Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!quote:Grieppatiënt mag behandeling niet weigeren
4 Wat gebeurt er nu als iemand besmet blijkt?
Klink: „Mensen zijn vanaf nu verplicht om mee te werken aan ziektebestrijding. Hun familieleden en anderen in hun omgeving krijgen preventief de virusremmer Tamiflu om verspreiding te voorkomen.”
bron
Zeg maar dag tegen je zelfbeschiking eigen lichaam.quote:The Japanese government has warned doctors that Tamiflu, the drug being stockpiled around the world as a defence against a bird flu pandemic, should not be prescribed to teenagers for fear that it can lead to bizarre and self-destructive behaviour.
Tokyo’s Ministry of Health and Welfare today instructed the Japanese distributor of the drug to include a warning not to give the drug to patients aged between 10 and 19, after reports that at least 18 Japanese children taking Tamiflu have died as a result of irrational behaviour.
Die flikker je halverwege Engeland in de Noordzee en als ze overleven heeft God dat zo gewild.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En hoe zit dat dan met mensen die om geloofstechnische redenen medicijnen weigeren?
Schreeuw dat niet te hard. Dokters kunnen ook een belangrijke schakel zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:16 schreef Lundegaard het volgende:
Als je ziek wilt zijn en weigert om medicijnen in te nemen - en daarmee andere mensen mee kan besmetten-, verhuis je maar naar de maan.![]()
Zo niet? Slikken die handel!
Na inname leg je al het loodje.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!
Het moet niet gekker worden in dit kutland
Als je ergens ziek en psychotisch wordt dan is het wel van Tamiflu.
[..]
Zeg maar dag tegen je zelfbeschiking eigen lichaam.![]()
Net zoiets als een blinde achter het stuur laten.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef erikkll het volgende:
Als ik dat wil weigeren, dan weiger ik het. Ik wil het niet, maar toch!
En daarom is het ook nu toegelaten dat mensen met een verrekijkerbril ook mogen autorijden.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:34 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Net zoiets als een blinde achter het stuur laten.
Het kan me geen flikker schelen wat er met die blinde gebeurt maar het boeit me wel wat er met mensen in de buurt van de blinde gebeurt
Toch zegt hij het zeer stellig bij punt 4. Neem aan dat meneer zich al wel juridisch heeft ingedekt.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
Volgens mij lult Klink uit zijn nek en houdt dit juridisch gezien geen stand.
In ieder geval kunnen ze je niet dwingen die medicijnen in te nemen.
Zou het CDA er ook mee akkoord gaan om condooms te verplichten bij sex voor het huwelijk om de verspreiding van HIV tegen te gaan?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:46 schreef eleusis het volgende:
Toch is het wel een interessante ethische discussie.
Ik ben ervan overtuigd dat er met Tamiflu en Relenza weinig mis is, al is het klinisch nut niet zo overweldigend als je zou verwachten gekeken naar de grote hoeveelheden die regeringen inslaan. Het verkort de ziekteduur enigszins mits je op tijd bent, het verlaagt (waarschijnlijk) de besmettelijkheid, maar dan heb je het ook wel gehad.
Het is zeker geen noodzakelijke maar ook geen voldoende maatregel om verspreiding te stoppen. Het is maar zeer de vraag of het wenselijk is dat je mensen hiertoe zou verplichten. (Los van dat ik me afvraag hoe dat wettelijk geregeld is – het zal wel geregeld zijn als Klink dit soort uitspraken doet, maar... weet een WGR-er dit?)
Zeker als je je realiseert dat het nut beperkt is, en dat er andere minder "invasieve" methoden bestaan (thuisblijven, zakdoek bij het hoesten, contact beperken) die van groter belang zijn om het gezondheidsrisico van de omgeving te verkleinen.
Paddoverbod meegekregen?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
Volgens mij lult Klink uit zijn nek en houdt dit juridisch gezien geen stand.
Alles is geoorloofd in crisis en pandemie tijd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |