iets bedenken of fantaseren is niet hetzelfde als visioenen zien of beelden ,quote:Op maandag 11 mei 2009 10:55 schreef Hanoying het volgende:
De voorspelling over de koningin klinkt vrij indrukwekkend maar toch valt ook hierbij wel wat skepsis aan te tekenen. Ten eerste lijk je met zeer grote regelmaat last te hebben van voorspellende visioenen/waanbeelden/hersenspinsels. Het overgrote merendeel van die voorspellingen komt niet uit. Wat storing op de lijn I guess.
Ten tweede deed je je voorspelling over de koningin op 28 April. Op 28 April is heel Nederland in de ban van koninginnedag, ook jij hebt op een dergelijke dag al dan niet bewust in je hoofd dat koninginnedag eraan zit te komen. Koppel dit aan het feit dat je regelmatig "dingen ziet"en aan het feit dat jouw visioenen over het algemeen (van wat ik uit je voorbeelden kan opmaken) somber van aard zijn (dood, explosies, oorlog, aanvallen) en het is al een stuk minder toevallig dan het op het eerste gezicht lijkt.
De voorspelling zoals je hem nu post is erg indrukwekkend. Maar laat me deduceren:
A) Je ziet erg veel dingen, naar wat ik uit je posts opmerk vrijwel dagelijks. Anyway, laten we laag schatten en het op 50 visioenen per jaar houden.
B) De twee voorbeelden van uitgekomen voorspellingen zijn meer dan 6 jaar van elkaar gescheiden.
C) In die tijd heb je heel wat visioenen gehad (uitgaande van 1 visioen/week al meer dan 300), de meesten bleken waardeloos of zitten vooralsnog in de ijskast.
De voorspelling over de koningin is indrukwekkend maar het feit dat je hem juist voor koninginnedag doet (een dag dat koninginnedag al door je hoofd spookt) maakt hem niet geheel vreemd. Je hebt immers bij regelmaat visioenen en In jouw voorspellingen gebeurd altijd iets slechts. Mocht jouw psyche de connectie koninginnedag+iets slechts maken dan is de voorspelling niet onmogelijk.
Het blijft een mooie treffer hoor maar ik denk dat de verklaring toch eerder in een combinatie van terugkerende halluciniaties en een ingebouwde angst moet worden gezocht.
Iedereen heeft mogelijke toekomstscenarios in zijn hoofd en soms zijn die negatief. Ikzelf denk dat er een kans is dat in de resterende 50 jaar (naar ik hoop) van mijn leven één van de steden uit het rijtje Londen-Washington-Parijs-New York grotendeels verwoest zal worden door een volledig onverwachte atoomexplosie, dat er een kans is dat de kanaaltunnel zal onderlopen na een aanslag, dat Mekka ooit een dampende krater zal zijn, dat er een pandemie kan uitbreken binnen nu en tien jaar, dat de EU uit elkaar zal vallen, dat Obama wordt vermoord, Wilders geheel onverwacht zal sterven in een ongeluk, Amsterdam zal worden opgeschrikt door een aanslag in het openbaar vervoer, een fabriek in China zal ontploffen met duizenden doden tot gevolg, een aardbeving in Italië ontelbare slachtoffers zal tellen en Feyenoord volgend jaar geheel onverwacht kampioen van Nederland zal worden.
Al die mogelijkheden en ontelbare andere spoken door mijn hoofd, soms ook met een kortere tijdshorizon als ik me bedenk dat er wel eens iets zou kunnen gaan gebeuren rond de inauguratie van Obama of het bezoek van de Paus aan Israel. Het verschil is dat ik er geen visioenen aan koppel, ik laat de mogelijkheden voor wat ze zijn en zie wel welke er daadwerkelijk van uitkomen (zonder mijzelf het predikaat Nostradamus op te willen plakken als ik het toevallig een paar keer meer goed had dan ik had verwacht).
Heb jij weleens van die visioenen ?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:27 schreef Summers het volgende:
[..]
iets bedenken of fantaseren is niet hetzelfde als visioenen zien of beelden ,
dan is het net of je naar een film kijkt en zie je details , als je gaat denken verstoor je juist dat moment en is het beeld weg .
Bedenken dat er wel een aanslag zou kunnen komen ook al denk je negatief is niet hetzelfde als in een beeld de hekken zien en de politie en mensen zien lopen enz .
Je bedenken dat er wel een atoomexplosie zal komen in 1 van de steden in de komende 50 jaar is denken , in een visioen zie je bijv letterlijk de straten , kan je bijv het vuur voelen , de angst van mensen , je ziet ze rennen , dat zie je letterlijk alsof je naar een film kijkt op tv of zelf in die film zit .
dat is echt niet hetzelfde als fantaseren of mogelijke toekomstscenario's in je hoofd hebben .
Dan veranderd je omgeving namelijk niet en met een visioen kan dat wel .
de vraag is of het gegeven dat je dus veel vaker zulke voorspellingen gedaan hebt, over zaken waarvan je dus niks wist, maar pas achteraf een verband kon leggen,, nu spreekt voor geloofwaardigheid... of juist erder aanleiding is te stellen dat waarschijnlijk het hier gaat om het doen van meerdere 'random voorspellingen' die vroeger of later altijd uit kunnen komen en achteraf altijd makkelijke rte 'plaatsen' zijn, maar, als ze niet klopen niet opvallen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:51 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dit schreef ik op 28 april in een IRC kanaal:
[..]
Die voorspelling spookte al een dag door mijn hoofd. Jammer dat ik niet verder in detail ben gegaan, want ik zag een beeld van veel politie, marechaussees, een hek, overal gewonde mensen, extra nieuwsuitzendingen, et cetera. Een grote chaos in ieder geval. De chatlog in verifieerbaar door andere chatters.
Een aantal jaar geleden toen de Space Shuttle verbrandde door een los tegeltje. Had ik óók al verspeld, 2 maanden voor de mislukte landing. Ik wist toen geeneens dat er een missie van de NASA op handen was. Ik zag toen de Shuttle, vuur, brokstukken, een woestijn en brandweer in gele pakken. En raad eens wat ik 2 maanden later op CNN zag?
Ik kan zo nog wel even doorgaan...
weleens maar dan meer van mensen in mijn directe omgeving waar ik een goede band mee heb .quote:Op maandag 11 mei 2009 11:31 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Heb jij weleens van die visioenen ?
En wat zie je dan ?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:42 schreef Summers het volgende:
[..]
weleens maar dan meer van mensen in mijn directe omgeving waar ik een goede band mee heb .
Het is niet zo verschillend als je zou denken. Ik bedenk me rationeel dat het wel eens zou kunnen gebeuren en de ander dagdroomt erover en ziet de explosie voor zich, ziet mensen rennen en sterven en ziet brandweerwagens uitrukken. Mijn vrouw kan zich ook van alles inbeelden (zo nu en dan tot tranen aan toe) als ze zit te fantaseren over wat er zou gebeuren als één van ons kanker had, ik ineens een ongeluk zou krijgen, etc.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:27 schreef Summers het volgende:
[..]
iets bedenken of fantaseren is niet hetzelfde als visioenen zien of beelden ,
dan is het net of je naar een film kijkt en zie je details , als je gaat denken verstoor je juist dat moment en is het beeld weg .
Bedenken dat er wel een aanslag zou kunnen komen ook al denk je negatief is niet hetzelfde als in een beeld de hekken zien en de politie en mensen zien lopen enz .
Je bedenken dat er wel een atoomexplosie zal komen in 1 van de steden in de komende 50 jaar is denken , in een visioen zie je bijv letterlijk de straten , kan je bijv het vuur voelen , de angst van mensen , je ziet ze rennen , dat zie je letterlijk alsof je naar een film kijkt op tv of zelf in die film zit .
dat is echt niet hetzelfde als fantaseren of mogelijke toekomstscenario's in je hoofd hebben .
Dan veranderd je omgeving namelijk niet en met een visioen kan dat wel .
alsof je een filmfragment bekijkt en iemand speelt bijv 2 min af midden in een film .quote:
Je weet niet of het verschil groot of klein is of totaal anders toch .quote:Op maandag 11 mei 2009 11:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het is niet zo verschillend als je zou denken. Ik bedenk me rationeel dat het wel eens zou kunnen gebeuren en de ander dagdroomt erover en ziet de explosie voor zich, ziet mensen rennen en sterven en ziet brandweerwagens uitrukken. Mijn vrouw kan zich ook van alles inbeelden (zo nu en dan tot tranen aan toe) als ze zit te fantaseren over wat er zou gebeuren als één van ons kanker had, ik ineens een ongeluk zou krijgen, etc.
en daarom weten mensen het verschil , juist omdat iedereen weet hoe het is om te denken en te dagdromen .quote:De stap van mijn (min of meer) rationele angsten cq toekomstverwachtingen naar de visioenen van TS is groot. De stap van de levendige fantasieen van mijn voruw naar de visioenen van TS is al een stuk kleiner.
Dagdromen doet ieder kind, als je volwassen bent schijnen dagdromen door een grote groep mensen echter verheven te worden tot visioenen en hallucinaties tot beelden van de andere zijde.
De reden is over het algemeen gewoon psychisch/medisch. Maar dat is voor mensen moeilijker te accepteren dan dat het iets paranormaals zou zijn, dus behandelen ze zichzelf niet maar versterken ze hun waanbeelden verder.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Je weet niet of het verschil groot of klein is of totaal anders toch .
[..]
en daarom weten mensen het verschil , juist omdat iedereen weet hoe het is om te denken en te dagdromen .
Nee, ik bedoel - wat zie je dan gebeuren in je visioen ?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:40 schreef Summers het volgende:
[..]
alsof je een filmfragment bekijkt en iemand speelt bijv 2 min af midden in een film .
Volgens die regel zou jij alleen met zekerheid kunnen stellen dat het geen geval van schizofrenie is als je zelf schizofrenie hebt gehad.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:43 schreef Summers het volgende:
en daarom weten mensen het verschil , juist omdat iedereen weet hoe het is om te denken en te dagdromen .
tja er moeten toch meerdere symptomen zijn en situaties waarbij de omgeving en jijzelf het onhoudbaar vind en of vreemd om uberhaubt in die richting te denken .quote:Op maandag 11 mei 2009 12:59 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De reden is over het algemeen gewoon psychisch/medisch. Maar dat is voor mensen moeilijker te accepteren dan dat het iets paranormaals zou zijn, dus behandelen ze zichzelf niet maar versterken ze hun waanbeelden verder.
Als je stemmen hoort en/of geesten ziet (edit: visioenen hebt en/of beelden ziet, ik was even in de war met een ander topic) zijn er (heel cru gesteld) twee mogelijkheden:
A) Het is een psychisch probleem, de geesten/stemmen/whatever beelden zitten in je eigen hoofd.
B) Je bent paranormaal begaafd
Welke optie willen de meeste mensen geloven denk je? Optie A die ze zelf (onterecht) associëren met "ik ben dus gek", of optie B die impliceert dat ze juist bijzonder zijn
![]()
Mensen kiezen uiteraard voor optie B, al helemaal als je ze mee neemt naar andere dwalenden (paragnosten) die hun optie B gevoel verder versterkt en ze bijzonder maakt. Neem je ze bij de eerste symptomen mee naar een huisarts dan loopt het heel anders.
Ik ben ooit onder intensieve behandeling geweest bij psychiater en psychologen voor een depressiequote:Op maandag 11 mei 2009 13:03 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Volgens die regel zou jij alleen met zekerheid kunnen stellen dat het geen geval van schizofrenie is als je zelf schizofrenie hebt gehad.
Dus als Hanoying bijvoorbeeld zou zeggen dat het bij jou door schizofrenie zou kunnen komen,
zou jij dat alleen kunnen ontkennen als je het gehad hebt. Waarmee je zijn punt weer sterker maakt
Zou je alle visioenen eens hier willen opschrijven?quote:Op maandag 11 mei 2009 17:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Het aantal visioenen die ik de afgelopen 10 jaar heb gehad, zijn op 2 handen te tellen.
Zoals ik eerder al aangaf ben ik er zelf niet zo mee bezig. Ik grijp niet elke gelegenheid aan om iets te voorspellen. Zo zal ik niet daags voor elke bekende gebeurtenis kenbaar maken dat er "iets" kan gebeuren en mij hier melden als er echt "iets" is gebeurd.
De voorspellingen zijn echt op 2 handen te tellen en ik ben er telkens heel erg sterk van overtuigt! Zo sterk zelfs dat, wanneer er iets uitkomt, ik soms emotieloos ben en totaal niet onder de indruk, omdat ik het eerder al bij mijzelf heb verwerkt.
quote:Op maandag 11 mei 2009 18:50 schreef Shadow_NL het volgende:
[..]
Zou je alle visioenen eens hier willen opschrijven?
Vind het allemaal erg interessant en dan kunnen we gelijk zien of er iets van uitkomt.
Erg slechte psycholoog had je dan, jammer.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben ooit onder intensieve behandeling geweest bij psychiater en psychologen voor een depressie
en hij of zijn collega's hebben nog nooit schizofrenie vastgesteld of ook maar iets in die richting .
Tijdens de gesprekken ben ik wel een keer over paranormale dingen begonnen en wat deed hij ?
Hij gaf geen antwoord, negeerde het en keek naar de grond en ging er over heen praten .
Je verwijst mensen steeds voor NIKS naar een huisarts of psychiater ,
zelfs die weten dat ze er geen moer mee kunnen .
Dus ik heb zeker weten geen schizofrenie want degenen die dat vast mogen en kunnen stellen hebben dat niet vastgesteld bij mij .
Iemand op fok gaat mij dat dus never nooit wijsmaken of van overtuigen .
Dat is kwakzalverij en meer niet .
En de diagnose die ze gaven die wist ik al , ook niet zo moeilijk .
yep allemaal slechte psychologen en de psychiater ook , het is een conspiracy !quote:Op maandag 11 mei 2009 19:31 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Erg slechte psycholoog had je dan, jammer.
Tja die roze olifant kan je natuurlijk niet meer gebruiken sinds 2 mnd he , zelfs dat argumentquote:Op maandag 11 mei 2009 14:28 schreef _Led_ het volgende:
"Tijdens de gesprekken met mijn huisarts heb ik het gehad over mijn roze vliegende krokodil die alleen ik zie, en wat deed hij ? Hij zei er niks over want hij weet er niks vanaf ! Kwakzalvers zijn het !"
.....
Ben jij psycholoog? Nee?quote:Op maandag 11 mei 2009 19:31 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Erg slechte psycholoog had je dan, jammer.
Het was trouwens de psychiater die naar de grond keek en aan wie ik vertelde over paranormale ervaringen , ook hij weet dus dingen heel goed te onderscheiden van elkaar .quote:
Ik denk dat je me verwart met iemand anders, ik heb het vaak over een sigarenrokende roze zebra in jarretels die de charleston danst.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja die roze olifant kan je natuurlijk niet meer gebruiken sinds 2 mnd he , zelfs dat argument
is ingestort , misschien niet zo snel er van uit gaan dat "onmogelijke " situaties ook echt nooit gaan gebeuren ook al kan je je het je niet voorstellen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |