http://www.billboard.com/billboard/daily/article_display.jsp?vnu_content_id=1460595
cant wait!
quote:Nee, gewoon kopen als het goed is, emmer
Op woensdag 10 april 2002 18:32 schreef edjuh18 het volgende:
koppppppppp**leechen**eeeeeeeeeen
nu nog ff wachten tot juni
Counting Crows' nieuwe album was rond de jaarwisseling al afgemixt, en verschijnt (waarschijnlijk) eind juni
quote:Ze staan ook op Werchter dus ze willen best touren deze zomer
Op donderdag 11 april 2002 12:09 schreef rubbereend het volgende:
en dan komen ze dit jaar ook weer op lowlands, t begint steeds leuker te worden.nu nog ff wachten tot juni
LL heeft dus wel grote kans denk ik zo
quote:beter komen ze naar een intiem zaaltje zoals paradiso of de kleine zaal @ 013, daar komen ze veel beter uit de verf... mooi ingetogen pop/rock.. vink niets voor een festival
Op donderdag 11 april 2002 16:49 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ze staan ook op Werchter dus ze willen best touren deze zomer
![]()
![]()
![]()
LL heeft dus wel grote kans denk ik zo
quote:Hm ja 013
Op donderdag 11 april 2002 17:08 schreef reem het volgende:[..]
beter komen ze naar een intiem zaaltje zoals paradiso of de kleine zaal @ 013, daar komen ze veel beter uit de verf... mooi ingetogen pop/rock.. vink niets voor een festival
maar liever festival dan helemaal niet zien natuurlijk
===
THE NEW ALBUM REVEALED
Finally I'm allowed to say - the new album will be called 'A Rush of Blood to the Head' and is expected around July/August. Song titles will probably include:
In My Place
The Scientist
Daylight
A Whisper
God Put A Smile Upon Your Face
A Rush of Blood to the Head
Amsterdam
Politik
Warning Sign
There's also a new one on the way which hasn't got a title yet but I reckon will be my favourite coldplay song so far. We're hoping to start playing gigs again around June. Details will be announced first on this website.
===
Een track die "Amsterdam" heet, ben benieuwd...
(zie hieronder)
[Dit bericht is gewijzigd door habermas op 24-06-2002 23:11]
Een stream van de nieuwe Coldplay-single In My Place
Klinkt veelbelovend!
quote:26 augustus komt ie officieel uit.....
Op maandag 08 juli 2002 23:13 schreef Postduif het volgende:
Klinkt geweldig die nieuwe single, zang en gitaar zijn weer perfect op elkaar afgestemd.
Ik hoop dat het nieuwe album weer zo'n juweelstukje wordt als Parachutes. Gelukkig hebben ze er niet voor gekozen om op dezelfde weg verder te gaan, maar dit keer iets voller kwa sound.
maar ik heb em al
quote:Internet of promo?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef Postduif het volgende:[..]
26 augustus komt ie officieel uit.....
maar ik heb em al
01 - Politik
02 - In My Place
03 - God Put A Smile Upon Your Face
04 - The Scientist
05 - Clocks
06 - Daylight
07 - Green Eyes
08 - Warning Sign
09 - A Whisper
10 - A Rush Of Blood To The Head
11 - Amsterdam
quote:da's een mooie reden om op lowlands te komen voor ze
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef Postduif het volgende:[..]
26 augustus komt ie officieel uit.....
maar ik heb em al
quote:Als het goed is ligt ie thuis op mij te wachten.
Op maandag 26 augustus 2002 16:03 schreef Radiohoofdje het volgende:
Kheb hm net gekocht en vind hem echt heel ruigkreeg er zelfs nog een cdtje bij met live nummers van het vorige album(don't panic)
Stom dak m niet op LL heb gekocht.......daar wassie 15E...
quote:Die kreeg ik bij free record shop er gratis bij
Op maandag 26 augustus 2002 17:12 schreef Ettepet het volgende:[..]
Als het goed is ligt ie thuis op mij te wachten.
Hoe kwam je aan die extra cd?
Vind het een erg lekkere en gevarieerde CD net even beter als Parashutes geen nummers die me minder doen. Eerste nummer krijg je het idee dat ze een hardere stijl hebben gekregen KEDENGDENGDENGDENGDENGDENGDENGDENGDENG Sja dit album is de moeite waard en zal ookweer vele draaibeurten krijgen heb m gelijk aangezet
quote:Wederom een topalbum, maar dat is mijn mening.
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:08 schreef Jarno het volgende:
Coldplay is OKAY!
quote:Hebbes.
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:21 schreef Smike het volgende:[..]
Wederom een topalbum, maar dat is mijn mening.
.
quote:Ik had 'em al een tijdje.
Op dinsdag 27 augustus 2002 13:12 schreef Jarno het volgende:[..]
Hebbes.
.
quote:Ik heb ff gewacht.
Op dinsdag 27 augustus 2002 13:17 schreef Smike het volgende:[..]
Ik had 'em al een tijdje.
.
Verder vind ik het sneu dat sommige mensen het nodig vinden om te vertellen 'dat ze hem al hebben'. Who gives a shit, het gaat om de muziek en niet hoe stoer je wel niet bent met Kazaa.
[edit] uitbreiding:
ik heb hem nu een paar keer gehoord en ik vind het een geweldig stuk beter dan het eerste album. De nummers zijn haast net zo onslijtbaar als op Parachutes maar hebben meer diepte, meer gewicht, meer kloten. Een absolute aanrder (ook om te kopen!)
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 27-08-2002 23:17]
Vind zelf Parachutes nog steeds duidelijk de beste cd van de laatste jaren. Elk nummer daarop vind ik top, al zijn een aantal nummers van deze nieuwste ook heel goed!
* annabegins vindt Warning Sign en In my Place instant-klassiekers.
Wat kan die kerel gevoel in zijn nummers leggen, zeg
Dit is er een die je draait en blijft draaien, mooi
quote:Beetje U2-achtig die nummers..
Op woensdag 28 augustus 2002 19:17 schreef annabegins het volgende:
* annabegins vindt Warning Sign en In my Place instant-klassiekers.
Vind zelf na een keer of tien luisteren Politik het beste nummer, gevolgd door In my Place en Clocks. Zet met veel plezier de eerste 5 nummers van de cd op.
quote:Ik vind In My Place een beetje zeikerig. Het pakt niet, Politik en Clocks vind ik veel beter.
Op zondag 01 september 2002 00:52 schreef Ettepet het volgende:[..]
Beetje U2-achtig die nummers..
Vind zelf na een keer of tien luisteren Politik het beste nummer, gevolgd door In my Place en Clocks. Zet met veel plezier de eerste 5 nummers van de cd op.
De eerste cd had ik gekocht vanwege 'Trouble' en dat bleek ook het enige echte topnummer op de cd te zijn.
Nu heb ik de cd gekocht nav 'In My Place' en wederom is dit meteen het enige nummer wat me echt kan bekoren..
Vanaf nu trap ik er niet meer in.
Ik ben gewoon duidelijk GEEN Coldplay-fan...
Niettemin moet ik toch naar het concert dat ze gaan geven in Nederland, omdat ze Idlewild als support-act neergezet hebben. En die vindt ik dus wel steengoed. (Support-act, belachelijk trouwens! Ze zijn in de UK minstens zo populair als Coldplay..)
Leuk dat ze progressie hebben geboekt. Vind ik al die media aandacht toch in ieder geval toch iets meer gerechtvaardigd.
Haar vriend zou gelijk geen zin meer hebben, telkens wanneer zij die cd opzette.
Ik kan me er iets bij voorstellen, het is natuurlijk ook natte vaatdoekrock als je het nuchter beschouwd. Zal vast allemaal heel erg uit het hart komen en zo, maar uiteindelijk missen die gasten de clue volkomen. Toch?
quote:De zanger heeft een hele aparte stem. Je moet er van houden. Maar ik vind het een stem waar veel kracht in zit.
Op dinsdag 24 september 2002 00:12 schreef Mugger het volgende:
Ik kan me er iets bij voorstellen, het is natuurlijk ook natte vaatdoekrock als je het nuchter beschouwd. Zal vast allemaal heel erg uit het hart komen en zo, maar uiteindelijk missen die gasten de clue volkomen. Toch?
quote:Hmm.. ik wil wel hoor
Op donderdag 26 september 2002 20:37 schreef Radiohoofdje het volgende:nou heb ik een kaartje....en nou kan ik er niet heen
echt verschrikkelijk. En ze zijn zo goed
quote:
Op zondag 1 september 2002 01:51 schreef Lamon het volgende:
Niettemin moet ik toch naar het concert dat ze gaan geven in Nederland, omdat ze Idlewild als support-act neergezet hebben. En die vindt ik dus wel steengoed. (Support-act, belachelijk trouwens! Ze zijn in de UK minstens zo populair als Coldplay..)
quote:In nederland waren ze op 5 november in de ahoy.. kdenk niet dat we ze snel terug zullen zien
Op maandag 25 november 2002 18:20 schreef Bbfreak het volgende:
Kan dat ik het over het hoofd heb gezien maar waar en wanneer geeft Coldplay een concert? The Scientist van het nieuwe geeft kippevel. Zegt genoeg d8 ik. Instant Classic!!! Later
Wat mij erg opvalt is dat van iedereen die ik ken hun eerste indruk van Coldplay maar matig was, had ik zelf ook, maar naarmate ik 't vaker luisterde en aan hun sound begon te wennen ben ik er echt van gaan houden. Is nu nu zelfs zo dat Coldplay m'n lievelingsband is.
Hebben meer van jullie dit gehad?
Robert
of ik 'em beter vind dan de eerste weet ik niet.. ze zijn allebei top
Ik heb 'em al geen maanden meer tussen mijn cd's opgezocht. Alleen Clocks, Green Eyes en het laatste stuk van Politik hebben nog iets, die heb ik ook alle drie als mp3 op mijn computer laten staan.
Die eerste cd was zoveel beter. Hopelijk doen ze er niet zo lang over als U2 (10 jaar) om hun favoriete sound terug te vinden.
Dus eerst weer luisteren, dan pas weer oordelen
quote:Ik heb ze pasgeleden kort geluisterd toen ik besloot het merendeel van de hardisk te verwijderen.
Op donderdag 9 januari 2003 20:58 schreef mrmiddel het volgende:Dus eerst weer luisteren, dan pas weer oordelen
Ik vind drie-kwart van de nummers een beetje zeurderig/meer van hetzelfde en voor de rest de nadruk veels teveel liggen op de teksten. Coldplay is goed in (muziek/zang)klank en melodielijn, de focus leggen op de inhoud (zoals bijv. bij de eerste helft van Politik) is imo een slechte keuze, muziektechnisch.
Hopelijk ontdekken ze dat ook zelf redelijk gauw. Tekst-inhoudelijk gaat het denk ik nooit wat worden, lees hun interviews maar: wollige, linkse lui, met goede bedoelingen, maar weinig inhoud.
Bono van U2 heeft zelfs gezegd dat Coldplay dé band van de toekomst is. Het is alleen jammer dat die kut-zenders als radio 538 enzo hun platen nooit draaien. Gelukkig is The Scientist een mooie clip zodat ie best vaak op TMF wordt gedraaid.
[Dit bericht is gewijzigd door MeAndMyself op 10-01-2003 17:08]
Ook heb ik dat ik gewoon blij wordt van hun muziek. Luister ik naar Wharning Sign of Politik, Amsterdam of Clocks, het zijn gewoon stuk voor stuk prachtige nummers.
en owja; live is het een van de betere bands. De magie ed is niet te vergelijken met andere bands. Geen vals gezang, een prima performance. Coldplay...mijn helden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |