Ogararu terugkomen? Alsjeblieft niet. Verdedigend van het niveau Lindenbergh.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:42 schreef bloodysunday het volgende:
Wat gaat er gebeuren met George Ogăraru, Albert Luque en Dennis Rommedahl? George Ogăraru zie ik wel terug komen meer concurrentie op de rechts back positie.
Hij heeft een huis in Amsterdam.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Eerder nog een extra reden waarom hij nooit naar Ajax zal gaan.
Stond in een column over Ajax. Was niet meer dan die zin ook.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hopelijk komt het artikel straks ook online te staan.
Hij heeft Chelsea afgewezen waarom zou hij dan naar Ajax gaan?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij heeft toch ook 4 jaar PSV getraind?
Hij heeft geen huis in Amsterdam, zijn vriendin heeft een huis in Amsterdamquote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hij heeft een huis in Amsterdam.
Ik zie hem best nog wel es bij Ajax terecht komen. Komende jaren alleen nog niet.
Klopt maar je weet natuurlijk wel gelijk dat oa Urby het heeft afgeraden, als het echt is afgeradenquote:Op maandag 4 mei 2009 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Elia is misschien niet de snuggerste, maar ook hij heeft echt wel door dat Ajax een sportieve verslechtering is voor hem ipv een verbetering.
Inderdaad bij Twente speel je tenminste om de prijzenquote:Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk niet dat je dat Elia hoeft af te raden hoor. Waarom je van in godsnaam van twente naar Ajax gaan volgend seizoen?
Naar PSV zou net zo onlogisch zijn als Ajax. Of het moet om Rutten zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:30 schreef buddyb het volgende:
elia naar psv ipv ajax zou vrij logisch zijn
Met deze selectie word je geen kampioen. Teveel lichtgewichten.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:49 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Daarom volgend jaar zelfde selectie behouden, team bouwen en kei hard werken alleen op zo'n manier kan je een topclub en vooral topteam blijven.
http://www.telegraaf.nl/t(...)restatie_Ajax__.htmlquote:Op maandag 4 mei 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hopelijk komt het artikel straks ook online te staan.
ThnQ.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)restatie_Ajax__.html
quote:Niet voor niets heeft FC Twente-aanvaller Eljero Elia van enkele Ajacieden al het specifieke advies gekregen niet voor de klinische Van Basten te kiezen.
Als Van Gaal niet naar Duitsland vertrektquote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef toma het volgende:
Wanneer van Gaal nog een jaartje bij AZ blijft zou ik (mocht Marco volgend seizoen falen) van Gaal terughalen na volgend seizoen.
Dat wil dus zeggen dat de spelers geen vertrouwen meer hebben in hun coach Van Basten.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)restatie_Ajax__.html
En het gaat er niet zozeer om of Elia wel of niet naar Ajax komt en wel of niet een versterking is, maar meer om het feit dat huidige selectieleden de komst van een nieuwe speler - in wie Van Basten een versterking ziet - afraden naar Amsterdam te komen. Dat is pure muiterij en mag nooit getolereerd worden.
Zou zo ongeveer de enige logische verklaring zijn mocht het gebeuren....quote:Op maandag 4 mei 2009 14:37 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Naar PSV zou net zo onlogisch zijn als Ajax. Of het moet om Rutten zijn.
Ook. Dus hoop ik dat ze opsodemieteren.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen dat de spelers geen vertrouwen meer hebben in hun coach Van Basten.
Eens, zoiets kan je niet maken, maar geeft wederom aan (jajaja, te makkelijk adhv 1 bericht I know) hoe de spelers tegen MvB aankijken.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
ThnQ.
[..]
![]()
Diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn, optyfen.
Als ik dit zo lees lijkt het ook wel alsof ze het niet meer zien zitten in van Basten?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
ThnQ.
[..]
![]()
quote:Sommige Ajacieden hebben lak aan hun ploeg en hun fans
Sparta-Ajax 4-0. Hoe bestaat het dat je je zo laat afdrogen.
Onbegrijpelijk! Er zit duidelijk iets niet goed bij Ajax. Dat kan eigenlijk niets anders dan een gebrek aan kwaliteit zijn, want ik kan me niet voorstellen dat het aan de instelling ligt. Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Welke speler wil nou geen Champions League spelen, daar knok je je toch kapot voor?
Ik zou het te gek voor woorden vinden als Marco van Basten nu zou worden ontslagen. Ik denk dat hij zijn stinkende best doet en als je hem langs de lijn ziet, dan zie je dat hij heel verbeten is en erg meeleeft.
Oké, er zit te weinig voetbal in Ajax. Ze hebben wel goede spelers, maar zijn geen ploeg. Moet je dat de trainer aanrekenen? Ik denk dat het vooral uit de spelers zelf moet komen. Sommigen zijn te veel met zichzelf bezig. Die hebben lak aan hun ploeg, de club, de supporters. Én ze overschatten zichzelf, ze doen maar wat.
Welke ze?quote:
En dan is het dus afgelopen. Die lopen komend seizoen geen stap extra voor Marco.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen dat de spelers geen vertrouwen meer hebben in hun coach Van Basten.
Valt te begrijpen.quote:
WTF, die gast zit er bij alsof hij relaxed naar zijn iPod zit te luisteren 90% van de tijd, pas 10 min voor tijd als het definitief fout lijkt te gaan gaat ie eens staanquote:en als je hem langs de lijn ziet, dan zie je dat hij heel verbeten is en erg meeleeft
Mee eens. Ze hebben misschien gelijk(denken ze) maar daar gaat het niet om. Spelers horen zich niet met zulke zaken bezig te houden.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad, je kunt wel aan hem zien dat ie soms echt verdrietig of boos is.. maar hij doet helemaal niks. Ik zie 'm nooit schreeuwen ofzo, nooit een woede-uitbarsting. Komt zwak over. Kan me niet voorstellen dat spelers naar hem kijken zoals spelers naar Van Gaal, Mourinho ofzo kijken.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
WTF, die gast zit er bij alsof hij relaxed naar zijn iPod zit te luisteren 90% van de tijd, pas 10 min voor tijd als het definitief fout lijkt te gaan gaat ie eens staan.
Idd, het is net een standbeeldquote:Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
WTF, die gast zit er bij alsof hij relaxed naar zijn iPod zit te luisteren 90% van de tijd, pas 10 min voor tijd als het definitief fout lijkt te gaan gaat ie eens staan.
Haha, ik vond het ook al een merkwaardige constatering van WvH.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Was op het WK 2006 ook al zo, met die wedstrijd tegen Portugal greep hij totaal niet in.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij maakt zich vaak zat druk langs de kant. Maar je hebt als coach weinig invloed met je gedrag. Zou ook wel raar zijn. Dan zou je dus harder werken voor een drukke coach.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:53 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt wel aan hem zien dat ie soms echt verdrietig of boos is.. maar hij doet helemaal niks. Ik zie 'm nooit schreeuwen ofzo, nooit een woede-uitbarsting. Komt zwak over. Kan me niet voorstellen dat spelers naar hem kijken zoals spelers naar Van Gaal, Mourinho ofzo kijken.
quote:Ajax zien spartelen, dat doet veel pijn
Door WILLEM SCHÜNGEL, clubreporter Ajax
Wie niet beter zou weten, zou denken dat ik een ras-negativist ben. Niets is echter minder waar. Doorgaans sta ik bijzonder positief in het leven en is het glas halfvól, in plaats van halfleeg.
afbeelding vergroten Ismail Aissati druipt namens Ajax af van het feestvierende Kasteel na weer een afstraffing.
Echter, ik lees geregeld mijn eigen columns terug. Daar schrik ik dan best wel een beetje van. Immers, de laatste weken (maanden...) word je niet bepaald vrolijk van de stemming die ik aansla in deze geschreven stukjes. Waarschuwing: ook déze keer wordt het niet erg gezellig.
Ik zit dit namelijk te tikken in de - flink vertraagde - trein van die mij van Rotterdam weer naar Amsterdam brengt. En ik heb behoorlijk de pleuris in mijn lijf. Ik zal u echter verklappen, die vertraging is niet de reden van mijn chagrijn.
Nee, de werkelijke reden is dat Ajax zojuist weer eens ongenadig hard op zijn lazer heeft gekregen. Met klinkende cijfers (0-4) werden we door een voormalig degradatiekandidaat weggeblazen.
Ditmaal mocht ik plaatsnemen tussen de Sparta-supporters om getuige te zijn van de zoveelste oorwassing. Niets dan lof voor deze mensen overigens, maar daar kom ik een andere keer op terug.
Het door Ajax’ vertoonde spel dat ik er zag was naïef, tactisch onbenullig en in het algemeen niet bij machte om potten te breken. Maar het allerergste: zonder ook maar enige vorm van teamgeest, passie, strijd of beleving. Ik zág het gewoon in de mimiek van de spelers.
Noem me een verrader, een nepsupporter: whatever. Ik heb na de wedstrijd langdurig staan applaudisseren voor Sparta.
Niet dat het me geen pijn deed om Ajax zo te moeten zien spartelen. Integendeel. Het sneed als een mes door mijn hart. De overheersende emotie echter, was woede. Ik walg (zelfs nú, de volgende ochtend bij het nalezen van het stuk) van deze spelers en deze coach. Zó erg zelfs, dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om volgende week weer naar de Arena te gaan.
Zoek het woord ‘support’ maar eens op. Één van de meest relevante betekenissen in deze context is de volgende: To act with or second (a lead performer); assist in performance. Vrij vertaald: ondersteuning geven aan een artiest (in dit geval het team, de spelers) om tot een prestatie te komen.
Volgens mij hebben wij, het befaamde ‘Ajax-publiek’, dit seizoen méér dan genoeg support gegeven. Echter (en excuseer me voor nog meer Engels in dit stuk), it takes two to tango. Als de spelers het niet willen, dan wil/kan ik het ook niet.
Toch zal ik (en met mij velen) er volgende week weer zijn. We zullen onze rol van betalend klapvee mokkend en knarsetandend waarmaken. Er zal weliswaar negatief worden gezongen over coach en spelers. Er zal ook gevloekt en getierd worden, maar we zullen er - ieder op zijn eigen manier - wél weer staan. Om onze support te geven aan de club.
]Ik wens alle Ajacieden alvast sterkte toe voor volgende week, als FC Twente naar Amsterdam komt. Ik vermoed dat we ons namelijk kunnen gaan opmaken voor nóg een afstraffing. Voor het tweede achtereenvolgende seizoen door de terechte nummer twee van de competitie. En het ergste van alles is, volgend seizoen gebeurt het allemaal wéér.
Ik wil u graag mijn - bescheiden - visie geven over hoe we het tij als club kunnen keren. Volgens mij is het namelijk écht heel eenvoudig. De lengte van dit stuk laat dat echter niet toe. Volgende week dan maar.
Voor nu: uithuilen en opnieuw beginnen. Het went.
Jij dacht van wel?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef HeatWave het volgende:
Van Hanegem heeft overigens gezegd dat ie zijn columns niet zelf schrijft.
Waarom doet elke speler dat wel bij een Hiddink, van Gaal of Mc Laren? een coach kan dat zeker wel afdwingen...quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hij maakt zich vaak zat druk langs de kant. Maar je hebt als coach weinig invloed met je gedrag. Zou ook wel raar zijn. Dan zou je dus harder werken voor een drukke coach.
Zo vreemd is dat toch niet? Als ze merken dat Marco consequenties aan hun waardeloze mentaliteit gaat binden...quote:Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hij maakt zich vaak zat druk langs de kant. Maar je hebt als coach weinig invloed met je gedrag. Zou ook wel raar zijn. Dan zou je dus harder werken voor een drukke coach.
410 heeft het al aangekondigd op het forum maar waarschijnlijk gaat de helft van het vak er toch wel opstaanquote:
Dat vrees ik dus ook jaquote:Op maandag 4 mei 2009 15:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En het ergste van alles is, volgend seizoen gebeurt het allemaal wéér.
Vrees ik ook ja..
Ja en daarom kan men beter afscheid nemen, of beter nog: Marco moet zelf opstappen.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En het ergste van alles is, volgend seizoen gebeurt het allemaal wéér.
Vrees ik ook ja..
Marco die stapt niet zelf op.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja en daarom kan men beter afscheid nemen, of beter nog: Marco moet zelf opstappen.
Twente gaat met de reserves spelen, denk niet dat het een pak slaag wordt.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:06 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Zondag krijgen ze een pak slaag van Twente, dan moet hij wel...
Ik was eigenlijk wel van plan om te gaan. Misschien niet op 410, dat wel.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:02 schreef Jasza het volgende:
[..]
410 heeft het al aangekondigd op het forum maar waarschijnlijk gaat de helft van het vak er toch wel opstaan
Denk het wel, de wedstrijd tegen Sparta alweer vergeten?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Twente gaat met de reserves spelen, denk niet dat het een pak slaag wordt.
Aan de ene kant vind ik het weer kansloos dat hetzelfde weer wordt geroepen als: De trainer moet weg, het ligt aan hem en bla bla bla. Hebben we dan niks geleerd van de afgelopen jaren en vele trainers. Het is niemand gelukt om Ajax weer op de rails te krijgen en ik wil nou eens stabiliteit en iemand de kans geven.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja en daarom kan men beter afscheid nemen, of beter nog: Marco moet zelf opstappen.
Kans lijkt me vrij klein dat Ajax 4 wedstrijden op rij niet wintquote:Op maandag 4 mei 2009 15:09 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Denk het wel, de wedstrijd tegen Sparta alweer vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |