abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68762538
quote:
'Bayern voldoet aan de wensen van Van Gaal'

07/05/2009 09:35

Louis van Gaal heeft een akkoord bereikt met Bayern München, melden De Telegraaf en het Duitse boulevardblad Bild. Onder een aantal strikte voorwaarden zou AZ bereid zijn de trainer naar Beieren te laten vertrekken.

Van Gaal sprak met de clubleiding van Bayern over de invulling van zijn takenpakket en de financiële aspecten van een dienstverband. In beide gevallen wil de Duitse topclub aan de wensen van Van Gaal voldoen. De coach heeft AZ te kennen gegeven dat hij graag aan de slag gaat in München.

De Alkmaarse club wil Van Gaal onder twee voorwaarden laten gaan. In de eerste plaats wil de kersverse kampioen van Nederland een opvolger hebben vastgelegd voordat Van Gaal toestemming krijgt te vertrekken. Co Adriaanse geldt als belangrijkste kandidaat. De coach, die al eerder werkzaam was in Alkmaar, heeft komende zomer zijn handen vrij als hij vertrekt bij Red Bull Salzburg.

De tweede voorwaarde voor AZ is dat de club een flinke afkoopsom krijgt voor Van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa wil de trainer eigenlijk helemaal niet laten gaan. 'Wij houden Louis aan zijn contract', zei de preses nog aan het begin van deze week. De vraag is of Scheringa vasthoudt aan dat standpunt als Van Gaal aangeeft per se naar Bayern te willen vertrekken.
Als wij Co willen halen zullen we snel moeten zijn. Anders gaat ie naar AZ.
pi_68762581
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:02 schreef toma het volgende:

[..]

2 minuten geleden quote je nog dat er geen overhaaste beslissingen genomen moeten worden?
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:04:01 #228
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68762591
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:04:25 #229
51286 w00h00
Digital man!
pi_68762609
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:02 schreef toma het volgende:

[..]

Hij gaat echt nog niet tekenen bij AZ als hij weet dat hij hoog op het verlanglijstje bij Ajax staat. Dus wat dat betreft maak ik me er niet zo druk om.
pi_68762621
Dat Rijkaard gedegradeerd is met Sparta zegt niet zoveel, van een matige ploeg kun je niet veel meer maken, Barcelona is een goede ploeg en tuurlijk is het dan makkelijker om een prijs te winnen, maar de Champions League winnen doe je niet door er alleen maar te zitten en niks te doen, dus ik denk zeker wel dat Rijkaard het aan kan.
pi_68762633
Co komt niet.

Rijkaard met als assistenten Neeskens en Blind vind ik wel wat. Blind klinkt misschien een beetje raar, maar kon in zijn periode als trainer zeer goed met de spelers overweg. Niemand die ondanks de mindere resultaten van hem af wilde. Door te vechten won Ajax de beker en haalde het voorronde CL. Bovendien is het misschien zo gek nog niet om Blind gewoon de komende tien jaar als assistent te gebruiken. Iemand die de clubcultuur kan bewaken.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:07:13 #232
51286 w00h00
Digital man!
pi_68762690
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef kevin6188 het volgende:
Co komt niet.

omdat..?
pi_68762711
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:07 schreef w00h00 het volgende:

[..]

omdat..?
Zie ik gewoon niet gebeuren. Verbind er vooral geen conclusies aan.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_68762718
Blind met lekker blijven waar hij nu is binnen Ajax vind ik. Dan gooien ze de hele organisatie binnen de club wéér om en dat kan Ajax nu niet gebruiken...
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:10:40 #235
51286 w00h00
Digital man!
pi_68762796
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:07 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Zie ik gewoon niet gebeuren. Verbind er vooral geen conclusies aan.
Ik zie vrij weinig obstakels voor zijn aanstelling, dus zet het er de volgende keer een onderbouwing bij.
pi_68762939
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef kevin6188 het volgende:
Co komt niet.

Rijkaard met als assistenten Neeskens en Blind vind ik wel wat. Blind klinkt misschien een beetje raar, maar kon in zijn periode als trainer zeer goed met de spelers overweg. Niemand die ondanks de mindere resultaten van hem af wilde. Door te vechten won Ajax de beker en haalde het voorronde CL. Bovendien is het misschien zo gek nog niet om Blind gewoon de komende tien jaar als assistent te gebruiken. Iemand die de clubcultuur kan bewaken.
Kevin, wat versta jij precies onder clubcultuur?
pi_68762969
Ik zie co ook niet komen. Ze willen bij Ajax een trainer die echt lang blijft zitten. Co zal nooit rust in de tent houden wat meestal zijn opstappen betekend. Ik ben blij dat ik de trainer niet hoef aan te stellen zeg.
pi_68762992
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:14 schreef Nashje het volgende:

[..]

Kevin, wat versta jij precies onder clubcultuur?
Ja, lastig. Wat ik er vooral mee bedoel is dat Blind de club van binnen en buiten kent en dat hij weet hoe intern de lijntjes lopen en meer van dat soort zaken. Hij kent de weg en zou een heleboel vuil werk voor een hoofdcoach kunnen opknappen. Beetje zoals Ten Hag bij FC Twente doet.

Op het moment staat clubcultuur bij Ajax natuurlijk vooral voor gekut in het kwadraat.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:20:08 #239
51286 w00h00
Digital man!
pi_68763123
Ik denk dat Adriaanse te autoritair is voor de meeste spelers in de selectie. Ik zie hem wel botsen met een aantal spelers binnen de selectie. Maargoed dat kan ook het beste in spelers naar boven brengen.

Toch gaat mijn gevoel uit naar een wat meer vader figuur met een enorme staat van dienst als Rijkaard. Met daarnaast een type Adriaanse.
pi_68763131
In 't volgende topic misschien een polletje plaatsen?

Wie zou Rijkaard kunnen assisteren bij Ajax? We hebben een type Ten Cate nodig ter aanvulling, zeker voor deze groep bestaande uit kleuters.
pi_68763132
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:16 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Op het moment staat clubcultuur bij Ajax natuurlijk vooral voor gekut in het kwadraat.
Precies, dat bedoel ik. Zou juist liever iemand zien die echt schijt heeft aan de clubcultuur.

Die clubcultuur heeft ons de das omgedaan. Wij blijven alsmaar hangen in het verleden. Met name dat o-zo heilige 4-3-3. Dat gaat onderhand boven tactische overwegingen. Want stel je voor zeg, dat je het systeem veranderd waar Ajax groot mee is geworden. Juist ja, en als je zo blijft doen wordt je gewoon net zo snel weer net zo klein.
pi_68763150
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:03 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

2 minuten geleden quote je nog dat er geen overhaaste beslissingen genomen moeten worden?
i know
Maar als je te lang wacht kan het zijn dat Co al een andere club heeft. Dat neemt niet weg dat ik vind dat er goed nagedacht moet worden over het type coach die aangesteld moet worden.
pi_68763155
Blind durfde wel met 4-4-2 te spelen, alleen kwam hem dat op veel kritiek te staan..

Maar een Twente speelt ook prima voetbal met 4-3-3, dat moeten wij ook kunnen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:22:19 #244
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68763201
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:21 schreef Frankz0rz het volgende:
Blind durfde wel met 4-4-2 te spelen, alleen kwam hem dat op veel kritiek te staan..

Omdat de buitenspelers a) een goede voorzet in huis hebben en b) zelf ook kunnen scoren.
En de spits een neger van 2.00m is.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_68763202
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Nashje het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik. Zou juist liever iemand zien die echt schijt heeft aan de clubcultuur.

Die clubcultuur heeft ons de das omgedaan. Wij blijven alsmaar hangen in het verleden. Met name dat o-zo heilige 4-3-3. Dat gaat onderhand boven tactische overwegingen. Want stel je voor zeg, dat je het systeem veranderd waar Ajax groot mee is geworden. Juist ja, en als je zo blijft doen wordt je gewoon net zo snel weer net zo klein.
Oh zo. Maar met clubultuur bedoel ik op zich niet puur 4-3-3. Zoals ik recent zei over Ten Cate die in uitwedstrijden 4-4-2 speelde, mag het hele 4-3-3 wat mij betreft zo snel mogelijk aan de kant geschoven worden. Maar er zijn nog genoeg dingen die wel puur voor Ajax staan.
pi_68763207
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:21 schreef Frankz0rz het volgende:

al spelen we 8-1-1. Het maakt me niks uit. Als we maar kampioen worden.
De coach moet het systeem kiezen wat het beste bij het team past.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:24:48 #247
51286 w00h00
Digital man!
pi_68763275
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:22 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Omdat de buitenspelers a) een goede voorzet in huis hebben en b) zelf ook kunnen scoren.
En de spits een neger van 2.00m is.
Vooral dat die neger is maakt het verschil he! Laatste echte succes van ons was ook met een neger, Kluivert. En veel grote clubs Chelsea, Barcelona, Inter hebben ook een neger in de spits staan Zou daar het probleem liggen?
pi_68763328
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 01:55 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

kijk dat bedoel ik nou met nep supporters
!

jullie zouden een gat in de lucht moeten springen met Koeman, de enige die mokum een schaal heeft bezord in de afgelope decenia

de amsterdamse arrogantie
Koeman profiteert meestal nog een seizoen op het succes van z'n voorganger. Daarna gaat 't gewoon mis. Geef mij maar Adriaanse of anders Rijkaard.
pi_68763342
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:19 schreef Damzkieee het volgende:
Jack v. Gelder denkt ook dat het Rijkaard wordt. Net op 3FM.
Hij is wel goed ingevoerd altijd. Kans zit er dik in dat hij Rijkaard al ff gebeld heeft.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:26:53 #250
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_68763350
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:24 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Vooral dat die neger is maakt het verschil he! Laatste echte succes van ons was ook met een neger, Kluivert. En veel grote clubs Chelsea, Barcelona, Inter hebben ook een neger in de spits staan Zou daar het probleem liggen?
Castillion naar het eerste en we worden kampioen!
Jawel, je keek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')