abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68653139
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:14 schreef twi het volgende:

[..]

Van der Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen is gewoon met wat vertrouwen en als ze hun taken uitvoeren een prima achterhoede. Zet Vertonghen en Gabri ervoor en er moeten toch minder dan 41 tegengoals mogelijk zijn?

Ik zie dan liever Silva rechtsback, als Ajax aanvallend voetbal wil spelen (en dat willen we) kan je beter Silva daar hebben staan dan vdWiel
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:18:53 #102
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653177
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef ASroma het volgende:

[..]

een middenveld met gabri en lindgren staat gewoon, aisatti als creatieve man. lijkt me een veel betere optie maar jah.....
Dat ben ik met je eens. Ik ben het alleen niet eens met de argumentatie dat Van Basten tevee wisseingen doorvoert en zijn keuzes laat bepalen door naar de korte termijn te kijken. In mijn ogen is het juist z'n fout om teveel te hangen aan jongens die fouten blijven maken, zoals Anita, Enoh, Van der Wiel en zeker ook Sulejmani. En ook in Stekelenburg, door hem veel te vroeg weer op te stellen. Wacht hij daar een paar wedstrijden mee, voorkom je ook die hele keeperssoap en had Stekelenburg nu gewoon weer twee a drie maanden puik gekeept.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:20:06 #103
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653226
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:17 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Ik zie dan liever Silva rechtsback, als Ajax aanvallend voetbal wil spelen (en dat willen we) kan je beter Silva daar hebben staan dan vdWiel
Vind ik niet, Silva heb ik gedurende zijn Ajax tijd nog nooit een succesvolle aanvallende actie zien maken. Geen goede voorzetten, geen gevaarlijke schoten. Dan kies ik liever voor een jonge speler uit de eigen jeugd, die die bijdrage regelmatig wel levert.
pi_68653235
Er moet aardig wat versterkt worden volgend seizoen trouwens.

Keeper:
Van Vermeer, Stekelenburg en Gentenaar gaan er misschien wel twee keepers weg. Steek mag w.m.b. eerste keeper worden. Als Vermeer en Steek blijfven kan wellicht er een talentvolle keeper doorstromen als derde keeper.

Een linksback:
Vermaelen mag van mij naar terug naar het centrum (Wielaert en Oleguer is een slap duo, ze vullen elkaar absoluut niet aan).

Centrale verdediger:
Oleguer en Wielaert zijn redelijk maar toch niet echt Ajaxmateriaal.

Een rechtsaback:
Aangezien Van Basten niet verder wil met Silva zal er toch iemand moeten komen die de concurrentie aan kan met Van der Wiel. Gregory heeft het nu te makkelijk.

Verdedigende middenvelder:
Anita is niet goed genoeg, verhuur hem maar. Van Enoh en Lindgren ben ik ook niet kapot. Gabri is bij vlagen redelijk maar ook niet echt top. Graag 1 of 2 verdedigende middenvelders aankopen s.v.p.

Aanvallende middenvelders:
We hebben eigenlijk alleen Aissati en Emanuelson eventueel. Siem de Jong mag verhuurd worden.

Linksbuiten:
Sulejmani en Emanuelson mogen w.m.b. wel nog een jaar de kans krijgen. Een talentvolle speler als Sarpong daar eventueel nog achter de hand.

Spits:
Cvitanich lijkt tekort te komen. Alles op Bodul gooien lijkt me ook riskant. Er moet kortom gewoon echt een goede spits komen, niet een Ricky van Wolfswinkel ofzo.

Rechtsbuiten:
Allemaal maar bidden dat Suarez blijft. Daarachter is bijna niks. Moet dus ook versterkt worden.

Poeh... de selectie heeft aardig wat versterking nodig als je dit ziet.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_68653242
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:18 schreef twi het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik ben het alleen niet eens met de argumentatie dat Van Basten tevee wisseingen doorvoert en zijn keuzes laat bepalen door naar de korte termijn te kijken. In mijn ogen is het juist z'n fout om teveel te hangen aan jongens die fouten blijven maken, zoals Anita, Enoh, Van der Wiel en zeker ook Sulejmani. En ook in Stekelenburg, door hem veel te vroeg weer op te stellen. Wacht hij daar een paar wedstrijden mee, voorkom je ook die hele keeperssoap en had Stekelenburg nu gewoon weer twee a drie maanden puik gekeept.
Als Stekelenburg na zn blessure een aantal wedstrijden gekeept had bij het 2e was er niks aan de hand geweest.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:20:48 #106
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_68653249
Elke zomer is het belangrijk dat er beleid word gemaakt en ook uitgevoerd over een langere periode en nu komen we weer tot de conclusie dat alles anders moet.......het lijkt een eindeloos probleem te worden
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_68653326
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:20 schreef twi het volgende:

[..]

Vind ik niet, Silva heb ik gedurende zijn Ajax tijd nog nooit een succesvolle aanvallende actie zien maken. Geen goede voorzetten, geen gevaarlijke schoten. Dan kies ik liever voor een jonge speler uit de eigen jeugd, die die bijdrage regelmatig wel levert.
vdWiel vind ik nou niet altijd goed mee naar voren gaan.. dan was Silva aanvallender
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653334
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:14 schreef twi het volgende:

[..]

Van der Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen is gewoon met wat vertrouwen en als ze hun taken uitvoeren een prima achterhoede. Zet Vertonghen en Gabri ervoor en er moeten toch minder dan 41 tegengoals mogelijk zijn?
Zoals ik in voorgaande post al zei 'Oleguer en Wielaert' vind ik een dramatisch duo. Ze voegen niks aan elkaar toe. Ze zijn beiden niet groot en echt kopsterk, ze zijn allebei traag, hebben allebei geen geweldige opbouwende kwaliteiten... kortom, eenheidsworsten.
Dan zie ik meer in een Vermaelen met een Wielaert ernaast. Vermaelen heeft het toch nooit zo heel slecht gedaan in het centrum?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_68653376
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:20 schreef koningdavid het volgende:
Er moet aardig wat versterkt worden volgend seizoen trouwens.

Keeper:
Van Vermeer, Stekelenburg en Gentenaar gaan er misschien wel drie keepers weg. Steek mag w.m.b. eerste keeper worden. Als Vermeer en Steek blijfven kan wellicht er een talentvolle keeper doorstromen als derde keeper.

Een linksback:
Vermaelen mag van mij naar terug naar het centrum (Wielaert en Oleguer is een slap duo, ze vullen elkaar absoluut niet aan).

Centrale verdediger:
Oleguer en Wielaert zijn redelijk maar toch niet echt Ajaxmateriaal.

Een rechtsaback:
Aangezien Van Basten niet verder wil met Silva zal er toch iemand moeten komen die de concurrentie aan kan met Van der Wiel. Gregory heeft het nu te makkelijk.

Verdedigende middenvelder:
Anita is niet goed genoeg, verhuur hem maar. Van Enoh en Lindgren ben ik ook niet kapot. Gabri is bij vlagen redelijk maar ook niet echt top. Graag 1 of 2 verdedigende middenvelders aankopen s.v.p.

Aanvallende middenvelders:
We hebben eigenlijk alleen Aissati en Emanuelson eventueel. Siem de Jong mag verhuurd worden.

Linksbuiten:
Sulejmani en Emanuelson mogen w.m.b. wel nog een jaar de kans krijgen. Een talentvolle speler als Sarpong daar eventueel nog achter de hand.

Spits:
Cvitanich lijkt tekort te komen. Alles op Bodul gooien lijkt me ook riskant. Er moet kortom gewoon echt een goede spits komen, niet een Ricky van Wolfswinkel ofzo.

Rechtsbuiten:
Allemaal maar bidden dat Suarez blijft. Daarachter is bijna niks. Moet dus ook versterkt worden.

Poeh... de selectie heeft aardig wat versterking nodig als je dit ziet.
Je slaat door.

Als je de spelers van Ajax afzet tegen die van AZ, PSV of Twente dan heeft Ajax op bijna elke positie kwalitatief gezien een betere speler. Maar er zit geen samenhang tussen deze spelers.

Er moet een team komen dat voor elkaar door het vuur gaat. Dat iedere wedstrijd 120% geeft. En dat niet slap uit de kleedkamer komt omdat het wel denkt te gaan winnen.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:25:16 #110
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653383
Met Vermaelen en Vertonghen en het optioneel in het centrum zetten van een van die twee krijg je de keuze tussen Wielaert en Oleguer. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Wielaert, gezien de taal en het feit dat die in tegenstelling tot Oleguer toch wat lijkt te sturen. Minder dan verwacht, maar hij lijkt de enige speler in het veld die zo nu en dan communiceert.

Missschien dat een volledig Nederlands sprekende achterhoede z'n voordelen heeft...
  maandag 4 mei 2009 @ 13:25:40 #111
52871 Blight
Supersized.
pi_68653399
Zou Van Der Heijden eventueel een geblesseerde Aissati kunnen vervangen, komend seizoen? Of is zijn rol daar niet aanvallend genoeg voor?
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_68653489
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik zie niets in de oplossing om weer een nieuwe trainer aan te stellen en weer opnieuw te bouwen. Helemaal niets. De enige die momenteel de club direct verder brengen zouden Hiddink en Rijkaard zijn, en die komen niet. Punt. Ajax is een weg ingeslagen en die moet je nu afmaken. In de laatste 5 jaar is er geen vooruitgang geboekt, en dat kan je gewoon weg niet afschuiven op Van Basten, wat door veel mensen, puur door begrijpelijke frustratie, wel gedaan wordt. Dat is niet eerlijk ten opzichte van hem. Daar hoort dan gewoon nog bij dat je nog minimaal een halfjaar lang na een jaar bouwen, processen doorgaan, veranderingen doorvoeren de tijd krijgt om de vruchten te plukken van wat je hebt geprobeerd te ontwikkelen.

Volgend seizoen weet iedereen waar hij aan toe is, wat hem te doen staat en waar de eisen liggen. Ook Van Basten zelf. We hebben het over een beginnend trainer (fout van Ajax, niet van Marco), een extreem jonge ploeg en een druk van hier tot Tokio. Daar ga je niet altijd even constant mee om. Volgend jaar is die basis alweer groter, is er hopelijk een constante periode met een reeks van zelfde basisspelers en resultaat, zoals AZ dit seizoen heeft gehad. Dan kom je ook gewoon op 1-0 en kan je die wedstrijden uitspelen.

Van alles wat ik mee krijg uit de media, je bent er immers niet bij op de trainingen en in de kleedkamer, lijkt er vertrouwen te zijn in de capaciteiten van Van Basten, heeft hij een enorme ontwikkeling doorgemaakt tov het begin van het seizoen en is hij nu al een betere clubcoach dan in de zomer. Waarom zou je dat weggooien om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere trainer die ook weer alles vanaf 0 moet opbouwen? Dan krijg je precies hetzelfde als dit seizoen. Exact hetzelfde.

De kwaliteiten zijn er genoeg met Suarez, Aissati, Enoh, Vertonghen, Van Der Wiel, Anita (ja, ook hij), Wielaert (inprincipe), Vermaelen, Sulejmani, Gabri en Emanuelson. Met gerichte aankopen zou je gewoon een goede basis moeten hebben staan die klaar is voor het seizoen, zonder al te veel aanpassingen. Als er dan ook nog een coach die ouder is met ervaring er bij komt, en De Boer en Bergkamp gaan zich ook gerichter met de selectie bemoeien, dan moet het wel goed komen.

Niet in de laatste plaats omdat je ook een echte Ajacied daar hebt zitten. Dat mag niet meetellen misschien, maar het is wel Van Basten. Van Basten wil Ajax echt beter maken en terug naar de top brengen, het niveau waar hij alles vanaf weet. Daar kan je komen, als je maar als een geheel naar toe werkt.

Ik denk dat het kan onder Van Basten.
Je hebt wel een punt. Alleen Hiddink, Van Gaal of Rijkaard zouden echt goede opties zijn maar die zie ik geen van allen komen. Echt veel andere goede opties liggen ook niet voor het oprapen helaas.

Maar dat neemt niet weg ik mijn vertrouwen in Van Bastens tactische capaciteiten zero blijft. Ik blijf hem een matige trainer vinden, hoe dan ook.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:30:09 #113
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68653554
Ik denk dat het probleem vooral het middenveld is.
De verdediging draait niet en de aanval draait niet. Als er tussenin wat beter gespeeld wordt, of iig wat beter in de omschakeling gereageerd wordt, haal je al een hoop problemen weg voor de verdedigers.
Vertonghen, Pranjic met daarvoor Aissati is prima. Met Pranjic heb je ook een prima vervanger mocht Aissati geblesseerd raken.
-
pi_68653582
Alhoewel ik niet zo van de trainerswissels ben denk ik dat er geen andere oplossing is. Marco krijgt deze groep niet aan de praat en ik zie niet in waarom dat volgend seizoen wel zou lukken.
Danny Blind maar weer terug samen met Frank de Boer.
pi_68653621
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:25 schreef twi het volgende:
Met Vermaelen en Vertonghen en het optioneel in het centrum zetten van een van die twee krijg je de keuze tussen Wielaert en Oleguer. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Wielaert, gezien de taal en het feit dat die in tegenstelling tot Oleguer toch wat lijkt te sturen. Minder dan verwacht, maar hij lijkt de enige speler in het veld die zo nu en dan communiceert.

Missschien dat een volledig Nederlands sprekende achterhoede z'n voordelen heeft...
De Belgen overtuigen ook al weken niet meer en Wielaert is een miskoop.
pi_68653670
Ik snap dat vertrouwen in Rijkaard totaal niet.
pi_68653700
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat het probleem vooral het middenveld is.
De verdediging draait niet en de aanval draait niet. Als er tussenin wat beter gespeeld wordt, of iig wat beter in de omschakeling gereageerd wordt, haal je al een hoop problemen weg voor de verdedigers.
Vertonghen, Pranjic met daarvoor Aissati is prima. Met Pranjic heb je ook een prima vervanger mocht Aissati geblesseerd raken.
Tja Anita is natuurlijk veel te licht. Er moet gewoon een bikkel bij op het middenveld.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:36:21 #118
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68653718
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:24 schreef toma het volgende:
Als je de spelers van Ajax afzet tegen die van AZ, PSV of Twente dan heeft Ajax op bijna elke positie kwalitatief gezien een betere speler.
Dat er nog steeds mensen zijn die hierin geloven.
pi_68653721
quote:

[..]

Je slaat door.

Als je de spelers van Ajax afzet tegen die van AZ, PSV of Twente dan heeft Ajax op bijna elke positie kwalitatief gezien een betere speler. Maar er zit geen samenhang tussen deze spelers.
Mwah.

AZ heeft een drie keer zo goed middenveld als wij. Mendes da Silva, Schaars en De Zeeuw. Dat is wel wat anders dan Enoh, Anita en Lindgren. Dat is echt een gigantisch klasseverschil. Dat was vorige week ook goed te zien.

Twente heeft op veel plekken inderdaad mindere spelers dan wij. Alleen Braafheid en Elia zijn beter dan de Ajacieden op dezelfde posities. Het grote verschil met Twente is echter dat het daar tactisch gezien allemaal briljant klopt.

De selectie van PSV ontloopt Ajax niet veel, dat klopt. Afellay en Suarez zijn ongeveer even goed en voor de rest hebben wij denk ik inderdaad betere spelers.

Hoe dan ook... de tijden dat Ajax zomaar van iedereen won is natuurlijk voorbij. Met 'redelijke spelers' gaat dat ook niet meer lukken. Misschien is het de waan van de dag en de teleurstelling van gisteren maar ik denk dat we het met de Enohs, Lindgrens, Cvitanichen en Oleguers van deze wereld niet gaan redden om kampioen te worden. Helemaal niet zolang we een coach hebben die niet uitblinkt in tactisch inzicht.
quote:
Er moet een team komen dat voor elkaar door het vuur gaat. Dat iedere wedstrijd 120% geeft. En dat niet slap uit de kleedkamer komt omdat het wel denkt te gaan winnen.
Ik vind dat altijd zo makkelijk. Elke Ajacied wil denk ik wel graag winnen. Maar als ze geen zelfvertrouwen hebben en de tactiek klopt niet, dan kom je overal te laat en lijkt het alsof het niet wil.
Zou nog echt de mentaliteit beter zijn van de spelers van Twente en AZ? Ik geloof dat niet hoor.
pi_68653724
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:35 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Tja Anita is natuurlijk veel te licht. Er moet gewoon een bikkel bij op het middenveld.
Tsjah we hadden er 1 genaamd Perez die nu wel voorronde Champions League speelt.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653764
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:36 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hoe dan ook... de tijden dat Ajax zomaar van iedereen won is natuurlijk voorbij. Met 'redelijke spelers' gaat dat ook niet meer lukken. Misschien is het de waan van de dag en de teleurstelling van gisteren maar ik denk dat we het met de Enohs, Lindgrens, Cvitanichen en Oleguers van deze wereld nog gaan redden om kampioen te worden. Helemaal niet zolang we een coach hebben die niet uitblinkt in tactisch inzicht.
[..]
Spijker op z'n kop
pi_68653790
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:36 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Tsjah we hadden er 1 genaamd Perez die nu wel voorronde Champions League speelt.
Aan de andere kant hadden we een paar jaar terug een elftal vol bikkels: Stam, Heitinga, Sneijder, Perez, Davids, Huntelaar...en nog geen kampioen.
pi_68653837
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Aan de andere kant hadden we een paar jaar terug een elftal vol bikkels: Stam, Heitinga, Sneijder, Perez, Davids, Huntelaar...en nog geen kampioen.
Al 5 jaar geen kampioen, terwijl Adrie het vorig jaar niet slecht deed. Misschien had die beter aangesteld kunnen blijven als coach van het 1e?
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653878
Wat gaat er gebeuren met George Ogăraru, Albert Luque en Dennis Rommedahl? George Ogăraru zie ik wel terug komen meer concurrentie op de rechts back positie.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653888
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat elftal onder Ten Cate, daarvan had ik echt wel het gevoel dat ze kwalitatief goed genoeg waren. Dat was het beste elftal in jaren. Ook had ik een goed gevoel bij het tactisch inzicht van Ten Cate. Dat we toen (op 1 doelpunt na) niet kampioen zijn geworden kwam vooral omdat PSV en AZ dat jaar ook verschrikkelijk goed waren. De competitie was toen gewoon echt heel sterk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')