Ligt eraan hoe hard je hem eraf probeert te rossenquote:
Om terug te komen op de TT: Ik vind een hobby ofzo, als je het moeilijk hebt, wel een levensbehoefte. Niet omdat je zo zielig bent, maar van leuke dingen doen, kan je weer bijtanken met energie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:51 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vind ik het eerlijkgezegd niet gek als iemand (een deel) zelf moet betalen voor vervoer naar een vrijetijdsbesteding. Het is geen levensbehoefte of zo. Als werk, school en medische behandelingen gedekt worden zonder morren, dan vind ik het verder netjes. (Al hebben we natuurlijk hierboven al kunnen lezen dat het niet helemaal zo werkt, met het revalidatieverhaal van MarMar en dat zou niet moeten kunnen).
Aan de ene kant denk ik, iedereen zou gewoon alles moeten kunnen blijven doen, maar je moet ook realistisch blijven, we hebben geen onbeperkt geld om iedereen te verzorgen. En een uitstapje of weekendje weg is geen eerste levensbehoefte.
Dat zou het personeel dan even moeten aanbiedenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:47 schreef miss-piggy het volgende:
Volgens mij bij de Scapino en C&A hier wel. Als mijn benenwagen ondersteund wordt door een met wielen, zal ik ze testen.![]()
Maar de meeste mensen weten niet dat ze vaak gewoon van de houder afgetild kunnen worden.
Moet je lang wachten? Hopelijk gaat dat je goed helpen enne dat je er niet vrolijk bij blijft lachen betekent niet meteen dat je er niet mee om kan gaanquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:50 schreef Mirjam het volgende:
hey marmar, lastig hoor...
ik heb het vaak gehad als ik met mensen in een rolstoel ging winkelen, klote is dat.
ik mag me ondertussen ook wel hier melden denk ik.
ik kan er niet mee omgaan
moet gaan revalideren, wacht nu op een oproep.
tot die tijd aan de sterke pijnstillers en hopen dat het wat uithaalt
Geld is nog nooit het belangrijkste geweest in mijn leven, vrienden wel. Hoe krijg je goede vrienden, ik denk simpelweg door er een te zijn. Tuurlijk kan ik niet meer zo snel ff spontaan langskomen of mee de kroeg in of winkelen; maar net als vroeger komen mn vriendinnen nogsteeds hun verhaal bij me droppen, eten we nogsteeds af en toe gezellig samen al dan niet met alle kids, janken en lachen we nogsteeds samen.. En ja, ze moeten wat vaker hier komen om me te zien, maar in echte vriendschappen moet dat geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:51 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Om terug te komen op de TT: Ik vind een hobby ofzo, als je het moeilijk hebt, wel een levensbehoefte. Niet omdat je zo zielig bent, maar van leuke dingen doen, kan je weer bijtanken met energie.
Energie die je nodig hebt om de strijd aan te kunnen met je lijf en de instanties.
Ik heb ervaring met de bijstand en in de bijstand heb je weinig keus. Weinig keus is altijd moeilijk. Als je ziek bent, heb je altijd minder keus. Als dat ook nog beperkt wordt door geldgebrek, is het nog akeliger. En dan bedoel ik dus het gesteggel om voorzieningen die je nodig hebt.
Als je door dat geldgebrek ook je sociale contacten verliest of moet beperken, dan vind ik dat een probleem.
Juist sociale contacten kunnen enorm motiveren.
geen ideequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
Moet je lang wachten? Hopelijk gaat dat je goed helpen enne dat je er niet vrolijk bij blijft lachen betekent niet meteen dat je er niet mee om kan gaan
Ik denk dat ze weinig kunnen veranderen aan de wachttijd, maar het is wel fijn te weten hoelang dat dan duurt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
geen idee
ik ga volgende week maar bellen, ik weet ondertussen wel dat 'wacht maar tot u opgeroepen wordt' niet werkt
Schaamte, zo zou ik het niet direct beschrijven, maar ik begrijp je wel. Ik heb dat met de rolstoel, je hebt meteen zo'n stempel en mensen behandelen je er ook naar. Gewoon even de deur uit zonder vragen, zonder "anders" behandeld te worden is er niet bij. MIsschien komt dat over een tijdje wel weer, ik merk wel dat ik er meer aan begin te wennen. Eerst wilde ik alleen maar door de achterdeur met de rolstoel, niet de voordeur met al die buren achter hun ramenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:37 schreef angel69 het volgende:
...
Ik heb een huishoudelijke hulp en een scootmobiel,
heb best veel moeite met die scootmobiel,misschien stom maar ik schaam mij erin.
Toch probeer ik het maar,want het is wel een manier om nog eens te stadten.
Alleen vervoerskosten zijn eventueel inkomensgebonden, hulpmiddelen zoals scootmobiel, rolstoel, woningaanpassingen etc. niet. Gelukkig maar!quote:De hulpmiddelen heb ik gratis gekregen omdat ons inkomen niet zo hoog is en dat vind ik terecht,
het is immers niet mijn schuld dat ik invalide ben geworden en zou ik kunnen dan zou ik gewoon en hard werken zodat ik alles zelf kon betalen,maar dat gaat dus niet met een beperking.
Er is ook niet gewoon 1 antwoord, er is geen pilletje voor, geen boekje, je moet gewoon je eigen leven op een andere manier zien in te richten en er toch weer je eigen leven van maken. Ik herken veel in je gevoel, ook naar mijn kids toe, ik baal er van dat ik niet zelfstandig voor ze kan zorgen als ik alleen thuis ben.quote:Jammer dat eigenlijk niemand echt een antwoord op dit topic heeft,
ik worstel namelijk ook al een tijdje met die vraag.
Heb wat hobby's opgepakt zoals schilderen en zeepjes maken,
maar ik mis mijn oudeleventje en voel mij soms wel een beetje eenzaam wanneer ik weer niet mee kan of zelfs een slechte moeder omdat ik niet alles meer kan zoals het vroeger ging,
Ik heb ineens een heel ander leven gekregen en nooit had ik verwacht dat het zo zou gaan,
Invalide zijn is ook heel anders dan ik dacht,ben vaak moe van alles en dat is balen.
Ben dus erg nieuwsgierig hoe jullie het allemaal rooien op een dag,sterkte allemaal !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |