quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?
Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;
Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio

Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae