quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:24 schreef _AntiiKill het volgende:
en heb helaas De AH (Albert heijn) gekozen,
gedaan maarja dat klopt niet met wat me vrienden allemaal zeggen,quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:26 schreef jitzzzze het volgende:
Google + "maximale werktijd per dag 15 jaar"
Amateurquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:32 schreef _Flash_ het volgende:
Uw zoekbewerking - "maximale werktijd per dag 15 jaar" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Zie hier, de waarheid. En luister niet teveel naar je vrienden.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:32 schreef _AntiiKill het volgende:
[..]
gedaan maarja dat klopt niet met wat me vrienden allemaal zeggen,
ze hadden het uitgelegd op school maarja ik leeghoofd ben het weer vergeten xD
ze zeiden zo iets van
16-jaren mogen max. 8 uur per dag werken
15-jarigen mogen max 7 uur per dag werken
14-jarigen mogen max 6 uur per dag werken
Maar misschien is het wel anders bij een stage hoor, kan je beter je stagebegeleider even aanschieten. Ben wel benieuwd naar wat voor stage een 15-jarige loopt bij de Albert Heijn.quote:Tijdens een schoolweek mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 07.00 uur 's
morgens.
- Maximaal 12 uur per week werken.
- Per schooldag niet meer dan 2 uur werken.
- Op zaterdag niet meer dan 8 uur werken.
Voor stage gelden dus andere regels dan reguliere arbeid naast school danwel vakantiewerk.quote:Stage van kinderen van 14 en 15 jaar
Voordat kinderen stage gaan lopen sluiten zij een stageovereenkomst dat (mede)ondertekend wordt door de ouder. Het gaat om hulparbeid van lichte aard in het kader van een schoolwerkplan dat aan de volgende voorwaarden voldoet: er vindt geen arbeid plaats op zondag, niet tussen 19.00 en 07.00 uur en ook niet, als het korter dan 14 uur geleden is dat het kind op de vorige dag arbeid heeft verricht. Het gaat maximaal over 7 uur per dag en 35 uur per week. Naast dit werk (stage) mag het kind geen ander werk doen.
Dat is schooltijd, oftewel 35 uur per week.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar misschien is het wel anders bij een stage hoor, kan je beter je stagebegeleider even aanschieten. Ben wel benieuwd naar wat voor stage een 15-jarige loopt bij de Albert Heijn.
hierin staat:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Amateur![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=maximale+werktijd+per+dag+15+jaar&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=
Zucht, onder wat voor soort tijd zou stage lopen vallen denk je?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:39 schreef _AntiiKill het volgende:
[..]
hierin staat:
Jongeren van 15 jaar
Op schooldagen mogen Jongeren van 15 jaar maximaal 2 uur per dag werken en maximaal 12 uur per week.
(denk niet dat we maar 2 uur per dag moeten werken..)
ja ook en helpen met uitladen van de vrachtquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:39 schreef rgras het volgende:
Moet je vakkenvullen als stage? [ afbeelding ]
Wat voor studie/opleiding doe jij dat je de AH als stage plek kunt kiezen?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:42 schreef _AntiiKill het volgende:
[..]
ja ook en helpen met uitladen van de vracht
en klanten helpen
ik mocht eigenlijk zelf kiezen, behalve de kassa
Dat is totaal niet relevant bij zijn vraag.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:49 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Wat voor studie/opleiding doe jij dat je de AH als stage plek kunt kiezen?_!
Handel&verkoopquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:49 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Euh, ik heb ook tijdens mn havo bij de Appie stage gelopen, winkelstage. Is dat zo raar dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:49 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Het was pure interesse, en sorry hoor, maar bij de AH stage lopenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant bij zijn vraag.
Hij wil alleen maar weten hoelang hij mag werken, dat antwoord heeft hij gekregen. Dus ik weet niet waarom je die reactie plaatst, maar hij slaat in elk geval echt nergens op.
Pot + ketelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant bij zijn vraag.
Hij wil alleen maar weten hoelang hij mag werken, dat antwoord heeft hij gekregen. Dus ik weet niet waarom je die reactie plaatst, maar hij slaat in elk geval echt nergens op.
Kom op zeg, het is een 15 jarige.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Het was pure interesse, en sorry hoor, maar bij de AH stage lopen. Dan heb je het gewoon niet echt getroffen he. Maargoed, net alsof elke topic hier op Fok! zo serieus is en er enkel serieuze reacties geplaatst mogen worden.
Kijk eens naar je eigen posthistory.
Ja ik vind het raar, maar goed het zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:56 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Euh, ik heb ook tijdens mn havo bij de Appie stage gelopen, winkelstage. Is dat zo raar dan?
Jongen, het is tegenwoordig veel moeilijker een stage te zoeken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ja ik vind het raar, maar goed het zal wel aan mij liggen.Een stage in een winkel kan ik wel begrijpen, waar je nog wat leert, maar de AH, wat leer je daar? Hoe je het best spiegelt?
Dat is dan weer iets waar ik ondanks de topic titel even overheen las, toen ik het woord stage las, dacht ik al niet meer aan 15 jarig, mijn fout.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Kom op zeg, het is een 15 jarige.
Je kunt niet verwachten dat ie een topbaan heeft bij een bankier oid.
Daarnaast, tis zijn keuze.
Vergevenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:02 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dat is dan weer iets waar ik ondanks de topic titel even overheen las, toen ik het woord stage las, dacht ik al niet meer aan 15 jarig, mijn fout.
Omdat je op de havo helemaal geen stage krijgt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:56 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Euh, ik heb ook tijdens mn havo bij de Appie stage gelopen, winkelstage. Is dat zo raar dan?
In deze denk ik dat als je geen stage kunt vinden, je ook je best niet hebt gedaan er een te zoeken. 3 jaar geleden moest ik ook stage lopen, en ik had binnen no-time een toffe stageplek in het mediapark, leuk betaald, gezelligheid en ontzettend veel geleerd, binnen een video editing/productie bedrijf. Nou zal dat per sector iets verschillen, maar je kunt echt wel een stage vinden hoor, een slecht excuus vind ik het.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jongen, het is tegenwoordig veel moeilijker een stage te zoeken.
Ik heb daar ook moeite mee gehad een paar jaar terug.
En als je het niet met andermans keuzes eens bent ga je maar in een hoekje op je duim zuigen.
Ik ben echt soms wel een uur rijden van mn huis wezen solliciteren, ik kon echt niks krijgen. Op een gegeven moment ben ik ook tegen een hele leuke stage aangelopen wat nu m`n baan is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:05 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
In deze denk ik dat als je geen stage kunt vinden, je ook je best niet hebt gedaan er een te zoeken. 3 jaar geleden moest ik ook stage lopen, en ik had binnen no-time een toffe stageplek in het mediapark, leuk betaald, gezelligheid en ontzettend veel geleerd, binnen een video editing/productie bedrijf. Nou zal dat per sector iets verschillen, maar je kunt echt wel een stage vinden hoor, een slecht excuus vind ik het.
Snuffelstage van twee weken, hoe werkt een winkel etc.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ja ik vind het raar, maar goed het zal wel aan mij liggen.Een stage in een winkel kan ik wel begrijpen, waar je nog wat leert, maar de AH, wat leer je daar? Hoe je het best spiegelt?
Wij hadden 3x twee weken stage tijdens mijn havoperiode. Winkelstage, maatschappelijke stage en productiestage. Alle drie een snuffelstage om te kijken hoe het er aan toe gaat bij zo'n bedrijf.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:03 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Omdat je op de havo helemaal geen stage krijgt.
Dat kan ik je zo ook wel vertellen: buy low, sell high.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:14 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Snuffelstage van twee weken, hoe werkt een winkel etc.
Garpjas!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan ik je zo ook wel vertellen: buy low, sell high.
Dat was geen grapje, of garp zoals jij het noemt. Dat is de essentie van elke handelsonderneming.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:23 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Garpjas!![]()
Het gaat natuurlijk om het ervaren van het proces! Er deel van uit maken, het in je opnemen, er aan proeven, etc yadda yadda yadda!
Jij handelt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat was geen grapje, of garp zoals jij het noemt. Dat is de essentie van elke handelsonderneming.
Jij handeld in koeien?
Kom op, kan je nou serieus het nut niet inzien van een kleine snuffelstage om eens te kijken wat er allemaal bij het draaiend houden van een winkel komt kijken? Inkoop, voorraad, aankleding, presentatie etc.? Ook al ga je er verder weinig mee doen in de rest van je leven, blijft goed voor je algemene ontwikkeling. Of doen ze daar niet meer aan tegenwoordig?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat was geen grapje, of garp zoals jij het noemt. Dat is de essentie van elke handelsonderneming.
Jij handeld in koeien?
TS moet leren wat de essentie van een winkel is, en die vertel ik hem. Een goed ontwikkeld mens weet de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden en de bijzaken vervolgens te negeren.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:27 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Kom op, kan je nou serieus het nut niet inzien van een kleine snuffelstage om eens te kijken wat er allemaal bij het draaiend houden van een winkel komt kijken? Inkoop, voorraad, aankleding, presentatie etc.? Ook al ga je er verder weinig mee doen in de rest van je leven, blijft goed voor je algemene ontwikkeling. Of doen ze daar niet meer aan tegenwoordig?
En een beter ontwikkeld mens weet dat in sommige gevallen de hoofdzaken en bijzaken niet zonder elkaar kunnen. Met alleen maar "buy low, sell high" kom je er echt niet. Als jij je logistiek niet op orde hebt, draait je winkel niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
TS moet leren wat de essentie van een winkel is, en die vertel ik hem. Een goed ontwikkeld mens weet de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden en de bijzaken vervolgens te negeren.
De minder ontwikkelde mens moet alles ervaren om zich er ergens een voorstelling van te kunnen maken.
Maar dat is dus niet de essentie van een winkel. Dat is slechts een bijzaak om het buy low, sell high mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:33 schreef Ludootje het volgende:
[..]
En een beter ontwikkeld mens weet dat in sommige gevallen de hoofdzaken en bijzaken niet zonder elkaar kunnen. Met alleen maar "buy low, sell high" kom je er echt niet. Als jij je logistiek niet op orde hebt, draait je winkel niet.
Ja, dat een onderneming winst maken als prioriteit stelt is duidelijk. Het gaat er juist om hoe het allemaal gebeurt. Anders was ik met een enkele economieles al geslaagd. (...en was de resterende 4 jaar voor niets geweest)quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet de essentie van een winkel. Dat is slechts een bijzaak om het buy low, sell high mogelijk te maken.
De wijze waarop dat gebeurt is, nogmaals, bijzaak.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat een onderneming winst maken als prioriteit stelt is duidelijk. Het gaat er juist om hoe het allemaal gebeurt. Anders was ik met een enkele economieles al geslaagd. (...en was de resterende 4 jaar voor niets geweest)
ja klopt en vind het niet zoveel aan daarquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Onzin tegenwoordig (7 jaar terug al op mijn oude school) werd er een week stage georganiseerd. Heb dat erg leuk gevonden.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:03 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Omdat je op de havo helemaal geen stage krijgt.
Als je van 8 tot 4 werkt werk je dus 7 uur (pauze is geen werk). Je zal onder het pauzeprofiel van AH vullen dus bij 7 uur werken betekend dat 1 uur lunchpauze, en 1x koffiepauze.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:24 schreef _AntiiKill het volgende:
[..]
ja klopt en vind het niet zoveel aan daar
het is best wel moeilijk stage plek te vinden de meesten hebben al stagelopers
maarja sommigen konden in 1 keer al een plek vinden
dusja je moet gewoon geluk hebben
maar ik heb het gevonden ik moet 8 uur per dag werken
dus vanaf 8 tot 4, en intotaal 1 uur pauze als het goed is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |