Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..quote:Op maandag 4 mei 2009 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Waarom moet het of of zijn? Ík vind dat beide groepen mijn respect verdienen. Jij dus alleen dat de levenden dat verdienen? Niet de mensen die getorven zijn om te zorgen dat die levenden nog leven? Dat vind ìk dan weer hypocriet.
Dat vond ik dus ook. Mijn inziens kan de herdenking ook wel wat korter ipv alle groeperingen e.d. apart op te noemen en aandacht te geven.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:55 schreef LockonStratos het volgende:
Ik vond dat gedicht een beetje raar, niet goed voorgedragen iig
Ik had het er net met mijn vrouw over, dat wij niet eens kunnen indenken wat de ellende geweest is die veel mensen die herdacht worden mee hebben gemaakt.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
De mensen die nog in leven zijn, die voor onze vrijheid hebben gevochten, daar denk ik absoluut aan op 5 mei. Dus dit gaat nergens over.
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet, het overgrote deel brengt gelukkig nog graag dat respect op.
Als we nou zo enorm veel voor die doden zouden doen, zou je een puntje hebben, maar het enige wat nu gevraagd wordt, is 2 minuten op een heel jaar. Weinig moeite. Te weinig als je het mij vraagt, maar dat is een ander verhaal. Ik eer zo de doden. Ik eer ook de levenden, daar kan ik alleen (gelukkig) iets concreets voor doen, in de vorm van vrijwilligen bij een bejaarde om daar een keer in de week een stukje mee te lopen, en even wat te drinken. Het een sluit het ander nog niet uit, en ze hebben allebei ons respect verdient.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..
als je af en toe de reacties hier ziet, is er een groot deel van nederland wat het hierop niet met je eens is ... en het liefst iedereen iedereen desnoods verplicht met ducktape over de mond ziet ... zelfs als ze helemaal geen last van je hebben.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
...
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet,
...
Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
De mensen die nog in leven zijn, die voor onze vrijheid hebben gevochten, daar denk ik absoluut aan op 5 mei. Dus dit gaat nergens over.
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet, het overgrote deel brengt gelukkig nog graag dat respect op.
Ik heb er niets op tegen als mensen niet stil zijn op 4 mei, ik vindhet getuigen van weinig benul, en dat zal ik ook steeds zeggen, maar van mij mag je. Mijn probleem bij jou is echter dat je argumentatie waarom je het niet doet aan alle kanten rammelt. Ja, de doden verdienen respect, maar de levenden de het land hebben opgebouwt veel meer, wat ze niet krijgen van de huidige generatie, DUS betuig ik mijn respect aan de overledenen niet. Je ziet zelf toch ook waar dat fout gaat?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.
Zolang je mensen niet stoort als zij stil zijn, is dat respect genoeg. Of ben je meer voor collectief dwingend opleggen van de 2 minuten stilte?
Dat is ook mijn mening.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:04 schreef timmmmm het volgende:
Overigens, bij de dodenherdenking gedenk ik iedereen die gevochten heeft voor onze vrijheid, niet alleen de doden, en zo vind ik dat het hoort. Maar dat is mijn mening.
quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.
Nee, en dat zeg ik ook niet. Maar die stoere praat en er tegenaan schoppen stoort me.quote:Zolang je mensen niet stoort als zij stil zijn, is dat respect genoeg. Of ben je meer voor collectief dwingend opleggen van de 2 minuten stilte?
Genoeg verhalen gehoord en dan springen de tranen in je ogen.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik had het er net met mijn vrouw over, dat wij niet eens kunnen indenken wat de ellende geweest is die veel mensen die herdacht worden mee hebben gemaakt.
Idd. Zoals ik al aangaf er over praten is makkelijk maar jezelf in zo'n situatie verplaatsen is mijn inziens onmogelijk. Die mensen hebben mijn diepste respect.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:13 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Genoeg verhalen gehoord en dan springen de tranen in je ogen.
Vooral als die mensen het zelf als hun plicht hebben ervaren en dus zelfs geen trots voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |