Ja helemaal leuk zo'n flow, het gaat alleen helemaal NERGENS over. En dat haat ik aan Rico.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:59 schreef kalinho het volgende:
Hmm, ik vind de stukken van Rico soms knapper. Qua articulatie. Op Citysound Freestyle 2 dacht ik heeftie een stuk waar hij het heeft over hijgende butfaggots, asbestlekkende dakdekkers en tijdrekkende grafzerkzeiksletten... zo'n flow is gewoon te erg. ik krijg het normaal amper uitgesproken laat staan over een beat. Sticks heeft dat toch minder vind ik.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:50 schreef Catch22- het volgende:
En de Generaal doet niet aan disses. En dat hoeft ook niet.
Het hele verhaal achter die Fakkelbrigade ken ik verder niet, maar net effe geluisterd. Op zich wel aardig, maar niks bijzonders vind ik. Groen Gras is voor mij het tofste nummer, goeie zomertrack.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:55 schreef ShinobizWinter het volgende:
Fakkelbrigade - Colucci Era @ Luisterpaal:
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/41993607
groen gras = van ?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:44 schreef krioro het volgende:
[..]
Het hele verhaal achter die Fakkelbrigade ken ik verder niet, maar net effe geluisterd. Op zich wel aardig, maar niks bijzonders vind ik. Groen Gras is voor mij het tofste nummer, goeie zomertrack.
Oh, op die fiets. Mjah ik heb niet snel geskipt. De meeste beats vind ik gewoon niet bijzonder. Op enkele uitzonderingen na. Ook een kwestie van smaak trouwens.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:52 schreef Remake het volgende:
De beste albums zijn groeiers. de mp3 generatie skipt 1x met een half oor door een album waar iemand met hart en ziel aan heeft gewerkt en roept gelijk of CLASSIC! of NEP
Colucci Era is heeel hard, maar zoals gezegd wordt een grower.
Luister deze al twee dagen almost non-stop en nu pas begin ik 'm echt te waarderen.
Is mooi, als je eerst deze tracks luistert en dan de boys van streetknowledge of 101barz gaat checken.. Talk about a niveauverschil
Gooi je V teken in de lucht als afdruk
productie zal wel van a.r.t. zijn; aangezien hij het hele album heeft geproduceerd!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:49 schreef krioro het volgende:
[..]
Sticks en Rico geloof ik. Productie weet ik niet.
Jongens, luister en huiver. Net via hyves een berichtje gekregen het nieuwe album te checken, en ik vind de eerste paar tracks al wel redelijk dope. Need I say more? Check it!quote:Dames en heren, lovers en haters. Het is eindelijk zo ver……
Op Hemelvaartsdag komen wij van ZKP met ons album UITDEHOOGTE.
DOWNLOAD HEM HIER!!!
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:28 schreef FP128 het volgende:
Hoi, wie heeft die tt verzonnen. "pomp die shit " Ik begrijp wel dat iemand een beetje Amerikaanse slang wil overzetten naar het nederlands maar dan moet het nog altijd zijn: "pump it!"van "pump it UP!"( wat de eigenlijk uitspraak is) Dus ts is een emo en amateur!
beasty boys faalhaas faaltquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:28 schreef FP128 het volgende:
Hoi, wie heeft die tt verzonnen. "pomp die shit " Ik begrijp wel dat iemand een beetje Amerikaanse slang wil overzetten naar het nederlands maar dan moet het nog altijd zijn: "pump it!"van "pump it UP!"( wat de eigenlijk uitspraak is) Dus ts is een emo en amateur!
Uitverkocht.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:23 schreef krioro het volgende:
Sticks en Rico de 22ste in 013 zag ik in de OP, misschien effe heen ja.
Trein uit, loop ik tegen FRS Centraal en meteen liep dat album daar naar mij te flirten!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:58 schreef Ordinair het volgende:
http://www.last.fm/user/Ordinair
Vandaag naar Amsterdam, kijken of ik Colucci Era ergens kan bemachtigen, word wel ziek van de luisterpaal.
Ik waardeer hem wel...quote:
Winne - Winne zonder strijdquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:45 schreef S-Two het volgende:
Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond, maar kwam afgelopen week toevallig het nieuwe album van Winne tegen (Winne Zonder Strijd, geen idee hoe lang die al uit is). Heb nog geen tijd gehad om het te beluisteren, maar is het wat? Of is het album hier al uitgebreid besproken?
15jaar! Petje af. Net even zijn cd gedownload, klinkt best goed!quote:Op maandag 25 mei 2009 16:10 schreef Superheld het volgende:
http://www.101.tv/page/10(...)aa60bba1b27ea452501a
Fotosynthese 101 barz
Ben wel benieuwd naar die dingen met Sef, Willy, en hopelijk de Jeugd.quote:Sebastian Hoff gaat onder zijn hardcore alias DJ Promo een album maken voor Top-Notch. Het label van Kees de Koning heeft de smaak te pakken. Afgelopen week werd al bekend dat gabberpunkduo Aux Raus er tekent. "Kees vroeg me in eerste instantie om producties te doen voor een aantal van zijn acts", zegt Hoff. "Maar uiteindelijk wilde hij liefst een compleet Promo album. Alle vrijheid, geen grenzen."
Aux Raus is uiteraard present op het Promo-album. Het duo is al bij Hoff in de studio geweest. "We hebben echt een klik", zegt hij. De Amsterdammers gebruiken elementen uit de hardcore wereld, maar hebben een gitaarachtergrond. "We kunnen elkaar van alles leren. Als zij een gitaar vet willen laten klinken, nemen ze hem gewoon acht keer op. Zo gaat dat in de rock, weet ik sinds vorige week. Als ik zelf een gitaar vol wil laten klinken, pomp ik hem digitaal helemaal op."
Ook Sef (Flinke Namen) en Willy (The Opposites) hebben al gastbijdragen geleverd, en meer namen gonzen rond. "Misschien De Jeugd van Tegenwoordig. Maar het is niet de bedoeling om een soort '15 Top-Notch acts vs Promo' te maken. Ik heb nu een aantal mensen gevonden waar ik goed mee samen kan werken, daar blijf ik voorlopig even bij." Volgens Hoff wordt het album divers. "Hiphop, drum 'n bass, zelfs wat dubstep, met de typische hardcore feel. Met Willy heb ik een soort old school hiphop track gemaakt, met Sef een elektronische track. Ik wil wel voorkomen dat het cheezy wordt, platte hiphop met hardcore kicks. Ik gebruik de power uit mijn eigen muziek, zonder de traditionele gabber sound."
Dat de samenwerking soepel verloopt, is niet echt een verrassing. Een aantal Top-Notch acts hebben al eerder hun liefde uitgesproken voor de hardcore goeroe. Promo op zijn beurt werkt in zijn eigen producties veel met hiphop samples. "Het is voor mij leuk om meer betrokken te zijn bij de teksten, in plaats van afhankelijk te zijn van bestaande tracks." De persoonlijke deadline ligt in augustus/september, het album zou dan in het najaar uit kunnen komen. Of er ook optredens komen, is nog onduidelijk, maar de wens is er zeker. "Het lijkt me geweldig om met deze jongens een keer een grote tent op zijn kop te zetten."
bron
Eerlijk gezegd heb ik de mixtape nog niet gecheckt, maar ik vind 't oudere werk wel net iets beter dan "als zij langs loopt".quote:Op maandag 1 juni 2009 20:42 schreef Roscovitch het volgende:
Die mixtape van Kunst & Vliegwerk van Flinke Namen is echt dope, kijk uit naar hun album.
wtf?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:30 schreef Remake het volgende:
puur voor de liefde alles wat d'r te halen viel, is al behaald
clips volle zalen en een 50 om 50 deal, kom kijke kill, kom kijke kill, alles is hier, jah
Vind je Duvel niet lauw? Ik vond die intro van buitenwesten altijd lachen.. "hij loopt.... door het bos..."quote:
Waarschijnlijk herkende hij het niet, onze ubernederhopperquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:28 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Vind je Duvel niet lauw? Ik vond die intro van buitenwesten altijd lachen.. "hij loopt.... door het bos..."
nope, luister geen duvel, vind het sowieso nou niet echt een zin van hoogstaande kwaliteit ofzo. zal wel een grapje zijn dan ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:27 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk herkende hij het niet, onze ubernederhopper
quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:27 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk herkende hij het niet, onze ubernederhopper
Duvel ziet zichzelf inderdaad als de bronquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:28 schreef Henkmanz het volgende:
Je zou het 's moeten luisteren, hij heeft de fundering voor veel van de nederlandse hiphop gelegd. Je kan niet weten waar je bent als je niet weet waar je vandaan komt zeg maar.
My point exactly. Lees ff pagina terugquote:
ik hoor eigenlijk nooit iemand in mijn omgeving over duvel praten, maar dan moet ik zeggen dat ik het nooit echt geluisterd heb. en wat heeft hij precies voor de rap gedaan dan?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:14 schreef Henkmanz het volgende:
Zonder duvel was er geen slang zoals we die nu kennen.. duvel heeft in heel veel opzichten de weg geplaveid voor andere nederlandstalige rappers, wat jij er ook van vindt. Hij heeft inderdaad een soort van arrogantie over zich, maar in de meeste gevallen is dat wel terecht. Hij heeft goed in de gaten hoe het is gesteld in de nederlandse hiphopscene en kiest ook bewust voor een plaats buiten de spotlights. Als hij de spots had opgezocht had je eerder en meer van hem gehoord en hadden meer mensen zijn positie binnen de hiphop gesnapt. Ik snap ook niet zo goed waarom Colucci Era een 'groeialbum' is en mensen bij Duvel meteen skippen.. ik trek ook lang alles niet van Duvel, maar hij verdient meer respect dan dat hij krijgt.
[..]
My point exactly. Lees ff pagina terug
ik wist niet dat duvel al zo lang meeging, weer iets geleerdquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef Henkmanz het volgende:
Haha nee, die discussie ben ik wel klaar mee. Die opmerking was voor ShinobizWinter bedoeld.
Duvel is al sinds de jaren 80 bezig met hiphop en heeft aan de wieg gestaan van de nederlandse hiphopscene. Hij is één van de pioniers binnen Nederland...Daarvoor verdient hij al meer respect dan dat hij krijgt. Alle gasten die destijds bezig waren met hiphop (zoek ze maar op, zijn er niet veel geweest) hebben voor ons de deur open gezet naar hiphop. Zonder die gasten was het hier of veel later of helemaal niet gekomen.
Daarnaast is hij dus (zoals ik al zei) verantwoordelijk voor nagenoeg alle (van oorsprong Surinaamse) slang die in hiphop gebruikt wordt. Bijna alle nederlandse rappers gebruiken de woorden die ze zonder Duvel nooit hadden gekend.
Pardon? Hij werkt altijd met slechte rappers? Ben je soms het project "Opgeduveld" vergeten samen met niemand minder dan Opgezwolle? Hij is helemaal niet triest, vind ik dan, wel een beetje arrogantquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Duvel ziet zichzelf inderdaad als de bron
Beetje trieste gast is het wel. Doet niks af aan dat hij wel lekker klinkt, maar hij werkt altijd met hele slechtet rappers. Daardoor blijf ik maar skippen bij z'n cd's.
Ik ben het volledig met je eensquote:
Je kan Duvel gerust bij het groepje grondleggers plaatsen hoorquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik hoor eigenlijk nooit iemand in mijn omgeving over duvel praten, maar dan moet ik zeggen dat ik het nooit echt geluisterd heb. en wat heeft hij precies voor de rap gedaan dan?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:55 schreef Remake het volgende:
Duvel Rijmpappie Nr,1 Klaar, hele 'scene' kan gelijk de prullebak in
Kom nou op zeg. straks ga je nog zeggen dat Duvel de dikke van dale heeft geschreven en de oprichter was van Breezah en sms taal.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef Henkmanz het volgende:
Haha nee, die discussie ben ik wel klaar mee. Die opmerking was voor ShinobizWinter bedoeld.
Duvel is al sinds de jaren 80 bezig met hiphop en heeft aan de wieg gestaan van de nederlandse hiphopscene. Hij is één van de pioniers binnen Nederland...Daarvoor verdient hij al meer respect dan dat hij krijgt. Alle gasten die destijds bezig waren met hiphop (zoek ze maar op, zijn er niet veel geweest) hebben voor ons de deur open gezet naar hiphop. Zonder die gasten was het hier of veel later of helemaal niet gekomen.
Daarnaast is hij dus (zoals ik al zei) verantwoordelijk voor nagenoeg alle (van oorsprong Surinaamse) slang die in hiphop gebruikt wordt. Bijna alle nederlandse rappers gebruiken de woorden die ze zonder Duvel nooit hadden gekend.
, Nee, dat zeg ik niet, dat is bullshit. Dit is echt een Fok-opmerking, tot dat niveau verlaag ik me niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Kom nou op zeg. straks ga je nog zeggen dat Duvel de dikke van dale heeft geschreven en de oprichter was van Breezah en sms taal.
Duvel was zeker weten één van de eersten die daar mee begon; hij staat wel bekend als de originator van die termen binnen de hiphop. Tuurlijk heeft hij ze niet bedacht, dat ik dat niet bedoel snap je zelf toch ook wel..quote:Die slang komt gewoon van de straat. Dat Duvel he gebruikt heeft betkent niet dat andere rappers het gebruiken omdat ze het van hem hebben.....
Ik ben het met je eens dat hij zichzelf in een slachtofferrol zet, daar heb ik ook nooit wat over gezegd. Ik vind alleen dat er teveel mensen zijn die een mening over hem en Duvelduvel hebben zonder dat ze weten hoe of wat. Je komt een beetje geërgerd over, waarom eigenlijk?quote:Ja, hij heeft ook met opgezwolle gewerkt, maar dat werd geinitieerd door Opgezwolle. Als duvel zelf een project op zet komt hij met gasten als Supah aanzetten en Rein en meer van dat soort b-artiesten. Sorry, meer met alle respect. ik onthou die namen van die prutsers niet eens. Ik heb De apotheek origineel en dat bananen schilderij ook. Ik heb echt respect voor Duvel en hij is een belangrijke factor in de nederlandse hip hop, maar hij met niet zo zielig gaan doen.
Hij word door de incrowd echt wel gewaardeerd. Als hij meer had willen cashen had hij dat moeten doen. Dan had hij gewoon solo-cd's moeten droppen en niet met mindere gasten moeten werken. Dan had hij niet al zijn cd's in 1 keer op moeten nemen zonder eerst teksten te schrijven.
Hij komt nu over als een zielig ventje dat boos is omdat zijn vriendjes meer zakgeld krijgen.
Zo onwetend, pijnlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Kom nou op zeg. straks ga je nog zeggen dat Duvel de dikke van dale heeft geschreven en de oprichter was van Breezah en sms taal.
Die slang komt gewoon van de straat. Dat Duvel he gebruikt heeft betkent niet dat andere rappers het gebruiken omdat ze het van hem hebben.....
Ja, hij heeft ook met opgezwolle gewerkt, maar dat werd geinitieerd door Opgezwolle. Als duvel zelf een project op zet komt hij met gasten als Supah aanzetten en Rein en meer van dat soort b-artiesten. Sorry, meer met alle respect. ik onthou die namen van die prutsers niet eens. Ik heb De apotheek origineel en dat bananen schilderij ook. Ik heb echt respect voor Duvel en hij is een belangrijke factor in de nederlandse hip hop, maar hij met niet zo zielig gaan doen.
Hij word door de incrowd echt wel gewaardeerd. Als hij meer had willen cashen had hij dat moeten doen. Dan had hij gewoon solo-cd's moeten droppen en niet met mindere gasten moeten werken. Dan had hij niet al zijn cd's in 1 keer op moeten nemen zonder eerst teksten te schrijven.
Hij komt nu over als een zielig ventje dat boos is omdat zijn vriendjes meer zakgeld krijgen.
Hoor er goede dingen over, het klinkt erg zomers.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:03 schreef Ordinair het volgende:
Flinke Namen mixtape klinkt trouwens ook wel leuk.
Dat nummer is trouwens ook vetquote:Op maandag 8 juni 2009 17:45 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik vind Polski niet zo bijzonder eerlijk gezegd, tenminste in die filmpjes, voor de rest ken ik hem niet zo goed.
In "Doe niet moeilijk" van Seph vind ik hem dan weer bijna geniaal, maar daar rapt hij niet![]()
Nee helaas niet, maar op youtube staan wel leuke filmpjes. O.a. de Binnenvetter Remix van Winne ft. Akwasi, Fresku en Typhoon.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:23 schreef kalinho het volgende:
Gisteren nog mensen in Paradiso geweest? Ik vond et echt erg
Ja tuurlijk, sommige dingen waren wel vet om te zien maar rot aub op met je baggerrappertjes zoals Appa & Nina.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 02:40 schreef ShinobizWinter het volgende:
Kennen we deze nog?
Yo VPRO Raps! 25-02-2007
http://player.omroep.nl/?aflID=4083384
In het Amsterdamse Desmet wordt een keur aan Nederlandse rapartiesten ontvangen: Def P., Brainpower, All Star Fresh, E-Life, Extince, Nina, Party Squad, Raymzter en anderen. De hiphop in Nederland staat meer dan ooit midden in de belangstelling. Het commerciële succes van Ali B, de artistieke erkenning voor Opgezwolle (ontvingen zeer recent een Zilveren Harp), de onlangs verschenen film Dutch Touch en de honderden Nederlandse rapgroepen en artiesten getuigen hiervan. Er zijn liveoptredens en aan de hand van historische opnamen uit de VPRO-muziekarchieven worden de geschiedenis en de ontwikkeling van de Nederrap onder de loep genomen. Ook de grote namen uit de Amerikaanse hiphop komen voorbij; de Nederlandse hiphop kan natuurlijk onmogelijk los worden gezien van de hiphop uit het land waar deze muzikale stroming eind jaren '70 zijn oorsprong vond. Presentatie: Andrew Makkinga en Bram van Splunteren.
Ah, de grote Top Notch Show. Vrienden vertellen over...vrienden. En terecht dat Def P alvast naar huis vertrok tijdens dat minderwaardige optreden van die dude aan het eind.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 02:40 schreef ShinobizWinter het volgende:
Kennen we deze nog?
Yo VPRO Raps! 25-02-2007
http://player.omroep.nl/?aflID=4083384
In het Amsterdamse Desmet wordt een keur aan Nederlandse rapartiesten ontvangen: Def P., Brainpower, All Star Fresh, E-Life, Extince, Nina, Party Squad, Raymzter en anderen. De hiphop in Nederland staat meer dan ooit midden in de belangstelling. Het commerciële succes van Ali B, de artistieke erkenning voor Opgezwolle (ontvingen zeer recent een Zilveren Harp), de onlangs verschenen film Dutch Touch en de honderden Nederlandse rapgroepen en artiesten getuigen hiervan. Er zijn liveoptredens en aan de hand van historische opnamen uit de VPRO-muziekarchieven worden de geschiedenis en de ontwikkeling van de Nederrap onder de loep genomen. Ook de grote namen uit de Amerikaanse hiphop komen voorbij; de Nederlandse hiphop kan natuurlijk onmogelijk los worden gezien van de hiphop uit het land waar deze muzikale stroming eind jaren '70 zijn oorsprong vond. Presentatie: Andrew Makkinga en Bram van Splunteren.
idd jammer van duvels verse op Gratis...quote:Op maandag 15 juni 2009 18:07 schreef Remake het volgende:
Mixtape Raymzter is ook uit, http://raymzter.nl/
Duvel & Opgezwolle staan er dope op ( niet al het materiaal is in 2009 opgenomen voor de mixtape)
Nu niet gaan overdrijven hè. Het is wel een deuntje dat enigszins blijft hangen en de tienerpoesjes nat krijgt. Kun je van Ali-B niet zeggen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:40 schreef dewd het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dat enorme kut nummer als zij langs loopt? Dit is toch het meest kansloze nummer uit de Nederlandse popgeschiedenis, erger dan jan smit, alib en yesr tezamen.
ik vind hem geweldigquote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:40 schreef dewd het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dat enorme kut nummer als zij langs loopt? Dit is toch het meest kansloze nummer uit de Nederlandse popgeschiedenis, erger dan jan smit, alib en yesr tezamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |