quote:Eind mei werd zijn komst al bekend, maar maandag presteerde FC Utrecht hem bij de start van het trainingskamp in Hoenderloo aan de pers. Jacob Mulenga tekende een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog twee jaar.
Opmerkelijk was wat er maandagmiddag direct na afloop van de perspresentatie van de 25-jarige aanvaller gebeurde in de tuin van Hotel Victoria. Ricky van Wolfwinkel en Jacob Mulenga zochten elkaar meteen op, dolden wat en poseerden lachend voor de fotografen. Beide aanvallers konden het meteen al goed met elkaar vinden buiten de lijnen, zo bleek.
”Hij viel onze scouting op en met zijn speelwijze voldeed hij volledig aan wat wij zochten”, zei technisch directeur Foek Booy over de vijfde nieuwkomer in de selectie van FC Utrecht dit seizoen.
“Jacob is een fysiek sterke speler en een goede kopper, geen doelpuntenmachine maar een uitstekend aanspeelpunt. Hij is ook echt een teamspeler. Een harde werker van wie ook de andere spelers zullen profiteren. Hij komt uit de Franse competitie, die technisch en tactisch op een hoog niveau staat”, aldus Booy.
Mulenga speelde sinds 2004 in de Franse competitie. Hij kwam vier seizoenen uit voor LB Châteauroux. In 2007 speelde hij een seizoen voor RC Strasbourg om vervolgens terug te keren naar Châteauroux. Mulenga komt transfervrij over van deze club.De Zambiaanse international sprak van een mooie, nieuwe stap in zijn carrière. Trots toonde hij het shirt met nummer 24. “Ik kom bij een ambitieuze club waarmee ik samen naar een hoger niveau wil groeien”, vertelde hij.
“FC Utrecht heeft goede organisatie en een selectie met ook vele jonge spelers. Over de Eredivisie weet ik nog niet zoveel. Dat moet ik nog ervaren. Maar het Nederlands voetbal spreekt me wel enorm aan. Ik denk ook wel dat ik hier goed tot mijn recht kan komen. In Frankrijk is het allemaal nogal behoudend. Het lijkt soms wel of we het veld in gingen met als belangrijkste uitgangspunt om maar niet te verliezen."
Op de vraag van een journalist hoeveel doelpunten hij precies verwacht te gaan maken dit seizoen volgde geen antwoord met een cijfer. “Ik ga vooral ontzettend mijn best doen en wil een belangrijke bijdrage aan het team leveren, waardoor ook mijn medespelers beter gaan spelen. Hoe snel ik mij aanpas, zal ook afhangen van mijn nieuwe ploeggenoten. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.”
Jacob Mulenga is naast Nana Asare, Jan Wuytens, Dries Mertens en Ricky van Wolfswinkel het vijfde nieuwe gezicht in de selectie van FC Utrecht dit seizoen. "De spelers die we wilden halen hebben we gehaald", aldus Foeke Booy. "Wel willen we nog proberen of we achter Michel Vorm nog een ervaren doelman erbij kunnen krijgen."
quote:Selectie en staf arriveerden maandag voor een trainingskamp van een week in Hoenderloo. Daar werd `s middags de eerste training afgewerkt.
Francis Dickoh moest de training nog aan zich voorbij laten gaan, omdat hij te veel last heeft van een hamstringblessure. Er werd onder meer met veel inzet van beide teams een partij gespeeld. Kevin Vandenbergh scoorde voor de ploeg zonder hesjes.
Het decor waarin de spelers hun inspanningen leveren is fraai en de omstandigheden zijn optimaal. Hotel Victoria is een prachtige accommodatie in een bosrijke omgeving waar Ton du Chatinier de komende dagen in alle rust met zijn selectie een volgende stap kan zetten in de voorbereiding naar de start van de competitie.
Hoewel er ook enkele boslopen in de vroege ochtenduren op het programma staan, zal de tactiek deze week een belangrijk onderdeel zijn. De beoogde speelwijze voor dit seizoen zal verder vorm krijgen net als het team dat straks aan de competitie begint, vertelde Du Chatinier. De week in gezamenlijke afzondering zorgt er volgens hem ook voor dat de spelers in de vernieuwde selectie elkaar weer wat beter leren kennen.
Timmer heeft in het verleden zich ook weleens moeten schikken als 2de doelman en nu kan die nog een riant salaris verdienen als 2de doelman en anders moet ie thuis op de bank zitten.quote:Op maandag 6 juli 2009 00:27 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik denk dat het grote verschil is dat Wapenaar zich in de rol van tweede keeper zal kunnen schikken en Timmer natuurlijk niet
Zeker bij die sjeiks had je nog wel een paar eurootjes los kunnen peuteren denk je dan...quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:29 schreef Eilanden het volgende:
Boussaboun transfervrij (waarom laat FCU regelmatiog spelers met een contract transfervrij gaan) naar Dubai, naar de club van Diba.
Dat doen ze om van zijn salaris af te zijn. Bij binnenkomst was hij al een mislukking, vooral door zijn geweldige spel toen we hem gehuurd hadden. Nu moet ik zeggen dat hij wel gewerkt heeft in het afgelopen jaar tot hij geblesseerd werd en ik denk dat het verstandig was om hem erbij te hebben voor 1 jaar. Nu je de kans hebt zijn contract te halveren moet je dat doen, ook zonder centen te vangen. Mooie oplossing om een middelmatige aanvaller weer kwijt te raken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:29 schreef Eilanden het volgende:
Boussaboun transfervrij (waarom laat FCU regelmatiog spelers met een contract transfervrij gaan) naar Dubai, naar de club van Diba.
ad.nlquote:Boussaboun aan de slag bij Al Nasr
UTRECHT - Ali Boussaboun vervolgt zijn voetbalcarrière waarschijnlijk in Dubai bij Al Nasr. ,,De verwachting is dat de transfer snel rondkomt'', zegt technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht, de huidige club van Boussaboun.
De aanvaller mag vertrekken bij Utrecht, net als Tom Caluwé, Hans Somers en Morten Skoubo. Ook Caluwé is dichtbij een vertrek, zo zei Booy donderdag nog eens. ,,Rond Somers en Skoubo is het voorlopig nog vrij stil.''
Naast het 'overbodige' viertal wil Utrecht komend seizoen Mike van der Kooy en Gregory Schaken verhuren. Van der Kooy is op stage bij Cambuur en lijkt daar te mogen blijven.
Maguire was afgelopen seizoen geen basisspeler en dit seizoen wordt het ook niet makkelijk voor hem. Hij heeft wel absoluut potentiequote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:28 schreef DeVinger het volgende:
Maquire uit de basis gespeeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |