Foetussen zijn niets. Het zijn blobjes, monsters en onderdeel van de moeder. De moeder is de enige die er iets over te zeggen heeft, "tegen abortus" zijn betekend dus dat je niet vind dat een vrouw over haar eigen lichaam mag beslissen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:01 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, voorstanders van abortus vinden het niet erg dat hun mening wordt opgedragen aan ongeboren kinderen, met de dood tot gevolg.
Zeg jij, en waarom moet ik meer waarde hechten aan jouw mening?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Foetussen zijn niets. Het zijn blobjes, monsters en onderdeel van de moeder. De moeder is de enige die er iets over te zeggen heeft, "tegen abortus" zijn betekend dus dat je niet vind dat een vrouw over haar eigen lichaam mag beslissen.
Dat is ook wat grijs eigenlijk, de grens in Nederland is 22 weken, terwijl er baby's zijn die eerder geboren zijn en het overleefden. En de medische wetenschap blijft zich ontwikkelen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:33 schreef Etcetera het volgende:
Regelgeving is niet voor niets dat een abortus tot zoveel (wat is het? 20?) weken gedaan mag worden, ivm levensvatbaarheid van de foetus.
Maar dat betekend in mijn ogen niet dat de medische wetenschap belangrijker moet zijn dan de wens van de moederquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat is ook wat grijs eigenlijk, de grens in Nederland is 22 weken, terwijl er baby's zijn die eerder geboren zijn en het overleefden. En de medische wetenschap blijft zich ontwikkelen natuurlijk.
In Nederland is dat 24 weken. Maar medici raden aan het voor de 12de week te doen. Dat maakt de ingreep eenvoudiger. Wat meer info:quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:33 schreef Etcetera het volgende:
Regelgeving is niet voor niets dat een abortus tot zoveel (wat is het? 20?) weken gedaan mag worden, ivm levensvatbaarheid van de foetus.
Je mag je wat aantrekken van de mening van de vrouw. Zonder haar is er ook geen blob. Hoe wilde je de vrouw trouwens verbieden abortus te plegen? Het blobje uit haar buik snijden en in de schuur in een aquarium uit laten groeien?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:33 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Zeg jij, en waarom moet ik meer waarde hechten aan jouw mening?
Tsja, die moeder had zich ook niet kunnen laten palen natuurlijk. Waarom is haar gemakzucht en onverantwoordelijkheid belangrijker dan het leven van het ongeboren kind?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar dat betekend in mijn ogen niet dat de medische wetenschap belangrijker moet zijn dan de wens van de moeder
Open doel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, die moeder had zich ook niet kunnen laten palen natuurlijk. Waarom is haar gemakzucht en onverantwoordelijkheid belangrijker dan het leven van het ongeboren kind?
Dan wat? Dan is het niet haar onverantwoordelijkheid en gemakzucht natuurlijk. Overigens gok ik dat minder dan 1 op de 100 abortussen een dergelijk geval betreft...quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Open doel.
Moeder is 14 en verkracht door haar vader. Wat nu?
Ik zie daar niks verkeerds in.... zo'n gesprek is volgens mij al de "standaard" net zoals bedenktijd. In Nederland zijn er weinig tot geen artsen die meteen per direct een abortus uitvoeren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:40 schreef Wappie78 het volgende:
Waarbij er ondermeer een verplicht (!) gesprek is met arts en je verplicht (!) 6 dagen moet denken...
Met alle extra gezondheidsrisico's natuurlijk die er bij komen kijken als je een week langer wacht dan noodzakelijk. Zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van en de paar artsen die ik ken en waarvan ik hun mening weet hebben er ook grote bedenkingen over.
Dat is wel erg kort door de bocht.... en niet echt realistisch. Sowieso alsof een 14 jarig meisje verantwoordelijkheidsgevoel heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, die moeder had zich ook niet kunnen laten palen natuurlijk. Waarom is haar gemakzucht en onverantwoordelijkheid belangrijker dan het leven van het ongeboren kind?
Daarom; prikpil.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:48 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht.... en niet echt realistisch. Sowieso alsof een 14 jarig meisje verantwoordelijkheidsgevoel heeft.
Waarom is het de schuld van de moeder? Waarom zou de vader zich niet verantwoordelijjk moeten voelen? Hij had haar niet hoeven nemenquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
De bedenktijd is zeker niet standaard. Het zal je maar gebeuren dat je gewoon 100% zeker weet het kind niet te kunnen houden om wat voor redenen dan ook. Mag je je daarna verplicht 6 dagen schuldig gaan voelen. Want daar gaat het om he. Het gaat erom dat christelijke hoek waaruit dit plan komt dan nog net iets meer kans heeft dat een moeder zich bedenkt, met alle gevolgen van dien. Voor kind en moeder.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik zie daar niks verkeerds in.... zo'n gesprek is volgens mij al de "standaard" net zoals bedenktijd. In Nederland zijn er weinig tot geen artsen die meteen per direct een abortus uitvoeren.
Laten ze dat eens voor mannen uitvindenquote:
Kan ik zwanger worden dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Laten ze dat eens voor mannen uitvindenMaar néé dan willen ze 'm niet nemen
Hypocriete eikels
Dat is het zeker, maar als het puntje bij paaltje komt en vader wil zijn kind houden maar moeder niet, heeft vader pech. De moeder is dus de belangrijkste partij.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Waarom is het de schuld van de moeder? Waarom zou de vader zich niet verantwoordelijjk moeten voelen? Hij had haar niet hoeven nemen![]()
Mosterd na de maaltijd, als ze verantwoordelijk waren geweest, waren ze in de meeste gevallen niet ongewenst zwanger geworden. En abortus is nog altijd gemakkelijker dan een kind opvoeden.quote:En wie heeft het hier over gemakzucht en onverantwoordelijkheid? Als je wéét dat je niet voor het kind kan zorgen is het juist KNAP dat je de verantwoordelijjkheid durft te nemen in de vorm van een abortus.
Zeker niet, het idee is dus dat ze voorkomen dat ze een dergelijke keuze moeten maken.quote:Volgens mij denk je dat het een eitje is, maar het is echt niet iets waar je makkelijk voor kiest
Als de sterilisatie terug te draaien is zie ik geen probleem. Alleen maar voordelen eigenlijkquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Laten ze dat eens voor mannen uitvindenMaar néé dan willen ze 'm niet nemen
Hypocriete eikels
Bij mijn weten is dat ook zo. Ik zoek het even voor je op.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als de sterilisatie terug te draaien is zie ik geen probleem. Alleen maar voordelen eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |