abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:05 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68578071
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 44 (Wiki in werking!)

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:32 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68578082
Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig wat je dan doet met die tennisballen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68578553
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
pi_68578665
tennisballen stop je bij je doek in de droger, dat slaat je doek lekker floppy
Saartje
pi_68583364
Ticootje: ringsling (zelfgemaakt) / Storchenwiege Vicky 4.6 / Girasol Lampo 4.6(te koop) / Didymos ellipsen groen/klaver blauw 3.7 / Kleinsmekker Marie / Didymos La Leche Liga jeansblauw 2.7 / Medley satin dark blue

even testen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68583637
Wat gaan de draagdroektopics toch snel . Ik begin wel weer zin te krijgen om te dragen. Het wil alleen niet zo goed momenteel, heb even genoeg aan mn eigen gewicht om mee te sjouwen...

Gister geprobeerd lief te overtuigen van de noodzaak van nog een doek, maar nog niet succesvol... het moederdagargument was hij helemaal niet gevoelig voor...
Fake it till you make it...
pi_68583710
Volgens mij doen wij hier niet aan moederdag En een doek kan ik dan sowieso vergeten.
Maar ik ben wel blij met de Rio-ruil
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:14:42 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68583753
Ik koop gewoon een nieuwe doek als ik dat wil, vraag ik niet eerst toestemming voor hoor Doet hij andersom ook niet bij alles wat ie koopt

En wat betreft moedersag, micha laat mij dat weekend helemaal alleen met 2 kinderen, en ben dan ook bijna jarig wat ik normaal gesproken ook op moederdag 'vier', dus zo nodig buit ik dat helemaal uit
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68584014
Wat Tex zegt. Als ik nieuwe schoenen nodig heb koop ik die ook gewoon. Het is toch mijn geld?
Saartje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:45:16 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68584051
ik koop ook gewoon hoor. Maar mijn stash zit nu wel op zn max. Dus als ik er iets bij wil, dan verkoop ik een doek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68584103
Nou precies. Gewoon kopen .
Ik krijg nog symphuo en palermo binnen, en ik wil ook nog graag een Chococabana, en Neobulle Lola, en nog minstens 2 indio's.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:51:42 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_68584121
Jij bent ook lekker bezig Reinhilde!

Ik ben aan het onderhandelen over een didymos rode vogels katoen shortie. En ik aas op een indio op ebay en als dat niet lukt, wordt het waarschijnlijk de primula!
pi_68584221
Die doek die komt er wel, als het aan mij ligt... liefst in goed overleg, maar anders maar niet... .
Ik probeer het vast even in de week te leggen, hahaha.
Fake it till you make it...
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:04:29 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_68584289
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?

Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:06:27 #15
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68584322
Ah Cattie de Ebay afschuimert Welke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?

Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:10:27 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68584371
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?

Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
Behoorlijk is nog een understatement, en ik kan wel zeggen dat het toen, op welke manier dan ook, onmogelijk was om te dragen. Ik kon mijzelf al niet vooruit krijgen, laat staan met kleintje erbij.
Na de geboorte van Bep was ik nog steeds instabiel, en na een week van m`n krukken af. Vanaf toen heb ik eigenlijk gewoon kunnen dragen, mits goed symmetrisch
Saartje
pi_68584384
Ik heb deze maand nog helemaal geen draagdoek gekocht!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:13:50 #18
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68584424
In in mei ook nog niet
Maar ik ben klaar met kopen. Vanaf nu alleen nog lenen en/of ruilen
Saartje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:22:47 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_68584547
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:06 schreef Floria het volgende:
Ah Cattie de Ebay afschuimert Welke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?

Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Ja, maar alleen als hij voor een leuke prijs weg gaat. Er staat nu ook een gold shorty op, een vintage, die gaat denk ik voor veel te veel (voor mij dan) weg.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:20:53 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68585849
Wij hebben allebei 'zakgeld' dat we gewoon uit kunnen geven. Is erg handig, want hij koopt graag nutteloos computerspul en ik altijd nuttige kleren. Een doek zou dus niet overleg gaan. Maar aangezien ik al een supergoedepeuterdoek heb die multiflexibel inzetbaar is, komt er geen meer bij. Of een doek voor Anna, voor d'r pop.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_68586073
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 00:19 schreef Reinhilde het volgende:
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
Heb je ook een actiepic? Welke maat heb je en draagt ie lekker?
Ik kan niet wachten totdat de verkoper gaat reageren, want de juiste verzendmanier staat er nog niet bij dus kan nog niet betalen.
pi_68586898
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:

Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;

Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio

Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68587198
Ik merk dat ik bij lange stukken lopen ook nog wel last heb van mijn bekken. Met koninginnedag heb ik Lotte in de doek gedragen tijdens het lopen en 's middags nog een keer in de doek naar de dierentuin (uurtje). Toen we thuis waren was ik helemaal kapot en had ik ook best last van m'n bekken, maar de volgende dag was het helemaal over! Normaal heb ik er dan langer last van, ik heb er dus zeker veel profijt van gehad!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:42:05 #24
105850 Fuente
mamamuts
pi_68588834
Nou dat had ik dus ook op Koninginnedag. Ik heb Merel daar de hele tijd gedragen en ineens schoot het in m'n schaambot/ bekken. Echt helemaal geen last meer van gehad na de bevalling, maar ik voel het nu nog.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:00:14 #25
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68589129
* Fluffymail ! *
Ik had via een vriendin een Medley Satin besteld en nou kwam ze die dus net brengen..
Als eerste echte kraamkado'tje!

Nu zit er dus een Medley Satin Violet 4.6 in de wasmachine en is er hopelijk snel een Hopp Florenz 4.6 onderweg..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')