Ik ken genoeg mannen die zich hebben laten steriliseren...quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Laten ze dat eens voor mannen uitvindenMaar néé dan willen ze 'm niet nemen
Hypocriete eikels
Het is naïef om te denken dat je zoiets nog kan voorkomen in deze tijd.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef Provinciaal het volgende:
Zeker niet, het idee is dus dat ze voorkomen dat ze een dergelijke keuze moeten maken.
Ik zou het ook kunnen, waarom moet ik minder van andere mensen verwachten?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:54 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is naïef om te denken dat je zoiets nog kan voorkomen in deze tijd.
Het lijkt me dat als het mogelijjk is om een pil uit te vinden waardoor vrouwen niet zwanger kunnen raken het toch ook mogelijk moet zijn om iets uit te vinden waardoor mannen een vrouw niet kunnen bezwangerenquote:
Ik heb het idee dat er niet veel mannen juichend tegenover zullen staanquote:Overigens zijn er genoeg families waarbij de man zich laat steriliseren voor die reden. Dus waar je dat vandaan kan halen is mij niet helemaal duidelijk.
Het gaat er niet om dat ze die keuze niet moeten maken, het gaat er mij om dat die keuze er IS. Natuurlijk is het enige juiste dat een stel ongewenste zwangerschap voorkomt, maar als het wél misgaat (en aangezien de pil en/of condoom niet 100% betrouwbaar zijn) dan moet je toch verdorie zelf kunnen kiezen wat je doet?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar als het puntje bij paaltje komt en vader wil zijn kind houden maar moeder niet, heeft vader pech. De moeder is dus de belangrijkste partij.
[..]
Mosterd na de maaltijd, als ze verantwoordelijk waren geweest, waren ze in de meeste gevallen niet ongewenst zwanger geworden. En abortus is nog altijd gemakkelijker dan een kind opvoeden.
[..]
Zeker niet, het idee is dus dat ze voorkomen dat ze een dergelijke keuze moeten maken.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:54 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Bij mijn weten is dat ook zo. Ik zoek het even voor je op.
Waarom is het dan nog niet 'ingeburgerd'? De pil is normaal voor vrouwen, laten ze het dan ook proberen normaal voor mannen te makenquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik zou het ook kunnen, waarom moet ik minder van andere mensen verwachten?
Jij bent dan ook geen 14 jarig meisje die nu opgroeit. Zal je ook nooit worden dus zoiets kan je simpelweg niet weten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik zou het ook kunnen, waarom moet ik minder van andere mensen verwachten?
Dat is wat jij vindt dus, maar er zijn ook mensen die vinden dat je dan het belang van het ongeboren kind negeert. Daarvoor is het een kwestie van leven of dood.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als het mogelijjk is om een pil uit te vinden waardoor vrouwen niet zwanger kunnen raken het toch ook mogelijk moet zijn om iets uit te vinden waardoor mannen een vrouw niet kunnen bezwangeren![]()
[..]
Ik heb het idee dat er niet veel mannen juichend tegenover zullen staan
[..]
Het gaat er niet om dat ze die keuze niet moeten maken, het gaat er mij om dat die keuze er IS. Natuurlijk is het enige juiste dat een stel ongewenste zwangerschap voorkomt, maar als het wél misgaat (en aangezien de pil en/of condoom niet 100% betrouwbaar zijn) dan moet je toch verdorie zelf kunnen kiezen wat je doet?
Kom ik wilde je alleen even kietelen. Maar ook duidelijk maken dat er genoeg mannen zijn die het wel doen. Ik zou voor tech nog wat uitzoeken: http://www.tilburgzeikt.com/Zakkie_kwijt_08082005.htmlquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als het mogelijjk is om een pil uit te vinden waardoor vrouwen niet zwanger kunnen raken het toch ook mogelijk moet zijn om iets uit te vinden waardoor mannen een vrouw niet kunnen bezwangeren![]()
[..]
Ik heb het idee dat er niet veel mannen juichend tegenover zullen staan
[..]
Het gaat er niet om dat ze die keuze niet moeten maken, het gaat er mij om dat die keuze er IS. Natuurlijk is het enige juiste dat een stel ongewenste zwangerschap voorkomt, maar als het wél misgaat (en aangezien de pil en/of condoom niet 100% betrouwbaar zijn) dan moet je toch verdorie zelf kunnen kiezen wat je doet?
Daar ben ik 100% voor, maar dan inderdaad 'ook', niet 'in plaats van'. Hoe meer preventie, hoe beter.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Waarom is het dan nog niet 'ingeburgerd'? De pil is normaal voor vrouwen, laten ze het dan ook proberen normaal voor mannen te maken
Daarom doe ik het ook nog niet. Als ze nou een middel uitvinden dat wel 100% veilig is dan zou ik het wel gebruiken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:59 schreef Wappie78 het volgende:
De sterilisatie lijkt vaak omkeerbaar te zijn, maar niet altijd. Dat is natuurlijk wel een groter risico dan de pil nemen.
Dat moet die vrouw toch zelf weten? Waarom is jouw moraal belangrijk in deze? Zit dat kind daar wel op te wachten?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, die moeder had zich ook niet kunnen laten palen natuurlijk. Waarom is haar gemakzucht en onverantwoordelijkheid belangrijker dan het leven van het ongeboren kind?
Hoezo? voor haar gaat het niet om leven of dood.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat moet die vrouw toch zelf weten?
Jij was achteraf liever geaborteerd?quote:Waarom is jouw moraal belangrijk in deze? Zit dat kind daar wel op te wachten?
Het lijkt me voor de geestelijke gezondheid van een kind best prettig om gewenst te zijnquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:07 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Hoezo? voor haar gaat het niet om leven of dood.
[..]
Jij was achteraf liever geaborteerd?
Detailsquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de geestelijke gezondheid van een kind best prettig om gewenst te zijn
Anders ben je beter af dood jaquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de geestelijke gezondheid van een kind best prettig om gewenst te zijn
Oh ja, natuurlijk, sorry, what the hell was I thinkingquote:
quote:
Het lijkt me ook wel prettig als het kindje word opgevoed als de ouders daartoe in staat zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel prettig als het kindje word opgevoed als de ouders daartoe in staat zijn.
quote:
Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat en er geen problemen zijn, is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijk een levensvatbaar en bewust wezen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:10 schreef Etcetera het volgende:
[..]Het is een FOETUS. En in heel veel gevallen een nietlevensvatbare foetus. Zonder besef van dat soort dingen.
Tja, een foutus van 2 dagen oud zou ik niet meteen als mens omschrijven. Waar leg je dan de grens? Want ik heb miljarden potentiele kinderen op m'n buik al laten opdrogen gedurende mijn levenquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijke en levensvatbaar en bewust wezen.
Een pasgeboren kind blijft ook afhankelijk van anderen om te overleven, en heeft ook nauwelijks bewustzijn, waarom is het ineens wel verkeerd om het dan nog te doden?
Baby's zijn wel degelijk bewust van hun omgevingquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat en er geen problemen zijn, is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijk een levensvatbaar en bewust wezen.
Een pasgeboren kind blijft ook afhankelijk van anderen om te overleven, en heeft ook nauwelijks bewustzijn, waarom is het ineens wel verkeerd om het dan nog te doden?
Het is altijd zo makkelijk om te oordelen over iemand anders hequote:Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Wappie78 het volgende:
Toch zit het hem wel in dat soort details he. De mensen die zeggen dat iemand anders het kind moet krijgen hoeven het verder niet op te voeden, niet te verzorgen, etc.
Nee dat is het nietquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat en er geen problemen zijn, is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijk een levensvatbaar en bewust wezen.
Daarom mag je ook niet masturberen van de kerkquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:15 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Tja, een foutus van 2 dagen oud zou ik niet meteen als mens omschrijven. Waar leg je dan de grens? Want ik heb miljarden potentiele kinderen op m'n buik al laten opdrogen gedurende mijn leven
En juist omdat die grens nogal arbitrair en onduidelijk is moeten voorstanders van abortus niet steeds zonder meer uitgaan van hun gelijk, alsof iedereen die het anders ziet gek is.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:15 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Tja, een foutus van 2 dagen oud zou ik niet meteen als mens omschrijven. Waar leg je dan de grens? Want ik heb miljarden potentiele kinderen op m'n buik al laten opdrogen gedurende mijn leven
Hoezo? Dat wil je vast graag denken, maar wat maakt een pasgeboren kind levensvatbaarder dan een ongeboren kind? Een ongeboren kind hoef je niet eens te voeren....quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:16 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Nee dat is het nietAls het niet levensvatbaar is, dan gaat het hoe dan ook dood. Een rups wordt een vlinder, maar is toch echt eerste een rups.
En de vergelijking met een pasgeboren kind is zo krom als wat
En een ongeboren foetus van 18 weken niet dan wil je beweren?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Baby's zijn wel degelijk bewust van hun omgevingMeer dan je denkt zelfs....
Je hebt er echt verstand van he? Dat ongeboren kindje wordt gevoed door middel van een navelstreng.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Hoezo? Dat wil je vast graag denken, maar wat maakt een pasgeboren kind levensvatbaarder dan een ongeboren kind? Een ongeboren kind hoef je niet eens te voeren....
Oh wacht, dat zeg ik ook niet. Ik zei al eerder, er is best wat te zeggen -tegen abortie. Je moet dat ook mogen uitspreken. Maar je moet de keuze uiteindelijk bij degene leggen die het aangaat. De zwangere dame en eventueel haar partner. Maar vooral de zwangere dame. Als je dat niet doet, dan zeg je namelijk dat voorstanders van abortus gek zijnquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:16 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En juist omdat die grens nogal arbitrair en onduidelijk is moeten voorstanders van abortus niet steeds zonder meer uitgaan van hun gelijk, alsof iedereen die het anders ziet gek is.
Datzelfde geldt ook voor tegenstandersquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:16 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En juist omdat die grens nogal arbitrair en onduidelijk is moeten voorstanders van abortus niet steeds zonder meer uitgaan van hun gelijk, alsof iedereen die het anders ziet gek is.
Grote goden ik hoop dat jij geen vader wordtquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Hoezo? Dat wil je vast graag denken, maar wat maakt een pasgeboren kind levensvatbaarder dan een ongeboren kind? Een ongeboren kind hoef je niet eens te voeren....
Je begrijpt wat ik bedoel. Een ongeboren kind wordt gevoed omdat de moeder zichzelf voedt, een pasgeboren kind sterft als je het niets geeft.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Je hebt er echt verstand van he? Dat ongeboren kindje wordt gevoed door middel van een navelstreng.
Sommigen zeker ja.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook voor tegenstanders
Hmm, 9 van de 10, en wat dan met dat ene kind dat eigenlijk wel levensvatbaar is, of nog enger, kinderen die een abortus-procedure overleven.quote:[..]
Grote goden ik hoop dat jij geen vader wordt![]()
Ik heb het over een foetus van ongeveer 20 weken oud. Als die geboren wordt is het in 9 van de 10 gevallen niet levensvatbaar. Ik heb het NIET over een voldragen foetus.
Verder is er niemand betrokken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:07 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Hoezo? voor haar gaat het niet om leven of dood.
[..]
Daar had ik niets van gemerkt, laat staan dat ik er een mening over had gehad.quote:Jij was achteraf liever geaborteerd?
Zeg jij...quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Verder is er niemand betrokken.
Maar nu?quote:[..]
Daar had ik niets van gemerkt, laat staan dat ik er een mening over had gehad.
Dat ene kindje wat wel levensvatbaar heeft weinig toekomstperspectief als het om een 14 jarige moeder gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:22 schreef Provinciaal het volgende:
Hmm, 9 van de 10, en wat dan met dat ene kind dat eigenlijk wel levensvatbaar is, of nog enger, kinderen die een abortus-procedure overleven.
Het is een blobje en onderdeel van een vrouw. Snij jij haar open?quote:
Nee, stop jij er een stofzuiger in?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een blobje en onderdeel van een vrouw. Snij jij haar open?
En helemaal nul als je het niet eens de kans geeft nee. En er is altijd nog adoptie.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:27 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat ene kindje wat wel levensvatbaar heeft weinig toekomstperspectief als het om een 14 jarige moeder gaat.
Maar het zet hopelijk wel wat mensen aan het denken over wat het eigenlijk inhoudt.quote:En de gevallen die jij noemt (overlevende van een abortus) zijn het gevolg van artsen die de procedures niet goed opvolgen. Kwalijke zaak idd maar geen reden om abortus te verbieden.
En het leven van de 14 jarige zwangere meid telt dus helemaal niet mee......?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:30 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En helemaal nul als je het niet eens de kans geeft nee. En er is altijd nog adoptie.
Wat denk je nou zelf? De "baby's" die zo'n abortus overleven zijn binnen 5 uur dood.... en dat is puur het gevolg van artsen die de procedures helemaal niet goed uitvoeren.quote:Maar het zet hopelijk wel wat mensen aan het denken over wat het eigenlijk inhoudt.
Snij het er uit dan.quote:
Nu ben je door je argumenten heen.quote:Maar nu?
Wat mij betreft wel, maar hoe is adoptie voor haar erger dan abortus?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:33 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En het leven van de 14 jarige zwangere meid telt dus helemaal niet mee......?
Niet allemaal...quote:[..]
Wat denk je nou zelf? De "baby's" die zo'n abortus overleven zijn binnen 5 uur dood
Verder alles goed met je?quote:
Maar goed dat je er nog geen enkele hebt weten te ontkrachten dan. Je komt met een hoop stellingen, een hoop meningen geformuleerd als feiten, maar ik heb je nog geen argument zien geven.quote:[..]
Nu ben je door je argumenten heen.
En dus moet je het maar verbieden? Dat je voor die kleine groep 'kiest' blijkbaar, prima. Ga jij ze opvoeden? Met wie weet wat voor 'schade' ze hebben opgelopen?quote:
Moedergevoelens misschien? Als ze het kindje uiteindelijk gebaard is treden de hormonen echt wel in werking. Neemt niet weg dat ze niet voor kindje kan zorgen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, maar hoe is adoptie voor haar erger dan abortus?
Okee niet allemaal, maar een echt geweldig leven hebben ze niet. (medische complicaties enz enz)quote:[..]
Niet allemaal...
Ze zijn niet mijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En dus moet je het maar verbieden? Dat je voor die kleine groep 'kiest' blijkbaar, prima. Ga jij ze opvoeden? Met wie weet wat voor 'schade' ze hebben opgelopen?
Vrouwen voelen zich bijna nooit schuldig over abortus. Dat kun je terugvinden in hetgeen erover geschreven is en dat is een feit. Bijna elke vrouw krijgt een flinke klap van het afstaan van haar geboren kind. Dat is een heel groot verschil hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, maar hoe is adoptie voor haar erger dan abortus?
[..]
Niet allemaal...
En dat is het punt nou juist: het is de verantwoordelijkheid van in elk geval de moeder en het liefst de vader ook. Als zij die niet willen of kunnen nemen, wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat wel moeten doen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ze zijn niet mijn verantwoordelijkheid.
Dat klopt. Waarom bemoei je je er dan mee?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Lekker makkelijkquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat dergelijke problemen bij abortus vermeden worden, veel vrouwen dragen zoiets hun hele leven mee.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Moedergevoelens misschien? Als ze het kindje uiteindelijk gebaard is treden de hormonen echt wel in werking. Neemt niet weg dat ze niet voor kindje kan zorgen.
Kijk naar Gianna Jessen, die leeft een vrij productief bestaan. Wat niet geheel verbazend grotendeels gewijd is aan propaganda tegen abortus, maarja.quote:[..]
Okee niet allemaal, maar een echt geweldig leven hebben ze niet. (medische complicaties enz enz)
Wat wil je nou? Als jij iemand een hersenbeschadiging toedoet, moet ik dan maar voor die persoon zorgen? Wat heb ik ermee te maken?quote:
Dat is pertinent niet waar wat uit alle onderzoeken naar voren komt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat dergelijke problemen bij abortus vermeden worden, veel vrouwen dragen zoiets hun hele leven mee.
[..]
Kijk naar Gianna Jessen, die leeft een vrij productief bestaan. Wat niet geheel verbazend grotendeels gewijd is aan propaganda tegen abortus, maarja.
Voorbehoedsmiddelen zijn niet 100% betrouwbaar he jochiequote:Op woensdag 6 mei 2009 20:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Absoluut, en als er geen geld is voor een baby, dan ga je niet naar bed voor seks met een jongen.
verkrachting is een andere verhaal.
Dan ken jij andere onderzoeken dan ik.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:40 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Dat is pertinent niet waar wat uit alle onderzoeken naar voren komt.
Vrouwen voelen zich zelden schuldig over abortus. Ze voelen immers dat het nog geen echt kind is.
Maar dan kan ik er toch nog wel een mening over hebben?quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:39 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Dat klopt. Waarom bemoei je je er dan mee?
Het is niet jouw verantwoordelijkheid, jij hebt er niets mee te maken wat de moeder doet.
Om het even heel bot te zeggen he, dat moet je niet persoonlijk nemen.
Dat zeg ik dus ook niet, ik geef hier alleen aan dat er ook andere meningen zijn dan onvoorwaardelijk voorstander van abortus of religieus fanaat.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En dat is het punt nou juist: het is de verantwoordelijkheid van in elk geval de moeder en het liefst de vader ook. Als zij die niet willen of kunnen nemen, wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat wel moeten doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |