abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 12:18:40 #251
163650 Greys
pi_68587215
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Obama zou ook het liefst gewoon lekker door het publiek gaan lopen, maar dat kan gewoon niet.
[..]

Gast, die sluipschutters worden keihard getraind, die hebben een vastere hand dan duurste schilders op deze aardbol. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze per ongeluk een onschuldig persoon raken.
Overigens liggen die sluipschutters zo verdekt opgesteld dat je ze toch nooit ziet.
In dat laatste heb je gelijk. Snipers schieten je oorlel van je kop als het moet terwijl je met 100 km/u voorbij komt rijden. Dat kunnen ze als de beste. Maar in dit geval konden ze natuurlijk niet schieten, als ze er al waren geweest, want dan rijdt die auto zo goed als zeker (onbestuurbaar door dode chauffeur) de mensenmassa in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68587241
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Obama zou ook het liefst gewoon lekker door het publiek gaan lopen, maar dat kan gewoon niet.
[..]
Die schudde tijdens zijn campagne ook gewoon het volk de hand en zo hoor. Als iemand kwaad wil, kan het toch wel.
pi_68587268
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:12 schreef patatmetfriet het volgende:
Het is wel de nieuwste hype hč. Eén dag na een ramp gaan de media lekker sensatiebelust vragen of iedereen al slachtofferhulp heeft gehad, en zo nee, schande schande! Alsof de mensen bij Slachtofferhulp superhelden zijn, en alsof zo'n gesprekje je fucking grondrecht is. Na de crash van Turkish Airlines precies hetzelfde gezeik. Een paar Turken reageerden toen heel droog: "Dan gaan we toch naar de huisarts?" Want dat kan natuurlijk ook gewoon. Die kan je vervolgens prima doorverwijzen.

Gezeik.
Zo is dat, als je gewoon verzekerd bent kun je via de huisarts bij de juiste hulpverlening terecht komen. Ik denk dat het je eigen verantwoordelijkheid is om hulp te zoeken als je getraumatiseerd bent, en dat het een luxe is dat er een instantie als slachtofferhulp nog een tussendienst biedt.
Hoeveel mensen zullen het ongeluk live hebben zien gebeuren (niet op tv, maar in Apeldoorn)? 200, 300? Hoe kun je die nou ooit allemaal direct benaderen? Onmogelijk, die mensen moeten zelf de stap zetten om bij een huisarts of hulp-instantie aan te kloppen, ik denk dat zodra jij die telefoon in handen neemt dat proces over het algemeen heel soepel zal verlopen om ergens terecht te komen.
I had a signature once. It was awful.
pi_68587275
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik mag toch ook gewoon mijn mening hebben? Of mag je alleen meediscussieren als je de dader martelingen toewenst en speculeert over complotten?

Ik vind dat we uit deze situatie lering zouden moeten trekken, zeker als het waar is dat ook de mensen van de vliegtuigcrash geen hulp kregen aangeboden. Misschien is het wel tijd om in deze veranderde maatschappij niet alleen de kneuterigheid van Koninginnedag weer eens te heroverwegen, maar ook de kneuterigheid van de hulpinstanties. Het is immers niet de eerste keer dat hulpverlening in Nederland jammerlijk faalt.
Waarom wil je zo graag kunnen zeggen dat de overheid jammerlijk faalt? Geeft dat je een vorm van identiteit of zo?

Damn.
pi_68587276
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:18 schreef Greys het volgende:

[..]

In dat laatste heb je gelijk. Snipers schieten je oorlel van je kop als het moet terwijl je met 100 km/u voorbij komt rijden. Dat kunnen ze als de beste. Maar in dit geval konden ze natuurlijk niet schieten, als ze er al waren geweest, want dan rijdt die auto zo goed als zeker (onbestuurbaar door dode chauffeur) de mensenmassa in.
Die scherpschutters die eventueel worden ingezet, hebben op de meest moeilijke doelen in oorlogssituaties geschoten, een situatie in de stad waarin geen oorlog is, is voor hun een corvee moment.

Overigens leek het op de televisie alsof die auto op een gegeven moment ook onbestuurbaar was geworden, want de hele tijd reed die auto kaarsrecht voor uit en opeens boog die auto lichtelijk af in een hele flauwe bocht, alsof die auto een afwijking naar links had.

Overigens hebben die sluipschutters in die situatie maar 1 doel: het ten kosten van alles de Koninklijke familie beschermen en als dat eventueel een paar levens van onschuldigen omstanders moet kosten, dan zij het zo.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:23:12 #256
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68587315
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:13 schreef Greys het volgende:

[..]

De vrijwilligers zijn er voor het eerste contact denk ik en als iemand dusdanig getraumatiseerd is, komt die vanzelf (evt. met aanwijzingen/hulp van de vrijwilliger) bij een professional terecht. Die professionals staan daar niet ter plekke massaal klaar op al dat soort evenementen waar iets zou kunnen gebeuren, maar dat is toch ook wel een beetje logisch? Die weten toch ook niet wanneer en of er een vliegtuig uit de lucht komt vallen of er een idioot op een mensenmassa inrijdt. Die hebben een praktijk waar de getraumatiseerden echt wel terecht komen, mocht het nodig zijn.
Dat vind ik ook logisch, ik vind het alleen niet logisch dat dat niet dezelfde dag nog geregeld wordt vanuit bijvoorbeeld het ziekenhuis waar die mensen behandeld zijn. Dat is mijn enige bezwaar, dat zwaar aangedane mensen zonder telefoonnummer/contactpersoon/afspraak voor de huisarts/afspraak met hun lokale ziekenhuis/contactpersoon bij hun lokale politie of zoiets naar huis gestuurd worden. Want dat die mensen daar zelf niet aan denken lijkt me nogal logisch, die hebben op zo'n moment wel iets anders aan hun hoofd. Al was het bijvoorbeeld alleen maar om die mensen te begeleiden met de aasgieren van de media die ongetwijfeld binnen no time voor hun neus zullen staan.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 12:24:13 #257
163650 Greys
pi_68587338
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:20 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Die schudde tijdens zijn campagne ook gewoon het volk de hand en zo hoor. Als iemand kwaad wil, kan het toch wel.

Hier was het ook een wandelende schietschijf. Er hoeft maar één gek tussen te zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:24:50 #258
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68587349
iemand al die complottheorie gehoord dat meneer was ingehuurd om het koningshuis weer populair op de kaart te zetten?
pi_68587391
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dat vind ik ook logisch, ik vind het alleen niet logisch dat dat niet dezelfde dag nog geregeld wordt vanuit bijvoorbeeld het ziekenhuis waar die mensen behandeld zijn. Dat is mijn enige bezwaar, dat zwaar aangedane mensen zonder telefoonnummer/contactpersoon/afspraak voor de huisarts/afspraak met hun lokale ziekenhuis/contactpersoon bij hun lokale politie of zoiets naar huis gestuurd worden. Want dat die mensen daar zelf niet aan denken lijkt me nogal logisch, die hebben op zo'n moment wel iets anders aan hun hoofd. Al was het bijvoorbeeld alleen maar om die mensen te begeleiden met de aasgieren van de media die ongetwijfeld binnen no time voor hun neus zullen staan.
Dat zijn wel een heleboel aannames en die dan ook nog tot, vermeend, algemeen beleid worden getrokken.

Misschien moet je je eens beter verdiepen in hoe slachtofferhulp werkt.

Als voorbeeld, hun site met speciale pagina's voor slachtoffers van de vliegramp http://www.slachtofferhulp.nl/?contentID=178
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 12:27:13 #260
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68587400
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik mag toch ook gewoon mijn mening hebben? Of mag je alleen meediscussieren als je de dader martelingen toewenst en speculeert over complotten?

Ik vind dat we uit deze situatie lering zouden moeten trekken, zeker als het waar is dat ook de mensen van de vliegtuigcrash geen hulp kregen aangeboden. Misschien is het wel tijd om in deze veranderde maatschappij niet alleen de kneuterigheid van Koninginnedag weer eens te heroverwegen, maar ook de kneuterigheid van de hulpinstanties. Het is immers niet de eerste keer dat hulpverlening in Nederland jammerlijk faalt.
Tuurlijk mag je een mening hebben, maar anderen van verregaand egoisme beschuldigen terwijl je zelf mensen bekritiseert die als vrijwilliger wel iets doen vind ik een gotspe.

In plaats van anderen die wel helpen te bekritiseren is het interessanter te kijken wat je zelf kan doen. Waarom klaag je, maar doe je zelf niet. Jouw mening is een typisch geval van "de beste stuurlui staan aan wal".

Het is als iemand die wel het water in duikt om iemand van de verdrinkingsdood te redden te bekritiseren dat-ie er niet sneller in gesprongen is, terwijl je zelf op de kant blijft staan. Niet echt serieus te nemen dus.

Stop met klagen: doe wat als vrijwilliger en meld je aan
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_68587407
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Hier was het ook een wandelende schietschijf. Er hoeft maar één gek tussen te zitten.
Heb je ook gezien in wat voor auto die Obama stapte?

Nee in Israel en Amerika is alles anders, die hebben zowat het woord "beveiliging" uitgevonden.
Als ze Obama zo laten lopen, is het echt veilig.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:28:27 #262
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68587435
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:21 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Zo is dat, als je gewoon verzekerd bent kun je via de huisarts bij de juiste hulpverlening terecht komen. Ik denk dat het je eigen verantwoordelijkheid is om hulp te zoeken als je getraumatiseerd bent, en dat het een luxe is dat er een instantie als slachtofferhulp nog een tussendienst biedt.
Hoeveel mensen zullen het ongeluk live hebben zien gebeuren (niet op tv, maar in Apeldoorn)? 200, 300? Hoe kun je die nou ooit allemaal direct benaderen? Onmogelijk, die mensen moeten zelf de stap zetten om bij een huisarts of hulp-instantie aan te kloppen, ik denk dat zodra jij die telefoon in handen neemt dat proces over het algemeen heel soepel zal verlopen om ergens terecht te komen.
Daar gaat het me toch niet om? Ik heb het helemaal niet over de omstanders, maar over de gewonde slachtoffers. Die zijn toch in een ziekenhuis behandeld, die zijn toch door politie gehoord, die zijn toch waarschijnlijk de hele dag in het ziekenhuis bij hun andere gewonde geliefden geweest? Voor die mensen zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn?

Dat het voor de anonieme mensen die 100 meter verderop ook getraumatiseerd zijn door de langsvliegende mensen een stukje moeilijker is, begrijp ik ook wel. Maar daar ging het me ook helemaal niet om. Die man die gister aangaf dat hij best behoefte aan hulp had zie je op alle filmpjes uit verschillende hoeken bloedend rondrennen en zijn naaste heeft op alle voorpaginas van de kranten gestaan. Om die specifieke man ging het me, omdat ik hem hartverscheurend zielig vond.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68587441
dubbel
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:32:06 #264
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68587508
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je een mening hebben, maar anderen van verregaand egoisme beschuldigen terwijl je zelf mensen die vrijwilligers bekritiseert vind ik een gotspe.

In plaats van anderen die wel helpen te bekritiseren is het interessanter te kijken wat je zelf kan doen. Waarom klaag je maar doe je zelf niet. Jouw mening is een typisch geval van "de beste stuurlui staan aan wal".

Het is als iemand die wel het water in duikt om iemand van de verdrinkingsdood te redden te bekritiseren dat-ie er niet sneller in gesprongen is, terwijl je zelf op de kant blijft staan. Niet echt serieus te nemen dus.

Stop met klagen: doe wat als vrijwilliger en meld je aan
Gast, ik heb al lang een mailtje naar de gemeenteraad van Almere gestuurd en ook een mailtje naar mijn eigen gemeente. Op de website van de gemeente Almere staat trouwens ook gewoon een ingezonden stuk van de burgemeester over deze groep waarin ze haar medeleven betuigt. Ik mag het toch verdorie wel vreemd vinden dat ze wel op 30 april een stukje kan schrijven maar niet op 1 mei een ambtenaar bij die mensen langs kan sturen?

En als dat wel gebeurd is, dan neem ik mijn woorden terug.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:34:40 #265
202348 Susi
Temple of Love
pi_68587564
http://www.telegraaf.nl/b(...)nd_keek__.html?p=9,2

Wat een walgelijk artikel van de Telegraaf
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 12:35:16 #266
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68587583
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:32 schreef Shitney het volgende:

[..]

Gast, ik heb al lang een mailtje naar de gemeenteraad van Almere gestuurd en ook een mailtje naar mijn eigen gemeente. Op de website van de gemeente Almere staat trouwens ook gewoon een ingezonden stuk van de burgemeester over deze groep waarin ze haar medeleven betuigt. Ik mag het toch verdorie wel vreemd vinden dat ze wel op 30 april een stukje kan schrijven maar niet op 1 mei een ambtenaar bij die mensen langs kan sturen?

En als dat wel gebeurd is, dan neem ik mijn woorden terug.
En wat staat er in dat mailtje ?

Dat je je opgegeven hebt als vrijwilliger? Om te zeggen dat je het prettig vind dat er mensen zijn ie vrijwillig anderen helpen? Of om te klagen dat het allemaal heel slecht geregeld is?

Als het een van de de eerste twee is, dan neem ik mijn woorden terug...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_68587587
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:34 schreef Susi het volgende:

Ik vond die foto's van de Volkskrant en NRC veel afschuwelijker.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:37:23 #268
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68587627
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:34 schreef Susi het volgende:

Onsmakelijke kop inderdaad.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68587655
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Onsmakelijke kop inderdaad.

²
Ze hebben wel een goed punt, want er moeten inderdaad mensen die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging worden ontslagen.
Tenzij uiteraard die mafkees is uitgeschakeld door een sluipschutter, want dat zou wel echt vakwerk geweest zijn.

En dat die Guusje ter Horst een beetje een dronken vertoning ging houden bij P&W vond ik ook stuitend. Die zat waarschijnlijk vanaf vroeg in de morgen lekker te pimpelen en stond er niet bij stil dat dit zou gebeuren.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:39:04 #270
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68587660
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:35 schreef Doc het volgende:

[..]

En wat staat er in dat mailtje ?

Dat je je opgegeven hebt als vrijwilliger? Om te zeggen dat je het prettig vind dat er mensen zijn ie vrijwillig anderen helpen? Of om te klagen dat het allemaal heel slecht geregeld is?

Als het een van de de eerste twee is, dan neem ik mijn woorden terug...
Nee, ik heb gewoon gevraagd hoe dat in dit soort situaties geregeld wordt omdat ik op tv begreep dat deze mensen nog geen hulp hadden gehad. En verder heb ik om contactgegevens van die groep gevraagd omdat ik ze graag iets wil aanbieden. Geen slachtofferhulp, overigens, want ik ben geen psycholoog.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:41:38 #271
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68587719
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vond die foto's van de Volkskrant en NRC veel afschuwelijker.
Het gaat niet on de foto's gok ik, maar om de inhoud.
Ik denk niet dat het zin heeft om hier met een vinger te wijzen. De enige schuldige is al dood.
Ik heb trouwens net even DWDD van gisteren gekeken omdat ik hier las dat ze het over Senna zouden hebben daarin.
Maar het ging niet over Senna maar over dat meisje dat stond te huilen met de blauwe jurk en de oranje strikjes.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68587770
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Het gaat niet on de foto's gok ik, maar om de inhoud.
Wat is er dan mis met de inhoud
quote:
"Omdat er simpelweg nooit rekening mee gehouden is dat een gek met een auto dwars door de menigte zou kunnen rijden", zo zeggen enkele lijfwachten van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB), die niet met hun naam in de krant mogen.

De dienst die verantwoordelijk is voor de beveiliging van de koninklijke familie, ministers, ambassadeurs en vips, wordt niet getraind in het afweren van een aanslag zoals die in Apeldoorn. "We trainen zeker op onverwachte gebeurtenissen, zoals mensen die de bus met de koninklijke familie kunnen bestormen of een voorwerp kunnen gooien, maar wie houdt rekening met een gek die op hoge snelheid door de mensenmenigte rijdt?"
Hoe kan je er nou geen rekening mee houden dat een gek met een auto dwars door een menigte gaat beuken?

Laten we eerlijk wezen, dit is zowat les 1 van beveiliging. Als je zo'n training niet heb gehad, heb je daar als beveiliger helemaal niks te zoeken.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 12:43:55 #273
163650 Greys
pi_68587777
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Met deze post kan ik het eigenlijk wel eens zijn. Ik dacht dat je in eerste instantie vooral 'ter plaatse' bedoelde. Dan kon ik het me namelijk voorstellen dat men niet alle mensen in de gaten kon houden die de schokkende gebeurtenis hadden meegemaakt. Maar het zou goed zijn als die mensen vanuit het ziekenhuis al is het maar een kaartje met een telefoonnummer zouden meekrijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:44:07 #274
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68587782
Ik word trouwens wel een beetje naar van die mensen van die kerk en hun gesnol in de pers.
Wat is daar nou de toegevoegde waarde van behalve kerkreclame?
Laat die mensen daar fijn troost zoeken, die ouderlingen hoeven toch niet grijnzend in elk programma te vertellen hoe goed zij wel niet troost kunnen bieden?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:44:12 #275
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68587786
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze hebben wel een goed punt, want er moeten inderdaad mensen die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging worden ontslagen.
Tenzij uiteraard die mafkees is uitgeschakeld door een sluipschutter, want dat zou wel echt vakwerk geweest zijn.

En dat die Guusje ter Horst een beetje een dronken vertoning ging houden bij P&W vond ik ook stuitend. Die zat waarschijnlijk vanaf vroeg in de morgen lekker te pimpelen en stond er niet bij stil dat dit zou gebeuren.
beveiliging is altijd maar een schijnveiligheid hoor, het is nu eenmaal zo als bepaalde gekken dit willen doen ze het overal en waar ook kunnen doen. Kun je weinig tegen doen helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')