Dat kan ik ook nog doen, de broccoli gewoon afdekkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:11 schreef merry77 het volgende:
je kan ook lupine neerzetten. De slakken zitten daar bij mij continu tussen. Ik haal er regelmatig een flink aantal grote weg.
De broccoli staat nog binnen in de kas in het zaaipotje.
Waarom niet? Volgens mij had die jongen van de makkelijkemoestuin dat ook gedaan. Hij gebruikt trouwens ook een of ander speciaal spul om door de grond te mengen, isolatiekorrel. Wil je dat ook erdoor gaan doen? Ik moet ergens een internetadresje hebben waar het te koop is, geef even een gil als ik de url voor je moet opscharrelen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:01 schreef BuupWerk het volgende:
oke ik ben alvast een lijstje aan het maken net als op de site die ik gaf zodat ik weet wat ik wil en hoeveel zaadjes per vierkant kunnen...nu vraag ik me af of de klimmers (bonen+tomaten) tegen de achterkant kunnen klimmen...
dan maak ik een bak met tegen de achterkant wapeningsnetten...(past leuk in bij de tuin)...waartegen die groenten dan kunnen klimmen...
of zou dat niet lukken ??
Wat een variatie! Leuk!quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:16 schreef sigme het volgende:
Vandaag bonendag
Bed D: droogbonen
Ik had nog wat verschillende restjes droogbonen staan. Omdat ik vorige jaren het opvallend vond hoe slecht al die droogbonen kiemen, heb ik dit jaar de bonen voorgeweekt.
In het bed staan nu van voor naar achter, in rijen met elke 5 cm een boontje1 rij Bruine kogel 2 rijen Gele citroen 3 rijen Friese woud 1 rij vanalles, waaronder een aantal in de kas voorgekweekte Friese woudjes
Daarachter heb ik twee rijen stokbonen gezet, 7 staken op een rij, 6 boontje/staak1 rij Goldelfe (gele slabonen) 1 rij Neckarköningin (snijboon)
Bed H: stamslabonen1 rij in de kas voorgekweekte preludes (zijn al hele mooie plantjes) 2 rijen prelude 2 rijen diasy 1 rij in de kas voorgekweekte chineesjes (iets minder mooie plantjes dan de preludes) 4 rijen chinese boontjes
Min of meer dezelfde variatie als vorig jaar, maar nu anders gerangschikt. Vorige jaar had ik rijtjes droogbonen tussen de slabonen staan. Maar dat blijkt uiterst onpraktisch bij het plukken van de slabonen. Zeker als er mensen komen "helpen".quote:
Ik weet niet of dat voorweken veel winst oplevert, maar wel dat de afgelopen twee jaar de droogbonen bijzonder slecht kiemden in vergelijking met de slabonen. Ik hoop dat het voorweken het kiempercentage verhoogt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:13 schreef Oceanonix het volgende:
Is dat voorweken van droogbonen echt nodig? Ik ga dit jaar voor het eerst bruine- en witte bonen en 2 soorten borlottibonen in de tuin zetten.
sigme's diergaarde (kip, schapen, varkens!)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De zon schijnt, de BBQ is naar buiten gerold. En over BBQ's gesproken.Zijn er al varkens gearriveerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |