Ik heb op een 1 of andere manier een schurft hekel aan een 40 urige werkweek. 3 dagen gaat bij mij best , maar als ik dan 40 uur werk begint het als snel een gigantische sleur te worden. En bij andere mensen lijkt het eigenlijk allemaal zo makkelijk te gaan,lijkt wel of iedereen met plezier naar zijn werk gaat.
Ik kan ook niet zo goed tegen dat belangrijke gedoe wat werk dan zogenaamd is. Bijvoorbeeld als je dan een afdeling manager van een groothandel ofzo ziet en kijkt wat ze nou concreet doen dan stelt het eigenlijk geen reet voor. Het is meer je hele voorkomen en je communicatieve vaardigheden die tellen in het werkend leven en het gaat steeds minder om de prestaties zelf heb ik het idee.
Kijk tijdens studeren en school e.d zijn mensen eigenlijk vooral zichzelf en hoeven ze zich niet zo nodig te profileren en perfect te zijn. En hebben ze nog gewoon een mening klaar. Maar als mensen 40 uur gaan werken lijken het wel van die zombies te worden die klakkeloos alles overnemen en geen eigen mening meer hebben.
Eigenlijk zou je op een andere manier je geld moeten kunnen verdienen , of geheel zelfvoorzienend zijn met een stuk grond of iets dergelijks.