quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:20 schreef koningdavid het volgende:Er moet aardig wat versterkt worden volgend seizoen trouwens.
Keeper:
Van Vermeer, Stekelenburg en Gentenaar gaan er misschien wel twee keepers weg. Steek mag w.m.b. eerste keeper worden. Als Vermeer en Steek blijfven kan wellicht er een talentvolle keeper doorstromen als derde keeper.
Een linksback:
Vermaelen mag van mij naar terug naar het centrum (Wielaert en Oleguer is een slap duo, ze vullen elkaar absoluut niet aan).
Centrale verdediger:
Oleguer en Wielaert zijn redelijk maar toch niet echt Ajaxmateriaal.
Een rechtsaback:
Aangezien Van Basten niet verder wil met Silva zal er toch iemand moeten komen die de concurrentie aan kan met Van der Wiel. Gregory heeft het nu te makkelijk.
Verdedigende middenvelder:
Anita is niet goed genoeg, verhuur hem maar. Van Enoh en Lindgren ben ik ook niet kapot. Gabri is bij vlagen redelijk maar ook niet echt top. Graag 1 of 2 verdedigende middenvelders aankopen s.v.p.
Aanvallende middenvelders:
We hebben eigenlijk alleen Aissati en Emanuelson eventueel. Siem de Jong mag verhuurd worden.
Linksbuiten:
Sulejmani en Emanuelson mogen w.m.b. wel nog een jaar de kans krijgen. Een talentvolle speler als Sarpong daar eventueel nog achter de hand.
Spits:
Cvitanich lijkt tekort te komen. Alles op Bodul gooien lijkt me ook riskant. Er moet kortom gewoon echt een goede spits komen, niet een Ricky van Wolfswinkel ofzo.
Rechtsbuiten:
Allemaal maar bidden dat Suarez blijft. Daarachter is bijna niks. Moet dus ook versterkt worden.
Poeh... de selectie heeft aardig wat versterking nodig als je dit ziet.
Stekelenburg en Vermeer mogen wat mij betreft blijven. Een betere keeper (die ook nog haalbaar is) zou ik zo niet weten.
Rechtsback: gezien het aantal gewenste versterkingen, en de prioriteit daarvan, zou ik achter Van der Wiel kiezen voor Enoh of Wielaert als die niet op hun ideale plek (verdedigende middenvelder respectievelijk centrale verdediger) staan.
RCV: Wielaert heeft wat mij betreft een goed excuus. Kwam halverwege het seizoen binnen bij een ploeg die DANKZIJ DE COACH voor geen meter draait. Spelers als Boulahrouz of Douglas zijn niet haalbaar. Of niet geïnteresseerd.
LCV: Oleguer is in mijn ogen een enorme miskoop. Maar een geschikte vervanger hebben we ook niet. Een Chivu mag je gewoon niet verwachten. In de loop van het seizoen dacht ik nog aan Granqvist maar die is me later zwaar gaan tegenvallen. Grindheim van Heerenveen? Vergeet het maar!
Linksback: Geen enkele optie van de huidige selectie is eredivisiewaardig! Braafheid is in mijn ogen de beste kandidaat. Maar die wil vast lekker bij Twente blijven. Kan ik hem alleen maar gelijk in geven. El-Akchaoui? Een speler van Heerenveen of Groningen kopen is ook geen oplossing.
RVM: Geen grootse noch grote speler, maar van de huidige selectie toch de beste voor deze positie: Enoh. Zie graag John Heitinga terugkeren, die ook RCV kan spelen, maar dat zal wel een droom blijven. Gabri zo snel mogelijk verkopen. Die verstoort alleen maar het teamproces. Al ligt een groot deel van de schuld (als het gaat om dit seizoen) bij Bassie.
LVM: Ook geen topper, maar ook geen beter alternatief: Lindgren.
AM: Aissati. Geen topper, niet altijd direct genoeg in zijn voortzetting, fysiek niet sterk. Echter, geen enkele serieuze vervanger voorhanden. Sno, De Jong, Sulejmani,Cvitanich, Emanuelson ... allemaal niet geschikt. Pranjic, Seedorf, Van der Vaart ... die gaan allen niet komen.

RS: Suarez maakt veel doelpunten, geeft veel assists maar het is het beste als je 'm nu voor zo'n 20 miljoen verkoopt. Is een storende factor in de selectie. Beerens of Arnautovic zou ik graag zien komen. Maar zal wel niet gebeuren.
CS: Cvitanich heeft het niet. Maar een Berg is niet haalbaar.
LS: Emanuelson, Sulejmani ... niemand van de huidige selectie is geschikt maar Elia gaat echt niet komen.
Overstappen naar 4 - 4 - 2 of 4 - 3 - 2 - 1 dan wel 4 - 2 - 3 - 1? Hou je het probleem dat de ploeg kwaliteit tekort komt voor dit niveau.