abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:24:58 #201
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73758725
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Lang niet overal hoor.
Ligt eraan hoe hard je hem eraf probeert te rossen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73759546
Volgens mij bij de Scapino en C&A hier wel. Als mijn benenwagen ondersteund wordt door een met wielen, zal ik ze testen.

Maar de meeste mensen weten niet dat ze vaak gewoon van de houder afgetild kunnen worden.
pi_73759670
hey marmar, lastig hoor...
ik heb het vaak gehad als ik met mensen in een rolstoel ging winkelen, klote is dat.

ik mag me ondertussen ook wel hier melden denk ik.
ik kan er niet mee omgaan
moet gaan revalideren, wacht nu op een oproep.
tot die tijd aan de sterke pijnstillers en hopen dat het wat uithaalt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73759685
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:51 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Vind ik het eerlijkgezegd niet gek als iemand (een deel) zelf moet betalen voor vervoer naar een vrijetijdsbesteding. Het is geen levensbehoefte of zo. Als werk, school en medische behandelingen gedekt worden zonder morren, dan vind ik het verder netjes. (Al hebben we natuurlijk hierboven al kunnen lezen dat het niet helemaal zo werkt, met het revalidatieverhaal van MarMar en dat zou niet moeten kunnen).

Aan de ene kant denk ik, iedereen zou gewoon alles moeten kunnen blijven doen, maar je moet ook realistisch blijven, we hebben geen onbeperkt geld om iedereen te verzorgen. En een uitstapje of weekendje weg is geen eerste levensbehoefte.
Om terug te komen op de TT: Ik vind een hobby ofzo, als je het moeilijk hebt, wel een levensbehoefte. Niet omdat je zo zielig bent, maar van leuke dingen doen, kan je weer bijtanken met energie.
Energie die je nodig hebt om de strijd aan te kunnen met je lijf en de instanties.

Ik heb ervaring met de bijstand en in de bijstand heb je weinig keus. Weinig keus is altijd moeilijk. Als je ziek bent, heb je altijd minder keus. Als dat ook nog beperkt wordt door geldgebrek, is het nog akeliger. En dan bedoel ik dus het gesteggel om voorzieningen die je nodig hebt.
Als je door dat geldgebrek ook je sociale contacten verliest of moet beperken, dan vind ik dat een probleem.
Juist sociale contacten kunnen enorm motiveren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_73762348
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:47 schreef miss-piggy het volgende:
Volgens mij bij de Scapino en C&A hier wel. Als mijn benenwagen ondersteund wordt door een met wielen, zal ik ze testen.

Maar de meeste mensen weten niet dat ze vaak gewoon van de houder afgetild kunnen worden.
Dat zou het personeel dan even moeten aanbieden vanuit een rolstoel is het ook nog best hoog zo'n toonbank

De bus, nah, zonder assistentie is dat een nono, gelukkig krijg ik ook een scootmobiel any time soon, al is het nog even touwtrekken bij de gemeente of ze ook akkoord gaan met een model waar een kidcar (zo een fietskar) achter kan gemonteerd... ik had bij het verzoek ingevuld dat ik met de scootmobiel ook heel graag weer de kleinste van 3 zelf naar de peuterschool wil brengen enzo, maar daarmee was bij de gemeente geen kwartje gevallen dat ik dan ook graag een kinderzitje of iets dergelijks nodig had bij de scootmobiel

De goot ben ik gewoon maar niet eens over begonnen als ik zelf moet in het centrum gaat het echt fout, alles loopt af dus je moet constant de ene kant aantrekken en de andere kant blijven duwen.. beetje zelfde effect als een winkelwagentje met een fout wieltje, probeer die maar eens rechtdoor te duwen!
pi_73762637
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:50 schreef Mirjam het volgende:
hey marmar, lastig hoor...
ik heb het vaak gehad als ik met mensen in een rolstoel ging winkelen, klote is dat.

ik mag me ondertussen ook wel hier melden denk ik.
ik kan er niet mee omgaan
moet gaan revalideren, wacht nu op een oproep.
tot die tijd aan de sterke pijnstillers en hopen dat het wat uithaalt
Moet je lang wachten? Hopelijk gaat dat je goed helpen enne dat je er niet vrolijk bij blijft lachen betekent niet meteen dat je er niet mee om kan gaan
pi_73762902
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:51 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Om terug te komen op de TT: Ik vind een hobby ofzo, als je het moeilijk hebt, wel een levensbehoefte. Niet omdat je zo zielig bent, maar van leuke dingen doen, kan je weer bijtanken met energie.
Energie die je nodig hebt om de strijd aan te kunnen met je lijf en de instanties.

Ik heb ervaring met de bijstand en in de bijstand heb je weinig keus. Weinig keus is altijd moeilijk. Als je ziek bent, heb je altijd minder keus. Als dat ook nog beperkt wordt door geldgebrek, is het nog akeliger. En dan bedoel ik dus het gesteggel om voorzieningen die je nodig hebt.
Als je door dat geldgebrek ook je sociale contacten verliest of moet beperken, dan vind ik dat een probleem.
Juist sociale contacten kunnen enorm motiveren.
Geld is nog nooit het belangrijkste geweest in mijn leven, vrienden wel. Hoe krijg je goede vrienden, ik denk simpelweg door er een te zijn. Tuurlijk kan ik niet meer zo snel ff spontaan langskomen of mee de kroeg in of winkelen; maar net als vroeger komen mn vriendinnen nogsteeds hun verhaal bij me droppen, eten we nogsteeds af en toe gezellig samen al dan niet met alle kids, janken en lachen we nogsteeds samen.. En ja, ze moeten wat vaker hier komen om me te zien, maar in echte vriendschappen moet dat geen probleem zijn.
Net als vroeger gaat er nog steeds zelden een dag voorbij dat er niet wat mensen over de vloer komen.

Kijken naar de mogelijkheden die je wel hebt.. ik heb me onlangs aangesloten bij een "ruilkring" dat houdt in dat je diensten aanbied en vraagt binnen de kring van mensen die zich daarbij aangesloten hebben.
De lichamelijke praktische dingen kan ik niet meer, tuinieren, klussen, no way.. maar mijn kop doet het nog prima. Helpen met sollicitatiebrieven, huiswerkbegeleiding met talen, dingen vertalen, regeldingen helpen uitzoeken en aanvragen, dat kan ik allemaal best en op die manier blijft de balans er wel en ben ik niet alleen maar de afhankelijke.

Wat het steggelen voor voorzieningen betreft, voor mij is het heel simpel; het gaat over mij, over mijn kwaliteit van leven, over mijn toekomst, over mijn gezinsleven, mijn zelfstandigheid.. dan is dat steggelen en het vervelende daarvan allemaal ondergeschikt aan het doel. Ik ga elke keer het gesprek aan van mens tot mens, dwars door de papierstapel heen. Mensen, DIT ben ik, dit is mijn verhaal, dit kan ik niet meer en hier kunnen jullie mij mee helpen! Die houding lijkt het beste te werken, al moet ik dat soms wel doordrammen
pi_73763650
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Moet je lang wachten? Hopelijk gaat dat je goed helpen enne dat je er niet vrolijk bij blijft lachen betekent niet meteen dat je er niet mee om kan gaan
geen idee
ik ga volgende week maar bellen, ik weet ondertussen wel dat 'wacht maar tot u opgeroepen wordt' niet werkt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73764045
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

geen idee
ik ga volgende week maar bellen, ik weet ondertussen wel dat 'wacht maar tot u opgeroepen wordt' niet werkt
Ik denk dat ze weinig kunnen veranderen aan de wachttijd, maar het is wel fijn te weten hoelang dat dan duurt.
pi_73852772
Gelukkig zijn er ook nog mensen die écht helpen!
Vandaag weer bezoek gehad van de mevrouw van stichting MEE. Ik had een aantal vragen bij haar neergelegd en ze kwam met bultjes bruikbare informatie. Ook bood ze aan om volgende week hier te zijn tijdens het gesprek met het SCIO (voor beoordeling van de aanvragen bij het WMO) ter ondersteuning.
Ze heeft ook een mooie lotgenotengroep gevonden voor mijn oudste dochter, voor kinderen vanaf 10 jaar. Zo af en toe organiseren ze "verwendagen" voor die minimantelzorgertjes, want met de zorg die ze soms voor haar zusje heeft is ze dat zeker.
Dan kan ze eens onder kinderen zijn aan wie ze niet alles steeds hoeft uit te leggen, dat leek haar wel fijn.

Voor de trippelstoel (via de zorgverzekeraar) komt binnenkort ook iemand langs om de beoordeling definitief te geven, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed komt.

Het begint allemaal wat vorm te krijgen.
pi_73855117
Hallo,

Ik heb een hele slechte rug,
mijn voornaamste klacht zijn mijn tussenwervelschijven,ze zijn kapot en glijden weg,
er zijn al een paar wervels vastgezet anders zou ik een dwarsleasie krijgen.
Helaas gaat het met andere wervels ook slecht en zijn die nu bezig af te glijden,ik wacht nog op een telefoontje van de orthopeed.

Hoewel mijn rug al jaren slecht is,kon ik er tot 3 jaar geleden nog heel veel mee doen.
Ik ging lekker de stad in ,het theater,visite,werken.

Nu heb ik heel veel moeite om mijn rug gewoon rechtop te houden en moet ik heel veel liggen op een dag,
doe ik dat niet dan wordt ik misselijk van de pijn en vermoeidheid.

Ik heb een huishoudelijke hulp en een scootmobiel,
heb best veel moeite met die scootmobiel,misschien stom maar ik schaam mij erin.
Toch probeer ik het maar,want het is wel een manier om nog eens te stadten.

De hulpmiddelen heb ik gratis gekregen omdat ons inkomen niet zo hoog is en dat vind ik terecht,
het is immers niet mijn schuld dat ik invalide ben geworden en zou ik kunnen dan zou ik gewoon en hard werken zodat ik alles zelf kon betalen,maar dat gaat dus niet met een beperking.

Jammer dat eigenlijk niemand echt een antwoord op dit topic heeft,
ik worstel namelijk ook al een tijdje met die vraag.
Heb wat hobby's opgepakt zoals schilderen en zeepjes maken,
maar ik mis mijn oudeleventje en voel mij soms wel een beetje eenzaam wanneer ik weer niet mee kan of zelfs een slechte moeder omdat ik niet alles meer kan zoals het vroeger ging,
Ik heb ineens een heel ander leven gekregen en nooit had ik verwacht dat het zo zou gaan,
Invalide zijn is ook heel anders dan ik dacht,ben vaak moe van alles en dat is balen.

Ben dus erg nieuwsgierig hoe jullie het allemaal rooien op een dag,sterkte allemaal !
pi_73856686
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:37 schreef angel69 het volgende:
...
Ik heb een huishoudelijke hulp en een scootmobiel,
heb best veel moeite met die scootmobiel,misschien stom maar ik schaam mij erin.
Toch probeer ik het maar,want het is wel een manier om nog eens te stadten.
Schaamte, zo zou ik het niet direct beschrijven, maar ik begrijp je wel. Ik heb dat met de rolstoel, je hebt meteen zo'n stempel en mensen behandelen je er ook naar. Gewoon even de deur uit zonder vragen, zonder "anders" behandeld te worden is er niet bij. MIsschien komt dat over een tijdje wel weer, ik merk wel dat ik er meer aan begin te wennen. Eerst wilde ik alleen maar door de achterdeur met de rolstoel, niet de voordeur met al die buren achter hun ramen
quote:
De hulpmiddelen heb ik gratis gekregen omdat ons inkomen niet zo hoog is en dat vind ik terecht,
het is immers niet mijn schuld dat ik invalide ben geworden en zou ik kunnen dan zou ik gewoon en hard werken zodat ik alles zelf kon betalen,maar dat gaat dus niet met een beperking.
Alleen vervoerskosten zijn eventueel inkomensgebonden, hulpmiddelen zoals scootmobiel, rolstoel, woningaanpassingen etc. niet. Gelukkig maar!
quote:
Jammer dat eigenlijk niemand echt een antwoord op dit topic heeft,
ik worstel namelijk ook al een tijdje met die vraag.
Heb wat hobby's opgepakt zoals schilderen en zeepjes maken,
maar ik mis mijn oudeleventje en voel mij soms wel een beetje eenzaam wanneer ik weer niet mee kan of zelfs een slechte moeder omdat ik niet alles meer kan zoals het vroeger ging,
Ik heb ineens een heel ander leven gekregen en nooit had ik verwacht dat het zo zou gaan,
Invalide zijn is ook heel anders dan ik dacht,ben vaak moe van alles en dat is balen.

Ben dus erg nieuwsgierig hoe jullie het allemaal rooien op een dag,sterkte allemaal !
Er is ook niet gewoon 1 antwoord, er is geen pilletje voor, geen boekje, je moet gewoon je eigen leven op een andere manier zien in te richten en er toch weer je eigen leven van maken. Ik herken veel in je gevoel, ook naar mijn kids toe, ik baal er van dat ik niet zelfstandig voor ze kan zorgen als ik alleen thuis ben.

Ik google wat af, probeer al het mogelijke te regelen om het zo comfortabel mogelijk te maken voor mezelf en mijn gezin en vraag alles aan wat er aan te vragen valt. Het is enorm je trots inslikken om zo je hand op te houden, maar uiteindelijk gaat het niet om hoe ik me daar op dat moment even bij voel, het gaat om de toekomst van mij en mijn gezin!
pi_73861880
Hoi Mar mar,

In onze gemeente moet je als je inkomen meer is dan ,geloof 1900 euro,wel bijbetalen bij de scootmobiel.
Wij hebben net 1500 euro.
Oh ja voor huishoudelijke hulp zou je dan ook bij moeten betalen,
ik heb een PGB en daar kan ik net 2 en een half uur hulp mee inkopen,
dat is voor ons niet genoeg dus betaal ik een andere mevrouw ook voor een paar uurtjes schoonmaakwerk in de week,die betaal ik dus van mijn UWV uitkering.

Ik vind niet dat jij je hand op houd,
we leven in een verzorginsstaat en als jij beter zou zijn zou je waarschijnlijk ook gewoon heel hard werken en overwerken.
Je hebt er niet om gevraagd om invalide te zijn.

Tja..wanneer je nu millionaire zou zijn ,dan zou ik het wel belachelijk vinden.
Maar die kom je ook niet tegen bij de WMO en het ciz.

Ha ha ik heb alleen nog maar een stadje verderop met de scootmobiel gereden en dan nog,wanneer ik loop ziet niemand wat aan mij,als je ze dan ziet kijken.

denk ook altijd dat ik een aansteller ben en andere mensen veel meer gehandicapt zijn,raar idee van mij maar ik heb het gewoon nog niet geaccpteerd.

Ik moet heel erg wennen dat alles niet meer zo vanzelf sprekend gaat,
het is ook zo balen dat ik eigenlijk alleen maar goed kan liggen,zitten is ook een probleem en als je dat niet kan dan word het wel moeilijk om nog ergens te komen,helpt een scootmobiel ook niet bij.
succes met alles hoor !
pi_73871076
Hai angel, goh, dus er zijn gemeentes waar ze nog strenger zijn dan bij ons!
Voor de hulp betalen wij ook een eigen bijdrage, maar dat is te betalen.

Sjah, als je miljonair was he... dan had ik een groot gelijkvloers huis en een aantal nannys voor mezelf en de kids in huis op zijn minst

Ik wil gewoon toch zo graag wat maken van mijn leven en daar waar het nog wel kan genieten, ik wil het ik wil het ik wil het!
pi_73879521
@MarMar: S'land is hopelijk toch niet al te streng wat betreft rolstoelen?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:02:57 #216
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73886536
Gelukkig gaat het hier ook beter met de acceptatie van alle problematiek, ondertussen hebben de ziekenhuizen het praktisch opgegeven zonder het uit te spreken maar het is nu enkel de grote lijst pakken en iedere keer maar weer iets afstrepen, ondertussen heb ik er wel wat labeltjes bijgekregen zodat ik wat makkelijker aan medicaties, voorzieningen en vergoedingen kan komen, echt van die labels waarbij je kunt zeggen "We weten dat je iets hebt en in welk gebied, maar verder niets" en waar ik me er eerst tegen verzette heb ik nu zoiets van, prima en leuk voor m'n medisch CV.

Ondertussen ook bij een psycholoog aangeschoven voor wat zaken die mijn problemen alleen maar erger kunnen maken en dat is nou net niet de bedoeling, vandaar dat ik daar met frisse tegenzin naar binnen ben gestapt.
Maar ik heb nu in ieder geval vrijwel iedere dag het gevoel dat ik écht iets gedaan heb, hoe zwaar het af en toe ook is en na de zoveelste keer spijt van dat uurtje langer blijven en 3 dagen bijkomen van die leuke avond heb ik toch maar mooi weer een leuke avond gehad, dan heb ik die dagen om bij te komen er graag voor over eigenlijk.
Ik moet er niet aan denken dat ik iedere maand terugdenk aan die 30 dagen ervoor en tot de conclusie kom dat ik eigenlijk niets gedaan heb ómdat het eigenlijk niet gaat, het niet verstandig is of omdat ik liever wilde bijtanken qua energie op de bank én het uiteindelijk ook geen reet uitgemaakt heeft.

Oja en ik heb eindelijk een beetje door hoe ik meer uit m'n lichaam haal, ben veel bewuster bezig met voeding, tijd en schrijf tegenwoordig na ieder 'ding' (iets wat ik doe wat meer energie kost dan normaal) op papier op waar ik het meeste last van heb, in hoeverre en hoelang het duurt voordat ik weer 'normaal' tot rust gekomen ben, daardoor ben ik erachter gekomen dat zwemmen voor mij een stuk minder belastend is dan een stukje hardlopen of fietsen en een uurtje shoppen gemiddeld zwaarder uitvalt dan een dagje rustig slenteren door de dierentuin.
Ergens is het triest en zwaar verneukt dat je op dusdanig jonge leeftijd zo bezig moet zijn om iets van je dag te kunnen maken, maar het is niet anders.
pi_73976845
@ miss piggy: dat viel voor mij mee, je kan sowieso van de uitleen gewoon een rolstoel ophalen en dan de uitleenperiode 1 keer verlengen tot totaal maximaal een jaar, daarna moet je via de gemeente aan gaan vragen en mijn ervaring is dat dat zo geregeld is.

Straks komen ze langs voor een testrit met de scootmobiel *slik*...

Spannend, heftig, confronterend, maar vooral weer een stuk vrijheid terug!
pi_74057494

Dit is em dan! Ik heb hem vrijdag na wat kleine aanpassingen meteen gekregen. Ik heb een bredere stoel erop en dan zonder de hoofdsteun en er zit een krukkenhouder op. Ik kan mijn kindje naast me op de stoel zetten en zo naar school brengen

Ben er al hele stukken mee onderweg geweest en ben ZO ZO ZO blij dat stuk vrijheid en onafhankelijkheid weer terug te hebben! Ik heb gewoon een stuk van mijn wereld terug nu!
pi_74103319
Hee MarMar,

wat kut voor je allemaal zeg! (heb ong. vorig jaar het topic wel een beetje gevolgd en nu zag ik hem ineens weer)
Vind het wel knap dat je het allemaal zo oplost =)

Bij MEE bieden ze ook vrijwilligers aan (tenminste je wordt dan natuurlijk op een wachtlijst gezet... maar toch) Klinkt wel iets voor jou/ je dochtertje.... Heb je daar wel 's aan gedacht....(of misschien sta je er wel op)

Ben zelf ook vrijwilligster daar, maar verder hoor ik er ook goede verhalen over.
pi_74103586
Hai molleymijsje,

Ik heb al hulp van de stichting MEE Goede hulp ook!
Vanmiddag een gesprek met iemand van het SCIO om te beoordelen of aanvragen goedgekeurd worden voor meer hulp en hulpmiddelen en aanpassingen etc. Daar gaat ook een medewerkster van het MEE bij zitten om ons te helpen bij dat gesprek.

Mijn dochter heb ik nu aangemeld bij FAWAKA.
Een organisatie voor "minimantelzorgers" vanaf 10 jaar.
Ze doen eens in de zoveel tijd leuke dingen voor die kids en zo heeft ze wat ongedwongen lotgenoten contact.
Wat ze zelf wilde was dat ze haar ei kwijt kan bij kinderen die haar begrijpen maar dat ze niet altijd MOET praten en ook gewoon kan ouwehoeren met die kinderen.

Binnenkort gaat ze met FAWAKA naar Holliday on ice met 45 kinderen
pi_76437032
vanmiddag komt mn nieuwe trippelstoel

zoiets, maar dan met bruine bekleding die bij onze bank past, ik mocht zelf kiezen

Heb van voor de kerstdagen al eentje van de uitleen geregeld, omdat de levering wat langer duurde en ondanks dat daar nog geen electrisch motortje op zat voor hoog/laag is het al zo lekker om me weer een beetje te kunnen redden in mijn eigen keuken

Zo begint alles langzaamaan wat meer vorm te krijgen en het leven weer een beetje door te gaan zoals het zou moeten.

Ook met de kindjes red ik het steeds beter, niet in het minste door de scootmobiel en de trippelstoel, waardoor ik weer zelf broodjes kan smeren, even mee kan naar de wc en de kleinste naar school kan brengen.

Het komt wel goed zo
pi_76437586
Fijn om te horen dat je je draai weet te vinden MarMar!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:07:33 #223
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76446817
Ben blij om dat je je weer een beetje beter kunt redden in huis met de kinderen etc.

Een trippelstoel is reuze handig!

(ben miss-piggy)
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_76469680
Thx!!!

Hoe gaat het nu met jou dan manda-rijn? Nog in B'zwaag?
Ik ga vanaf volgende week weer 2 keer in de week fysio doen in B'zwaag.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:29:10 #225
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76479586
Ben nogsteeds in B'zwaag. Als het goed is hebben ze 18 jan. een ontslagoverleg.
Misschien zie ik je volgende week wel

Ben benieuwd wie jij als fysio hebt/krijgt

Verder gaat het hier nogal losjes
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')