oeh jaquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Fuente het volgende:
Ik zou haar willen vragen waarom ze ons in de steek liet, en achterliet bij onze vader, terwijl ze wist dat het mis zou gaan. Ik zou willen vragen of ze, nu ze weet hoe het is misgegaan, dezelfde keuze zou maken...
Het is een vraag die ik nooit echt zou stellen, omdat ik het antwoord misschien niet wil weten, maar ook omdat we tegenwoordig goed met elkaar kunnen opschieten, maar hier gewoon niet over praten.
Ik weet heel erg zeker dat ik dat benquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil wel eens weten of ik voor haar echt het liefste, mooiste en meest favoriete en geweldige kind ben.
Volgens mij zegt ze tegen mijn broers hetzelfde.
Ik vraag me af of je wel zo'n boekje uit de OP wilt winnen...quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Fuente het volgende:
<geen echt leuk verhaal van moeders>
ze is toch zelf ook mama?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:17 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je wel zo'n boekje uit de OP wilt winnen...
Ik vraag me gewoon af of ze dan wel zit te wachten op een boekje met allerlei luchtige vragen aan haar moeder om in te vullen...quote:
Kun je het niet ook zelf vullen en aan je kind geven voor later?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af of ze dan wel zit te wachten op een boekje met allerlei luchtige vragen aan haar moeder om in te vullen...
preciesquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:24 schreef Dakota het volgende:
het topic krijgt nu wel een hele nare wending.. niet lekker luchtig loederdag
De insteek van het topic en de prijsvraag, en ook van de uitgever die het allemaal ter beschikking stelt, was wel om nu, in het kader van deze moederdag, samen met je moeder die herinneringen te delen.quote:
ik dacht dat het boekje daar ook bedoeld voor wasquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:27 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Kun je het niet ook zelf vullen en aan je kind geven voor later?
het lijkt me heel leuk om zoiets zelf in te vullen voor je kinderen. zeker als de band met je eigen moeder niet je van het is (of erger, zoals in de omschreven situaties). dan is die gelegenheid om het 'gezellig met je moeder' in te vullen er gewoon niet. dus ik hoop van harte dat fuente en wie dan ook net zo hard mee mag dingen naar de prijs als de mensen die wel meer in 't libelle-beeld passen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af of ze dan wel zit te wachten op een boekje met allerlei luchtige vragen aan haar moeder om in te vullen...
Het boekje is toch juist om zelf als moeder zijnde in te vullen voor je kind(eren)??quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Het kan beide. Ik heb het boekje in huis. Ik ga bij nader inzien toch mijn moeder vragen het in te vullen voor nu. Voor mezelf ga ik dat (nog) niet doen. Ik denk dat het dan weer iets wordt van: 'Kijk, zo keek ik nou 25 jaar terug tegen dingen aan'.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:30 schreef Noli. het volgende:
[..]
Het boekje is toch juist om zelf als moeder zijnde in te vullen voor je kind(eren)??
dat is toch ook leuk? doe je 't over 25 jr nog een keer, mits je er dan nog (toe in staat) bent.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Voor mezelf ga ik dat (nog) niet doen. Ik denk dat het dan weer iets wordt van: 'Kijk, zo keek ik nou 25 jaar terug tegen dingen aan'.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef bixister het volgende:
[..]
dat is toch ook leuk? doe je 't over 25 jr nog een keer, mits je er dan nog (toe in staat) bent.
Ik zou het invullen voor Saraquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
ja sorry, ik ben op dit moment even wat pessimistisch over stomme dingen die zomaar een einde aan je leven kunnen maken enzo. mijn eerste gedachte was echt 'maar hoe weet je dat je er dan nog bent?' niet onaardig bedoeld hoor!quote:
Ehm.. Euh.. Sja, dat word wat problematisch hier..quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:33 schreef bixister het volgende:
nee noli, het moet wel het verhaal zijn van je moeder, dat je sámen met haar invult, onder het genot van een x-tal kopjes pickwick.
Ja nee, ik begrijp wel waar je het over hebt Bixquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:45 schreef bixister het volgende:
[..]
ja sorry, ik ben op dit moment even wat pessimistisch over stomme dingen die zomaar een einde aan je leven kunnen maken enzo. mijn eerste gedachte was echt 'maar hoe weet je dat je er dan nog bent?' niet onaardig bedoeld hoor!
Dat hoeft toch niet per se? Maar je zou dat wat je net zei, voor Sarah, er evt nog wel als motivatie bij kunnen zetten voor de jury zeg maar?quote:
Volgens mij staat er helemaal nergens dat de reacties geen negatieve dingen mogen bevatten. Als we dat echt niet hadden gewild, hadden we ook de verleden tijd niet in de vraagstelling verwerkt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:53 schreef Fuente het volgende:
Maar waarom moet je er motivatie bijzetten?
En waarom moet je het door je moeder laten invullen? (als dat de achterliggende gedachte van dit topic is, is dat vrij vreemd voor de mensen wiens moeder niet meer leeft, die kunnen dan dus ook niet meedoen, en daarbij vind ik het gewoon vrij raar om te zeggen dat dit topic geen negatieve dingen 'mag' bevatten, daarmee sluit je de mensen die dus geen fijne jeugd hebben gehad uit, want ik zou niet aan mijn moeder vragen of ze de kleur roze ook zo leuk vindt).
Nee, dat dus niet. Echt niet.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Fuente het volgende:
En sorry dat ik zo fel reageer BE, dat is absoluut niet persoonlijk bedoeld. Ik krijg hier alleen het gevoel van dat er alleen 'leuke, fijne' vragen gesteld mogen worden. Die heb ik niet, jammer dat er dan negatief gereageerd wordt (dat is mijn gevoel/perceptie erbij in ieder geval).
quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:03 schreef Fuente het volgende:
En sorry dat ik zo fel reageer BE, dat is absoluut niet persoonlijk bedoeld. Ik krijg hier alleen het gevoel van dat er alleen 'leuke, fijne' vragen gesteld mogen worden. Die heb ik niet, jammer dat er dan negatief gereageerd wordt (dat is mijn gevoel/perceptie erbij in ieder geval).
ik zou het niet eens met mijn moeder kunnen invullen al zou ik het willen ... ik zou het boekje dus voor (ik denk mijn dochter, juist omdat zij niet bij me woont, en dus minder van mij meekrijgt dan jr.) invullen, zodat zij over een aantal jaar kan lezen wat mama deed, voelde, dacht vroeger. omdat ik dat nu wel van haar zou willen weten, maar het niet meer kan vragen .....quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dat dus niet. Echt niet.
Alleen ik zou, maar dat is dan mijn wellicht onterechte verwachting, dan wel jouw eigen verhaal doen met daarbij een aanvulling als: ik zou het boekje dus niet samen met mijn eigen moeder in willen vullen, maar het graag gebruiken om in te vullen voor mijn eigen kinderen later.
In de opzet is eerst ook nog gesproken over 'vertel hier in X-woorden waarom jij het boekje graag zou willen hebben'.
Wellicht zit ik te veel met die opzet in gedachten en met het idee dat je het samen met je moeder in vult. Dat is dan mijn manco, mijn te happy en naieve insteek...
Ik kan het me ook, zeker na een nachtje slapen, eigenlijk ook wel heel goed voorstellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:13 schreef Fuente het volgende:
Zand erover BE? Nogmaals sorry voor mijn misschien wat felle reactie, ik ben nogal emokippie op het moment.
wow, das nou een geweldige reactie! jij wint wat mij betreft!quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:47 schreef Lishe het volgende:
Als ik een vraag heb aan mijn moeder stel ik die eigenlijk altijd meteen.
Het enige wat ik wil vragen:
Mam, wil je in de toekomst alsjeblieft eens wat vaker aan jezelf denken?
quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef innepin het volgende:
En vooral ook, of ze wel weet hoeveel waardering ik heb voor hoe ze dat heeft klaargespeeld, want zoals zij er altijd voor ons was, zo'n moeder hoop ik ook te worden
quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:55 schreef Sugar het volgende:
Ik was een jaar of tien toen ik mijn vader tijdens het eten achteloos gevraagd heb: "Papa, heb jij mama's tieten weleens gelikt?" Hij heeft er -nadat hij zich verslikte in zijn hap hutspot- eerlijk antwoord op gegeven. ()
Ik zou mijn moeder graag een vergelijkbare vraag stellen.
Of wacht, dan maar gewoon letterlijk díe vraag ook. Dus: "Mama, heb jij papa's tieten weleens gelikt?"
Ik ben benieuwd!![]()
![]()
Lishe, check je pm! Ik heb je adres nodigquote:Op maandag 11 mei 2009 07:29 schreef Lishe het volgende:
Jihaa! Win ik zomaar een prijs!! Leuk!
Andere dames, gefeliciteerd en veel plezier ermee ook!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |