Andrés Palop1 van de meest spraakmakende keepers van de afgelopen 5 jaar.
Hij kopte de winnende goal in de blessuretijd binnen tegen Shaktar Donetsk in de achste finale van de Uefa Cup,
was de held tijdens de penalty reeks in de Uefa Cup finale tegen Espanyol.
Dit na jarenlang in de schaduw van Santiago Cańizares gekeept te hebben bij Valencia.
Hij wordt ook vaak geselecteerd voor de Spaanse selectie.
Daniel AlvesIn mijn ogen de beste rechtsback van de wereld van de laatste 10 jaar.
Kan een lelijke etterbak zijn en zal veel geel pakken, maar daar tegenover staat de echte vechtlust en getoonde passie,
Zijn uitstraling doet menig linkshalf al vrezen voor het ergste. Vrije trappen, corners, mannetje uitspelen en diepe voorzetten
zijn appeltje eitje voor deze meester.
Hij krijgt in mijn team nagenoeg een vrije rol toegekend door zijn aanvallende kwaliteiten.
Fernando CoutoDeze Portuguese bikkel is wel nodig om spitsen af te stoppen, daar voor staat hij er dan ook.
Een slimme vos, zal doorgaan met treiteren tot de stoppen bij een Zlatan e.d doorslaan.
Dit is tevens mijn vice-captain.
Gheorghe PopescuEen van de grootste Roemeense voetballers ooit, groot geworden bij PSV.
Met een heerlijk overzicht en een geweldige pass in huis zal hij bij balbezit opduiken naast Simeone om de opbouw te ondersteunen
Verder zijn er geen woorden nodig om deze man te beschrijven.
Antonio PuertaDeze man is natuurlijk pas bekend geworden na zijn overlijden, maar de kenner kon zijn talenten al waarnemen rond zijn 18de.
Staat goed zijn mannetje, aanvallend zal over Guerrero heen komen om de voorzet te geven, of ruimte te creeëren voor hem.
Hij heeft een geweldige techniek in de benen wat hij ook liet zien in de Europese SuperCup finale tegen Barça.
Hier kun je deze actie bewonderen die eigenlijk illustratief is voor zijn kwaliteiten:
Diego Simeone¨Cholo¨, rots in de branding. Nog zo´n leider op het veld. Met het mes tussen de tanden.
Hard, maar goed. Heeft eveneens de uitstraling van een beul.
Jesús NavasJesús is toch wel het pareltje van mijn team als het om techniek gaat.
Met zijn fluwele balbehandeling, precieze voorzetten en uithouding komt hij heel ver.
Tevens publiekslieveling!
Vassilios TsiartasOp Vassilios kun je altijd rekenen. Zijn vrije trappen zijn van grote schoonheid. Zijn afstandsschoten zijn krachtig en precies.
Gaat vaak mee naar voren om Jesús Navas en Zamorano te ondersteunen. Bij balverlies zal hij de leiding voeren in de pressie.
Stefan EffenbergWoeste Mof
Julen GuerreroEen echt clubicoon. Zal nooit meer van club veranderen, blijft dit team eeuwig trouw. Steekt zijn handen in het vuur voor alle teamgenoten.
Is rechts en links benig en kan daardoor vaak genoeg naar binnen trekken en de combinatie aan gaan.
Veel vrijheid en creativeit voor hem.
Iván ZamoranoÉén van de grootste Zuid-Amerikaanse spelers uit de geschiedenis.
Hij heeft samen met Simeone een aantal jaar bij Internazionale gespeeld waardoor zei ook onderling een sterkere band zullen hebben.
Iván el Terrible liep in zijn loopbaan 1 op 2 bij clubs als Real Madrid en ook bij zijn vaderland Chile.
__________________________________________________________________________________
De beiden vleugelspelers zullen erg aanvallend ingesteld zijn en Tsiartas zal ook met vele aanvallende intenties het veld betreden.
Bij een voorsprong zal Tsiartas zich verdedigender op gaan stellen. Bij de counter zal hij dan wel de mars voorwaarts maken.
Het grootste voordeel van mijn team ten opzichte van veel andere teams is dat 10 van de 11 spelers de Spaanse taal (redelijk) beheersen.
Effenberg dus niet, daarom krijgt hij van mij geen leidende rol.
Captain: Diego Simeone
Corners: Daniel Alves & Puerta.
Vrije trappen: Tsiartas & Daniel Alves
Penalty´s: Tsiartas
Hier nog even een laatste video van mijn ingespeelde team.
Een combinatie tussen Daniel Alves, Jesús Navas en Antonio Puerta met de afronding:
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.