Ca.ra een jongetje, leuk

Mikoxx ook al in het ziekenhuis

Jeetje, tweelingmama's! Hoop dat alles goed gaat.
Ik ben net terug van een avondje borstvoedingscursus, waar ik heen ging met het idee "ach, baat het niet, dan schaadt het niet", en terugkom met het besef dat de beruchte BV-mafia écht bestaat. *ril*
Best goede info over aanleggen enzo, hoor, maar 80% van de tijd werd gevuld met opmerkingen als - en ik citeer -
"Je moet echt MINIMAAL ZES MAANDEN borstvoeding geven!"
"(situatieschetsblablabla)Straf dan je kind niet met kunstvoeding!"
En mijn persoonlijke favoriet, over weer aan 't werk gaan en kolven:
"Ja, je kan er voor kiezen om dan over te stappen op kunstvoeding, maar stel je voor dat je kind straks zestien is en aan je vraagt: Zeg mam, kreeg ik borstvoeding? Dan wil je toch niet moeten antwoorden 'ja, zes weken, en toen was ik te lui om te gaan kolven.'"

En ik was heel naïef onder de indruk dat iedereen dat lekker zelf moest weten. En dat kinderen er vooral geen trauma's aan overhouden enzo.
En passant riep madame trouwens ook dingen als "Hou je kind lang dicht bij je! Absoluut in een wieg bij jou op de kamer!"
En toen ik vroeg naar de beste manier om bv en kolven te combineren, zodat m'n vriend ook wat kon doen, bijvoorbeeld 's nachts, kreeg ik de opmerking dat "'s nachts voeden hartstikke makkelijk is joh, krijg je nog een lekker slaapmutsje van de oxytocine ook!" Zal best, maar dat was toch het punt helemaal niet
Aarrghhhhh sorry hoor, maar ik moest de frustratie even kwijt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN!
Facebook en
website