Helaas heeft het amper nut aangezien je aansluiting in je laptop en je tv allebei niet verguld zijn. Belangrijker zou zijn of de kabel goed afgeschermd zou zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:15 schreef Agiath het volgende:
Ik moest wat kabels kopen om mijn laptop te verbinden met mijn tv, om daar lekker films op te kijken vanaf mijn bank, in plaats van op mijn bureaustoel.
Maar ze hadden alleen maar van die "High Quality" kabels bij de kabelboer. Ze kosten wel een tientje per stuk, en ze hebben van die gouden uiteindes enzo.
Nu ben ik ze elke dag eerst een uur aan het poetsen alvoor ik ze in mijn vacuüm opslagkamer leg om elke vorm van corrosie te voorkomen, en moet ik er voor het slapen gaan altijd nog even naar kijken, met een halfharde plasser.
Klacht:
[ afbeelding ]
TS wou de onderste, maar kreeg de bovenste.
(De onderste was niet lang genoeg en gebruik ik al voor wat anders)
Subklacht: Beeld is wel goed
Bij veel muziekzaken hebben ze wel van die dingen van, 30 cm ofzo. En anders, als het toch geen enorm hoge kwaliteit hoeft te zijn, wat aansluitingen en snoer halen en met de soldeerbout aan de slag.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:19 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar simpele cinch-kabels, wel afgeschermd, hoeft niet verguld te zijn en niet langer als een halve meter. Maar al die kabels zijn 1 of 2 meter lang.
[audiofiel] OMG, het kwaliteitsverliesquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:17 schreef Biogarde het volgende:
Echte bazen streamen hun media.
Vergulde kabels maken de geleiding sowieso niet beter, het gaat puur om corrosie tegen te gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:19 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Helaas heeft het amper nut aangezien je aansluiting in je laptop en je tv allebei niet verguld zijn. Belangrijker zou zijn of de kabel goed afgeschermd zou zijn.
Ik ben trouwens al een tijdje op zoek naar simpele cinch-kabels, wel afgeschermd, hoeft niet verguld te zijn en niet langer als een halve meter. Maar al die kabels zijn 1 of 2 meter lang.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:29 schreef jitzzzze het volgende:
Ha, ik heb vergulde coax kabels voor mijn tv in mijn slaapkamer. Ben ik nou stoer?
Neequote:Op woensdag 6 mei 2009 13:34 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Heb je ook vergulde usb & utp kabels?
ik stream blue ray dmv mijn xbox360: 1080 kwaliteitquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[audiofiel] OMG, het kwaliteitsverlies[/audiofiel]
Echte audiofiele bazen kijken alleen HD.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:40 schreef Schut85 het volgende:
[..]
ik stream blue ray dmv mijn xbox360: 1080 kwaliteit
goud oxideert niet.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:15 schreef Agiath het volgende:
Nu ben ik ze elke dag eerst een uur aan het poetsen alvoor ik ze in mijn vacuüm opslagkamer leg om elke vorm van corrosie te voorkomen, en moet ik er voor het slapen gaan altijd nog even naar kijken, met een halfharde plasser.
Inderdaad, ik heb 200 blurays (alleen maar arthouse ook nogquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:43 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Echte audiofiele bazen kijken alleen HD.
Jij bent mijn held.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:55 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb 200 blurays (alleen maar arthouse ook nog, wat een held ben ik ook )en verder al mijn muziek in 320 of .flac. IK BEN AUDIOFIEL
Koop jij ook altijd je cd's omdat die 'tof' zijn om te hebben?quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:55 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb 200 blurays (alleen maar arthouse ook nog, wat een held ben ik ook )en verder al mijn muziek in 320 of .flac. IK BEN AUDIOFIEL
heb je zo'n platte tv? => dan een HDMI kabel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:30 schreef LethalNinja het volgende:
Goed topic, welke kabel moet je kopen om geluid en beeld van je laptop op je tv te showen?
Anhydrous Au2O3 can be prepared by heating amorphous hydrated gold(III) oxide with perchloric acid and an alkali metal perchlorate in a sealed quartz tube at a temperature of around 250 °C and a pressure of around 30 MPaquote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als je er een béétje moeite voor wilt doen:
Au2O3
quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:19 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Helaas heeft het amper nut aangezien je aansluiting in je laptop en je tv allebei niet verguld zijn. Belangrijker zou zijn of de kabel goed afgeschermd zou zijn.
Lijkt me duidelijk wie hier de echte audiofiel is !quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:34 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Heb je ook vergulde usb & utp kabels?
Alleen als je een interne HDMI uitgang hebt op je laptop, en een HD tv hebt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
heb je zo'n platte tv? => dan een HDMI kabel.
Je komt als geroepen, wat zegt jouw audiofiele geest over mijn situatie?quote:
Een tientje voor een kabel duur vinden...quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:29 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je komt als geroepen, wat zegt jouw audiofiele geest over mijn situatie?
Kut, ik ben geen echte audiofielquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:52 schreef sinadO het volgende:
[..]
Een tientje voor een kabel duur vinden...
Als ik voor minder dan 50 euro voor een setje interlinks klaar ben, ben ik tevreden.
Nee sorry, ik moet je toch teleurstellen. Die kabels die jij gekocht hebt heb ik laten liggen wegens beneden mijn niveau.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:15 schreef Agiath het volgende:
Niet!?!? Dan kun je nog beter niets luisterenquote:Op donderdag 7 mei 2009 08:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik me daar druk om kan maken
Zolang je muziek in MP3 formaat opslaat maakt het echt geen kont uit wat voor kabeltjes je gebruikt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:29 schreef dubidub het volgende:
[..]
Niet!?!? Dan kun je nog beter niets luisteren
Klopt, want kut wordt door betere kabeltjes niet ineens Enschede...quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zolang je muziek in MP3 formaat opslaat maakt het echt geen kont uit wat voor kabeltjes je gebruikt.
Audiodebiel. Hihi.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:57 schreef jitzzzze het volgende:
TS voelt zich een audiofiel, in werkelijkheid is TS een debiel.
gloofknie!quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:10 schreef boskameel het volgende:
Mijn haarzakjes van de trilhaartjes in mijn oren zijn ook van goud, zodat ze nog minder kwaliteitsverlies hebben.
En wat voor mooie genelec set heb jij thuis hangen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:10 schreef sinadO het volgende:
[..]
Nee sorry, ik moet je toch teleurstellen. Die kabels die jij gekocht hebt heb ik laten liggen wegens beneden mijn niveau.Toen ben ik naar de speciaalzaak gegaan en kocht ik een set van 4 tientjes.
Weet je wat het is? Niet eens zozeer dat ik overtuigd ben van de betere kwaliteit van die wat duurdere kabels, want ik durf niet te zeggen dat ik verschil hoor, objectief gezien. Het is meer de soliditeit en de gebruikte materialen in combinatie met het optische effect. Ik kan het niet maken om aan een set van enkele duizenden euro's van die goedkope gammele Gamma dropveters te hangen.
Dit doet me denken aan een van de boeken van Terry Pratchett waarin hij beschrijft hoe Death zijn zeis slijpt. Uiteindelijk wordt deze nl. gepolijst in het licht van de opkomende zon... En is daarna zó scherp dat je binnen een meter van het blad al gewond raakt...quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:11 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Een echte kenner soldeert z'n kabels -uiteraard gesmeed door elfen bij maanlicht- direct aan z'n apparaten
(Wel zorgen dat je zuurstofvrij soldeer gebruikt, anders kan dat gaan oxideren.)
Maar Enschede is toch niet goed?quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:02 schreef sinadO het volgende:
[..]
Klopt, want kut wordt door betere kabeltjes niet ineens Enschede...
Tenzij het analoge MP3's op vinyl zijn. Maar dan moet je wel zo'n platenspeler hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zolang je muziek in MP3 formaat opslaat maakt het echt geen kont uit wat voor kabeltjes je gebruikt.
Ja, dan maakt het wel uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Tenzij het analoge MP3's op vinyl zijn. Maar dan moet je wel zo'n platenspeler hebben.
Dat is wat ik zeg.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar Enschede is toch niet goed?![]()
Wat ik bedoel is dus: Garbage in is garbage out. En of je dat nou door een gouden kabeltje doet of niet maakt niet uit.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:29 schreef BUG80 het volgende:
Komt ie weer, echte audiofielen kopen dit: Denon AKDL1 Dedicated Link Cable
Veel plezier met het lezen van de reviews
quote:A caution to people buying these: if you do not follow the "directional markings" on the cables, your music will play backwards. Please check that before mentioning it in your reviews.
Kun je wel huilie doen maar er gaat niks boven deze kabel als je de verborgen satanische boodschappen in je Rihanna mp3tjes wil horen.quote:
Wie zit daar nou weer op te wachten?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:48 schreef sinadO het volgende:
[..]
Kun je wel huilie doen maar er gaat niks boven deze kabel als je de verborgen satanische boodschappen in je Rihanna mp3tjes wil horen.
Enschede = En Schede = Plus Kut = Pluskut.quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:09 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Enschede = En Schede = Plus Kut = Pluskut.
Kut -> Enschede = Kut -> Pluskut.
Daarom wou ik ook cheap ass kabeltjes.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar Enschede is toch niet goed?![]()
Wat ik bedoel is dus: Garbage in is garbage out. En of je dat nou door een gouden kabeltje doet of niet maakt niet uit.
De transformatie van mens naar audiofiel in 4 stappen:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:27 schreef Agiath het volgende:
[..]
Daarom wou ik ook cheap ass kabeltjes.
Maar achteraf gezien weet ik niet of ze het beeld zouden geven wat ik nu heb, dus hou ik deze maar
Kut, mijn geld voor de vakantie, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:34 schreef sinadO het volgende:
[..]
De transformatie van mens naar audiofiel in 4 stappen:
1. De Shock
Door het verlies van tien euro verkeer je in een staat van shock. Je gaat verdoofd en als in een waas door, zonder dat het goed tot je doordringt wat er is gebeurd.
2. Het Besef
Het begint tot je door te dringen wat er is gebeurd.
Je wereld staat ineens op z’n kop.
Je hebt het gevoel dat je hart gebroken is.
Je weet niet meer wat je moet doen en waaraan je moet denken
3. Genezing
Je begint weer een beetje in, breekbaar, evenwicht te komen.
Je voelt nog steeds emotionele pijn.
4. Het te Boven Komen
Zijn de voorgaande fases afgesloten, dan begint een nieuwe periode in je leven waarin je open staat voor nieuwe ervaringen op audiofiel gebied.
Je zit al in stap vier! Gefeliciteerd, je gaat met sprongen vooruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |