quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:43 schreef ASroma het volgende:[..]
kijk ik vraag je niet om het te begrijpen, zo begrijp ik ook niet waarom mannen op mannen kunnen geilen, of mensen van poep of plassex houden. Zolang je er niemand mee kwaad doet of lastigvalt moet het kunnen. Toch wil ik je best een korte toelichting geven.
Sinds 2005 zit ik op ogrish (nu is registreren gesloten, een select groepje alleen nog) het begon puur uit spanning kijken naar dat soort dingen, je kent het wel jonge tieners. Op een gegeven moment begin je er van te leren hoe fucked up de mensheid eigenlijk is en wat we elkaar allemaal aan doen. Het leert je dingen in perspectief te zien en dingen te rationaliseren. Ik zie het persoonlijk dus wel als een leerprocess, hoe gek het ook mag klinken. Zo heb ik voor mezelf besloten toch maar geen motorrijbewijs te halen.

En zo ben ik me meer bewust geworden hoe belangrijk het welzijn van vrienden & familie is en natuurlijk jezelf. Ook zijn de verhalen rondom de filmpjes vaak fascinerend, dingen die jij en ik ook kunnen gebeuren. Misschien bereidt je jezelf zo voor door een immuunsysteem op te bouwen?...... Dit kan je alleen weten als je ooit in zo'n situatie komt.
Het bovenstaande is vrij "diepgaand" of "fylosofisch" waar het ook veel op neer komt is gewoon de spanning, net als een horror film. Massa's mensen hebben een saai leven en halen op deze manier de gevoelens van angst en spanning naar boven, dus wellicht zijn die gevoelens ook wel verslavend. Net als adreline junkies. In periodes waar ik veel vrije tijd heb, check ik dit soort dingen natuurlijk sneller dan wanneer je van 8 tot 8 bezig bent met andere dingen de hele dag.
Het is niet perse een slecht ding als het je dagelijkse leven niet beinvloedt en je geestelijk gezondheid natuurlijk.
opslaan doe ik overigens ook niet, na 1x kijken vindt ik het vaak wel genoeg.
Hier is natuurlijk niets mis mee. Ik heb het vooral over mensen die het leuk vinden om naar te kijken en er echt plezier aan beleven. En bij poep of plassex gaat er niemand dood, het is alleen smerig. Dit is het lijden van echte mensen, het doodgaan van echte mensen. Dat vind ik toch heel wat anders en daar hoor je niet met plezier naar te kunnen kijken.

In horrorfilms is het niet echt, maar dit wel. Angst en spanning kan je ook naar boven halen door een pretpart te bezoeken.

Maar verder snap ik dat ook wel. Een soort fascinatie naar het onbekende, een nieuwsgierigheid. Dat heb ik zelf ook, daarom kijk ik af en toe op dat soort websites. Maar plezier? Nee, dat nooit. Dan mist er toch een belangrijk iets in je, namelijk empathie. En dat is gevaarlijker dan mensen die plezier beleven aan vreemde seksgewoonten.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:48 schreef StateOfMind het volgende:[..]
Mensen en menselijk leed laten mij volledig koud. Er zijn maar zeer, zeer weinig mensen die er voor mij toe doen en de rest kan kapotvallen. Ooit was dat wel anders trouwens.
Tja, dat zal dan vast wel een oorzaak hebben. Kan ik begrijpen. Dat is echter wel iets anders dan sadistische trekjes. Hoewel, je doet het natuurlijk niet zelf. Verder zal ik me er inderdaad niet meer mee bemoeien.

Iedereen z'n eigen ding, zolang anderen er maar niet onder zullen lijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 23-06-2009 10:58:56 ]