abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 12:45:06 #276
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69147507
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De apple tv die we hier hebben gaf eerst een verneukt beeld en hebben we 2 keer naar facotry defaults moeten resetten om behoorlijke gui te laten zien. Verder is de navigatie schraal, het verbinden en syncen met itunes niet echt handig en het gebrek aan afspeelformaten bedroevend. By far de slechtste mediaplayer die ik getest heb de afgelopen maanden.
Oh ja, jij testte die dingen. Kennis van mij heeft een HDX1000 ( http://www.hdx1080.com/ ) en is er erg ontevreden over, het ding is enorm traag en speelt allerlei dingen niet fatsoenlijk af. Heb jij een beter alternatief?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 mei 2009 @ 12:50:37 #277
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69147697
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oh ja, jij testte die dingen. Kennis van mij heeft een HDX1000 ( http://www.hdx1080.com/ ) en is er erg ontevreden over, het ding is enorm traag en speelt allerlei dingen niet fatsoenlijk af. Heb jij een beter alternatief?
De WD TV is momenteel een prima ding. Of een TVIX.
  maandag 18 mei 2009 @ 12:51:47 #278
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69147736
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dank, ik ga het doorgeven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69147767
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De apple tv die we hier hebben gaf eerst een verneukt beeld en hebben we 2 keer naar facotry defaults moeten resetten om behoorlijke gui te laten zien. Verder is de navigatie schraal, het verbinden en syncen met itunes niet echt handig en het gebrek aan afspeelformaten bedroevend. By far de slechtste mediaplayer die ik getest heb de afgelopen maanden.
Hier nergens last van. Navigatie is net als op een iPod Classic. Met de gratis remote app voor je iPhone kun je navigeren zoals je met een iPhone of iPod Touch doet.

Verbinden is hier echt kinderspel (AppleTV gedetecteerd-vijf cijfers intoetsen-klaar) en syncen met iTunes is m.i. erg prettig. Als je zorgt dat je goede tags hebt (bijv. speelfilms-documentaires-sport enz) dan kun je ook nog 's goed filteren in het menu. En binnen een 802.11n netwerk werkt streamen hier bijna perfect.

Dat gebrek aan afspeelformats is bekend, maar mijn werkwijze is (1) overdag dl-en via usenet en (2) 's nachts encoden met visualhub.

Als alternatief kun je de AppleTV hacken: deze podcast kan je op weg helpen.
Calmer than you are
  Redactie Games maandag 18 mei 2009 @ 13:00:03 #280
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69148032
Gebrek aan afspeelformaten en het ontbreken van DVR mogelijkheid is voor mij toch wel het grootste minpunt aan een Apple Tv. Overigens is de content in NL ook bedroevend weinig..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_69148264
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebrek aan afspeelformaten en het ontbreken van DVR mogelijkheid is voor mij toch wel het grootste minpunt aan een Apple Tv. Overigens is de content in NL ook bedroevend weinig..
Yup, dat is waar. Maar ik heb de AppleTV dan ook niet gekocht om films of andere zaken op te nemen. En die NL content is echt bedroevend, maar goed: zie mijn eerdere opmerking over Usenet
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 mei 2009 @ 13:28:09 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69148909
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hier nergens last van. Navigatie is net als op een iPod Classic. Met de gratis remote app voor je iPhone kun je navigeren zoals je met een iPhone of iPod Touch doet.
Ja en dat is dus schraal. Zeker met die remote met 4 knoppen. Navigatie in andere mediaplayers is veel en veel beter.
quote:
Verbinden is hier echt kinderspel (AppleTV gedetecteerd-vijf cijfers intoetsen-klaar) en syncen met iTunes is m.i. erg prettig. Als je zorgt dat je goede tags hebt (bijv. speelfilms-documentaires-sport enz) dan kun je ook nog 's goed filteren in het menu. En binnen een 802.11n netwerk werkt streamen hier bijna perfect.
Het is alleen relatief traag. Zeker de eerste keer. En waarom niet gewoon UPNP AV. De wereldwijde standaard aanhouden?
quote:
Dat gebrek aan afspeelformats is bekend, maar mijn werkwijze is (1) overdag dl-en via usenet en (2) 's nachts encoden met visualhub.
Maar bedroevend
quote:
Als alternatief kun je de AppleTV hacken: deze podcast kan je op weg helpen.
Dat snap ik allemaal wel, maar de out of the box experience vind ik bedroevend voor een product van deze prijs. Er zijn veel betere alternatieven op de markt die stukken goedkoper zijn. Het enige wat VOOR de apple tv spreekt is het onwijs kwalitatief hoogstaande kastje.

Juist gebruiksgemak, hetgeen waarmee Apple altijd scoort vind ik erg slecht uitgevoerd in dit product.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 mei 2009 @ 13:29:26 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69148954
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Yup, dat is waar. Maar ik heb de AppleTV dan ook niet gekocht om films of andere zaken op te nemen. En die NL content is echt bedroevend, maar goed: zie mijn eerdere opmerking over Usenet
Juist het usenet argument is een argument voor elke andere mediaplayer. Daar doen ze het gewoon direct.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:32:15 #284
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_69149045
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:

Juist gebruiksgemak, hetgeen waarmee Apple altijd scoort vind ik erg slecht uitgevoerd in dit product.
Alleen als je illegale content wil kijken toch? Ik neem aan dat het downloaden en spelen van de films en series uit de iTunes Store vlekkeloos gaat.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:00:51 #285
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_69150043
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
WD TV is een topding. Heb hem hier ook.

Alleen het ontbreken van een audiocodec (DTS) is een gebrek aan dat ding. Maar die kan hij doorsturen naar versterker mocht die eraan hangen.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:09:17 #286
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69150357
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:00 schreef Junkie het volgende:

[..]

WD TV is een topding. Heb hem hier ook.

Alleen het ontbreken van een audiocodec (DTS) is een gebrek aan dat ding. Maar die kan hij doorsturen naar versterker mocht die eraan hangen.
Hij hangt inderdaad aan een DTS-enabled versterker, dus dat is het probleem niet. Maar verder speelt ie wel veel/alles af dus?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 18 mei 2009 @ 14:37:31 #287
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_69151290
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:09 schreef De_Hertog het volgende:
Hij hangt inderdaad aan een DTS-enabled versterker, dus dat is het probleem niet. Maar verder speelt ie wel veel/alles af dus?
TV Series in HD MKV = Werkend
Films in HD MKV = Werkend
Trailers van Apple (.mov) = Werkend
DIVX/XVID = Werkend

En ook subtitle support van de diverse soorten bestanden of de ingebouwde subs.

Ik heb een paar vage HD .wmv bestanden (volgens mij met wma 10 audio) die hij ook niet afspeelt. En bij dvd mappen/iso's heeft hij volgens mij geen menu ondersteuning. Maar die gebruik toch niet. Die brand ik dan wel gewoon voor de dvd speler. Maar verder kom ik weinig bestanden tegen die hij niet afspeelt

Let op dat dit beestje alles via usbsticks/schijf afspeelt. En dat netwerk ondersteuning er niet officieel inzit. Dit hebben ze al wel gehackt, maar heb dat zelf nog niet getest. Want je moet een USB naar Ethernet dongle kopen. De volgende versie van de WDTV schijnt wel netwerkondersteuning te krijgen.

Voor de 100 euro die dit dingetje heeft gekost is het een perfect ding.
Op GoT hebben ze er een uitgebreid topic over het beestje.
pi_69152184
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Alleen als je illegale content wil kijken toch? Ik neem aan dat het downloaden en spelen van de films en series uit de iTunes Store vlekkeloos gaat.
Als je in de VS woont wel Jammer alleen dat het ding hier ook verkocht wordt en de hoeveelheid videocontent in de iTunes store bedroevend is.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:17:18 #289
12221 Tijn