quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
of nog erger, kinderen die hun ouders gewoon bij de voornaam noemen.
he durk, geef me een euro voor die zak snoep.
In dit geval kan ik het nog begrijpen, ik zou ook niet graag durk genoemd willen worden.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
Mama en papa wordt eng als getrouwde mannen en vrouwen dat voor elkaar gebruiken.quote:
Dat is inderdaad erg. Gewoon "je" en "jij" is normaal maar om de een of andere reden klinkt het heel onnatuurlijk om je ouders met hun voornaam aan te spreken.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, ik lag eens ergens in Spanje in een zwembad en daar was een Belg zijn kindje van 4 jaar zwemles aan het geven. En jawel, hij sprak zijn kind aan met "u"...
Dat vind ik nog vele malen erger eigenlijk.
Gij.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, ik lag eens ergens in Spanje in een zwembad en daar was een Belg zijn kindje van 4 jaar zwemles aan het geven. En jawel, hij sprak zijn kind aan met "u"...
Jij komt niet vaak in aanraking met onze zuiderburen of wel? Daar is "u" een heel normale uitspraak, te vergelijken met "je" in Nederland.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
"ouwe" en "grijze" doen het altijd goed.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg. Gewoon "je" en "jij" is normaal maar om de een of andere reden klinkt het heel onnatuurlijk om je ouders met hun voornaam aan te spreken.
Dat klinkt al helemaal erg, alsof het baby's zijnquote:Op maandag 4 mei 2009 12:37 schreef Viking84 het volgende:
Hoe moet je je ouders dan aanspreken? Ik voel me niet helemaal prettig bij jij-en en jou-en, maar ik ga ook echt niet 'u' zeggen, hoor.
Ik zeg meestal 'mama' of 'papa': "Wil mama dit even voor mij doen?", maar dat voelt ook een beetje alsof ik over hen praat alsof ze er niet bij zijn.
Ik weet het, maar het klinkt toch best raarquote:Op maandag 4 mei 2009 12:36 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Jij komt niet vaak in aanraking met onze zuiderburen of wel? Daar is "u" een heel normale uitspraak, te vergelijken met "je" in Nederland.
In het nu uitgezonden Beauty & the Nerd hoor je ook vaak informeel ‘u’ gebruikt worden door de Vlaamse deelnemers. Maar let wel, niet als onderwerp. ‘Gaat u mee?’ is niet informeel. ‘Ik zag u gisteren’ wel. Als onderwerp wordt ‘gij’ gebruikt.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het klinkt toch best raar
En ik spreek regelmatig Belgen en die zeggen altijd "je"
Pappa en mamma zou toch gewoon moeten kunnen... je of jij zeggen moet verder kunnen... maar kinders die paps en mams bij voornaam noemen, waar dat paupergedrag ontstaan is...quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef Fascination het volgende:
"U" tegen je ouders zeggen?Het moet toch niet gekker worden.
waarom vind je het belachelijk als je jij/je tegen je ouders zegtquote:Op maandag 4 mei 2009 12:47 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Pappa en mamma zou toch gewoon moeten kunnen... maar je of jij, ik vind het ook belachelijk... en helemaal kinders die paps en mams bij voornaam noemen, waar dat paupergedrag ontstaan is...
Ja, ik weet het, ik ben een faalhaas... ik typte een reactie, maar dacht ff niet helemaal goed na...quote:Op maandag 4 mei 2009 12:50 schreef Somesomg het volgende:
[..]
waarom vind je het belachelijk als je jij/je tegen je ouders zegt
argumenten plz
U met een hooofdletter is goddelijk en zo hoog schat ik geen mens in.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:27 schreef RaymondK het volgende:
Tegen vreemden of bijv ouders van vriendjes/vriendinnetjes uiteraard wel netjes U.
Dat is ook de gewoonste zaak van de wereld. Het moet niet gekker worden. Je en jij mogen mijn kinderen zeggen en ik snap echt de link niet met Wilders stemmen.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:20 schreef S1nn3rz het volgende:
zo onfatsoenlijk he, kinderen die te pas en te onpas maar je en jij zeggen tegen hun ouders alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.![]()
Dit dus.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef Fascination het volgende:
"U" tegen je ouders zeggen?Het moet toch niet gekker worden.
Ja dat heeft zin. Die spreekt geeneens Frans!quote:Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef Quyxz_ het volgende:
Je moet je pa alleen vousvoyeren als je pa de president van de VS is.
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
quote:...
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Een fiets staat nergens veilig
...
ok danquote:Op maandag 4 mei 2009 12:50 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, ik ben een faalhaas... ik typte een reactie, maar dacht ff niet helemaal goed na...
Ik heb mijn reactie aangepast trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |