abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68781769
dat is de stelling van schoonpa. dat lijkt mij behoorlijke onzin dus dat zei ik. toen begon die over "door hun genen is dat nu eenmaal zo". toen begon ik over: 'maar mexicanen zijn toch een mengsel van indianen en europeanen?' en stelde hij zijn stelling bij:

"mensen afkomstig uit midden of zuid amerika zijn extra vatbaar voor de mexicaanse vogelgriep"

enfin. ik zoek dus wetenschappelijk en onweerlegbaar bewijs dat dit hetzij correct, hetzij onzin is een artikel met geruchten is niet goed genoeg, een artikel wat verwijst naar wetenschappelijk artikel is wel aanvaardbaar (doch niet onweerlegbaar). informatie die het een of het ander bewijst is natuurlijk het beste.

wie helpt? ik heb al zelf wat gezocht maar er niets over gevonden. ik heb ook nooit biologie voor gevorderden gehad.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68781933
Geef 'm gewoon gelijk
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_68782007
bedoel je vogelgriep of mexicaanse griep aka varkensgriep aka pigflue?

volgens mij dat tweede.

Dat lijkt me vrij makkelijk weerlegbaar daar er al talloze europeanen en amerikanen besmet zijn.
pi_68782080
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:15 schreef Roksopp het volgende:

volgens mij dat tweede.

Dat lijkt me vrij makkelijk weerlegbaar daar er al talloze europeanen en amerikanen besmet zijn.
Nog niet zo schokkend veel...Grote kans dat ze mexicaans bloed in zich hebben
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68782095
Er zijn wel bepaalde aandoeningen/ziektes die bij bepaalde bevolkingsgroepen (die in verschillende leefomstandigheden wonen) vaker voorkomen, of het ook het geval is bij de vogelgriep? Geen idee.
pi_68782846
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:15 schreef Roksopp het volgende:

volgens mij dat tweede.

niet dat ik kon vinden dus. die hebben dat ik kon vinden allemaal familie in mexico.
pi_68782896
en ja: ik denk dattie de mexicaanse griep bedoelde ja
pi_68783092
dit linkje vond ik wel. maar ik heb mijn tin foil hat niet op, dus komtie een tikkie ongeloofwaardig over.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:47:15 #9
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68783297
Waarom denkt hij eigenlijk dat mensen uit Latijns-Amerika vatbaarder zijn voor varkensgriep? Stelt hij dat gewoon of was er toch nog sprake van een enigszins samenhangende verklaring?
Stop the world, I want to get out.
pi_68784380
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:47 schreef Lkw het volgende:
Waarom denkt hij eigenlijk dat mensen uit Latijns-Amerika vatbaarder zijn voor varkensgriep? Stelt hij dat gewoon of was er toch nog sprake van een enigszins samenhangende verklaring?
het ging over mexicaanse griep een schoonpa heeft natuurlijk altijd en overal een mening en een overtuiging.

laten we het erop houden dat mijn schoonpa tsja, hoe druk ik het uit, het allemaal prima bedoeldt maar het atijd zo rot mogelijk zijn strot uit weet te krijgen. met als resultaat dat het eigenlijk best een erg vervelende man is. combineer dat met een (in zijn woorden) hoogbegaafde persoonlijkheid (hij's ook lid van mensa, dat moet er altijd wel even bijgezegd worden. of wij niet gezelli ook lid willen worden)

daar hebben we in R&P een ander topic over. "wangedrag van de schoonfamilie", als je wilt zoek ik het linkje wel ff op. die man heeft me daar toch een bord voor zijn kop! als ik ff de kans heb breek ik daar graag doorheen, want doorgaans levert me dat toch zeker 2 maanden rust van het gesodemieter op.
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:22:40 #11
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68784722
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:14 schreef simmu het volgende:

[..]

het ging over mexicaanse griep een schoonpa heeft natuurlijk altijd en overal een mening en een overtuiging.

laten we het erop houden dat mijn schoonpa tsja, hoe druk ik het uit, het allemaal prima bedoeldt maar het atijd zo rot mogelijk zijn strot uit weet te krijgen. met als resultaat dat het eigenlijk best een erg vervelende man is. combineer dat met een (in zijn woorden) hoogbegaafde persoonlijkheid (hij's ook lid van mensa, dat moet er altijd wel even bijgezegd worden. of wij niet gezelli ook lid willen worden)

daar hebben we in R&P een ander topic over. "wangedrag van de schoonfamilie", als je wilt zoek ik het linkje wel ff op. die man heeft me daar toch een bord voor zijn kop! als ik ff de kans heb breek ik daar graag doorheen, want doorgaans levert me dat toch zeker 2 maanden rust van het gesodemieter op.
Okee duidelijk, ik begrijp nu waarom je 'm wilt aftroeven met keiharde bronnen

Maar is dit kaartje niet genoeg om te bewijzen dat z'n bewering onzin is?
Stop the world, I want to get out.
pi_68785107
Dit ga je nooit bevestigen of ontkrachten zonder er onderzoek naar te doen. Laat het zitten.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_68785732
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dit ga je nooit bevestigen of ontkrachten zonder er onderzoek naar te doen. Laat het zitten.
dat vrees ik dus

persoonlijk geloof ik trouwens dat de stelling onzin is hoor. als je kijkt naar bv de pokken, daar zijn europeanen meer resistent voor dan andere rassen. maar dat komt alleen maar omdat de ziekte ooit juist onder europeanen welig tierde lang voor de andere rassen ermee te maken kregen en dus hebben europeanen meer weerstand. als je het in dat opzicht bekijkt (en de ontwikkeling indertijd van de spaanse griep meeneemt, die ook relatief mild begon) heeft schoonpa gelijk in de zin van "mexicanen zijn nu meer vatbaar", de andere rassen komen gewoon nog aan de beurt en zullen dan harder geraakt worden.

ik had eigenlijk wel wat serieus onderzoek & publicaties op het gebied van griep en ras verwacht. ik zoek gewoon nog ff verder
pi_68795498
misschien levert zoeken naar onderzoeken over verwante virussen je wat op?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 02:52:41 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_68796690
Alsof een Argentijn en een Mexicaan ook maar iets met elkaar te maken hebben (behalve dat ze Spaans spreken allebei).
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_68798141
Vraag hem eens hoe dat virus weet waar die mensen vandaan komen dan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_68799002
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:22 schreef Lkw het volgende:

[..]

Okee duidelijk, ik begrijp nu waarom je 'm wilt aftroeven met keiharde bronnen

Maar is dit kaartje niet genoeg om te bewijzen dat z'n bewering onzin is?
nee. hij beweert dat ook in die andere landen enkel latino's besmet zijn.
pi_68800735
WAAROM?
  Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 11:10:03 #19
8781 crew  Frutsel
pi_68804490
zo. in overleg heb ik de vraag verplaatst naar een al bestaand topic: H1N1 Flu WorldWide Outbreak? #12

als er een mod voorbij komt van GC: deze mag dicht, svp niet helemaal weghalen
chat ze!
pi_68805269
Zo een man wilt doorgaans altijd gelijk krijgen, of je nu staalharde bewijzen hebt of niet. Als hij gigantisch ongelijk heeft, begint hij meestal te mopperen en anderen de schuld te geven.

Ik zou er niet mee in discussie gaan, tenzij je koppigheid hoog in't vaandel houdt
pi_68805439
niet in discussie gaan met mijn schoonpapa is onmogelijk. "nou, dat vind ik niet" is wat hem betreft op alles van toepassing. er is een goede reden waarom we er vorig jaar voor gekozen hebben om 200 km verderop in een moeilijk per ov bereikbaar gehucht zijn gaan wonen maar da's een ander topic.

maar ik ben ook gewoon zelf nieuwsgierig. uit historische berichten begreep ik dat bv de spaanse griep ook relatief mild begon. maar daarvan is weinig meer, publiekelijk althans, bekend dan dat de eerste dode een amerikaanse soldaat was.

en dit topic is nu chat, dus chatten mag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')