu gaat”, zegt hij. Emanuelson was onder de onlangs vertrokken coach Marco van Basten nooit zeker van een vaste plek binnen het elftal, en dat bracht hem aan het twijfelen. In de laatste weken mocht hij zich vooral richten op de linksbuitenpositie, waarvoor FC Twente-aanvaller Eljero Elia eveneens in aanmerking zou komen. De revelatie moet vanaf komend seizoen in de ArenA gaan schitteren.
Die wetenschap zette Emanuelson aan het denken over zijn toekomst. “Het enige wat ik heb gezegd is dat als de concurrentie nog groter wordt en daardoor de kans op een basisplaats kleiner, ik misschien ga nadenken over een vertrek”, zegt de tienvoudig international vrijdag op de website van zijn club. “Maar niemand hoeft zich zorgen te maken, want ik heb niet de intentie Ajax te verlaten.”
“Ik heb na dit seizoen nog een contract voor twee jaar en ik ben tevreden met de manier waarop het nu gaat. Ik heb dit seizoen in elk geval een goede ontwikkeling doorgemaakt. Nu is het zaak om in mijn nieuwe positie als linksbuiten te groeien. Daarmee ga ik volgend seizoen aan de slag”, besluit de polyvalente Ajacied. Zijn contract loopt nog door tot de zomer van 2011.
Ja, maar Rooney is een hele andere voetballer dan Suarez. Rooney moet het mede van zijn werklust hebben. Je kunt Suarez beter vergelijken met C. Ronaldo. Die heb je ook niet mee zien verdedigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:22 schreef toma het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Heb jij dinsdag Manchester gezien? Rooney verdedigde net zo hard mee als Evra. Zo hoort het.
Dat klopt. Maar naar mijn mening is Suárez gewoon één van de elf. En Ronaldo zette flink druk op de verdediging tijdens de opbouw. Dat zie ik Suárez ook vrij weinig doen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:26 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, maar Rooney is een hele andere voetballer dan Suarez. Rooney moet het mede van zijn werklust hebben. Je kunt Suarez beter vergelijken met C. Ronaldo. Die heb je ook niet mee zien verdedigen.
Goed nieuws wat mij betreft.quote:
Ik vind niet dat Suarez gewoon één van de elf is. Suarez kan voorin iets extra's brengen. Als hij steeds moet meeverdedigen, druk zetten etc. kan hij voorin geen mooie dingen meer laten zien.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:29 schreef toma het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar naar mijn mening is Suárez gewoon één van de elf. En Ronaldo zette flink druk op de verdediging tijdens de opbouw. Dat zie ik Suárez ook vrij weinig doen.
Dat is nou net waarom het mis gaat. Die kwaliteiten heb je alleen in BALBEZIT . Als de tegenstander d ebal heeft heb je geen kwaliteit als je niet m ee doet en ben je onbruikbaar als je niet meedoet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:21 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is nou net waarom het mis gaat. Die kwaliteiten heb je alleen in BALBEZIT . Als de tegenstander d ebal heeft heb je geen kwaliteit als je niet m ee doet en ben je onbruikbaar als je niet meedoet.
Als hij ook druk mee zet dan kan hij juist meer doen omdat de tegenstander moeilijker aan voetballen toe komt en dat vreet meer energie dan de bal lekker rond spelen omdat je 11 tegen 7 speelt als er 4 van Ajax denken niet te hoeven verdedigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:34 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ik vind niet dat Suarez gewoon één van de elf is. Suarez kan voorin iets extra's brengen. Als hij steeds moet meeverdedigen, druk zetten etc. kan hij voorin geen mooie dingen meer laten zien.
Ronaldo zette inderdaad af en toe druk, maar hiermee verspeelde hij geen energie. Hij deed het bij vlagen.
Maar als hij al z'n energie gaat verspillen bij balverlies, heeft hij geen energie meer om iets moois te laten zien bij balbezit. De mindere voetballers moeten het vuile werk gewoon voor hem opknappen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is nou net waarom het mis gaat. Die kwaliteiten heb je alleen in BALBEZIT . Als de tegenstander d ebal heeft heb je geen kwaliteit als je niet m ee doet en ben je onbruikbaar als je niet meedoet.
Als ze iemand als eerste moeten lozen uit de selectie van Ajax dan is het Urby wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Goed nieuws wat mij betreft.
Zet Urby ergens voorin neer en hij kan 't wel. Hij mag alleen nog wel wat harder worden.
Denken ze bij Ajax gewoon niet wat te ingewikkeld?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als hij ook druk mee zet dan kan hij juist meer doen omdat de tegenstander moeilijker aan voetballen toe komt en dat vreet meer energie dan de bal lekker rond spelen omdat je 11 tegen 7 speelt als er 4 van Ajax denken niet te hoeven verdedigen.
Dat gaat dan over het druk zetten. Dan doet hij toch ook af en toe, en dat hoeft ook weinig energie te kosten. Het ging hier in eerste instantie om het meeverdedigen. Jij vindt toch ook niet dat Suarez moet meeverdedigen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als hij ook druk mee zet dan kan hij juist meer doen omdat de tegenstander moeilijker aan voetballen toe komt en dat vreet meer energie dan de bal lekker rond spelen omdat je 11 tegen 7 speelt als er 4 van Ajax denken niet te hoeven verdedigen.
het enige wat hij moet doen is inzakken en de afspeelmogelijkheid afschermen. Hij hoeft niet als ene gek te gaan rennen. Hij moet die 30 meter inzakken zodat je een goed blok hebt waar de bal tussen gespeeld moet worden en waar je heel goed moet kunnen voetballen wil je daar tussen komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:38 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Maar als hij al z'n energie gaat verspillen bij balverlies, heeft hij geen energie meer om iets moois te laten zien bij balbezit. De mindere voetballers moeten het vuile werk gewoon voor hem opknappen.
Ja D-K, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ze iemand als eerste moeten lozen uit de selectie van Ajax dan is het Urby wel.
Het is godverdomme een prof voetballer. Daar mag je toch wel van verwachten dat hij net zo veel inzet toont bij balbezit van de tegenstander als bij balbezit van het eigen team.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:38 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Maar als hij al z'n energie gaat verspillen bij balverlies, heeft hij geen energie meer om iets moois te laten zien bij balbezit. De mindere voetballers moeten het vuile werk gewoon voor hem opknappen.
jawel hij moet mee verdedigen. Niet tot de eigen 16 mar hij moet wel met zijn man meelopen en hij moet ook knijpen bij balverlies en niet slechts een beetje erbij huppen van kijk ik doe een poging. Dat is niet genoeg aan de top. De tegenstander weet sowieso al dat als hij een spritnje inzet dat Suarez afhaakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:39 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dat gaat dan over het druk zetten. Dan doet hij toch ook af en toe, en dat hoeft ook weinig energie te kosten. Het ging hier in eerste instantie om het meeverdedigen. Jij vindt toch ook niet dat Suarez moet meeverdedigen?
Dat is toch heel wat anders dat meeverdedigen. Er werd hier gesuggereerd dat Suarez moet meeverdedigen. Ik versta inzakken niet onder meeverdedigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
het enige wat hij moet doen is inzakken en de afspeelmogelijkheid afschermen. Hij hoeft niet als ene gek te gaan rennen. Hij moet die 30 meter inzakken zodat je een goed blok hebt waar de bal tussen gespeeld moet worden en waar je heel goed moet kunnen voetballen wil je daar tussen komen.
Man UTD doet het ook zo. Chelsea ook.. Barca ook. Liverpool ook. Eigenlijk alle grote teams. Het speelveld waarop d etegenstander kan combineren wordt zo obngeveer 10-20 meter gemaakt
Eens. Daarnaast vind ik Suarez nou niet echt het juiste type om mee te gaan verdedigen. Cvitanich zou beter zijn. Sowieso kopsterk, dus kan bij corners uitstekend van pas komen achterin.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:28 schreef HeatWave het volgende:
Suarez is volgens mij ook best bereid om een KEERTJE mee te verdedigen, maar als er van hem het hele seizoen verwacht wordt voorin mooie dingen te doen en te scoren, zo'n beetje als enige, dan snap ik best dat hij niet ook nog eens fut heeft om dan weer naar achteren te sprinten.
Als we nou een fatsoenlijk middenveld en een solide verdediging hadden, dan zie je bij foutjes ofzo Suarez echt wel meeverdedigen als het nodig is hoor, daar ben ik van overtuigd. Maar niet als dat zo;n beetje de hele wedstijd moet, dat kan gewoon niet.
Je kunt Suarez toch ook niet vergelijken met welke voetballer dan ook van AZ? Net zo min als je AJAX met AZ kunt vergelijken. Suarez is een vedette, AZ heeft geen vedettes. Niemand van AZ heeft in balbezit de kwaliteiten van Suarez.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:42 schreef toma het volgende:
[..]
Het is godverdomme een prof voetballer. Daar mag je toch wel van verwachten dat hij net zo veel inzet toont bij balbezit van de tegenstander als bij balbezit van het eigen team.
Heb jij AZ wel eens gezien tijdens balbezit van de tegenstander? Niemand die dan even z'n hoofd laat hangen als de tegenstander de bal heeft.
Inzakken is ook mee verdedigen. verdedigen is een stelling innemen zodat je het de tegenstander moeilijke rmaakt. De ruimtes kleiner. Als je de ruimtes kleiner wil maken moet je sneller inzakken . En niet inzakken om in te zakken maar zo inzakken dat je daarmee afspeelmogelijkheden afschermt ACTIEF en de combinatie moeilijk maakt op dat deel van het veld..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:43 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dat meeverdedigen. Er werd hier gesuggereerd dat Suarez moet meeverdedigen. Ik versta inzakken niet onder meeverdedigen.
Maar het blijkt dus dat jij het er mee eens bent dat Suarez niet hoeft mee te verdedigen.
Suarez is geen vedette En AZ is kampioen en Ajax 4de waarschijnlijk. Verschil zit hem in hoeveel en waar begin ik met verdedigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Je kunt Suarez toch ook niet vergelijken met welke voetballer dan ook van AZ? Net zo min als je AJAX met AZ kunt vergelijken. Suarez is een vedette, AZ heeft geen vedettes. Niemand van AZ heeft in balbezit de kwaliteiten van Suarez.
Qua individuele klasse kun je hem een beetje vergelijken met de Moun, die heeft ook een vrije rol, maar hij is wat verder, ook verdedigend is hij van waarde, tevens zijn zijn acties vaak functioneler. Oh jah, niet onbelangrijk: hij is geen acteur en heeft geen nare trekjes.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Je kunt Suarez toch ook niet vergelijken met welke voetballer dan ook van AZ? Net zo min als je AJAX met AZ kunt vergelijken. Suarez is een vedette, AZ heeft geen vedettes. Niemand van AZ heeft in balbezit de kwaliteiten van Suarez.
En dat is het meest storende aan dit team... zodra er balverlies geleden wordt lijkt het wel alsof we geen middenveld hebben, hetgeen betekent dat onze verdediging alles alleen moet opknappen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inzakken is ook mee verdedigen. verdedigen is een stelling innemen zodat je het de tegenstander moeilijke rmaakt. De ruimtes kleiner. Als je de ruimtes kleiner wil maken moet je sneller inzakken . En niet inzakken om in te zakken maar zo inzakken dat je daarmee afspeelmogelijkheden afschermt ACTIEF en de combinatie moeilijk maakt op dat deel van het veld..
Je verdedigt met 11 man en valt aan met 11 in principe. Geen uitzonderingen.
Voor een speler als Suarez moet je dan een uitzondering maken. Als je zoveel kwaliteiten hebt in balbezit als hij, moet je je alleen met aanvallen bemoeien.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inzakken is ook mee verdedigen. verdedigen is een stelling innemen zodat je het de tegenstander moeilijke rmaakt. De ruimtes kleiner. Als je de ruimtes kleiner wil maken moet je sneller inzakken . En niet inzakken om in te zakken maar zo inzakken dat je daarmee afspeelmogelijkheden afschermt ACTIEF en de combinatie moeilijk maakt op dat deel van het veld..
Volgens mij kun je El Hamdaou zeker wel vergelijken met Suárez. En hij speelt helemaal in dienst van het team.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef De_kromme het volgende:
[..]
En dan is er een probleem.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:48 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En dat is het meest storende aan dit team... zodra er balverlies geleden wordt lijkt het wel alsof we geen middenveld hebben, hetgeen betekent dat onze verdediging alles alleen moet opknappen.
Suarez geen vedette? Zijn er dan uberhaupt nog wel vedetten?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Suarez is geen vedette En AZ is kampioen en Ajax 4de waarschijnlijk. Verschil zit hem in hoeveel en waar begin ik met verdedigen.
Clubs zoals Volendam en Heracles zakken in. Clubs zoals Ajax, AZ, Feyenoord en PSV horen voorin te schuiven zodat de tegenstander niet de mogelijkheid krijgt om op te bouwen. Dit noemt men in het voetbaljargon "storen".quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
El Hamdaoui speelt niet helemaal in dienst van het team. Hij heeft toch een soort van vrije rol. En verder kan Suarez veel beter voetballen dan El Hamdaoui.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:49 schreef toma het volgende:
[..]
Volgens mij kun je El Hamdaou zeker wel vergelijken met Suárez. En hij speelt helemaal in dienst van het team.
Eindelijk iemand die er verstand van heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Clubs zoals Volendam en Heracles zakken in. Clubs zoals Ajax, AZ, Feyenoord en PSV horen voorin te schuiven zodat de tegenstander niet de mogelijkheid krijgt om op te bouwen. Dit noemt men in het voetbaljargon "storen".
Dat vind ik een groot manco aan dit Ajax, ze missen echte backs. De mensen die er nu staan zijn eigenlijk centrale verdedigers. Ze komen haast nooit mee op naar voren. Ajax had dit seizoen meer gebruik van Silva moeten maken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:48 schreef Nashje het volgende:
Ajax is één groot statisch zootje. Iedereen blijft braaf op z'n positie staan. Zit totaal geen beweging in. Als onze backs bijvoorbeeld al veel meer zouden opkomen zou je kei hard over de tegenstander kunnen heengaan. Tegen psv snap ik 't wel, maar het is wel de reden dat je niet kunt winnen van Volendam, ADO en Sparta.
Ik snap niet dat jullie zoveel blijven vragen van die man. Hij doet al zowat alles alleen, kijk voor hoeveel doelpunten hij verantwoordelijk is, en nog beter: hoeveel doelpunten hij nog kan maken als hij nog iets scherper wordt. Hij is dit seizoen betrokken bij bijna een 40 tal doelpunten. Ik denk dat de problemen niet bij de Saur liggen maar elders in het team. Pik eerst maar eens een fatsoenlijke néger op bij Beveren om dat middenveld te voorzien van wat body.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:48 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Voor een speler als Suarez moet je dan een uitzondering maken. Als je zoveel kwaliteiten hebt in balbezit als hij, moet je je alleen met aanvallen bemoeien.
Ben ik niet met je eens, de Moun is veel technischer en de Saur is een ouderwetse rommelaar. Men kijkt over het algemeen liever naar de Moun.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:52 schreef De_kromme het volgende:
[..]
El Hamdaoui speelt niet helemaal in dienst van het team. Hij heeft toch een soort van vrije rol. En verder kan Suarez veel beter voetballen dan El Hamdaoui.
Het denken er veel en zijn er weinig.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:52 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die er verstand van heeft.
Moet je niet bij mij zijn hequote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jullie zoveel blijven vragen van die man. Hij doet al zowat alles alleen, kijk voor hoeveel doelpunten hij verantwoordelijk is, en nog beter: hoeveel doelpunten hij nog kan maken als hij nog iets scherper wordt. Hij is dit seizoen betrokken bij bijna een 40 tal doelpunten. Ik denk dat de problemen niet bij de Saur liggen maar elders in het team. Pik eerst maar eens een fatsoenlijke néger op bij Beveren om dat middenveld te voorzien van wat body.²
Meer een luchtballon die te vroeg daalt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:54 schreef Dvm86 het volgende:
Zo Evert ten Napel dat onlangs zo mooi zei: ''het lijkt wel een accordeon'', daar is bij Ajax weinig sprake van.
Dat zijn Pelé, Cruijff en D-Kquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:55 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Sommigen zeggen dat er maar drie personen in deze wereld zijn die er verstand van hebben..
Dat weet ik nog zo net niet. Ik kijk veel liever naar Suarez dan naar El Hamdaoui. El Hamdaoui is vaak onzichtbaar, laat zo nu en dan een mooie actie zien. Suarez is nooit onzichtbaar, die zie je de hele wedstrijd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, de Moun is veel technischer en de Saur is een ouderwetse rommelaar. Men kijkt over het algemeen liever naar de Moun.²
Ik niet, mag graag kijken maar zal ik er 3 noemen? Eusebio, Platini en Cantona.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:55 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Sommigen zeggen dat er maar drie personen in deze wereld zijn die er verstand van hebben..
Ja, dat klopt wel, maar dat ligt meer aan de zwakte van de rest van het team. Bij AZ heb je nog Dembele, Schaars, de Zeeuw. Bij Ajax is alleen de Ais nog kwalitatief te noemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:58 schreef De_kromme het volgende:
Ook is Suarez veel belangrijker voor Ajax dan El Hamdaoui voor AZ.
Je mag hem uitzonderen voor bepaalde dingen . Maar je moet ook hem een verdedigende taak geven.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:48 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Voor een speler als Suarez moet je dan een uitzondering maken. Als je zoveel kwaliteiten hebt in balbezit als hij, moet je je alleen met aanvallen bemoeien.
Dat is het hele punt want je aanvallers doen er niks aan om de tegenstoot eruit te halen. Bij Z zit die schaars of de Zeeuw er meteen op bij balverlies om het spel te vertragen zodat de rest tijd heeft om in de organisatie te gaan lopen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:48 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En dat is het meest storende aan dit team... zodra er balverlies geleden wordt lijkt het wel alsof we geen middenveld hebben, hetgeen betekent dat onze verdediging alles alleen moet opknappen.
Je moet wel goed lezen wat ik heb gezegd. Ik vind het onzin dat Suarez moet meeverdedigen, dat is heel wat anders dan 10 meter inzakken of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je mag hem uitzonderen voor bepaalde dingen . Maar je moet ook hem een verdedigende taak geven.
Noem nou eens 1 speler op bij een top club die een uitzondering vormt in zijn team en niet hoeft te lopen verdedigend.
Die is er niet omdat je zulke mensen ook al is het 10% van hun lopen moet gebruiken om de rest enorm te ontlasten. soms is het maar 10 meter wat hij moet overbruggen om het de tegenstander enorm moeilijk te maken.
[..]
Verklaar je nader? Vanwaar deze populistische taal?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:10 schreef w00h00 het volgende:
Optyfen met die Urby, als we hem kunnen verkopen in de zomer, meteen doen.
Helemaal mee eens. Ik vond Silva meteen een verademing op de back tegen Marseille. Dat z'n voorzetten bagger waren was jammer, maar aanvallend was het zoveel beter dan V/d Wiel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat vind ik een groot manco aan dit Ajax, ze missen echte backs. De mensen die er nu staan zijn eigenlijk centrale verdedigers. Ze komen haast nooit mee op naar voren. Ajax had dit seizoen meer gebruik van Silva moeten maken.
Dat zit er wel in.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef kevin6188 het volgende:
Goed. We kunnen er dus van uit gaan dat Urby tot de 'enkele Ajacieden' behoort die Elia heeft afgeraden naar Amsterdam te komen.
Alle acties die erop gericht zijn om geen goal tegen te krijgen heten verdedigen. je hebt dus een verdedigende taak en een aanvallende taak.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:10 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen wat ik heb gezegd. Ik vind het onzin dat Suarez moet meeverdedigen, dat is heel wat anders dan 10 meter inzakken of iets dergelijks.
Onder meeverdedigen versta ik meer het werk dat Dirk Kuijt altijd doet: Je tegenstander volgen tot de achterlijn. Je gaat toch niet beweren dat 10 meter inzakken meeverdedigen isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alle acties die erop gericht zijn om een goal tegen te krijgen heten verdedigen. je hebt dus een verdedigende taak en een aanvallende taak.
Als je op tijd inzakt en met d ejuiste snelheid zodat je het speelveld kleiner maakt of een afspeelmogelijkheid daarmee afschermt is dat verdedigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:16 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Onder meeverdedigen versta ik meer het werk dat Dirk Kuijt altijd doet: Je tegenstander volgen tot de achterlijn. Je gaat toch niet beweren dat 10 meter inzakken meeverdedigen is
Hee Dick Kuyt voetbalt al tijd niet meer hier, da's hele andere competitie daar.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:16 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Onder meeverdedigen versta ik meer het werk dat Dirk Kuijt altijd doet: Je tegenstander volgen tot de achterlijn. Je gaat toch niet beweren dat 10 meter inzakken meeverdedigen is
Te weinig rendement en in veel wedstrijden een waardeloze inzet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Vanwaar deze populistische taal?²
Met hem erbij heb je wel een extra man in elke linie. Hij is één van de weinigen die dit kan brengen. Ik denk wel dat hij versleten is op zijn 32ste.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:18 schreef Chadi het volgende:
Wat DK doet is extreem ..dat wordt niet verwacht.
Die man heeft na elke wedstrijd nieuwe schoenen nodigquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met hem erbij heb je wel een extra man in elke linie. Hij is één van de weinigen die dit kan brengen. Ik denk wel dat hij versleten is op zijn 32ste.²
Als dat zo is mag ie meteen oprotten natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef kevin6188 het volgende:
Goed. We kunnen er dus van uit gaan dat Urby tot de 'enkele Ajacieden' behoort die Elia heeft afgeraden naar Amsterdam te komen.
Ik weet niet of je een speler als Suarez nou echt met een taak het veld in moet sturen.. A. Omdat Suarez moet doen waar hij goed in is, balletje aan de voet mannetje uitspelen, vooruit denken en B. omdat Suarez zijn taak toch niet zou uitvoeren..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alle acties die erop gericht zijn om geen goal tegen te krijgen heten verdedigen. je hebt dus een verdedigende taak en een aanvallende taak.
Hoe kun je dat in vredesnaam uit je strot krijgen na zo'n seizoenquote:“Ik heb na dit seizoen nog een contract voor twee jaar en ik ben tevreden met de manier waarop het nu gaat”,
ach nee man. Urby gaat echt niet beter worden, en de afgelopen seizoenen is gebleken dat hij best aardig mee kan voetballen, maar voorop in de strijd gaat hij nooit en in mindere wedstrijden van het team haalt hij ook altijd een dikke onvoldoende. Als we weer mee willen draaien moet je af van zulke gasten. En daarnaast zie ik geen ruimte voor hem in de basis 11.quote:
Ben het niet met je eens wat betreft meeverdedigen. Maar laat verder maar zittenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je op tijd inzakt en met d ejuiste snelheid zodat je het speelveld kleiner maakt of een afspeelmogelijkheid daarmee afschermt is dat verdedigen.
Wat DK doet is extreem ..dat wordt niet verwacht.
Ben ik niet mee eens . Iedere actie die je doet om het de tegenstander moeilijker temaken te scoren is een verdedigende actie.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:25 schreef Han-Pekel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een speler als Suarez nou echt met een taak het veld in moet sturen.. A. Omdat Suarez moet doen waar hij goed in is, balletje aan de voet mannetje uitspelen, vooruit denken en B. omdat Suarez zijn taak toch niet zou uitvoeren..
Als Ajax speelt zoals het moet spelen, druk vooruit en op de helft van de tegenstander hoeft Suarez echt niet mee te verdedigen. Overigens vind ik niet dat als een aanvaller bij balbezit tegenstander positioneel goed moet staan niet als meeverdedigen.
De enkele keren dat hij wel mee moet verdedigen (en dat zie ik hem dikwijls doen) is als hij zelf balverlies heeft geleden.
Als linkshalf moet je kunnen verdedigen, nou dat kan Urby niet. Als linksbuiten moet je een actie hebben, nou dat kan Urby niet. Of als linksbuiten moet je naar binnen komen en in iedergeval met rechts kunnen schieten en niet alleen stijf links zijn, nou dat is Urby.quote:
Het meest pijnlijke dan nog is dat hij wel weer bij de betere spelers hoort van de selectie:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef fathank het volgende:
Urby is technisch gezien een hele begaafde voetballer, maar niet de speler die we nu nodig hebben. Hij zal nooit een leiderfiguur worden. Hij zal nooit eens uit zichzelf de mouwen opstropen en een flinke beuk uitdelen en een teamgenoot ongenadig hard op z'n flikker geven. Het is gewoon allemaal net-niet. Geen toegevoegde waarde voor dit Ajax.
In principe hoort Sulejmani daar ook wel bij.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het meest pijnlijke dan nog is dat hij wel weer bij de betere spelers hoort van de selectie:
1. de Saur
2. de Ais
3. Amanuelson²
Dat zei ik een week geleden al. Ik vind Urby er ook wel zo'n persoontje voor, geen idee hoe ik erbij kom maarja.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:06 schreef kevin6188 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |