Ah, en omdat de Joden het zo doen moeten Christenen het ook maar normaal vinden als hun dienst verstoord wordt?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:51 schreef buachaille het volgende:
Een leraar op mijn katholieke basisschool zei vroeger altijd als het hem te druk was in de klas: "het lijkt hier wel een jodenkerk". Wij natuurlijk gelijk vragen of hij geen vieze nazi was en hij vertelde toen dat dit een gangbaar spreekwoord is. In een synagoge kun je gewoon luidkeels roepen als je het ergens niet mee eens bent of als je toevoegingen hebt volgens hem. Of het waar is weet ik niet.
Het is bij joden ook niet de gewoonte dat mensen van buiten de synagoge komen binnenhuppelen met hun eigen ideeen over het jodendom en om te beweren dat de holocaust een straf van God was. Lijkt mij danquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, en omdat de Joden het zo doen moeten Christenen het ook maar normaal vinden als hun dienst verstoord wordt?
Niet zo gek als je hersenen zijn gespoeld.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:42 schreef wijsneus het volgende:
Religie maakt hersendood.
Als je mij bedoelt... ik heb het woord in dit topic niet gebruikt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
treurig dat buachaidinges dit gelijk weer in een moslim vs niet-moslim context moet plaatsen
Dit vind ik dit toch wel een eigenaardige vorm van discussiėren....quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:24 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een kerk is naar mijn mening bedoeld om in te discussieren en niet om als een stelletje opgewarmde lijken naar een predikant te zitten luisteren. De Apeldoornse kerken hebben geen aangifte bij de politie gedaan van verstoring dus het gaat helemaal nergens over.
Toegang (laten) weigeren; probleem opgelost.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:40 schreef SCH het volgende:
Die mensen komen daar met elkaar om de eredienst te vieren. Dat is voor hen belangrijk en zelfs een beetje heilig. Het is geen discussieavond, daar zijn andere gelegenheden voor. Bovendien was het nog eens extra bijzonder vanwege de gebeurtenissen op koninginnedag. Het is hetzelfde als verstoren van begrafenissen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |