Hype of nuttig? Ik ben er net mee begonnen om te ervaren wat het is maar was en ben er erg sceptisch over. Kreeg vanochtend al een bericht dat iemand veel moet niezen en dat iemand zijn emails gecheckt heeft. Wat de fuck kan mij dat schelen?quote:Twitteraars haken massaal af
bron: Fok-fp
Hoewel de microblogdienst Twitter een onstuimige groei doormaakt, is de lol voor veel gebruikers er snel af. Volgens Amerikaans onderzoek wordt van zestig procent van de nieuwe gebruikers in de Verenigde Staten na een maand al niets meer vernomen op zijn of haar Twitterblog.
De vele celebreties die aanhaken bij de Twitter-hype (Ashton Kutcher, Oprah Winfrey en in Nederland onze eigen Maxime Verhagen) geven de site een flinke boost, concludeert onderzoeksbureau Nielsen Online Research. Maar uiteindelijk is dat niet genoeg als de meeste gebruikers zo snel afhaken.
Het is dus maar de vraag of Twitter zo invloedrijk wordt als sommige internetgoeroes voorspiegelen. Volgens onderzoeker David Martin van Nielsen is op deze manier de rek er snel uit.
Andere sociale netwerken die écht groot werden, zoals MySpace en Facebook, kenden in hun begindagen een twee maal zo grote terugkeer van bezoekers. Nu dus even afwachten hoe lang Oprah, die half april haar eerste Tweet verzond, het volhoudt.
Want? Doe je het ook?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is een opgeklopte hype, die dezelfde stille dood zal sterven als second life.
Stel iemand zoekt op A13 file, en die ziet een tweet van iemand (5 min geleden gepost ofzo) die in de file staat in de A13 dan is dat toch handig om te weten? Dan kan je anders gaan rijden, of later vertrekken oid.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:
"Sta op de A13 in een file"
fucking boeiend.
Ja... dat staat tenslotte niet op 3 miljoen andere sites die informatie. Nog los van TMC.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:59 schreef FastFox91 het volgende:
Tijdens Koninginnedag wist ik door Twitter al vrij snel dat alles in Leiden afgelast was, met zekerheid. Toen vond 'k 't wel handig.
[..]
Stel iemand zoekt op A13 file, en die ziet een tweet van iemand (5 min geleden gepost ofzo) die in de file staat in de A13 dan is dat toch handig om te weten? Dan kan je anders gaan rijden, of later vertrekken oid.
Nee. Maar de overeenkomst is duidelijk. Enorm opgeklopt in de media, mensen worden daardoor nieuwsgierig en nemen een kijkje. Daardoor kan er opgeschept worden over grote aantallen gebruikers. Dat trekt nog meer mensen aan. Dat zo even een tijdje door tot mensen doorkrijgen dat het helemaal niks aan is en dan zakt het enorm snel in elkaarquote:
't is minder actueel.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... dat staat tenslotte niet op 3 miljoen andere sites die informatie. Nog los van TMC.
Het is inderdaad een slowchat. Alleen heb je geen baggeraars, omdat je die gewoon niet volgt. Je volgt alleen de mensen waarvan je denkt dat het boeiend is wat ze zeggen. Die mensen die zeggen 'Ik ga naar de wc" die hebben waarschijnlijk weinig volgers en worden dus ook niet gehoord.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Qua boeiendheid vergelijkbaar met de gemiddelde slowchat danwel postopkrikreeks hier op Fok!.
Sommige dingen kunnen volgens mij toch wel snel gaan via Twitter. Dat gaat via FOK toch sooms ook hard. Dat je dingen eerder weet dan anders?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... dat staat tenslotte niet op 3 miljoen andere sites die informatie. Nog los van TMC.
tmc is nog 'liveriger'quote:Op maandag 4 mei 2009 11:05 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
't is minder actueel.Twitter is 'live'. Zelfde geldt post hij vijf minuten later, de file lost op oid. Het is maar een voorbeeld hè, Twitter kan heus wel handig zijn.
Nee INTERNET kan snel gaan. Of het nu op twitter of fok staat scheelt geen uren. Twitter vertegenwoordigt geen spectaculair nieuw medium ofzo. Het is hetzelfde medium, maar anders gebruikt. En 999 van de 1000 keer nauwelijks boeiend.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Sommige dingen kunnen volgens mij toch wel snel gaan via Twitter. Dat gaat via FOK toch sooms ook hard. Dat je dingen eerder weet dan anders?
Hoe vaak gebruik jij Twitter?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee INTERNET kan snel gaan. Of het nu op twitter of fok staat scheelt geen uren. Twitter vertegenwoordigt geen spectaculair nieuw medium ofzo. Het is hetzelfde medium, maar anders gebruikt. En 999 van de 1000 keer nauwelijks boeiend.
Ik ben er net mee begonnen, heb nog geen oordeel en vraag me af hoe jij dat wel hebt na 2 x kijken. Ik denk zelf ook dat het niet echt heel toevoegt maar het is ook wel weer geinig. Veel dingen op internet voegen natuurlijk niet zoveel toe, maar als geheel is het dan wel weer interessant.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ongeveer 2 keer op gekeken. Net als de rest van de gebruikers blijkbaar
Nou omdat ik al een jaar of 20 in een of andere vorm online ben.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben er net mee begonnen, heb nog geen oordeel en vraag me af hoe jij dat wel hebt na 2 x kijken.
Ik zie er echt niets interessants in.quote:Ik denk zelf ook dat het niet echt heel toevoegt maar het is ook wel weer geinig. Veel dingen op internet voegen natuurlijk niet zoveel toe, maar als geheel is het dan wel weer interessant.
Ja dus? Dan zul je dingen nog steeds moeten uitproberen om er iets over te kunnen zeggen. Zo werk ik tenminste wel. Ik zie net zoveel mensen roepen dat het geweldig is dan mensen die roepen dat het niks is, maar die proberen het dan weer niet uit.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou omdat ik al een jaar of 20 in een of andere vorm online ben.
Niks dus. Ik heb het uitgeprobeerd, ik heb er een aantal keer op gekeken en ik vind het niets. Net als blijkbaar de masaal afhakende andere gebruikers. Waarom verwacht je van mij opeens een onderbouwing gebaseerd op 3 maanden gebruik.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dus? Dan zul je dingen nog steeds moeten uitproberen om er iets over te kunnen zeggen. Zo werk ik tenminste wel. Ik zie net zoveel mensen roepen dat het geweldig is dan mensen die roepen dat het niks is, maar die proberen het dan weer niet uit.
Volgens mij kan het wel interessant zijn maar zou je meer in groepen moeten kunnen werken. Dus met mensen die ook van voetbal of literatuur houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |