Update 3 van de man van... (en de vader van ...

)
Marlies hebben we met bed en al naast Joep geparkeerd. Ze heeft zelf ook nog foto's gemaakt. Vervolgens hebben we een hapje gegeten. We vonden het tijd om de oma's in te lichten. En toen kreeg ze pijnscheuten. Naweeën. Persdrang. De verdoving was uitgewerkt. Uiteraard hebben we tegen de dienstdoende verpleger gezegd. Want de weeën waren heftiger dan voor de bevalling. Ze duurden een kwartier per keer, tussendoor zwakte het wel wat af, maar niet veel. Om even later in alle hevigheid terug te keren. Af en toe had ze een minuutje of 5 pauze. Ze wist niet meer hoe ze het had. Ongeacht hoe ze lag, zat of stond, het deed ontzettend veel pijn. En we konden er niks aan doen behalve zorgen dat ze alles zo goed en kwaad als het ging wegpufte. Marlies heeft dit 3 uur moeten doorstaan voordat de gynaecoloog eindelijk tijd had om een diagnose te komen stellen. Een stolsel zo bleek.
Het plan was om er iets aan te gaan doen, maar dat zou de volgende arts moeten beslissen omdat de eerste al ruim een uur aan het overwerken was. Tijd voor de overdracht dus en opnieuw het stellen van de diagnose.
Tussen de bedrijven door heeft Marlies nog 2 keer gekolfd om de boel op gang te krijgen. En voordat arts nummer 2 er was heeft ze nog even lekker geknuffeld met Joep. Die mocht heel even bij haar liggen, maar wel op zijn kamer. Dus weer met het bed gesjouwd.
Goed. Nadat de diagnose voor de 2e keer gesteld was, werd er gebeld of er een OK vrij was. Even later kregen we te horen dat dat nog 2 uur zou kunnen duren...
En ondertussen gingen de naweeën gewoon door. Uiteindelijk heeft ze net (21.40) een shot morfine gekregen om de wachttijd te overbruggen. Eindelijk kon ze even haar ogen dicht doen. Ik ben nog even naar Joep gegaan om te kijken hoe hij het maakt (prima en mooi op kleur en temperatuur).
Marlies nog een kus gegeven en toen ben ik maar naar huis gegaan.
Nu is het wachten op het telefoontje dat ze naar de OK gaat en daarna het telefoontje dat ze weer uit de OK mag.
In de tussentijd zet ik een foto van Joep online en probeer ik een dutje te doen.
Oscar