quote:
Op maandag 11 mei 2009 04:12 schreef PLANETART het volgende:op Indymedia uitte ik me misschien wat te snel en te vrij (dat ligt blijkbaar gevoelig). Als iemand het over straf en Nederland sterk en veilig maken heeft,...denk ik snel aan nare dingen van 50 jaar geleden. Wikipedia schrijft ook dat een totalitair regime gelooft dat een utopie bereiken alleen kan via controle en straf....
En als iemand tegen mij zegt; schommel, glijbaan, wip, floep ik nou eenmaal heel snel het woord: Speeltuin er eerlijk uit... oei oei wat slecht
50 jaar geleden? Ho ho ho handen af van Willem Drees

Dat is een van mijn persoonlijke helden.
Seys Inquart bestuurde namens de Nazi's Nederland van 14 mei 1940 totdat Generaal Blaskovitz capituleerde in Wageningen op 5 mei 1945. Mocht je het nog niet weten, het Nazi regime heeft 160000 Nederlanders bruut en beestachtig vergast, het centrum van Rotterdam gebombardeerd en daar 2000 slachtoffers gemaakt en duizenden Nederlanders laten werken onder dwangarbeid. Ook door kaalslag van o.a. de agrarische economie door dit regime zijn er veel Nederlanders verhongert. Als je dat soort dingen zou weten, dan zou je niet zo dom reageren. Echte Nazi's zoals de NVU en Jeugdstorm vergelijken met Hitler is tot daar aan toe. Ik heb ooit aan een docu gewerkt over mensen die de concentratiekampen hebben overleeft en dat is toch echt heel andere koek dan het woord straf op een poster drukken.
De VVD, alhoewel het ook absoluut mijn club niet is, komt wel op voor de rechten van homo's, de vrijheid van meningsuiting en is tegen inmeng van te veel religie in het publieke domein. Iets wat de SP en de PvdA naar mijn gevoel laten liggen. GroenLinks en D66 zijn er gelukkig ook vel op.