abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69925646
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:43 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

In principe is alles te bewijzen aan de hand van een of andere bron. Als kranten ook artikelen zouden schrijven over blonde meisjes die wél veilig terugkomen uit Afrika, had dit topic überhaupt niet zo'n wending gekregen. 'T is mode op fok om meiden die naar Afrika gaan als blond en naief af te schilderen. Meestal gebeurt het door mensen die zelf nog geen stap in Afrika hebben gezet.
Samenwerking met de MDC in Zimbabwe is aantoonbaar levensgevaarlijk(zelfs de vrouw van de minister-president was niet veilig). Blank zijn in Zimbabwe is vergelijkbaar aan Joods zijn in Nazi-Duitsland in de jaren 30. Als buitenlander politiek actief zijn in Zimbabwe is gevaarlijk. Voldoende hebben om te eten is ook al gevaarlijk in een land waar geweld makkelijk wordt gebruikt en waar veel mensen niks hebben. Het blonde haar is alleen maar de kers op de taart.
pi_69937026
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Samenwerking met de MDC in Zimbabwe is aantoonbaar levensgevaarlijk(zelfs de vrouw van de minister-president was niet veilig). Blank zijn in Zimbabwe is vergelijkbaar aan Joods zijn in Nazi-Duitsland in de jaren 30. Als buitenlander politiek actief zijn in Zimbabwe is gevaarlijk. Voldoende hebben om te eten is ook al gevaarlijk in een land waar geweld makkelijk wordt gebruikt en waar veel mensen niks hebben. Het blonde haar is alleen maar de kers op de taart.
Samenwerking met de MDC en politiek actief? Waar haal je dat nu weer vandaan?

Overigens heb ik Zimbabwe als blanke, net als tientallen blanke vrienden, prima overleefd hoor.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_69937219
ik heb nog nooit zo'n naïeve OP gelezen

hallo, ik ben *** en ik ga naar Zimbabwe, is het daar lekker weer en hoeveel dollars moet ik meenemen?

je gaat naar een bijna-oorlogs-gebied waar inflatie, geweld, honger, et cetera dagelijkse kost zijn, als blond Nederlands meisje in een land waar twee jaar terug alle blanke mensen het land zijn uitgejaagd (en in sommige gevallen zelfs vermoord)
pi_69937355
http://www.minbuza.nl/nl/(...)advies_zimbabwe.html
quote:
Bij reizen in en naar Zimbabwe wordt geadviseerd waakzaamheid te betrachten.

Het reizen naar ‘high-density, low-income suburban’ wijken van grotere steden (ook van de hoofdstad Harare) wordt ontraden.

Een cholera-epidemie heeft zich over het gehele land, inclusief de hoofdstad Harare, verspreid, maar de intensiteit neemt af. De drinkwatervoorziening is problematisch. De kwaliteit van het water wisselt en er is regelmatig ernstig tekort aan (drink)water.

In Harare en Bulawayo komen berovingen, al dan niet met geweld, voor. Reizigers vormen een makkelijke prooi en dienen afgelegen en/of donkere plaatsen te vermijden.

Rekening moet worden gehouden met veel politiecontrole. Reizigers dienen altijd de juiste documenten bij zich te dragen en zich strikt aan de wetten en regels te houden. De situatie in volksbuurten door het gehele land is nog steeds onzeker en er kunnen zomaar relletjes ontstaan. Ook worden er in die gevallen plotselinge politiecharges uitgevoerd waarbij ook reizigers een doelwit kunnen vormen. Tevens zijn recentelijk enkele malen op beperkte schaal groepen soldaten gaan muiten. Hierbij werd ook het publiek lastig gevallen en werden winkels geplunderd. U wordt geadviseerd alert te zijn en u in voorkomende gevallen zo spoedig mogelijk uit de voeten te maken.

In Zimbabwe kan men overal in USD (Amerikaanse Dollar) of ZAR (Zuidafrikaanse Rand) betalen.

In verband met landbezettingen, wordt u ontraden commerciële boerenbedrijven te bezoeken.

ik ga volgende week voor een half jaar stage lopen in Zimbabwe, moet ik een bikini meenemen en kun je daar een beetje leuk winkelen?

een gemiddelde oorlogsjournalist zou zich nog beter voorbereiden dan jij nu doet
pi_69937458
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:32 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Nee, ik hoop ook niet dat ik helemaal achterlijk ben, en natuurlijk heb ik me ingelezen, enb en ik bekend met de hyperinflatie (de zimbabwaanse dollar bestaat niet meer, alles word met ZA Rand en US$ gerekend, zoals ik in de OP ook al zei. Verder is er een ernstig tekort aan kleine brieven en munten van die eenheden, dus dat maakt het lastig).

Ik verruil het prachtige Zweden voor Zimbabwe maar tijdelijk, in Oktober keer ik hier weer terug..Ik heb de mogelijkheid om stage te lopen, en dit is een 'chance of a lifetime'. De stage sluit uitstekend aan bij m'n opleiding, en is in een veld waarin ik wellicht later wel wil gaan werken. Verder is het de mogelijkheid voor mezelf om te zien of ik dit aankan: ik ben nu jong en heb weinig tot geen verantwoordelijkheden. M'n vriendje zie ik 3 maanden niet, maar daarna wel weer, dus dat loopt wel los. Wil ik later een vakgebied in waar ik bijvoorbeeld voor langere tijd naar dit soort gebieden kan worden uitgezonden (bijvoorbeeld buitenlandse zaken, of een ontwikkelingsorganisatie) is het handig dat ik weet of ik het aankan...

Natuurlijk spelen de spanning, de uitdaging opzoeken en mezelf beter leren kennen ook mee...

Maar dat waren de redenen wel denk ik.
Toen stopte ik met lezen
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:17:51 #156
62913 Blik
The one and Only!
pi_69937542
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]

ik ga volgende week voor een half jaar stage lopen in Zimbabwe, moet ik een bikini meenemen en kun je daar een beetje leuk winkelen?

een gemiddelde oorlogsjournalist zou zich nog beter voorbereiden dan jij nu doet
Het MinBuZa quoten is wel het laatste wat ik zou doen, je zou dan zelfs landen als Thailand, Cambodja, China, Cuba en dergelijke niet eens bezoeken. Is altijd redelijk overdreven.
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 15:44:57 #157
230491 Zith
pls tip
pi_69938556
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:10 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Zo dacht een direct familielid van mij er ook over. Hij is er aan gestorven.
Ik heb zelf het grootste deel van m'n jeugd in afrikaanse landen doorgebracht (west en oost afrika) en zelf nooit pillen of vaccinaties genomen. Heb vaker malaria gehad dan ik op mijn vingers kan tellen maar bijna altijd was het gewoon naar de dokter, prikken, pilletje mee en goed eten.

Zelfs onder de enorm ondervoedde bevolking van afrika overleeft 98-99% het.

@TS: Bedenk je wel dat de mensen je daar nooit als gelijke zullen zien, je zal altijd de witte (mzungu in swahili ) blijven, onder geschoolde afrikanen en collega's van hetzelfde niveau zal dat minder zijn, maar voor iedereen op straat zal je aan de ene kant bewonderd worden (bascutta schreef net zoals ik me herriner: kinderen rennen je auto achterna omdat ze bijna nooit witte mensen zien) en aan de andere kant zien ze ook de oneerlijkheid van het leven elke keer dat ze je tegen komen.

Maar goed, de meesten zullen oprecht aardig zijn - behalve in toeristische plekken (maar goed, we hebben het hier over zimbabwe). En je zal er makkelijk mee kunnen spreken, vraag ze bij welke tribe ze horen, probeer veel van ze te weten te komen en laat je mengen met de bevolking.

Mijn pa liet mij en mijn broers altijd boodschappen doen bij plaatselijke winkeltjes, met een strategie erachter: overvallers gaan in grote steden (in dit geval narobi) de wijken af en geven de bevolking die er wonen geld voor info waar de rijksten wonen of waar er net een nieuwe familie zit enzo... (Waarschijnlijk) Omdat wij de buurt rond gingen en gezellig speelden met de kinderen van winkeliers waren wij na 5 jaar de enigen van de wijk die niet 'snachts door bendes zijn overvallen itt al onze buren. ... dus: ga je niet verstoppen, maar meng jezelf in de samenleving.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_69940612
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik heb zelf het grootste deel van m'n jeugd in afrikaanse landen doorgebracht (west en oost afrika) en zelf nooit pillen of vaccinaties genomen. Heb vaker malaria gehad dan ik op mijn vingers kan tellen maar bijna altijd was het gewoon naar de dokter, prikken, pilletje mee en goed eten.

Zelfs onder de enorm ondervoedde bevolking van afrika overleeft 98-99% het.
Hangt flink van de variant af.
quote:
dus: ga je niet verstoppen, maar meng jezelf in de samenleving.
pi_69940654
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:01 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

uit de OP krijg je wel een dergelijke indruk.
quote:
Ik ga werken voor een lokale NGO, die actief is op het gebied van democratisering; voornamelijk opleidingen voor parlementariers
Het is het politieke bedrijf, en ergens denk ik dat het NIET aanhangers van Mugabe zullen zijn (tenzij het een schijnvertoning is)

TS, wat ga je precies doen?
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 17:00:09 #160
230491 Zith
pls tip
pi_69941879
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:32 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Hangt flink van de variant af.
Ik geloof dat de dodelijkste virus ook gelijk de meest voorkomende is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_69946495
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:01 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Overigens heb ik Zimbabwe als blanke, net als tientallen blanke vrienden, prima overleefd hoor.
De NGO waar ze voor gaat werken zal heus niet voor ZANU-PF gaan werken.

Ik zeg ook nergens dat je als blanke niet kunt overleven in Zimbabwe, het is wel een extra risico-factor als je te maken hebt met het ongenoegen van de overheid.
pi_69947832
Tvp
pi_69949602
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik geloof dat de dodelijkste virus ook gelijk de meest voorkomende is.
Malaria Tropica. Die is in de meeste gevallen dodelijk zonder behandeling. Als je er op tijd bij bent overleef je het wel. Maargoed, er zijn zat situaties geweest waarin ik te ver van een ziekenhuis verwijderd was om op tijd behandeld te worden, dan zijn die pillen pure tijdswinst.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:29:11 #164
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70016939
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:33 schreef aroha-nui het volgende:

[..]

uit de OP krijg je wel een dergelijke indruk.
[..]

Het is het politieke bedrijf, en ergens denk ik dat het NIET aanhangers van Mugabe zullen zijn (tenzij het een schijnvertoning is)

TS, wat ga je precies doen?
Ik ga werken voor een onafhankelijke NGO die NIET politiek geaffileerd is. Ze werken voor beide ZANU en MDC. Uit een e-mail:
In the early days in Zimbabwe, she will tour parliament to meet and familiarize with Members of Parliament who are our major stakeholders. In addition, Ms. AK...like any other interns will be involved in:

1. Attending Parliament sittings and Portfolio Committee sessions
2. Report writing (rapportuering).
3. Workshop logistics and evaluations
4. Editing and proof-reading of workshop reports
5. End of Term & Baseline Surveys and any other evaluations
6. In-house media monitoring.
7. Attending governance related seminars
8. Information documentation and dissemination (Resource Centre)
9. Any other duties as assigned by senior management

Dus...ik ben weer terug in Nederland. Voelt wel gek, maar goed!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 15 juni 2009 @ 09:32:25 #165
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70017017
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:44 schreef Zith het volgende:

[..]
Bedankt voor de constructieve feedback! Dat was inderdaad m'n plan, zover je plannen kunt maken. Ik zal de enige buitenlander zijn binnen de NGO waar ik ga werken, dus dat scheelt. En veel van m'n vrienden in NL of Zweden hebben me in contact gebracht met hun Zimbabwaanse vrienden, dus ik heb al een klein netwerkje.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:33:12 #166
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70017032
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb nog nooit zo'n naïeve OP gelezen

hallo, ik ben *** en ik ga naar Zimbabwe, is het daar lekker weer en hoeveel dollars moet ik meenemen?

je gaat naar een bijna-oorlogs-gebied waar inflatie, geweld, honger, et cetera dagelijkse kost zijn, als blond Nederlands meisje in een land waar twee jaar terug alle blanke mensen het land zijn uitgejaagd (en in sommige gevallen zelfs vermoord)
Thanks, dat wist ik nog niet!
  maandag 15 juni 2009 @ 09:33:50 #167
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70017044
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]

Ja, ik geloof dat ik m'n bikini wel meeneem. Misschien zelfs wel 2!
  maandag 29 juni 2009 @ 10:44:07 #168
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70471165
Maar eens even een kick..

Ik heb nog een to-do lijst van hier tot ginder, maar die komt makkelijk af voor donderdag, wanneer ik op het vliegtuig stap! Ik heb nog geen onderkomen in Harare, de organisatie vertelde dat ze een aantal dingen op het oog hadden, maar mij liever lieten kiezen. Dus, ik ga opzoek naar een hotel/lodge voor de eerste nachten, en ga dan van daar uit verder! Ben benieuwd hoe dat gaat.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:55:00 #169
39581 Salvad0R
universal
pi_70471497
TS is naief .

Afrika is geen knuffelland waar de bewoners zitten te wachten op blondines. Zeker niet als die blondines "democratisering" brengen.

Grote kans dat je wordt verkracht en vermoord.

Have fun!
  maandag 29 juni 2009 @ 11:10:20 #170
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70471930
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Salvad0R het volgende:
TS is naief .

Afrika is geen knuffelland waar de bewoners zitten te wachten op blondines. Zeker niet als die blondines "democratisering" brengen.

Grote kans dat je wordt verkracht en vermoord.

Have fun!
voor zover ik weet is Afrika sowieso geen land. Maar toch, bedankt!
  maandag 29 juni 2009 @ 11:13:29 #171
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70472045
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:33 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dat ik m'n bikini wel meeneem. Misschien zelfs wel 2!
  maandag 29 juni 2009 @ 11:14:19 #172
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70472072
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:10 schreef AKnynke het volgende:

[..]

voor zover ik weet is Afrika sowieso geen land. Maar toch, bedankt!
Hoe dik kan die plaat voor je kop zijn
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 11:19:31 #173
45833 crew  Fogel
pi_70472201
Ah, al die internethelden die al angst krijgen als ze hun puberkamer uit moeten om cola te gaan halen komen weer tervoorschijn met hun geweldige commentaren...

TS, succes met je voorbereiding en ik hoop dat je een leerzame tijd krijgt daar!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 29 juni 2009 @ 11:23:40 #174
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70472317
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hoe dik kan die plaat voor je kop zijn
Och, vast heel groot.
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 11:31:11 #175
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_70472544
Spannend! Probeer ons hier op de hoogte te houden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:31:27 #176
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70472552
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:19 schreef Fogel het volgende:
Ah, al die internethelden die al angst krijgen als ze hun puberkamer uit moeten om cola te gaan halen komen weer tervoorschijn met hun geweldige commentaren...

TS, succes met je voorbereiding en ik hoop dat je een leerzame tijd krijgt daar!
Oh jij denk dat het met een blonde tienermeid in bikini wel goed gaat in Zimbabwe natuurlijk
  maandag 29 juni 2009 @ 11:37:27 #177
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_70472719
Ontzettend veel plezier en echt een leerzame tijd gewenst, Nynke! Verbazingwekkend hoeveel asociale randdebielen er hier rondlopen. Ik woon liever tussen de oh zo gewelddadige Zimbabwanen dan tussen deze internethelden . Veel succes en hopelijk kun je ons een beetje op de hoogte houden! .
  maandag 29 juni 2009 @ 11:39:15 #178
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70472779
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ontzettend veel plezier en echt een leerzame tijd gewenst, Nynke! Verbazingwekkend hoeveel asociale randdebielen er hier rondlopen. Ik woon liever tussen de oh zo gewelddadige Zimbabwanen dan tussen deze internethelden . Veel succes en hopelijk kun je ons een beetje op de hoogte houden! .
ach, ik vind het langzamerhand wel grappig. Wat denk jij, zal ik een bruine of een blauwe bikini meenemen?

Alle gekheid op een stokje: Thanks, voor alle anderen natuurlijk ook. ik ga er van uit dat ik soms een berichtje moet kunnen plaatsen. Als ik niet vermoord word natuurlijk!
  maandag 29 juni 2009 @ 11:47:00 #179
39581 Salvad0R
universal
pi_70473055
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:19 schreef Fogel het volgende:

Tuurlijk.
Daarom raadt het ministerie van buitenlandse zaken ook af om naar Harare te reizen. Vast omdat het zo veilig en gezellig is.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:53:20 #180
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70473304
Jeetje zeg, wat een aansteller hier allemaal. Jullie doen echt alsof ze daar midden in oorlogsgebied zit, wanneer je de straat op gaat ze tussen de neervallende bommen moet zigzaggen en iedere Zimbabwaan een grote enge verkrachter is!

Vervolgens komen jullie met adviezen van het ministerie van buitenlandse zaken (:')) aan, die vrijwel altijd volledig overtrokken zijn. Wanneer je je gezond verstand gebruikt en je voorbereidt komt het allemaal goed.

Nienke kennende is ze zeker niet het stereotype klein en fragiel blondje waar de meeste hier aan gaan denken, en staat ze heus wel haar mannetje. Hell, ik denk dat ze de meeste van jullie internet helden nog wel aan kan!

Nienke, veel succes, en laat wat van je horen he! (Wanneer ga je nou precies?)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 29 juni 2009 @ 11:53:39 #181
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70473316
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:47 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Daarom raadt het ministerie van buitenlandse zaken ook af om naar Harare te reizen. Vast omdat het zo veilig en gezellig is.
Het ministerie raadt helemaal niets af:
quote:
Bij reizen in en naar Zimbabwe wordt geadviseerd waakzaamheid te betrachten.
.

Net zoals bijvoorbeeld voor Thailand:
quote:
n verband met de onzekere en instabiele politieke situatie wordt reizigers aangeraden, met name in Bangkok, extra waakzaamheid te betrachten, samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen (zie rubriek ‘Actualiteiten’).
en Turkije:
quote:
Als gevolg van de opgelaaide strijd tegen de PKK moet serieus rekening worden gehouden met de mogelijkheid van terroristische aanslagen in Turkije. In het kader van de strijd tegen de PKK heeft de regering van het parlement toestemming gekregen om grensoverschrijdende acties in Irak uit voeren. De spanning en de kans op aanslagen is hierdoor toegenomen (zie onder ‘Actualiteiten’).

Men kan nog steeds in nagenoeg alle delen van Turkije reizen, maar vooral in zuidoost Turkije is de situatie de laatste maanden onrustiger geworden.

Het wordt aangeraden waakzaam te zijn en onderstaande adviezen in acht te nemen.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:56:12 #182
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70473411
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:53 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Het ministerie raadt helemaal niets af:
[..]

.

Net zoals bijvoorbeeld voor Thailand:
[..]

en Turkije:
[..]

Je was me net voor! Zelfde advies geldt voor Frankrijk!!!!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 29 juni 2009 @ 11:59:50 #183
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70473533
Thanks Euc! Offtopic: Waar zit jij tegenwoordig?
  maandag 29 juni 2009 @ 12:05:00 #184
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70473731
Ik zou die vakanties naar Griekenland, Argentinië, Brazilië, Egypte en Nieuw-Zeeland (!) ook maar even uitstellen tot nader advies van ons geweldige MinBuZa!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_70473775
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:31 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Oh jij denk dat het met een blonde tienermeid in bikini wel goed gaat in Zimbabwe natuurlijk
Tiener??? *checkt snel fobo
  maandag 29 juni 2009 @ 12:07:05 #186
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70473793
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
Thanks Euc! Offtopic: Waar zit jij tegenwoordig?
Nu weer even in Nederland, over een paar weekjes terug naar de UAE, Abu Dhabi of Dubai, het is nog niet helemaal duidelijk waar ze mij gaan plaatsen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 29 juni 2009 @ 12:12:17 #187
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70473966
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:07 schreef Euc- het volgende:

[..]

Nu weer even in Nederland, over een paar weekjes terug naar de UAE, Abu Dhabi of Dubai, het is nog niet helemaal duidelijk waar ze mij gaan plaatsen.
Trouwens, ik zie dat ik ook wel he-le-maal van mijn lotje getikt moet zijn zeg!
quote:
Samenvatting

In de Verenigde Arabische Emiraten kan met inachtneming van het onderstaande advies worden gereisd. Gezien de bestaande spanningen in de regio wordt u aangeraden waakzaam te zijn.
Ok, nou is het MinBuZa belachelijk maken wel weer goed, toch? Naaah, laten we er nog ééntje doen!
quote:
Samenvatting

Bij reizen in en naar het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië dient u, vanwege een verhoogde terreurdreiging, waakzaamheid te betrachten (zie onder ‘Actualiteiten’).
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 29 juni 2009 @ 12:30:26 #188
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70474457
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Tiener??? *checkt snel fobo
ik werd laatst ook 18 geschat!
  maandag 29 juni 2009 @ 13:00:52 #189
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70475328
Ik schat 16?
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 13:04:29 #190
45833 crew  Fogel
pi_70475457
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:47 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Mensen die alles geloven wat de overheid ze voorschotelt...

Euc heeft al een paar goede voorbeelden gevonden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 29 juni 2009 @ 18:05:09 #191
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_70486137
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mensen die alles geloven wat de overheid ze voorschotelt...

Euc heeft al een paar goede voorbeelden gevonden.
De adviezen van Buza zijn juist over het algemeen erg goed. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het algemene adviezen zijn en dat er lokaal verschillen zijn.
Ff het reisadvies van Zimbabwe gecheckt en dat ziet er gewoon goed uit.
Je moet wel goed lezen wat er precies staat.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 29 juni 2009 @ 20:33:55 #192
39581 Salvad0R
universal
pi_70491072
Jaja. Zimbabwes reisadvies vergelijken met die van Frankrijk & Turkije. Prutsers.
quote:
Het reizen naar ‘high-density, low-income suburban’ wijken van grotere steden (ook van de hoofdstad Harare) wordt ontraden.
^Overal dus.
quote:
Er kunnen zomaar relletjes ontstaan. Ook worden er in die gevallen plotselinge politiecharges uitgevoerd waarbij ook reizigers een doelwit kunnen vormen.
Tevens zijn recentelijk enkele malen op beperkte schaal groepen soldaten gaan muiten. Hierbij werd ook het publiek lastig gevallen en werden winkels geplunderd.
^Ah nice, het leger die op plundertocht gaat en toeristen niet ontziet.

Net de Rivièra
  maandag 29 juni 2009 @ 20:36:38 #193
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70491172
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:33 schreef Salvad0R het volgende:
Jaja. Zimbabwes reisadvies vergelijken met die van Frankrijk & Turkije. Prutsers.
[..]

^Overal dus.
[..]

Net de Rivièra
ben je er ooit geweest? Ben je ooit in Afrika geweest? Waarom moet ik jouw commentaar tot harte nemen? Heb je ooit buiten Nederland gewoond??
  maandag 29 juni 2009 @ 20:37:07 #194
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70491189
quote:
[..]

^Overal dus.
[..]

Net de Rivièra
Goed jongen, duidelijk een plank voor je kop, blijf lekker in Nederland, met af en toe een uitstapje over de grens naar Duitsland of België, sommige mensen zijn gewoon wat minder bang aangelegd dan anderen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  † In Memoriam † maandag 29 juni 2009 @ 20:45:53 #195
230491 Zith
pls tip
pi_70491489
quote:
[..]

^Overal dus.
[..]

Net de Rivièra
Ga eens een tijdje in een willekeurig Afrikaans land wonen, ik kan het je aanraden
  maandag 29 juni 2009 @ 20:48:04 #196
39581 Salvad0R
universal
pi_70491565
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:37 schreef Euc- het volgende:

[..]

Goed jongen, duidelijk een plank voor je kop, blijf lekker in Nederland, met af en toe een uitstapje over de grens naar Duitsland of België, sommige mensen zijn gewoon wat minder bang aangelegd dan anderen.
Er is nogal een verschil tussen geen angst hebben en naïef zijn. Best als TS de drang voelt het te gaan doen, alleen kan ze beter bedenken voor hoeveel dagen voedsel & brandstof ze meeneemt, in plaats van hoeveel setjes bikini's ze meeneemt .
  maandag 29 juni 2009 @ 21:10:53 #197
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70492372
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen geen angst hebben en naïef zijn. Best als TS de drang voelt het te gaan doen, alleen kan ze beter bedenken voor hoeveel dagen voedsel & brandstof ze meeneemt, in plaats van hoeveel setjes bikini's ze meeneemt .
dat laatste had ik al bedacht, 2! Maar, ik waardeer je bezorgdheid, echt.
pi_70500355
2 maar? Neem je dan ook nog een badpak mee?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:09:50 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70500419
Je weet ook wat die grote negers met kleine blonde meisjes doen?

ps: Ik ben in Afrika geweest, maar wel veiligere landen. Afrikanen zijn dol op blonde meisjes
  dinsdag 30 juni 2009 @ 07:39:02 #200
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70503934
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:36 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ben je er ooit geweest? Ben je ooit in Afrika geweest?

Nee gelukkig niet, jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')