abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 14:29:42 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_68771770
quote:
ANTWERPEN - Een dramatisch ongeval waarbij twee kinderen om het leven kwamen, krijgt een pijnlijke wending. De man die de kinderen aanreed, sleept de ouders van de slachtoffertjes voor de rechter als medeschuldigen aan de dood van Ina (1) en Thibo (9).

Op 26 juli vorig jaar werd de auto van Daniël Vermeiren, zijn vrouw Lesley Cornand en hun kinderen aangereden door een andere auto. Op dat moment waren de verkeerslichten op het kruispunt defect. Ina en haar broer Thibo overleefden de klap niet.

Voorrangsbord genegeerd

Voor de rechter is de 77-jarige automobilist E. V.d.W. de enige schuldige, omdat hij een voorrangsbord heeft genegeerd. Maar daar laat de man het niet bij zitten, meldt de Gazet van Antwerpen.

Hij heeft de ouders gedagvaard, omdat ze volgens hem medeschuldig zijn aan de dood van hun kinderen. Volgens de man functioneerde de sluiting van de gordel van het kinderzitje van Ina slecht en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.

'Schande'

De ouders zijn onthutst en vinden het 'een schande'. “Hebben we dan nog niet genoeg meegemaakt? De sluiting van het zitje was inwendig uitgesleten. Dat was niet eens zichtbaar. Een factuur bewijst dat het zitje slechts twee jaar oud was.”

“Volgens de aanrijder is alles de schuld van anderen, terwijl hij wel een bord heeft genegeerd. We vinden dat hij hiervoor moet boeten. Dat doen wij sinds het ongeval al elke dag. Hij vraagt zelfs een morele schadevergoeding”, melden de ouders in de Gazet van Antwerpen
De 77-jarige was dus fout omdat hij een voorrangsbord negeerde maar heeft deze man een punt als hij stelt dat ook de ouders hadden moeten zorgen voor de veiligheid van hun kinderen bij een eventuele aanrijding?
quote:
Volgens de man functioneerde de sluiting van de gordel van het kinderzitje van Ina slecht en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.

'Schande'

De ouders zijn onthutst en vinden het 'een schande'. “Hebben we dan nog niet genoeg meegemaakt? De sluiting van het zitje was inwendig uitgesleten. Dat was niet eens zichtbaar
Dat het kinderslotje van binnen *uitgesleten* was hebben de ouders waarschijnlijk wel gemerkt als het ding telkens losschoot bij het vastmaken en het *verhogingskussenverhaal* klinkt ook redelijk aannemelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 07-05-2009 15:44:20 (bron toegevoegd) ]
pi_68771848
Tja als je 77 jarige nog laat rijden gebeurt dit he

[ Bericht 53% gewijzigd door paddy op 11-05-2009 16:51:10 ]
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 14:33:07 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_68771903
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:31 schreef mudkipzz het volgende:
Afknallen die oudjes
In Belgie zijn zich wel meer mensen niet bewust van verkeersregels/borden e.d hoor, heeft niets met de leeftijd van deze man te maken.
  Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 14:34:29 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68771962
Ik vind het belachelijk

Bovendien, hoe kun je nou weten dat een sluiting inwendig is uitgesleten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 14:40:06 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68772166
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:31 schreef mudkipzz het volgende:
Afknallen die oudjes
Ik denk wel eens dat er soms best wat strenger gelet mag worden op oudere mensen die nog auto rijden en de gebreken die ze ontwikkelen naarmate ze ouder worden. Maar goed dan heb ik het natuurlijk over wat ik zie en dat is bovendien in nederland. Afknallen hoeft dan weer niet
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_68772210
wat een vent zeg, vreselijk
pi_68772532
Hup 6 jaar de cel in die man, dat is dus levenslang
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68772703
Ik hoop dat de rechter de man een straf geeft omdat hij zelf fout was en de schuld in de schoenen van de slachtoffers legt, maar dat zal ook in België niet kunnen ben ik bang.
pi_68773367
Hij heeft wel een punt, maar zou beter niets zeggen. Natuurlijk is het fout van die ouders. Die sluiting controleer je toch door er flink aan je trekken. Als hij dan niet losschiet doet hij dat bij een ongeluk ook niet. En die verhoging daar staan altijd maten voor in de gebruiksaanwijzing. Dat is inderdaad onhandig van de ouders.

Maar die man moet er niets over zeggen, want als hij niets verkeerd had gedaan was er helemaal geen ongeluk geweest.
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:16:45 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_68773584
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:55 schreef WeedSeed het volgende:
Ik hoop dat de rechter de man een straf geeft omdat hij zelf fout was en de schuld in de schoenen van de slachtoffers legt, maar dat zal ook in België niet kunnen ben ik bang.
De rechter mag in België wel een boete opleggen als iemand een "tergend en roekeloos geding" start, een volstrekt kansloze procedure dus. Maar ik weet niet of dat hier het geval is.

Vergis je niet: ook in Nederland zal de verzekeraar (terecht!) minder vergoeden als het aangereden slachtoffer bijvoorbeeld de gordel niet om had en het aannemelijk is dat die fout heeft bijgedragen aan de omvang van de schade. (Helemaal vergelijkbaar is het natuurlijk niet, want in die situatie wordt gewoon de vergoeding voor het slachtoffer verminderd, terwijl hier juist de 'dader' nog eens extra de slachtoffers dagvaardt).
  Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 15:45:14 #11
8781 crew  Frutsel
pi_68774855
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk wel eens dat er soms best wat strenger gelet mag worden op oudere mensen die nog auto rijden en de gebreken die ze ontwikkelen naarmate ze ouder worden. Maar goed dan heb ik het natuurlijk over wat ik zie en dat is bovendien in nederland. Afknallen hoeft dan weer niet
Geef ze boven de 70 allemaal een 45 km autootje.. dan krijg je dit soort grappen niet meer
pi_68776095
hm dit vind ik wel erg interessant en volgens mij heeft die bejaarde man best een punt (hoewel dit gigantisch pijnlijk is voor die ouders, die gaan door een hel lijkt me)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 mei 2009 @ 16:20:15 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68776363
Belachelijk.

Volgens de man functioneerde de sluiting van de gordel van het kinderzitje van Ina slecht

dat mag je echt niet verwachten van een stoel van 2 jaar oud

en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.

een kind van 9 groter dan 135m? nergens staat vermeld hoe groot t manneke was/

ik vind het iig zoeken naar een reden om maar van de schade af te komen door de aanrijder, nog niet eens hebbend aan wat hij die ouders aangedaan heeft
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:53:12 #14
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_68777620
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:20 schreef Ynske het volgende:
Belachelijk.

en was Thibo te groot om nog op een verhoogkussen te zitten.[/i]
een kind van 9 groter dan 135m? nergens staat vermeld hoe groot t manneke was/

Of zwaarder als 35 kg toch dan hoef je niet meer op een verhoger toch? het was de leeftijd of gewicht , telt lengte ook nog steeds mee?

Een uitgesleten sluiting is inderdaad niet best en is wellicht niet op tijd ontdekt (zo blijkt helaas) . Maar een voorrangsbord negeren en dan gaan wijzen naar anderen is ook van de gekke natuurlijk
Een kikker met bril..
pi_68778077
Maar al is het de deels de schuld van de ouders (en ik zeg niet dat ik dat vind), dan ga je daar toch geen rechtzaak tegen spannen. Hebben die mensen niet genoeg geleden nu ze allebei hun kindjes kwijt zijn.
Praat ze anders nog even een groter schuldgevoel aan
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_68778085
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Geef ze boven de 70 allemaal een 45 km autootje.. dan krijg je dit soort grappen niet meer
Echt zo'n onzin. Net of jonge mensen nooit een dom ongeluk veroorzaken. Gewoon iedere 2 jaar laten testen of alles lichamelijk nog inorde is om te kunnen rijden.
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:14:04 #17
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68778359
Wat een vent.............ik zeg vastzetten en nooit meer loslaten
pi_68779248
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:29 schreef Loedertje het volgende:

De 77-jarige was dus fout omdat hij een voorrangsbord negeerde maar heeft deze man een punt als hij stelt dat ook de ouders hadden moeten zorgen voor de veiligheid van hun kinderen bij een eventuele aanrijding?
Even afgezien van deze zaak: ja.

Ten aanzien van deze zaak vind ik het lastig oordelen, maar als duidelijk is dat de kinderen nog zouden leven indien de ouders de kinderen op de juiste wijze hadden vervoerd, dan kan dat een geval medeschuld zijn.

Moreel gezien wel een lastige kwestie... die ouders hebben natuurlijk een vreselijk verlies moeten dragen, maar van de andere kant hoef je je ook niet vrijwillig naar de slachtbank te laten dragen omdat anderen dierbaren hebben verloren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68779313
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:11 schreef Tja..1986 het volgende:

Maar die man moet er niets over zeggen, want als hij niets verkeerd had gedaan was er helemaal geen ongeluk geweest.
Maar als nu vast staat dat als die ouders juist gehandeld hadden, dat de kinderen dan hoogstens een paar schrammen zouden hebben gehad? Dat is dan wel zwaar nalatig...
pi_68779455
Preventieve euthenasie voor dit 77 jarige ongeleide projectiel op de weg.
Dat lijkt me wel een redelijke straf.

Wb de schuld bij de ouders leggen: hoe diep kan je zakken als je dat naar voren brengt.
pi_68779480
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:20 schreef Ynske het volgende:

dat mag je echt niet verwachten van een stoel van 2 jaar oud
Nee, maar als duidelijk was dat de sluiting niet goed werkte, dan kun je je daar niet op beroepen.
quote:
ik vind het iig zoeken naar een reden om maar van de schade af te komen door de aanrijder, nog niet eens hebbend aan wat hij die ouders aangedaan heeft
Nou, ik vermoed uit het bericht in de krant dat het gaat om de strafrechtelijke procedure. De rechter heeft niet willen onderzoeken in hoeverre er medeverantwoordelijkheid bij de ouders ligt. Dat zou voor de strafmaat van belang kunnen zijn.

Als het zou gaan om 2 jaar cel bij volledige schuld en 240 uur dienstverlening bij gedeeltelijke schuld, dan heeft hij natuurlijk alle recht om zichzelf zo goed mogelijk te verdedigen. De manier waarop is jammerlijk, maar ik vind het ook onbegrijpelijk dat de rechter heeft geweigerd om het gevraagde onderzoek te laten verrichten.
pi_68779964
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar als nu vast staat dat als die ouders juist gehandeld hadden, dat de kinderen dan hoogstens een paar schrammen zouden hebben gehad? Dat is dan wel zwaar nalatig...
Klopt, helemaal mee eens. Maar dan nog is het niet aan deze man om daar over te gaan klagen vind ik.
pi_68781177
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:09 schreef Tja..1986 het volgende:

Maar dan nog is het niet aan deze man om daar over te gaan klagen vind ik.
Nou, hij heeft wel alle recht om zichzelf te verdedigen. Als de kinderen niet dood waren geweest, was de tenlastelegging fiks anders uitgevallen. Een verkeersfout welke tot een ongeval leidt zal zonder ernstig letsel of doden niet leiden tot een zware straf. Als er doden te betreuren zijn wordt er niet zelden gevangenisstraf opgelegd (onterecht m.i., op de zeer bijzondere zaken na).

Ik zou ook alles uit de kast trekken om gevangenisstraf te voorkomen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:55:32 #24
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68781298
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar al is het de deels de schuld van de ouders (en ik zeg niet dat ik dat vind), dan ga je daar toch geen rechtzaak tegen spannen. Hebben die mensen niet genoeg geleden nu ze allebei hun kindjes kwijt zijn.
Praat ze anders nog even een groter schuldgevoel aan
Dit dus, plus het is gewoon een feit dat de meeste bejaarden een gevaar op de weg zijn.
Het zou ook verplicht moeten worden dat je na een bepaalde leeftijd (65?) elk jaar gekeurd moet worden op rijvaardigheid.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68781553
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:55 schreef -Techno- het volgende:

het is gewoon een feit dat de meeste bejaarden een gevaar op de weg zijn.
Dat is helemaal niet waar. Jonge mannen zijn de groep met het hoogste risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')