Nee, maar niet omdat ik niet durf maar nog geen tijd gehad. De peultjes (erwten) wil ik dit weekend doen. Ik heb we al tuinbonen gezaaid, vorige week. Dat is laat, maar eerder was de grond te hard..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:58 schreef Oceanonix het volgende:
Heeft iemand het al aangedurfd om erwten en kapucijners te zaaien?
Ik wil ze niet in een kas hebben maar in de koude grond.
Hmm... dan ben ik eens benieuwd naar mijn peultjes, die al twee weken in de grond zitten, wat ook kan volgens de zaai-aanwijzingen...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:06 schreef sigme het volgende:
Nee, maar niet omdat ik niet durf maar nog geen tijd gehad. De peultjes (erwten) wil ik dit weekend doen. Ik heb we al tuinbonen gezaaid, vorige week. Dat is laat, maar eerder was de grond te hard..
ik zit met smart te wachten op mjin grotere kas. Dan kan ik de vensterbanken deels ontruimen. Drie grote kweekbakken en 2 minikweekbakjes zorgen dat het best vol staat.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:21 schreef Glesse het volgende:
Daarom ben ik ook zo benieuwd...
Hebben jullie ook al te kleine vensterbanken? In verband met het wonen in een studentenhuis ik wel
Wij hebben zelf zo'n poezenmonster, dus hebben er nu wat kippengaas over heen gelegd. Dat houdt ze ook wel weg! En als het straks boven de grond komt maar een vogelnet erover, de kat zorgt dat de vogels wegblijven en het net houdt de kat op afstandquote:Op maandag 29 maart 2010 20:18 schreef sjaakspark het volgende:
Had ik gisteren spinazie gezaaid, gaan de katten van de buren erin zitten graven.Eerst maar wat afval takken van de perenboom overheen leggen dus. Balen hoor.
Okra verlangt veel warmte voor de vorming van de langwerpige vruchten. Een succesvolle teelt is eigenlijk alleen mogelijk in een kas.quote:Op maandag 5 april 2010 13:31 schreef Hoothoot het volgende:
Heeft iemand wel eens okra gezaaid? Ik heb een zakje met zaad gekregen, maar heb geen idee wat ik ervan moet verwachten... Hoe hoog worden ze, hoeveel vruchten/bonen komen er per plant en hoever moet ik ze uit elkaar zetten?
(Ik heb geen tuin, maar een soort serre/balkon, beschut en warm genoeg voor dit soort (sub)tropisch spul.
Zo ziet het er nu uit op de vensterbank:
[ afbeelding ]
Ja, deksel moet eraf; ze moeten wennen aan frissere temperatuur. Omsterker (en dikker) te worden. Verspenen kan geloof ik als ze een of twee echte blaadjes hebben.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef Goldmund het volgende:
Weer even wat vraagjes.
Heb kweekbakjes in de vensterbank met kruiden en wat groenten zoals tomaten. De plantjes zijn nu zo'n 5-10 cm hoog. De grond is erg drassig doordat ik de deksel er nog steeds op heb en dicht heb. Moet je op een gegeven moment de luchtgaatjes open zetten of de deksel er helemaal af halen? En wanneer moet je de plantjes overplanten en wanneer kunnen ze buiten?
Of het echt waar is weet ik niet. De theorie is dat waterdruppels op het blad kunnen werken als een vergrootglas, waardoor de zonneschijn de plant verbrandt. Volgens mij kan je op die manier geen schade aanrichten als je netjes aan de voet watert.quote:En nog een vraagje over buiten water geven. Klopt het dat je planten en bloemen geen water moet geven als de zon fel schijnt?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |