quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
of nog erger, kinderen die hun ouders gewoon bij de voornaam noemen.
he durk, geef me een euro voor die zak snoep.
In dit geval kan ik het nog begrijpen, ik zou ook niet graag durk genoemd willen worden.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
Mama en papa wordt eng als getrouwde mannen en vrouwen dat voor elkaar gebruiken.quote:
Dat is inderdaad erg. Gewoon "je" en "jij" is normaal maar om de een of andere reden klinkt het heel onnatuurlijk om je ouders met hun voornaam aan te spreken.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:22 schreef S1nn3rz het volgende:
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, ik lag eens ergens in Spanje in een zwembad en daar was een Belg zijn kindje van 4 jaar zwemles aan het geven. En jawel, hij sprak zijn kind aan met "u"...
Dat vind ik nog vele malen erger eigenlijk.
Gij.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, ik lag eens ergens in Spanje in een zwembad en daar was een Belg zijn kindje van 4 jaar zwemles aan het geven. En jawel, hij sprak zijn kind aan met "u"...
Jij komt niet vaak in aanraking met onze zuiderburen of wel? Daar is "u" een heel normale uitspraak, te vergelijken met "je" in Nederland.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |