quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:01 schreef BuupWerk het volgende:oke ik ben alvast een lijstje aan het maken net als op de site die ik gaf zodat ik weet wat ik wil en hoeveel zaadjes per vierkant kunnen...nu vraag ik me af of de klimmers (bonen+tomaten) tegen de achterkant kunnen klimmen...
dan maak ik een bak met tegen de achterkant wapeningsnetten...(past leuk in bij de tuin)...waartegen die groenten dan kunnen klimmen...
of zou dat niet lukken ??
Waarom niet? Volgens mij had die jongen van de makkelijkemoestuin dat ook gedaan. Hij gebruikt trouwens ook een of ander speciaal spul om door de grond te mengen, isolatiekorrel. Wil je dat ook erdoor gaan doen? Ik moet ergens een internetadresje hebben waar het te koop is, geef even een gil als ik de url voor je moet opscharrelen.
Ik heb vandaag een tweede bed kroten gezet, en een groot bonenbed ligt startklaar. De droogbonen heb ik te weken gelegd; ik hoop dat ze dan wat beter willen kiemen.
Morgen wil ik de zaaien, de droogbonen en de sperziebonen. Van beide heb ik ook plantjes: voorgekweekt in de kas.
In de kas zien de aardbeien er ook erg goed uit: grote groene planten, bloeien enthousiast en er zitten ook al vruchten aan. Nog een beetje klein en helemaal groen, maar als het nou eens een paar dagen mooi weer zou worden..
Er valt niet te eten tegen de spinazie, snijbiet en sla in de kas. Het groeit harder aan dan we kunnen opeten. Dat geldt ook voor de rabarder.
Asperges groeien nog niet zo hard dat we overvloed hebben, maar we hebben er nu toch al wel viermaal van gegeten.