Ik had ze binnen gezaaid en toen bleek de eerst ontkiemde de andere te remmen. Daar kwam ik pas laat achter en toen heb ik de kiemplantjes apart gezet, dat ging beter.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:10 schreef merry77 het volgende:
Een passiebloem kan eigenlijk niet tegen te veel vorst. Je kan hembij de grond wat inpakken. Bij mijn ouders heeft hij het overleefd, maar de stam is daar al best een stuk dikker.
Gisteren vergeplukte spinazie gegeten, lekker.
De worteltjes zijn al een paar weken op. Binnenkort maar opnieuw bonen zaaien.
In de kas staat andijvie, spruiten en bloemkool klaar om uitgeplant te worden.
Je hebt niet de makkelijkste planten gekozen.. Ik hoop dat je tuin lekker zonnig ligt, dat zal je nodig hebben voor tomaat, paprika en aubergine. Sla en andijvie is gewoonlijk makkelijk, en bloemkool wisselt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:33 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,
ik heb sinds gisteren ook een kleine moestuin (ongeveer 3m2)! De eerste plantjes staan erin: een tomaat, een paprika (hoop dat die het gaat doen maar goed), een aubergine, verschillende soorten sla, bloemkool en andijvieHopelijk wordt het wat!
Boerenkool kan zéker nog, voor spruitjes ben je eigenlijk te laat. Maar je kan ook plantjes kopen bij het tuincentrumquote:Omdat ik graag hierna in de de herst ook nog wat in de tuin wil: moet ik nu al zaadjes in van die kweekbakjes gaan zetten of kan ik straks in juli of zo nog zaadjes in de grond doen? Zou zo graag boerenkool en bijv spruitjes willen hebben
Het loont om courgetteplanten even een handje te helpen. Deksel van een kweekkasje bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:05 schreef Ml-etje het volgende:
- 2 courgetteplanten (die moeite hebben met in leven blijven)
Mijn tuintje ligt vanaf ongeveer 11 uur de rest van de dag in de volle zon (dus veel water gevenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt niet de makkelijkste planten gekozen.. Ik hoop dat je tuin lekker zonnig ligt, dat zal je nodig hebben voor tomaat, paprika en aubergine. Sla en andijvie is gewoonlijk makkelijk, en bloemkool wisselt.
[..]
Boerenkool kan zéker nog, voor spruitjes ben je eigenlijk te laat. Maar je kan ook plantjes kopen bij het tuincentrum.
Raadpleeg een zaaikalender voor andere zaaisels:
http://www.tuinadvies.nl/groenten_zaaikalender.htm
http://www.tuin-wiki.nl/Zaaitabel/ZaaikalenderGroenten
Of vraag het hier, dan zoek ik het op in m'n Grote Boek. Altijd fijn om te mogen raadplegen.
Veel succes! En hou ons op de hoogte!
Bij de 2e zaaikalender staat dat erbij, beantwoordt dat je vraag voldoende?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik vroeg me alleen nog even af nav de kalender: is dat zaaien in de volle grond of in zo'n zaaikastje?want anders moet ik binnenkort al beginnen
Ah zal eens kijken heb er in ieder geval 1 staanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het loont om courgetteplanten even een handje te helpen. Deksel van een kweekkasje bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Tegen slakken en koude. Zodra de plant een beetje op stoom komt groeit het harder dan slakken kunnen vreten, maar in het begin winnen de slakken. En de relatief koude meimaand doet de groeisnelheid ook geen goed.
Lief van je maar helaas omg. R'damquote:Op donderdag 27 mei 2010 03:36 schreef merry77 het volgende:
bij mij heeft de boerenkool zichzelf verzaaid. Woon je in de buurt van Amstelveen? Heb er volgens mij nog een paar staan die ik moet wieden.
Een of meerdere planten in de bloei laten schieten, zaad winnen en het volgende jaar dat zaad gebruiken. En van aardappels een paar planten voor potertjes. Aantal bonen dik laten worden, drogen, bonen volgend jaar planten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:19 schreef HaagsPietje het volgende:
()
maar hoe deden ze dat vroeger toen er nog geen winkels en tuincentra bestonden waar je die plantjes kon kopen??? hoe kwamen ze dan aan de kleine plantjes voor bijvoorbeeld bloemkool of andijvie ofzo om te poten????
thanks sigme!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Een of meerdere planten in de bloei laten schieten, zaad winnen en het volgende jaar dat zaad gebruiken. En van aardappels een paar planten voor potertjes. Aantal bonen dik laten worden, drogen, bonen volgend jaar planten.
En als je die zaadjes in kleine bakjes zaait, kan je ze een paar weken laten poten.
Is allemaal niet moeilijk; maar het kost toch wat tijd en ruimte en aandacht, dus het is nóg makkelijker om het aan een ander over te laten en er een paar dubbeltjes voor te betalen.
Dat is echt wel heeeel vroegâh.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Een of meerdere planten in de bloei laten schieten, zaad winnen en het volgende jaar dat zaad gebruiken. En van aardappels een paar planten voor potertjes. Aantal bonen dik laten worden, drogen, bonen volgend jaar planten.
En als je die zaadjes in kleine bakjes zaait, kan je ze een paar weken laten poten.
Is allemaal niet moeilijk; maar het kost toch wat tijd en ruimte en aandacht, dus het is nóg makkelijker om het aan een ander over te laten en er een paar dubbeltjes voor te betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |