abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68847015
Ooh wat een afschuw ik had te weinig marsepein (500 gr), dat telkens scheurde omdat ik het te dun uitgerold had, en dus niet over mn taart wilde zonder overal gaten erin, verschrikkelijk maar het resultaat vind ik alsnog netjes voor een eerste taart versierd samen met mn zusje voor moederdag:

pi_68847053

En de falende zijkant !
pi_68847216
Breathtaking, niet gek voor een eerste! Lief taartje hoor.

Mijn derde en vierde taartje, met de allereerste zelfgebakken kapsels. Ik ben best heppie met mijn moederdagtaartjes.

pi_68848619
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Breathtaking, niet gek voor een eerste! Lief taartje hoor.

Mijn derde en vierde taartje, met de allereerste zelfgebakken kapsels. Ik ben best heppie met mijn moederdagtaartjes.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw wat een schatjes!
pi_68853212
Oh wow prinses zonder erwt Wat een super leuke lieve taartjes!

Breathtaking, jammer van je zijkantje en dat het een beetje moeilijk ging, maar het is wel een leuke taart geworden!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_68862378
Ik ben vanavond om half 8 begonnen met m'n moederdagtaart, en het lijkt nog nergens op. . Sowieso niet op een Feyenoordtaart. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_68867821
Feyenoord vond ik een stom thema (vooral omdat ik m'n vader ervan verdenk dat bedacht te hebben ) dus ik ben voor een íets vrouwelijker look gegaan voor moederdag.

pi_68868551
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Feyenoord vond ik een stom thema (vooral omdat ik m'n vader ervan verdenk dat bedacht te hebben ) dus ik ben voor een íets vrouwelijker look gegaan voor moederdag.

[ afbeelding ]
Goed geslaagd joh hoe maak je die vlinders, gewoon met een uitsteekvormpje ?
pi_68868660
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:14 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Goed geslaagd joh hoe maak je die vlinders, gewoon met een uitsteekvormpje ?
Thanks. . Ik ben er zelf niet echt tevreden over, maar goed. De vlindertjes zijn gewoon met een uitsteker uit de webshop gedaan, ja.
pi_68870229
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Thanks. . Ik ben er zelf niet echt tevreden over, maar goed. De vlindertjes zijn gewoon met een uitsteker uit de webshop gedaan, ja.
Hoezo ben je niet helemaal tevreden dan? Toch liever iets anders gedaan qua decoratie?
pi_68874562
Breathtaking: Je hebt je taartje nog goed kunnen redden, ziet er erg goed uit

PZE: Wauw, heel mooi geworden!

DaD: Ook weer een heel mooi taartje en inderdaad veel leuker dan een Feyenoord taart! Denk dat je moeder er ook heel blij mee zal zijn
pi_68878187
Wow das veel leuker dan een Feyenoord taart DaD!
Hoe krijg je die bloemetjes zo dat die randjes wat omhoog staan? Is dat iets anders dan marsepein?
pi_68878240
Wat een mooie taarten
I'll throw my apples if you get too close to me.
  zondag 10 mei 2009 @ 18:01:34 #239
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_68878346
Wat zou ik graag een keer zo'n taart krijgen zeg
------------------
pi_68884637
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:55 schreef tessie het volgende:
Wow das veel leuker dan een Feyenoord taart DaD!
Hoe krijg je die bloemetjes zo dat die randjes wat omhoog staan? Is dat iets anders dan marsepein?
Nee, das wel met marsepein. Ik heb bloemetjes uitgestoken met deze plunger: http://www.deleukstetaartenshop.nl/popup_image.php?pID=595, daarna de blaadjes een beetje platgedrukt zodat ze wat groter werden, en ten slotte gewoon een beetje de blaadjes naar binnen gerold.

M'n ma was er heel blij mee, ik neem aan de rest van de moeders ook met die prachtige taarten die ik hier heb gezien! .
pi_68888616
Thanx voor de uitleg! Ziet er heel anders uit dan die plunger zelf, leuk!
Mijn moeder en schoonmoeder vonden mn bloempjes en bijtjes taart ook erg mooi en lekker
pi_68894874
Wat een mooie taartjes zijn er weer voorbij gekomen!

DevilsandDust, heb je de rode marsepein/fondant zelf gekleurd? Wat een mooie diepe tint zeg, dat lukt mij maar niet!
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 11 mei 2009 @ 09:42:47 #243
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68895879
Ik heb vrijdag samen met mijn vriend 2 taarten zitten maken (jaja, hij heeft zelf een taart voor moederdag gemaakt )
Foto's heb ik nog niet online, komen vanavond of morgen!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 11 mei 2009 @ 09:48:49 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68896012
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi! Het lijkt wel een beetje Pipstudio-stijl
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_68896123
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij.
De taarten ben ik maar mee gestopt, kapsels e.d. was geen probleem maar het bekleden

Als ik wat doe maak ik vaak cupcakes, met q-day kwamen alle vrienden ontbijten en toen ff oranje kleurstof bij de bakker gehaald en oranje glazuur gemaakt etc.

Maar........nu zie ik hier cupcakes met van die mooie toefjes voorbij komen.
Wie heeft daar een recept van en wat is het precies?
  maandag 11 mei 2009 @ 10:20:20 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68896783
botercreme is dat meestal. Kun je maken van botercrememix, te koop in de webshop van deleukstetaarten, maar is ook van soezie te koop. Als je een lekker smaakje wil, kun je er een pakje saroma door mengen. Kost niet veel, is wel lekker
pi_68897087
oke dank u, ff gaan webshoppen dus.
En daar kun je dan eventueel ook weer kleurstoffen e.d. doorheen doen neem ik aan want de gewone botercreme is gewoon neutraal van smaak ofzo?
En machtig denk ik?
  maandag 11 mei 2009 @ 10:32:19 #248
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68897123
Machtig valt wel mee, er wordt ook water doorheen geklopt wat het minder zwaar maakt. Andere kleur- en smaakstoffen kan uiteraard ook. Koffie erdoor, dan heb je mokkaroom
pi_68897331
Inderdaad, goed idee, het is soms zo simpel.
En kun je de cake-jes ook iincl. die botercreme in de diepvries doen of word dat niet wat?
En dat spuit je gewoon met een slagroomspuit ofzo erop?

Wat een vragen he?
pi_68897949
De spuitmond die het beste resultaat schijnt te geven voor toeven op cupcakes is 2D van Wilton. http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=29_86&products_id=712

Ik heb 'm ook in bestelling staan. .

Taartje, het rood is inderdaad marsepein, gekleurd met Red Red (dubbel ja) van Wilton. M'n vriend heeft voor me gekneed, want ik kwam er om kwart voor 10 op zaterdagavond achter dat ik geen roomboter meer had, dus ben ik nog halsoverkop naar de enige supermarkt gefietst die tot 10 uur open was. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')