De 77-jarige was dus fout omdat hij een voorrangsbord negeerde maar heeft deze man een punt als hij stelt dat ook de ouders hadden moeten zorgen voor de veiligheid van hun kinderen bij een eventuele aanrijding?quote:ANTWERPEN - Een dramatisch ongeval waarbij twee kinderen om het leven kwamen, krijgt een pijnlijke wending. De man die de kinderen aanreed, sleept de ouders van de slachtoffertjes voor de rechter als medeschuldigen aan de dood van Ina (1) en Thibo (9).
Op 26 juli vorig jaar werd de auto van Daniël Vermeiren, zijn vrouw Lesley Cornand en hun kinderen aangereden door een andere auto. Op dat moment waren de verkeerslichten op het kruispunt defect. Ina en haar broer Thibo overleefden de klap niet.
Voorrangsbord genegeerd
Voor de rechter is de 77-jarige automobilist E. V.d.W. de enige schuldige, omdat hij een voorrangsbord heeft genegeerd. Maar daar laat de man het niet bij zitten, meldt de Gazet van Antwerpen.
Hij heeft de ouders gedagvaard, omdat ze volgens hem medeschuldig zijn aan de dood van hun kinderen. Volgens de man functioneerde de sluiting van de gordel van het kinderzitje van Ina slecht en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.
'Schande'
De ouders zijn onthutst en vinden het 'een schande'. “Hebben we dan nog niet genoeg meegemaakt? De sluiting van het zitje was inwendig uitgesleten. Dat was niet eens zichtbaar. Een factuur bewijst dat het zitje slechts twee jaar oud was.”
“Volgens de aanrijder is alles de schuld van anderen, terwijl hij wel een bord heeft genegeerd. We vinden dat hij hiervoor moet boeten. Dat doen wij sinds het ongeval al elke dag. Hij vraagt zelfs een morele schadevergoeding”, melden de ouders in de Gazet van Antwerpen
Dat het kinderslotje van binnen *uitgesleten* was hebben de ouders waarschijnlijk wel gemerkt als het ding telkens losschoot bij het vastmaken en het *verhogingskussenverhaal* klinkt ook redelijk aannemelijk.quote:Volgens de man functioneerde de sluiting van de gordel van het kinderzitje van Ina slecht en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.
'Schande'
De ouders zijn onthutst en vinden het 'een schande'. “Hebben we dan nog niet genoeg meegemaakt? De sluiting van het zitje was inwendig uitgesleten. Dat was niet eens zichtbaar
In Belgie zijn zich wel meer mensen niet bewust van verkeersregels/borden e.d hoor, heeft niets met de leeftijd van deze man te maken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:31 schreef mudkipzz het volgende:
Tja als je 77 jarige nog laat rijden gebeurt dit he
Afknallen die oudjes
Ik denk wel eens dat er soms best wat strenger gelet mag worden op oudere mensen die nog auto rijden en de gebreken die ze ontwikkelen naarmate ze ouder worden. Maar goed dan heb ik het natuurlijk over wat ik zie en dat is bovendien in nederland. Afknallen hoeft dan weer nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:31 schreef mudkipzz het volgende:
Tja als je 77 jarige nog laat rijden gebeurt dit he
Afknallen die oudjes
De rechter mag in België wel een boete opleggen als iemand een "tergend en roekeloos geding" start, een volstrekt kansloze procedure dus. Maar ik weet niet of dat hier het geval is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:55 schreef WeedSeed het volgende:
Ik hoop dat de rechter de man een straf geeft omdat hij zelf fout was en de schuld in de schoenen van de slachtoffers legt, maar dat zal ook in België niet kunnen ben ik bang.
Geef ze boven de 70 allemaal een 45 km autootje.. dan krijg je dit soort grappen niet meerquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk wel eens dat er soms best wat strenger gelet mag worden op oudere mensen die nog auto rijden en de gebreken die ze ontwikkelen naarmate ze ouder worden. Maar goed dan heb ik het natuurlijk over wat ik zie en dat is bovendien in nederland. Afknallen hoeft dan weer niet
Of zwaarder als 35 kg toch dan hoef je niet meer op een verhoger toch? het was de leeftijd of gewicht , telt lengte ook nog steeds mee?quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:20 schreef Ynske het volgende:
Belachelijk.
en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.[/i]
een kind van 9 groter dan 135m? nergens staat vermeld hoe groot t manneke was/
Echt zo'n onzin. Net of jonge mensen nooit een dom ongeluk veroorzaken. Gewoon iedere 2 jaar laten testen of alles lichamelijk nog inorde is om te kunnen rijden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geef ze boven de 70 allemaal een 45 km autootje.. dan krijg je dit soort grappen niet meer
Even afgezien van deze zaak: ja.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:29 schreef Loedertje het volgende:
De 77-jarige was dus fout omdat hij een voorrangsbord negeerde maar heeft deze man een punt als hij stelt dat ook de ouders hadden moeten zorgen voor de veiligheid van hun kinderen bij een eventuele aanrijding?
Maar als nu vast staat dat als die ouders juist gehandeld hadden, dat de kinderen dan hoogstens een paar schrammen zouden hebben gehad? Dat is dan wel zwaar nalatig...quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:11 schreef Tja..1986 het volgende:
Maar die man moet er niets over zeggen, want als hij niets verkeerd had gedaan was er helemaal geen ongeluk geweest.
Nee, maar als duidelijk was dat de sluiting niet goed werkte, dan kun je je daar niet op beroepen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:20 schreef Ynske het volgende:
dat mag je echt niet verwachten van een stoel van 2 jaar oud
Nou, ik vermoed uit het bericht in de krant dat het gaat om de strafrechtelijke procedure. De rechter heeft niet willen onderzoeken in hoeverre er medeverantwoordelijkheid bij de ouders ligt. Dat zou voor de strafmaat van belang kunnen zijn.quote:ik vind het iig zoeken naar een reden om maar van de schade af te komen door de aanrijder, nog niet eens hebbend aan wat hij die ouders aangedaan heeft
Klopt, helemaal mee eens. Maar dan nog is het niet aan deze man om daar over te gaan klagen vind ik.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar als nu vast staat dat als die ouders juist gehandeld hadden, dat de kinderen dan hoogstens een paar schrammen zouden hebben gehad? Dat is dan wel zwaar nalatig...
Nou, hij heeft wel alle recht om zichzelf te verdedigen. Als de kinderen niet dood waren geweest, was de tenlastelegging fiks anders uitgevallen. Een verkeersfout welke tot een ongeval leidt zal zonder ernstig letsel of doden niet leiden tot een zware straf. Als er doden te betreuren zijn wordt er niet zelden gevangenisstraf opgelegd (onterecht m.i., op de zeer bijzondere zaken na).quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Maar dan nog is het niet aan deze man om daar over te gaan klagen vind ik.
Dit dus, plus het is gewoon een feit dat de meeste bejaarden een gevaar op de weg zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar al is het de deels de schuld van de ouders (en ik zeg niet dat ik dat vind), dan ga je daar toch geen rechtzaak tegen spannen. Hebben die mensen niet genoeg geleden nu ze allebei hun kindjes kwijt zijn.
Praat ze anders nog even een groter schuldgevoel aan
Dat is helemaal niet waar. Jonge mannen zijn de groep met het hoogste risico.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:55 schreef -Techno- het volgende:
het is gewoon een feit dat de meeste bejaarden een gevaar op de weg zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |