abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 20:50:10 #1
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68668617
Ga hier met respect een discussie aan of je dodenherdenking wel of niet respectvol vind voor de slachtoffers van de 2e wereldoorlog en daarna.

Mijn argument is dat we de huidige mensen die nog in leven zijn, zijn vergeten. We leggen al te graag collectief 2 minuten stilte op. Met die 2 minuten stilte tonen we respect voor de mensen die omgekomen zijn tijdens de 2e wereldoorlog en daarna. Ik vind dit te goedkoop. De mensen, die nog in leven zijn en hard voor onze vrijheid hebben gevochten en het land opnieuw hebben opgebouwd zitten elke kerst eenzaam in het bejaardenhuis. Ze kunnen vaak amper rond komen en worden door uitholling van de
zorg steeds slechter verzorgd.

Als je de doden van de 2e wereldoorlog wil respecteren mag je eerst met de overlevende daarvan beginnen. En deze klacht is dus ook gericht aan het kabinet.

Als mensen wel stil zijn is het natuurlijk niet netjes om dan wel lawaai te gaan maken. Gewoon doorgaan met je huidige bezigheden in je eigen kamer/huis moet gewoon kunnen.

PS. Swoarmahoer.. Ga je dit topic ook dicht gooien, of kan het wel mits normaal gevoerd?
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:52:12 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_68668694
Waarom moet het of of zijn? Ík vind dat beide groepen mijn respect verdienen. Jij dus alleen dat de levenden dat verdienen? Niet de mensen die getorven zijn om te zorgen dat die levenden nog leven? Dat vind ìk dan weer hypocriet.
Laffe huichelaar
pi_68668700
2 minuten stilte opleggen aan alles en iedereen, is al net zo hypocriet als je schuldgevoel afkopen met ontwikkelingssamenwerking via belasting...
  maandag 4 mei 2009 @ 20:53:09 #4
168255 J.Herrer
pi_68668739
Die veteranen worden toch ook elk jaar geëerd op de Dam
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_68668826
houd het netjes hier
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:55:32 #6
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_68668841
Ik vond dat gedicht een beetje raar, niet goed voorgedragen iig
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_68668926
Muziek tijdens kransenlegging was ook mooi
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 4 mei 2009 @ 20:57:30 #8
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68668937
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Waarom moet het of of zijn? Ík vind dat beide groepen mijn respect verdienen. Jij dus alleen dat de levenden dat verdienen? Niet de mensen die getorven zijn om te zorgen dat die levenden nog leven? Dat vind ìk dan weer hypocriet.
Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..
pi_68668959
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:55 schreef LockonStratos het volgende:
Ik vond dat gedicht een beetje raar, niet goed voorgedragen iig
Dat vond ik dus ook. Mijn inziens kan de herdenking ook wel wat korter ipv alle groeperingen e.d. apart op te noemen en aandacht te geven.
pi_68669065
De mensen die nog in leven zijn, die voor onze vrijheid hebben gevochten, daar denk ik absoluut aan op 5 mei. Dus dit gaat nergens over.

En wil je niet stil zijn dan doe je het niet, het overgrote deel brengt gelukkig nog graag dat respect op.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:00:45 #11
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_68669068
Het verschil is dat het één over de doden gaat, en het ander over de levenden.

Ik zie het probleem dus niet.
pi_68669122
Ik heb het niet eens gemerkt...Zat een leuk boek te lezen
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68669124
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:00 schreef CartWOman het volgende:
De mensen die nog in leven zijn, die voor onze vrijheid hebben gevochten, daar denk ik absoluut aan op 5 mei. Dus dit gaat nergens over.

En wil je niet stil zijn dan doe je het niet, het overgrote deel brengt gelukkig nog graag dat respect op.
Ik had het er net met mijn vrouw over, dat wij niet eens kunnen indenken wat de ellende geweest is die veel mensen die herdacht worden mee hebben gemaakt.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:03:00 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_68669156
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat we moeten beginnen met de levenden. Daarna kunnen we die 2 minuten voor de doden wel houden. Mijn opa is een aantal jaar geleden heen gegaan. Ik weet zeker dat hij het met mij eens zou zijn als we eerst voor de mensen die hard hebben gewerkt zorgen. De doden kunnen wel wachten..
Als we nou zo enorm veel voor die doden zouden doen, zou je een puntje hebben, maar het enige wat nu gevraagd wordt, is 2 minuten op een heel jaar. Weinig moeite. Te weinig als je het mij vraagt, maar dat is een ander verhaal. Ik eer zo de doden. Ik eer ook de levenden, daar kan ik alleen (gelukkig) iets concreets voor doen, in de vorm van vrijwilligen bij een bejaarde om daar een keer in de week een stukje mee te lopen, en even wat te drinken. Het een sluit het ander nog niet uit, en ze hebben allebei ons respect verdient.
Laffe huichelaar
pi_68669162
quote:
...
En wil je niet stil zijn dan doe je het niet,
...
als je af en toe de reacties hier ziet, is er een groot deel van nederland wat het hierop niet met je eens is ... en het liefst iedereen iedereen desnoods verplicht met ducktape over de mond ziet ... zelfs als ze helemaal geen last van je hebben.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:03:26 #16
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_68669176
Het probleem (en dan doel ik even op de oorlog zelf), is dat het 64 jaar geleden is beeindigd, de mensen die het bewust hebben meegemaakt, worden er steeds minder.
Daardoor vervaagt ook geleidelijk het besef en wat er toen is gebeurd, 17 jaar geleden, toen ik nog op school zat, hebben we een lezing gekregen van een verzetsstrijder, we zaten echt aan zijn lippen hoe hij vertelde over de oorlog en wat de duitsers allemaal konden flikken toen.
Deze mensen zijn er bijna niet meer, en als ze er nog zijn, zijn ze te oud om het door te kunnen vertellen.
Daarom zullen de generaties na ons dit niet meer uit monde van de mensen die het bewust hebben meegemaakt, kunnen horen.
2 minuten stil, zijn de minuten waarin ik altijd zal terugdenken aan die ene ochtend op school en wat er door 1 enkele retard eind jaren 30 met een zowel duivels als geniaal masterplan is opgezet.
Wat als Hitler toch had gewonnen?
Dan hadden we ook elk jaar toch misschien iets herdacht, maar dan wel hoe de Fuhrer de overwinning opeiste en konden we gaan staan terwijl het duitse volkslied werd gespeeld.
Daar denk ik aan.
En het feit dat ik dan domme wijven op de radio hoor en niet eens weten wanneer de oorlog is afgelopen, dat is royal sadness ten top.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  maandag 4 mei 2009 @ 21:03:39 #17
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68669183
quote:

Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.

Zolang je mensen niet stoort als zij stil zijn, is dat respect genoeg. Of ben je meer voor collectief dwingend opleggen van de 2 minuten stilte?
  maandag 4 mei 2009 @ 21:04:32 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_68669228
Overigens, bij de dodenherdenking gedenk ik iedereen die gevochten heeft voor onze vrijheid, niet alleen de doden, en zo vind ik dat het hoort. Maar dat is mijn mening.
Laffe huichelaar
  maandag 4 mei 2009 @ 21:08:29 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_68669372
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Ik vind het moeilij te geloven dat jij op 5 mei naar het bejaardenhuis gaat om gezellig een dag met die mensen op stap te gaan. Of denk je enkel aan die mensen, als je een pul bier op het teras naar binnen hijst.

Zolang je mensen niet stoort als zij stil zijn, is dat respect genoeg. Of ben je meer voor collectief dwingend opleggen van de 2 minuten stilte?
Ik heb er niets op tegen als mensen niet stil zijn op 4 mei, ik vindhet getuigen van weinig benul, en dat zal ik ook steeds zeggen, maar van mij mag je. Mijn probleem bij jou is echter dat je argumentatie waarom je het niet doet aan alle kanten rammelt. Ja, de doden verdienen respect, maar de levenden de het land hebben opgebouwt veel meer, wat ze niet krijgen van de huidige generatie, DUS betuig ik mijn respect aan de overledenen niet. Je ziet zelf toch ook waar dat fout gaat?
Laffe huichelaar
pi_68669423
het is dodenherdenking, dus worden de doden herdacht. Punt.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:09:58 #21
97111 ukga
Siewosie baas
pi_68669425
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:04 schreef timmmmm het volgende:
Overigens, bij de dodenherdenking gedenk ik iedereen die gevochten heeft voor onze vrijheid, niet alleen de doden, en zo vind ik dat het hoort. Maar dat is mijn mening.
Dat is ook mijn mening.
Verder sta ik wel vaker stil bij de mensen die voor mijn vrijheid hebben gestreden. Des al niet te min vind ik het goed/respectvol dat we dit blijven doen op 4 mei . Als ik in 1945 (of iets eerder uiteraard) me leven had gelaten voor dit land, zou ik het ook fijn vinden als dat ge-eerd en gerespecteerd zou worden.
pi_68669473
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang in een 4- en 5 mei comité gezeten, en ieder jaar betrokken we daar verzetsstrijders en militairen bij, ook engelse strijders. Ik ga trouwens echt niet verwachten dat iedereen dit doet, beseffen dat je vrij bent en wat daarvoor nodig is geweest is wmb voldoende.
quote:
Nee, en dat zeg ik ook niet. Maar die stoere praat en er tegenaan schoppen stoort me.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_68669540
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:02 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik had het er net met mijn vrouw over, dat wij niet eens kunnen indenken wat de ellende geweest is die veel mensen die herdacht worden mee hebben gemaakt.
Genoeg verhalen gehoord en dan springen de tranen in je ogen.
Vooral als die mensen het zelf als hun plicht hebben ervaren en dus zelfs geen trots voelen.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:14:05 #24
97111 ukga
Siewosie baas
pi_68669562
Mensen die geen respect voor 4 mei / herdinking van oorlogen op kunnen brengen, zouden zelf eens een weekje oorlog mee moeten maken kijken of je het dan ook nog zo weinig kan interesseren.
pi_68669578
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:13 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Genoeg verhalen gehoord en dan springen de tranen in je ogen.
Vooral als die mensen het zelf als hun plicht hebben ervaren en dus zelfs geen trots voelen.
Idd. Zoals ik al aangaf er over praten is makkelijk maar jezelf in zo'n situatie verplaatsen is mijn inziens onmogelijk. Die mensen hebben mijn diepste respect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')